KUZEY KIBRIS EĞİTİM VAKFI VE DOĞU AKDENİZ
ÜNİVERSİTESİ KURULUŞ YASASI
(18/1986, 39/1992, 58/1992, 37/1997 ve 37/2011
Sayılı Yasalar)
Madde 26(2) Altında Yapılan Tüzük.
Bu Tüzük, “Doğu Akdeniz Üniversitesi Akademik Personelinin Kadro ve Çalışma (Değişiklik No.1/89 – 1/24) Tüzüğü”nü de kapsamaktadır.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Bakanlar
Kurulu, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş
Yasası’nın 26’ncı maddesinin (2)’nci fıkrasının
kendisine verdiği yetkiye dayanarak aşağıdaki Tüzüğü yapar.
Kısa İsim R.G. 96 EK III A.E. 599, 20.04.1989 R.G. 47 EK III A.E. 178, 13.04.1990 R.G. 43 EK III A.E. 164, 10.09.1990 R.G. 95 EK III A.E. 374, 14.12.1990 R.G. 122 EK III A.E. 531, 07.03.1991 R.G. 22 EK III A.E. 114, 14.04.1992 R.G. 38 EK III A.E. 166, 12.11.1992 R.G. 110 EK III A.E. 491, 21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440, 21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 441, 13.02.1998 R.G.15 EK III A.E. 68, 25.02.1999 R.G. 17 EK III A.E. 59, 18.10.1999 R.G. 136 EK III A.E. 639, 23.05.2000 R.G. 63 EK III A.E. 338, 16.03.2001 R.G. 27 EK III A.E.159, 05.02.2002 R.G. 13 EK III A.E.55, 06.08.2003 R.G. 95 EK III A.E.546, 08.03.2005 R.G. 33 EK III A.E.131, 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 05.11.2007 R.G. 196 EK III A.E.754, 25.09.2008 R.G. 172 EK III A.E.710, 03.02.2009 R.G. 25 EK III A.E. 94, 05.05.2010 R.G. 74 EK III A.E.279, 28.11.2011 R.G. 202 EK III A.E.633, 14.03.2018 R.G. 28 EK III A.E.251, 20.02.2019 R.G. 22 EK III A.E.120, 05.03.2019 R.G. 29 EK III A.E.157, 21.03.2019 R.G. 39 EK III A.E.209, 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560, 10.10.2022 R.G. 235 EK III A.E.776, 29.08.2023 R.G. 176 EK III A.E.673, 27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
1. |
Bu
Tüzük, “Doğu Akdeniz Üniversitesi
Akademik Personelin Kadro ve Çalışma Tüzüğü” olarak isimlendirilir. |
Tefsir21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440
|
2. |
Bu
Tüzükte metin başka türlü gerektirmedikçe: “Akademik Personel”, “Bakanlar
Kurulu”, “Bakanlık”, “Bölüm”, “Cumhurbaşkanı”, “Devlet”, “Doçent”, “Enstitü”,
“Fakülte”, “Geçici Personel”, “İşçi”, “Lisans”, “Lisansüstü”, “Öğretim
Üyeleri”, “Ön lisans”, “Örgün Eğitim”, “Profesör” “Sözleşmeli Personel”,
“Yardımcı Doçent”, “Yaygın Eğitim”, “Yüksekokul” ve “Yükseköğretim” deyimleri
18/1986 sayılı “Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu Akdeniz Üniversitesi
Kuruluş Yasası”ndaki deyimler için verilen anlam ve
karşılıklarını anlatır. |
Amaç ve
Kapsam
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440
|
3. |
Bu tüzük, Doğu Akdeniz Üniversitesinde görev yapan Akademik Personelin kadro sayısını, hizmet koşullarını, niteliklerini, görev, yetki ve sorumluluklarını, maaşlarını, makam ödeneklerini, atama, onaylanma ve yükselmelerini, emeklilik hakları, özlük işlemleri ile disiplin işlemlerini kapsar ve bu hususların düzenlenmesini amaçlar. |
|||
Kadrolar ve Baremler21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440,
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
4. |
(1) |
Doğu Akdeniz
Üniversitesinin Örgün ve Yaygın Eğitim alanlarında yürütmekle yükümlü olduğu
eğitim-öğretim etkinliklerinin gerektirdiği asil ve sürekli görevleri yerine
getirecek Sürekli Personel, Devamlı Personel veya Sözleşmeli Akademik
Yönetici ya da Akademik Personel sayısı ve baremler, bu Tüzüğe ekli Birinci
ve İkinci Cetvellerde gösterilmektedir. |
||
27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
|
(2) |
İkinci Cetvelde yer alan
baremlere yapılacak ilk atamalar, ilgili baremin ilk basamağına yapılır. |
||
27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
|
(3) |
Bulunduğu baremden bir üst
barem basamağına yükselmeye hak kazanan akademik personel, atandığı baremdeki
basamağına bakılmaksızın terfi etmezden önce bulunduğu barem basamağındaki
maaşı (aylığı) almaya devam eder. Barem içi artış tarihi ise aynen devam
eder. Ancak yeni girdiği baremin ilk basamağına karşılık olan maaş, alt
derecede çekmekte olduğu maaştan az veya eşit ise, çekmekte olduğu maaştan
yüksek olan en yakın basamağın bir üst basamağından veya çekmekte olduğu
maaşa eşit olan basamağın bir üst basamağından maaş almaya hak kazanır.
47/2010 sayılı yasaya tabi olan personel bu yasa kurallarına tabi işlem
görür. |
||
Maaşlar,
Ek Ödenek ve Makam Ödenekleri
|
5. |
(1) |
Üniversite ve bağlı birimlerinde görev yapan Akademik Personeline istihdam durumlarına, atandıkları kadrolar ve yaptıkları idari görevlere uygun olarak maaş ve makam ödeneği verilir. |
||
12.11.1992 R.G. 110 EK III A.E. 491 |
|
(2) |
Maaş, atandığı kadro için
öngörülen bareme uygun olarak hale göre asli maaşın 1.35 katını geçmeyecek
şekilde her ay sonu verilen ödenektir. |
||
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
|
(3) |
(a) |
Makam ödeneği, Akademik
Personelin üniversite ve bağlı
birimlerindeki istihdam şekline bakılmaksızın yönetim hizmetlerinin yürütülmesinde
yaptığı göreve karşılık verilen ödenektir. Bu
ödenek aşağıdaki şekilde verilir. |
|
20.04.1989 R.G. 47 EK III A.E. 178, 21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440,
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
|
|
(b) |
Makam ödeneği tutarları şöyledir: |
|
|
Rektör Rektör Yardımcısı Dekan Dekan Yardımcısı Bölüm Başkanı Enstitü Müdürü Okul Müdürü Müdür Yardımcısı Bölüm
Başkan Yardımcısı |
400 USD 300 USD 275 USD 200 USD 200 USD 215 USD 215 USD 120 USD 100
USD |
|||
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221
|
|
(4) |
Sözleşmeli Akademik Personelin maaşları, aşağıda bildirilen esaslar
çerçevesinde gerçekleştirilir: |
||
(a) |
Sözleşmeli olarak çalışan
Akademik Personelden Öğretim Üyesi olan Profesör, Doçent ve Yardımcı
Doçentlere; Sürekli Kadroda görev yapan eş unvanlı Akademik Personelin asli
maaşının 4 katına kadar asli maaş verilebilir. Maaşlar ehliyet ve kıdem esas
alınarak belirlenir ve sözleşmelerde yer alır. |
||||
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440 |
|
|
(b) |
Sözleşmeli olarak çalışan
Akademik Personelden Öğretim görevlileri ile Okutmanlara; sürekli kadroda
görev yapan eş unvanlı Akademik Personelin asli maaşının 3 katına kadar asli
maaş verilebilir. Maaşlar ehliyet ve kıdem esas alınarak belirlenir ve
sözleşmelerde yer alır. |
|
|
|
(c) |
Sözleşmeli Akademik
Personelin diğer ödenek ve ücretleri, aksine bir kural yoksa K.K.T.C.’nde uygulanan kıstaslar çerçevesinde olur. |
||
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440,
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
|
|
(d) |
Sözleşmeli Personel statüsünden Devamlı Personel
statüsüne geçen akademik personelin kazanılmış hakları aynı şekilde devam
eder. |
|
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440, 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, R.G. 202 EK III A.E.633 |
|
(5) |
(a) |
Üniversite’de görevli akademik personele
sözleşmelerinde yer alması halinde, lojman verilebilir. Üniversite tarafından
lojman sağlanan akademik personelin maaşından, bina ve mefruşat bakım onarım
giderlerine karşılık, her ay K.K.T.C.’de geçerli
asgari ücretin 1/3’ü kadar kesinti yapılır. |
|
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, R.G. 202 EK III A.E.633 |
|
|
(b) |
Üniversite’de görevli akademik personele lojman
verilmesi ile ilgili yetkili makam Vakıf Yöneticiler Kurulu’dur. |
|
Akademik
Personelin Görev ve Sorumlulukları
|
6. |
Akademik
Personel, Üniversite ve bağlı birimlerinde, Üniversitenin amaç ve ilkelerine
uygun olarak Yükseköğretim düzeyinde eğitim-öğretim ve uygulamalı çalışmalar,
araştırmalar yapar, proje çalışmalarını ve seminerleri yönetir ve idari görev
yapar. |
|||
Akademik Personelde Aranan Genel ve Özel Nitelikler30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560 |
7. |
(1) |
Göreve
atanacak Akademik Personelde aşağıda belirtilen genel ve III’üncü
Cetvel’de yer alan özel nitelikler aranır: |
||
(A) Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurttaşı
olmak; |
|||||
(B)
Vatana
ve topluma ihanetten ötürü kamu haklarından yasaklı bulunmamak; |
|||||
(C)
1
yıldan fazla hapis cezasına çarptırılmamış olmak veya affa uğramış olsalar
dahi, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtekarlık,
irtikap, ırza geçme, hileli iflas ve benzeri yüz kızartıcı suçlamalardan
dolayı mahkum olmamış olmak; |
|||||
(D)
Atanacağı
görevi yapmasına engel olacak bedensel veya ruhi bir hastalık veya sakatlığı
olmamak; |
|||||
(E)
Yurt
ödevi yükümlülüğünü yerine getirmiş olmak; |
|||||
(F)
En son
görev yaptığı kurum veya kuruluşun en üst amirinden olumlu sicil almış olmak; |
|||||
(G)
67
yaşını doldurmamış olmak. |
|||||
20.04.1989 R.G. 47 EK III A.E. 178, 18.10.1999 R.G. 136 EK III A.E. 639, 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560 |
(2) |
Sözleşmeli veya
devamlı personel olarak görev alacak olanlarda yukarıdaki (A) ve (E)
fıkralarında yer alan hükümler aranmaz. Ancak, hizmetine gereksinme duyulan,
Lisansüstü öğretim görmüş KKTC yurttaşları için (E) fıkrası geçerliliğini
muhafaza etmekle birlikte askerliklerinin tecil edildiğini belgelemek koşulu
ile istihdam yapılabilir. Dış ülkelerden gelerek sözleşmeli olarak
görevlendirilecek olanların Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti çalışma ve ikamet
izni alınmasında yürürlükteki Yasalara göre sakınca bulunmaması koşuldur. |
|||
Kadroların Doldurulması |
8. |
Üniversite
kadrolarında münhal bulunan kadroların doldurulmasında; adayların aranan
genel ve özel nitelikleri taşıması, yapılan ilanlara başvurması ve yapılacak
değerlendirmelerde, mülakatlarda veya sınavlarda başarılı olması koşuldur. |
İstihdam
Şekilleri 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560 |
9. |
Üniversitede görev yapan Akademik Personel, Sözleşmeli Personel, Devamlı Personel, Sürekli Kadroya Aday ve Sürekli Kadroda Asil (Muvazzaf-Tekaüdiyeli) Personel olmak üzere dört şekilde istihdam edilirler: |
||
(A) |
Sözleşmeli İstihdam, hizmetin
yürütülmesini sağlamak için 1 sömestrden az olmamak üzere belli sürelerle ve
bu Tüzükte yer alan hükümlere tabi olarak görev yaptırılmak üzere yapılan
atamadır. |
|||
(B) |
Sürekli Kadroya Aday Olarak
İstihdam, Profesör veya Doçentlik unvanlarına sahip olmayan Akademik
Personelin asgari Doçentlik unvanına ulaşıncaya kadar kadrolu olmak üzere
yapılan atamadır. |
|||
(C) |
Sürekli Kadroda Asil
İstihdam, Doçent veya Profesörlük unvanına sahip olanların 6 ay ile 2 yıllık
deneme devresinden sonra Asil (Muvazzaf Tekaüdiyeli)
Kadroya yapılan atamadır. |
|||
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560 |
(D) |
Devamlı Personel olarak atama,
en az altı yıl sözleşmeli akademik personel olarak Profesör, Doçent, Yardımcı
Doçent, Öğretim Görevlisi, Okutman ve Uzman kadrolarında çalıştıktan sonra
sözleşmesiz ve sürekli olarak yapılan ve “Muvazzaf Tekaüdiyeli”
kadroda olmayan atamadır. |
||
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221, 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560, 29.08.2023 R.G. 176 EK III A.E.673 |
(E) |
Akademik personelin
sözleşmelerinin uzatılması, sözleşmeli personelin Devamlı Personel
kadrolarına aktarılması ve Devamlı Personel kadrosundan hangi koşullarda
çıkarılacağı Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun karara bağlayacağı Akademik
Personelin Performans Geliştirme, Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği
çerçevesinde yapılır. Ancak her halükarda; |
||
a. |
Yurt içi veya yurt dışı
herhangi bir kurum ve/veya kuruluştan emekli olan, |
|||
b. |
Öğretim üyeleri için
bulundukları kadronun Akademik Değerlendirme Ölçütlerini (ADEK kriterlerini)
sağlamayan, |
|||
c. |
60 yaşını doldurmuş olan, |
|||
d. |
Son üç yıl içerisinde Akademik
Personel Disiplin Kurulu tarafından verilmiş herhangi bir disiplin cezası
almış olan, |
|||
e. |
Misafir Öğretim Üyesi
kadrosunda bulunan, |
|||
kişilerin
devamlı personel statüsüne ataması yapılamaz. |
||||
Misafir Öğretim
Üyesi 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560, 27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
9A. |
(1) |
Bazı özel durumlarda atamalar;
“misafir yardımcı doçent”, “misafir doçent” veya “misafir profesör” unvanıyla
geçici süreli yapılabilir. |
|
(2) |
Misafir öğretim üyeliğine atama
yoluna aşağıdaki özel durumlardan birinin varlığı halinde başvurulur: |
|||
(A) |
Bulunmasında aşırı zorluk
yaşanan öğretim üyelerinin özel şartlarla üniversiteye getirilmesinin sağlanması, |
|||
(B) |
Üniversitenin yardımcı doçent,
doçent veya profesör kadrolarında boş kadro bulunmuyor olmasına karşın,
Üniversitenin mevcut veya başvuruda bulunacağı uluslararası akreditasyon
kuruluşlarına ilişkin şartlar, çeşitli ülkelerden alınacak denklik koşulları
ve TC Yükseköğretim Kurumu yerleştirme sınavı kontenjan şartları gereği
yardımcı doçent, doçent veya profesör istihdam etme gerekliliği, |
|||
(3) |
Misafir öğretim
üyeliğine atama, bölüm başkanlığı, dekanlık veya müdürlüğün gerekçeli talebi,
Rektörlük önerisi ve Vakıf Yöneticiler Kurulu onayı ile yapılır. |
|||
(4) |
Misafir öğretim
üyelerine en çok bir yıllık sözleşme yapılabilir. Misafir öğretim üyesinin
sözleşmesi dekanlığın veya müdürlüğün gerekçeli talebi, Rektörlüğün önerisi
ve Vakıf Yöneticiler Kurulu onayı ile uzatılabilir veya yenilenebilir. |
|||
(5) |
Misafir öğretim
üyelerin maaşı, bu Tüzüğün 1’inci cetvelinde Misafir Öğretim Üyesi için
belirlenen baremler kadardır ve ilk ataması konu baremleri ilk basamağına
yapılır. Misafir Öğretim Üyelerinin barem içi artış hakkı yoktur. |
|||
(6) |
67 yaşını doldurmuş
kişiler Misafir Öğretim Üyesi kadrosuna atanamazlar. |
|||
(7) |
Misafir öğretim
üyelerinin maaş katsayıları, misafir öğretim üyesi olarak atandıkları ilk
yıl, bu maddenin 5’inci fıkrasında belirlendiği gididir. Ancak ikinci yıl
Misafir Öğretim Üyesi olarak kullandıkları unvana denk gelecek ADEK kriterlerini sağlamamaları halinde, maaş katsayıları her
halükarda 0.85’e düşürülür. |
|||
|
10. |
Üniversite’ye
bağlı birimlerde görev yapan Akademik Personelin istihdam şekilleri,
birimleri kuruldukça, bu Tüzüğe eklenir. |
Bağlılık Ödevi
|
11. |
Akademik
Personel, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Anayasasına bağlı kalmak ve Kuzey
Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yasalarına uymak zorundadır. |
Emirlere Uyma Ödevi |
12. |
Akademik
Personel, üstlerinin verdiği emirleri iyi bir biçimde yerine getirmekle
yükümlüdürler. Ancak, verilen emri, Anayasa, yasa, tüzük ve yönetmeliklere
aykırı gören Personel, emri yerine getirmez ve aykırılığı emri verene yazılı
olarak bildirir. Üst, emrinde direnir ve emrini yazılı olarak yinelerse emri
yerine getiren Akademik Personel sorumlu olamaz; sorumluluk emri verene
aittir. Konusu suç teşkil eden bir
emir, hiçbir şekilde yerine getirilmez; emri yerine getiren de sorumluluktan
kurtulamaz. Ancak üst verdiği emrin suç teşkil etmediği açıkça ve yazılı
olarak belirttiği ve emrin niteliğinden bunun suç olduğu açıkça anlaşılmadığı
takdirde, emir yerine getirilir. Sorumluluk emri veren tarafından yüklenilir. Savaş ve doğal afetler gibi
olağanüstü hallerde kamu düzeni ve kamu güvenliğinin korunması amacı ile
yasalarda açıkça gösterilen istisnalar saklıdır. |
Hizmeti, Özen ve Dikkatle Yerine Getirme Ödevi
|
13. |
Akademik
Personel, görevlerini özen ve dikkatle yerine getirmek zorundadırlar. Bilerek
veya dikkatsizlik sonucu Üniversiteye verdikleri kayıp ve zararlardan ötürü
sorumludurlar. Hizmetin işleyişinden ötürü
zarar gören üçüncü kişiler zararları ile ilgili davalarını, Akademik Personel
aleyhine değil Rektörlük aleyhine açarlar. Rektörlüğün sorumlu Akademik
Personel ile ilgili işlem hakkı saklıdır. Mahkemece kusurlu bulunmayan
Akademik Personel hakkında bu Tüzük veya herhangi bir yasa gereğince işlem
yapılamaz. |
Davranış ve İş Birliği Ödevi
|
14. |
|
(1) Akademik Personelin, işbirliği içinde çalışmaları esastır. |
||
(2) Akademik Personel, görevlerinin gerektirdiği saygınlık ve güvene değer olduklarının, hizmet içindeki ve dışındaki davranışlarıyla göstermek zorundadır. |
||
Görev Yerine Gelme Ödevi |
15. |
Akademik
Personel, çalışma saatlerinde görev yerinde bulunurlar. Ancak izinli olarak
görev yerinden ayrılabilirler. |
Görev Sonlanmasındaki Ödevi |
16. |
Akademik
Personel, görevleri sona erdiği zaman ellerinde bulunan görevle ilgili resmi
belgeleri, araç ve gereçleri, kendilerine tahsis edilen her türlü taşınır ve
taşınmaz malı geri vermek ve boşaltmak zorundadırlar. Bu zorunluluk Akademik
Personelin mirascılarını da kapsar. |
Yansızlık Ödevi
|
17. |
Akademik
Personel görevlerini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, felsefi inanç,
siyasal düşünce, din ve mezhep ayrımı yapamazlar ve yan tutamazlar. |
Emeklilik Hakkı |
18. |
|
||
(1) Muvazzaf Kadroda görev yapan Akademik Personelin emeklilik işlemleri, Emeklilik Yasası kurallarına tabi olarak Vakıf Yöneticiler Kurulunca sonuçlandırılır ve ödenekler Vakıfça karşılanır. |
||||
(2) Devlet kadrolarında emeklilik hakkı kazandıran bir görev yaparken Üniversite kadrolarına aktarılanların Üniversitedeki hizmetleri birleştirilerek, hak ve menfaatleri hesaplanır ve ödenir. Ancak, emeklilik hak ve menfaatlerini aldıktan sonra üniversitede göreve başlayanlar için, hizmet birleştirmesi yapılamaz. |
||||
08.03.2005 R.G. 33 EK III A.E.131 |
(3) 13 Temmuz 1987’den önce Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde (veya Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde) Yardımcı Doçent olarak istihdam edilmiş olup, bilahare Doçent veya Profesör ünvanı taşıyan ve halen Üniversite bünyesinde görev yapan Akademik personelin, Yardımcı Doçent olarak istihdam edilme şekline bakılmaksızın, Yardımcı Doçent olarak görev yaptığı yıllar, fiili hizmet süresi içerisinde değerlendirilir ve emeklilik maaşı alabilmek için aranılan en az fiili hizmet süresi, kesintili olmamak kaydıyla Yardımcı Doçent olarak istihdam edildiği tarihteki kurallara göre hesaplanır. |
|||
Görevden Çekilme |
19. |
(1) Bir Akademik Personel Rektörlüğe yazılı başvurmak suretiyle görevinden çekilebilir. |
||
(2) Görevinden çekilme isteminde bulunan Akademik Personel hakkında bu Tüzük ve Emeklilik 26/77 Yasası hükümleri uygulanır. |
||||
Ücretsiz Tedavi |
20. |
|
||
(1) Akademik Personel, Devletin muayene, tedavi, ilaç vb. sağlık hizmetlerinden ücretsiz olarak yararlanma hakkına sahiptirler. |
||||
(2) Bu hak, Akademik Personelin eşini, bakmakla yükümlü olduğu ana ve babasını, 18 yaşını doldurmamış çocuklarını, 18 yaşını doldurmuş olsa bile öğrenimde bulunan çocukları ile evlenmemiş kız çocuklarını ve ruhen malûl olan çocuklarını da kapsar. |
||||
(3) Hak sahiplerinden herhangi birisinin yurt içerisinde tedavisine olanak olmadığının tam teşekküllü bir Devlet Hastanesinin Sağlık Kurulunca saptanması halinde, kişi tedavi için yurt dışına gönderilebilir. Bu kişinin yol ve tedavi ücretleri Vakıfça karşılanır. |
||||
(4) Emekli Akademik Personel de yukarıdaki fıkralarda öngörülen kurallar çerçevesinde bu haktan yararlanırlar. |
||||
Maaş ve Maaş Artışı Alma Hakkı23.05.2000 R.G. 63 EK III A.E. 338, 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221,
05.05.2010 R.G. 74 EK III A.E.279 |
21. |
Sürekli Kadroda, Sürekli Kadroya Aday olarak,
Devamlı Personel kadrosunda, sözleşmeli kadroda görev yapan Akademik Personel
ile emekliye ayrılmış akademik personele Bakanlar Kurulu’nun saptayacağı esas
ve kıstaslar uyarınca Hayat Pahalılığı ödeneği verilir. |
||
Barem içi Artış Alma Hakkı
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
22. |
(1) |
Sürekli Kadroda, Sürekli
Kadroya Aday veya Devamlı Personel kadrosunda olarak görev yapan Akademik
Personele, ilk atanma veya onaylanmış atama tarihi esas alınarak ve aşağıda
belirtilen koşullara göre her yıl barem içi artışları düzenli olarak ödenir. |
|
(a) |
Bulunduğu baremde en az 1 yıl çalışmış olmak; |
|||
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440 |
(b) |
Son 1 yıl içinde olumlu sicil
almış olmak; |
||
|
(c) |
Bulunduğu baremde
ilerleyebileceği bir kademe bulunmuş olmak. |
||
16.03.2001 R.G. 27 EK III A.E.159 |
(d) |
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Akademik Personel’nin Ünvan
Tüzüğü ile belirlenen Akademik Değerlendirme Kıstasları çerçevesinde
Üniversite Yönetim Kurulu’nun belirleyeceği minimum koşulları sağlamak. |
||
|
(2) |
Sözleşmeli olarak görev yapan
Akademik Personele ödenecek yıllık maaş artışları, bu elemanların özel sözleşmelerinde
yer alır. |
||
Onüçüncü Maaş İkramiyesi |
23. |
|
|
|
10.09.1990 R.G. 95 EK III A.E. 374, R.G. 68 EK III A.E.221 |
|
(1) |
Bu Tüzük kapsamında yer alan tam-zamanlı tüm Akademik
Personele ve emekliye ayrılmış Akademik Personele, Aralık ayı içerisinde
aralık ayı maaşı esas alınarak ve yılda bir kez olmak üzere 13. maaş
ikramiyesi ödenir. |
|
|
|
(2) |
Sözleşmeli Akademik Personele ödenecek Onüçüncü Maaş İkramiyesi, sözleşme koşullarına göre,
Aralık ayında veya görevden ayrıldıkları tarihte ve son hizmet ayı maaşı esas
alınarak ödenir. |
|
|
|
(3) |
Onüçüncü Maaş İkramiyesi aşağıdaki
şekilde belirlenerek ödenir: |
|
|
|
|
(a) |
Üniversite’de görevli tam-zamanlı akademik personele
Aralık ayı brüt maaşından gelir vergisi düşüldükten sonra kalan miktardır. |
|
|
|
(b) |
İlgili mali yıl döneminde görevden ayrılan akademik
personel için, en son hizmet ayı brüt maaşından gelir vergisi düşüldükten
sonra kalan miktarın, o yıl içinde çalıştığı toplam ay sayısının 12’ye
bölünmesi ile elde edilen rakamla çarpılması sonucu elde edilen miktardır.
Hizmet süresi hesaplanırken, 15 gün ve üzerindeki süreler aya tamamlanır,
ancak 15 günden az süreler dikkate alınmaz. |
|
|
(4) |
Onüçüncü Maaş İkramiyesi, emeklilik menfaatlerinin
hesaplanmasında dikkate alınmaz. |
|
Ek Çalışma Ödeneği |
24. |
(1)
|
Akademik Personel, bu Tüzükte yer alan esas ve kıstaslar çerçevesinde çalışmakla yükümlüdür. Belirtilen esas ve kıstaslar dışında ek olarak çalışanlara Ek Çalışma Ödeneği verilir. |
|
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440
|
|
(2) |
Ek Çalışma Ödeneği, ücret
dışında bir yolla karşılanamaz. |
|
|
|
(3) |
Akademik Personel, aylık brüt
maaşlarından fazla Ek Çalışma Ödeneği alacak şekilde çalıştırılamaz. |
|
|
|
(4) |
Ek Çalışma Ödeneği, Akademik
Personelin brüt maaşı ve normal çalışması gereken saat toplamı bazına göre
hesaplanır. |
|
20.02.2019 R.G. 22 EK III A.E.120 |
|
(5) |
Üniversite’de Rektör, Dekan,
Enstitü Müdürü, Yüksekokul Müdürü veya Okul Müdürü ve Bölüm Başkanı olan ve
onların yardımcılıklarına seçilen veya vekaleten bu
görevleri yürüten akademik personele ek ders ödeneği verilemez. |
|
Yeteneklerini Geliştirme Hakkı |
25. |
Akademik Personel, mesleki bilgi, görgü ve yeteneklerini artırıcı nitelikteki burs, kurs, seminer ve konferanslara katılma hakkına sahiptir. Bu gibi etkinliklere katılma hak ve koşulları bir yönetmelikle düzenlenir. |
||
Vekalet Aylığı Alma Hakkı |
26. |
Vekaleten bir göreve atanan Akademik
Personel bu Tüzük çerçevesinde vekalet Aylığı Alma Hakkına sahiptir. |
||
Şikayet Etme ve
Dava Açma
|
27. |
Akademik
Personel, yetkili organ veya organlar tarafından kendilerine uygulanan
yönetsel, eylem ve işlemlerle, disiplin işlemleri hakkında şikayet
ve dava açma hakkına sahiptirler. Bu hak Anayasa, Üniversite Yasası ve
yürürlükteki diğer yasalar çerçevesinde kullanılır. |
||
Yayın Hakkı
|
28. |
Akademik
Personel, mesleki, ilmi ve kültürel konularda görüş ve düşüncelerini basın ve
yayın yolu ile serbestçe açıklama hakkına sahiptirler. |
||
Bir Göreve Vekalet21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E. 440 |
29. |
Üniversite
akademik idari organlarının yürütmekle yükümlü oldukları görevlerin
sürdürülmesi, Vekalet Aylığı verilerek
gerçekleştirilebilir. vekaleten atamalar Rektörün
önerisi ve Vakıf Yöneticiler Kurulunun onayı ile gerçekleşir. Ancak, Akademik İdarecilik görevleri, Vekalet Aylığı
ödenmeyecek bir süre için ve Vakıf Yöneticiler Kurulu’na bilgi verilerek,
Rektör’ün yapacağı vekaleten atamalarla yürütülebilir. Vekaletin verilmesi
için: |
||
|
|
(a) Kadronun açık olması gerekir. |
||
|
|
(b) Vekalet edecek Akademik Personel, bulunduğu mevkiin altındaki bir mevkiye vekalet edemez. |
||
|
|
(c) Vekaleten atanan bir Akademik Personele, vekaleten görevlendirildiği kadronun maaşı verilir. Ancak, vekalet aylığı verilmesi için, vekaletin 3 aydan fazla sürmesi gerekir. 3 aya kadar yapılan vekillik için herhangi bir ödeme yapılamaz. |
||
Yıllık İzinler ve Kullanma
|
30. |
|
||
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440,
|
|
(1) |
(a) |
Üniversite’de çalışan tam-zamanlı akademik personelin
yıllık izinleri toplam 30 (otuz) iş günüdür. |
|
|
|
(b) |
İzinler, Akademik Personelin göreve başlama tarihi
dikkate alınarak, akademik yıl içerisinde görev yaptığı süre ile orantılı
olarak belirlenir ve her durumda Rektörlükçe hazırlanan “İzin Formu”
doldurulmak suretiyle kullanılır. |
|
|
|
(c) |
Akademik
Personel yıllık izinleri dışında ve akademik dönemler arasında yapmayı
tasarladıkları bilimsel çalışmalarını, ödenekli izinli olarak üniversite
dışında veya yurt dışında Üniversite Yönetim Kurulu’nun belirlediği ilkeler
çerçevesinde sürdürebilirler. |
|
|
(2) |
(a) |
Yıllık izinlerin, akademik personelin eğitim-öğretimle
ilgili görev ve yükümlülüklerini aksatmayacak şekilde hazırlanacak “Yıllık
İzin Kullanım İlkeleri” çerçevesinde kullanılması esastır. |
|
|
|
(b) |
Akademik personelin, yılda en az 15 takvim günü
kesintisiz izin kullanması koşuldur. |
|
|
(3) |
Akademik personele, ara ve yaz tatili dışında
kullanacağı izinlerden başka, Rektörlükçe yılda 15 güne kadar mazeret izni
verilebilir. Bu izin gerekli hallerde ödeneksiz olarak bir aya kadar
uzatabilir. |
|
Hastalık İzni R.G. 94 EK III A.E.
440,
05.11.2007 R.G. 196 EK III A.E.754 |
31. |
Yüksek Teknoloji Enstitüsü döneminde
göreve başladıkları için muvazzaf-tekaüdiyeli
statüde olan personelin dışında kalan Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Kurumu’na
prim ödeyen akademik personel, hastalık nedeni ile görevine gelememesi
durumunda Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasası çerçevesinde işlem görürler. |
||
Hamilelik ve Doğum İzni05.11.2007 R.G. 196 EK III A.E.754
|
32. |
Yüksek Teknoloji Enstitüsü
döneminde göreve başladıkları için muvazzaf-tekaüdiyeli
statüde olan personelin dışında kalan Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Kurumu’na
prim ödeyen akademik personel, hamilelik ve doğum nedeni ile görevine
gelememesi durumunda Kıbrıs Türk Sosyal Sigortalar Yasası çerçevesinde işlem
görürler. |
||
Ödeneksiz ve Kısmi Ödenekli İzinler |
33. |
|
||
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440,
18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
|
(1) Kamuda, yabancı ülkelerde ve/veya uluslararası kuruluşlarda görev almaları Üniversite’nin amaç ve hedefleri ile uyumlu ve yararlı görülen Sürekli, Devamlı veya Sözleşmeli kadrolardaki Akademik Personele, ilgili Bölüm Başkanı ve Dekan veya Müdürün önerisi, Üniversite Yönetim Kurulu’nun olumlu görüşleri ve Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayı ile ödeneksiz izin verilebilir Bu şekilde izin alanların kadroları ile ilişkisi devam eder ve dışta geçirdikleri sure emeklilik açısından kesinti sayılmaz. Bu gibi Akademik personel izinli oldukları sürece barem içi artışlardan yararlanamazlar. İzinli oldukları süre sonunda görevine dönmeyenler görevlerinden çekilmiş sayılırlar ve yurt dışında geçirdikleri sureler emeklilik amaçları açısından dikkate alınmaz. |
||
|
|
(2) Kendi olanakları ile bulduğu veya Burs Seçim Encümenince sağlanan bir burstan yararlanarak öğrenimleri ile ilgili alanda kurs veya öğrenim görmek isteyen Akademik Personele Rektörlüğün önerisi ve Vakıf Yöneticiler Kurulunun onayı ile kurs veya öğrenim süresince izin verilebilir. Bu gibi Akademik Personele aldıkları burs tutarı aylıklarından az ise fark üniversitece karşılanabilir. Bu şekilde izin alanların izinli oldukları süre, emeklilik bakımından geçerli sayılır. Ayrıca kurs veya öğrenimlerini başarı ile tamamlamaları koşulu ile göreve döndüklerinde izinli oldukları süre barem içi artış bakımından da geçerli sayılır. Bu durumda olan Akademik Personel, kurs veya öğrenimleri sonunda göreve dönmekle yükümlüdürler. Aksi halinde izinli bulundukları süre emeklilik bakımından sayılmayacağı gibi, Üniversitenin kendisi için yaptığı tüm harcamaları geri ödemekle yükümlü olurlar. |
||
10.10.2022 R.G. 235 EK III A.E.776
|
|
(3)
Burs, kurs veya kamu görevi nedeni ile eşi
yurt dışında bulunan akademik personele, talep etmesi ve eşinin durumunu
belgelendirmesi koşuluyla Üniversite Yönetim Kurulu kararı ve Vakıf
Yöneticiler Kurulu onayı ile bir yıla kadar ödeneksiz izin verilir. Bu izin aynı yöntemle Vakıf Yöneticiler
Kurulu tarafından uzatılabilir. Bu
şekilde izin alanların kadroları ile ilişkisi devam eder. Bu gibi akademik personel izinli oldukları
sürece barem içi artışlardan yararlanamazlar.
İzinli oldukları süre sonunda görevine dönmeyenler görevlerinden
çekilmiş sayılırlar. |
||
21.03.2019 R.G. 39 EK III A.E.209
|
|
(4) Akademik Personele talep etmesi halinde, kendisi veya bakmaya zorunlu olduğu veya refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek anne, baba, eş veya çocukları ile kardeşlerden birisinin, ağır bir kaza geçirmesi veya önemli bir hastalığa tutulmuş olması durumunda ve bu durumu Sağlık Kurulu Raporlarıyla belgelendirilmesi koşuluyla, 6 (altı) aya kadar Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından ödeneksiz izin verilir. Bu izin aynı yöntemle en çok 2 (iki) yıla kadar uzatılabilir. Bu şekilde izin alanların kadroları ile ilişkisi devam eder ve dışta geçirdikleri süre emeklilik açısından kesinti sayılmaz. Bu gibi Akademik personel izinli oldukları sürece barem içi artışlardan yararlanamazlar. İzinli oldukları süre sonunda görevine dönmeyenler görevlerinden çekilmiş sayılırlar ve ödeneksiz izinde geçirmiş oldukları süreler emeklilik amaçları açısından dikkate alınmaz. |
Siyasal Faaliyette Bulunma Yasağı 14.03.2018 R.G. 28 EK III A.E.251 |
34. |
Üniversite’nin öğretim elemanları, siyasi partilere üye olabilirler; üniversitedeki görevlerini aksatmamak ve bir ay içinde üniversiteye bildirmek kaydıyla, siyasi partilerin merkez organları ile onlara bağlı araştırma ve danışma birimlerinde görev alabilirler. Şu kadar ki, bu durumdaki öğretim elemanları, üniversitede Rektör, Dekan, Enstitü Müdürü, Yüksek Okul Müdürü, Okul Müdürü ve Bölüm Başkanı olamazlar, onların yardımcılıklarına seçilemezler, vekaleten bu görevleri yürütemezler. |
|
Bilgi ve
Demeç Verme Yasağı
|
35. |
Akademik
Personel Rektörlükçe yetkili kılınmadıkça Üniversite ile ilgili olarak
Rektörlük adına basın ve yayın organlarına yazılı veya sözlü bilgi ve demeç
veremezler. |
|
Hediye Alma Yasağı ve Çıkar Sağlama Yasağı
21.09.1993 R.G. 94 EK III A.E.
440
|
36. |
Akademik
Personelin, kendi denetimi altında bulunan veya kendi görevi veya bağlı
bulunduğu kurum ile ilgili olan öğrenciler dahil, bir gerçek veya tüzel
kişiye özel hizmet vermesi, bu kişiden doğrudan veya aracılar eliyle her ne
ad altında olursa olsun bir çıkar sağlaması, rüşvet veya hediye alması yasaktır. |
|
Başka İş Yapma
Yasağı 03.02.2009 R.G. 25 EK III A.E. 94 |
37. |
(1) |
Akademik Personel, tüm zamanlarını Üniversite
hizmetlerinin yürütülmesine ve görevlerinin yerine getirilmesine ayırmakla
yükümlü olup, çalışma saatleri içinde veya dışında ücretli veya ücretsiz bir
iş tutamazlar ve serbest meslek yapamazlar. Ancak Devleti temsil etmek
amacıyla, Kamu İktisadi Teşebbüsleri’nde veya
Devlet katkısı ile kurulan diğer kamu kurum ve kuruluşlarında verilen İdare
Meclisi Üyeliği ve Deneticiliği görevi, Rektörlüğün
onayı ile Üniversite’nin genel çıkarlarına hizmet edecek şekilde diğer
kurumlarda yapılan görevler ve akademik personelin, teknolojik bilgi ve
deneyim birikimlerini, ekonomik değeri olan ürünlere dönüştürebilmek amacı
ile, Gazi Mağusa Teknoloji Geliştirme Bölgesi bünyesinde şirket kurması
ve/veya bu amaçla kurulacak şirketlerin araştırma, geliştirme, uygulama ve danışmanlık
hizmetlerinde görevlendirilmesi
ikinci görev sayılmaz. |
03.02.2009 R.G. 25 EK III A.E. 94 |
|
(2) |
Akademik Personelin, Gazi Mağusa Teknoloji Geliştirme
Bölgesi bünyesinde şirket kurma ve/veya bu amaçla kurulacak şirketlerin
araştırma, geliştirme, uygulama ve danışmanlık hizmetlerinde görevlendirilmesine
ilişkin esaslar, Senato tarafından hazırlanacak ve Vakıf Yöneticiler Kurulu
tarafından onaylanacak bir yönetmelikle belirlenir. |
Gizli Bilgileri Açıklama Yasağı
|
38. |
|
|
|
(1) Akademik Personel görevlerini yerine getirirken öğrendikleri ve gizli tutulması gerektiğinin kendilerine yazılı olarak bildirildiği bilgileri Rektörlüğün yazılı onayı dışında hiçbir kişiye açıklayamazlar ve resmi belgeleri yayınlayamazlar. |
||
|
(2) Akademik Personel, (1) fıkrada belirtilen bilgileri, görevlerinden ayrılmış olsalar dahi 10 yıl süreyle sır olarak saklamakla yükümlüdürler. Bu kurala uymayanlara karşı Üniversitenin dava açma hakkı mahfuzdur. |
||
|
(3) Akademik Personel görevlerinin yürütülmesi ile ilgili bir konuda yetkili mahkeme önünde tanıklık yapmak veya muhafazalarında bulunan resmi bir belgeyi mahkemeye göstermek üzere çağrıldıkları zaman çağrıya uymak ve çağrı yazısını Rektörlüğün bilgisine getirmekle yükümlüdürler. |
||
|
(4) Üniversite’yi ilgilendirmeyen işlemlerle ilgili konularda bu maddede öngörülen yasaklama söz konusu olamaz. |
||
Ticaret veya Diğer Kazanç Getirici Faaliyette Bulunma Yasağı03.02.2009 R.G. 25 EK III A.E.
94
|
39. |
Akademik Personel, tacir veya esnaf sayılabilecekleri bir
faaliyette bulunamazlar, özel büro, özel dershane açamazlar ve bu yerlerde
çalışamazlar, sanai veya tarımsal işletmelerde
görev alamaz, ticari temsilci veya vekil olamaz, yukarıda madde 37(1)’de belirtilen
Gazi Mağusa Teknoloji Geliştirme Bölgesi bünyesinde kurulacak şirketler
hariç, herhangi bir şirkete ortak veya hissedar olamazlar ve bu gibi şirket
ve ortaklıklarda, müdürlük ve murakıplık gibi sürekli çalışma gerektiren
görevleri üstlenemezler. Akademik personelin Gazi Mağusa Teknoloji Geliştirme
Bölgesinde Şirket kurma veya Gazi Mağusa Teknoloji Geliştirme Bölgesi
Şirketlerinde görev almalarında, madde 37(2) uyarınca yapılacak Yönetmelik
uygulanır. |
Disiplin İşlemleri |
40. |
|
|
|
(1) Üniversite ve bağlı birimlerinde hizmetin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacıyla 18/1986 sayılı Yasa kuralları ile bu Tüzük hükümlerinin yüklediği ödev, görev ve sorumlulukları istenildiği gibi yerine getirmeyen, yasaklanan iş, eylem ve davranışları yapan Akademik Personel, durumun niteliğine ve ağırlık derecesine göre disiplin işlemine tabi tutularak cezalandırılırlar. |
|
|
(2) Disiplin cezaları; Uyarma, Kınama, Kademe İlerlemesini Kısa veya Uzun Süreli Durdurma, Geçici Olarak Görevden Çıkarma, Sözleşmeyi Feshetme, Görevden Durdurma şekillerinden herhangi biri olabilir. |
|
|
(3) Uyarma, Kınama, Kademe İlerlemesini Kısa veya Uzun Süreli Durdurma Cezası dışında kalan cezalar, Vakıf Yöneticiler Kurulunun onayından sonra kesinlik kazanırlar. |
|
|
(4) Cezayı gerektiren suçlar ile Disiplin Kovuşturma sistemini belirleyen esaslar Rektörlükçe hazırlanacak ve Vakıf Yöneticiler Kurulunca onaylanacak bir yönetmelik ile belirlenir. |
Akademik Personelin Özlük ve Sicil Dosyaları ve Disiplin Cezalarının Sicile İşlenmesi |
41. |
|
||
(1) Her Akademik Personel için bir özlük dosyası ile bir sicil dosyası tutulur. |
||||
(2) Özlük Dosyasında Akademik Personelin, eğitim-öğretim, disiplin durumu, idari ve akademik etkinlikleri ve yayınlarına ilişkin belgeler, sağlık raporları ve izinleri ile ilgili bilgi ve belgeler bulunur. |
||||
(3) Sicil Dosyasında, değerlendirme raporları, alınan ödüller, disiplin cezaları ve nedenleri, sicil değerlendirme formlarıyla ilgili bilgi ve belgeler bulunur |
||||
(4) Sicilin hangi esaslara göre ve nasıl düzenleneceği, disiplin cezalarının sicile nasıl işleneceği, nasıl silineceği ve yeni sicilin nasıl düzenleneceği, yönetmelik ile düzenlenir. |
||||
Akademik Personel Görevinin Sona Ermesi30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560
|
42. |
(1) |
Akademik Personelin iş ilişkisi ve üniversite kadrosu ile bağı aşağıdaki hallerde sona erer: |
|
(A) |
Akademik Personelin kendi isteği ile görevden çekilmesi halinde. |
|||
(B) |
Akademik Personelin başvurusu ile yetkili makamlarca başka bir göreve atanması halinde. |
|||
(C) |
Sürekli Kadroda Asil (Muvazzaf – Tekaüdiyeli) Personelin emekliye ayrılması halinde. |
|||
(D) |
Akademik Personelin sürekli kadroya adayken çalışmalarında yeterli gayreti göstermeyerek ilerlemediği nedeniyle, Rektörlükçe yapılacak yazılı istem üzerine, Vakıf Yöneticiler Kurulunca görevden uzaklaştırılması halinde. |
|||
(E) |
Sözleşme ile görev yapan Akademik Personelin, sözleşmelerinin iptali veya yenilenmemesi halinde |
|||
(F) |
Akademik Personelin, disiplinsizlik nedeniyle, Görevden Durdurma Cezası alması halinde. |
|||
(G) |
Akademik Personelin ölmesi halinde. |
|||
(H) |
Akademik Personelin 67 yaşını doldurması halinde. |
|||
(2) |
Sözleşmesi yenilenecek olan akademik personelin sözleşme süresi 67 yaşını geçmeyecek şekilde belirlenir. Bu maddenin 1’inci fıkrasının (H) bendi uyarınca 67 yaşını dolduran personelin üniversite ile iş ilişkisi, 67 yaşını doldurduğu tarihte içinde bulunduğu akademik dönem boyunca devam eder ve ilgili dönemin sonunda iş ilişkisi sona erer. |
|||
Seçkin Profesör (Distinguished Proffesor)
30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560, 10.10.2022 R.G. 235 EK III A.E.776 |
42A. |
(1) |
Seçkin Profesör, bu Tüzüğün 42’nci maddesinin
1’inci fıkrasının (H) bendi uyarınca görevi sona ermiş veya her halükarda
daha önce Doğu Akdeniz Üniversitesinde görev almış Profesör unvanına sahip,
Üniversitenin Akademik Değerlendirme Kriterleri uyarınca Profesör kriterlerini
sağlayan kişilerden; ulusal ve uluslararası dergilerde hakemlik, bilimsel
makale yazımı, kontrolü, denetimi, tez danışmanlığı, özel uzmanlık gerektiren
lisans veya lisansüstü ders verilmesi gibi alanlarda üst düzey katkı
sağlayacağı öngörülerek Üniversiteye hizmet verecek kişileri anlatır. Seçkin
Profesörler sırasıyla Bölüm, Fakülte veya Okul kurullarının talebi, Rektörlük
önerisi ve Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayı ile birer yıllık sürelerle
görevlendirilir. |
|
(2) |
Seçkin Profesörler hizmetleri karşılığında
herhangi bir maaş almazlar, kadrolarda
yer almazlar ve bu Tüzükte belirlenen; hizmet koşulları, nitelikleri, görev,
yetki ve sorumlulukları, maaş ile makam ödeneklerine tabi değildirler. Ancak
fiili olarak Üniversiteye gelip hizmet verdikleri her bir gün için günlük
brüt asgari ücretin 2.5 katı kadar yolluk ve iaşe
katkısına hak kazanırlar. Belirlenecek olan yolluk ve iaşe katkısı günlük
olarak tüm Seçkin Profesörler için eşit olarak belirlenir. |
|||
|
(3) |
Seçkin Profesörler, yapacakları akademik
çalışmalar için Üniversite kadrolarındaki personelin sahip olduğu; hakem
ödeneği, bilimsel yayın ödül desteği, bilimsel yayınlara yapılan atıflara
ilişkin ödül desteği, yurtdışı ortak yayın desteği, dış kaynaklı proje ödülü,
yayın başarı plaket ödülü, araştırmacı teşvik ödülü ve bilimsel toplantı
katılım desteği ödül ve desteklerden tam zamanlı personel gibi yararlanırlar. |
||
|
(4) |
Seçkin Profesör olarak üniversiteye katkı
sağlayacak kişilerin bu maddenin (1)’inci fıkrasınca belirlenen şartlar yanında
aşağıda belirlenen şartları sağlaması gereklidir: |
||
|
(A) |
İlgili Bilim Alanında Profesörlük için
gerekli olan minimum ADEK toplam puanının en az 2 katı puana sahip olmak. |
||
10.10.2022 R.G. 235 EK III A.E.776 |
(B) |
50 yaşını doldurmuş olmak. |
||
|
(C) |
Doğu Akdeniz Üniversitesinde en az 5 yıl
görev yapmış olmak. (Bu süre Fakülte
veya Okul Kurulu kararı ve Rektörlük onayı ile arttırılabilir.) |
||
(D) |
Yurt içi veya yurt dışında herhangi bir
Yükseköğretim kurumunda tam veya yarı zamanlı çalışmıyor olmak. |
|||
Kıdemli Öğretim Üyesi (Senior Faculty Member) 10.10.2022 R.G. 235 EK III A.E.776 |
42B. |
(1) |
Kıdemli Öğretim Üyesi, bu Tüzüğün 42’nci maddesinin (1)’inci fıkrasının (A) veya (H) bentleri uyarınca görevi sona ermiş, tez danışmanlığı, lisans veya lisansüstü ders verilmesi gibi alanlarda katkı sağlayacağı öngörülerek Üniversiteye hizmet verecek Öğretim Üyelerini (yardımcı doçent, doçent ve profesör) anlatır. Kıdemli Öğretim Üyeleri sırasıyla Bölüm, Fakülte veya Okul kurullarının talebi, Rektörlük önerisi ve Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayı ile birer yıllık sürelerle görevlendirilir. |
|
(2) |
Kıdemli Öğretim Üyeleri hizmetleri karşılığında herhangi bir maaş almazlar, kadrolarda yer almazlar ve bu Tüzükte belirlenen; hizmet koşulları, nitelikleri, görev, yetki ve sorumlulukları, maaş ile makam ödeneklerine tabi değildirler. Ancak fiili olarak Üniversiteye gelip hizmet verdikleri her bir gün için Yardımcı Doçent, Doçent veya Profesör unvanlarına günlük brüt asgari ücretin sırasıyla 2.00, 2.20 veya 2.40 katı kadar yolluk ve iaşe katkısına hak kazanırlar. Belirlenecek olan yolluk ve iaşe katkısı günlük olarak aynı unvana sahip tüm Kıdemli Öğretim Üyeleri için eşit olarak belirlenir. |
|||
(3) |
Kıdemli Öğretim Üyeleri, yapacakları akademik çalışmalar için Üniversite kadrolarındaki personelin sahip olduğu; hakem ödeneği, bilimsel yayın ödül desteği, bilimsel yayınlara yapılan atıflara ilişkin ödül desteği, yurtdışı ortak yayın desteği, dış kaynaklı proje ödülü, yayın başarı plaket ödülü, araştırmacı teşvik ödülü ve bilimsel toplantı katılım desteği ödül ve desteklerden tam zamanlı personel gibi yararlanırlar. |
|||
(4) |
Üniversiteye katkı sağlayacak Kıdemli Öğretim Üyelerinin bu maddenin (1)’inci fıkrasınca belirlenen şartlar yanında aşağıda belirlenen şartları sağlaması gereklidir: |
|||
(A) |
50 yaşını doldurmuş olmak. |
|||
(B) |
Doğu Akdeniz Üniversitesinde tam zamanlı olarak en az 10 yıl görev yapmış olmak. |
|||
(C) |
Yurt içi veya yurt dışında herhangi bir Yükseköğretim kurumunda tam veya yarı zamanlı çalışmıyor olmak. |
|||
Görevden Çekilme |
43. |
(1) Görevden çekilmek isteyen Akademik Personel, görevi ile ilgili olarak 16. maddedeki işlemleri bitirmeden, ilgili makam, görevden çekilme işlemlerini gerçekleştiremez. İlgili makam, görevden çekilme işlemlerini, en geç 90 gün içinde tamamlamakla yükümlüdür. |
||
(2) Yukarıdaki fıkra kurallarına uymayarak, görevi bırakanlar, cezai sorumluluk saklı kalmak üzere, Üniversiteye verecekleri maddi zararları ödemekle yükümlüdür. |
Geçici Madde 1Kadrolu Yüksek Teknoloji Enstitüsü Akademik Personelinin Üniversiteye Aktarılması ve İntibakı |
(1) |
Bu
Tüzüğün yürürlüğe girme tarihinden önce yürürlükte olan, değiştirilmiş şekli
ile 18/81 sayılı “Yüksek Teknoloji Enstitüsü (Kuruluş) Yasası” esaslarına
uygun olarak sürekli göreve atananlar, Yasanın Geçici Kurallar, Geçici Madde
1(4)’deki hükme uygun olarak ve aşağıda belirtilen esaslarla Üniversite
kadrolarına aktarılırlar: |
||||||
(a) Aktarılması ve intibak ettirilmesi söz konusu Akademik Personele, atanacakları kadronun görev, yetki ve sorumlulukları, baremi, baremde intibak ettirileceği kademe ve görev yerini belirleyecek bilgileri içeren hususlar yazılı olarak bildirilir ve bunların kabulüne ilişkin yazılı belge alınır. Akademik Personel, yazılı bildirimi en geç 15 gün içinde vermekle yükümlüdür. |
||||||||
(b) Üniversite kadrolarında görev yapmayı kabul eden Akademik Personel, bu Tüzük hükümlerine tabi olarak görev yapar. Ancak, istihdam bakımından, akademik unvanlarına bakılmaksızın 9(c) maddesi kapsamında addedilirler. |
||||||||
(c) Akademik Personelin Üniversite kadrolarına aktarılma işlemleri Tüzüğün yürürlüğe girdiği tarihten başlayarak, 3 ay içinde sonuçlandırılır. |
||||||||
(d) Yüksek Teknoloji Enstitüsü Akademik Personelinde Sürekli Kadroya (Muvazzaf) olarak atanmamış olanlarla Sözleşmeli olanların durumları Vakıf Yöneticiler Kurulunca ayrıca değerlendirilir. Bu değerlendirme Tüzüğün yürürlüğe girme tarihini izleyen ilk 3 ay içinde tamamlanır. |
||||||||
Geçici Madde 2Sözleşmeli Statüde Çalışmış Akademik Personelin Devamlı
Personel Kadrolarına Alınması 18.04.2006 R.G. 68 EK III A.E.221 |
(1) |
Bu Tüzüğün yürürlüğe girdiği
tarihten önce, Üniversite’de en az 6 (altı) yıl tam-zamanlı olarak Sözleşmeli
statüde çalışmış olan ve aşağıdaki koşulları sağlayan Akademik Personel,
başvurmaları halinde, Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından, ‘Devamlı Personel’
kadrolarına alınırlar. |
||||||
(a) |
Herhangi
bir kurum ve/veya kuruluştan emekli olmamak; |
|||||||
(b) |
Öğretim
üyeleri için bulundukları kadronun Akademik Değerlendirme Ölçütlerini (ADEK
kriterlerini) sağlamış olmak. |
|||||||
(c) |
55
yaşını geçmemiş olmak. |
|||||||
(d) |
Son
üç yıl içerisinde Disiplin Kurulu tarafından verilmiş herhangi bir disiplin
cezası almamış olmak. |
|||||||
(e) |
Akademik personelin sözleşmelerinin uzatılması,
sözleşmeli personelin Devamlı Personel kadrolarına aktarılması ve Devamlı
Personel kadrosundan hangi koşullarda çıkarılacağı bu Tüzük’te
yer alan 9(e) maddesi uyarınca yürütülür. |
|||||||
(2) |
Bu Tüzük’te öngörülen
yönetmelikler, Tüzüğün yürürlüğe girişini takip eden 4 ay içerisinde
tamamlanarak, bu Tüzüğe uygun hale getirilir. |
|||||||
Geçici Madde 3 05.05.2010 R.G. 74 EK III A.E.279 |
Bu Tüzüğün 3. maddesindeki II.
Cetvel 1 Ocak 2010 tarihinden başlayarak yürürlüğe konur. |
|||||||
Geçici Madde 4 30.07.2021 R.G. 167 EK III A.E.560 |
(1) |
Bu Tüzük yürürlüğe
girdiği tarihte ve ilk uygulamada, 67 yaşını doldurmuş veya sözleşme süresi
içerisinde 67 yaşını dolduracak olan personelin üniversite ile iş ilişkisi
sözleşme sonunda biter. |
||||||
(2) |
Bu Tüzük yürürlüğe
girdiği tarihte ve ilk uygulamada, 67 yaşını doldurmuş veya idari görev
(Dekan, Okul Müdürü, Bölüm Başkanı) süresi içerisinde 67 yaşını dolduracak
olan personelin üniversite ile iş ilişkisi idari görevin sona erdiği akademik
dönemin sonuna kadar devam eder. |
|||||||
(3) |
Bu Tüzük yürürlüğe
girdiği tarihte ve ilk uygulamada, 67 yaşını doldurmuş olan Devamlı Personel
statüsünde bulunan akademik personel, Devamlı Personel statüsünden çıkarılır
ve talep etmeleri halinde kendileri ile bir yıllık sözleşme yapılır. İşbu
süre sonunda personelin Üniversite ile iş ilişkisi kesilir. |
|||||||
(4) |
Bu Tüzüğün yürürlüğe
girdiği tarihte ve ilk uygulamada, 67 yaşını doldurmuş ve yürürlükteki sözleşmesi
2021 yılı içinde sona erecek Sözleşmeli Personel ile talep etmeleri halinde
bir yıllık sözleşme yapılır. İşbu süre sonunda personelin Üniversite ile iş
ilişkisi kesilir. |
|||||||
Geçici Madde 5 27.05.2024 R.G. 106 EK III A.E.417 |
(1) |
Bu Tüzüğün 3’üncü
maddesindeki II’nci Cetvel 1 Nisan 2024 tarihinden
başlayarak yürürlüğe konur. |
||||||
(2) |
Bu Tüzüğün 3’üncü
maddesinde yer alan II’nci Cetvel’in
bu Tüzük değişikliği sonucu değiştirmesi ve Akademik Personelin yeni II’nci Cetvel’de yer alan barem
ve derecelere intibakları 1 Nisan 2024 tarihinden başlayarak aşağıdaki
şekliyle yürürlüğe girer: |
|||||||
STATÜ |
Mevcut
Baremler |
Yeni Barem Tablosu Karşılığı |
||||||
PROFESÖR |
|
|
7 |
14 |
||||
|
|
7 |
13 |
|||||
7 |
8 |
7 |
12 |
|||||
7 |
7 |
7 |
11 |
|||||
7 |
6 |
7 |
10 |
|||||
7 |
5 |
7 |
9 |
|||||
7 |
4 |
7 |
8 |
|||||
7 |
3 |
7 |
7 |
|||||
7 |
2 |
7 |
6 |
|||||
7 |
1 |
7 |
5 |
|||||
|
|
7 |
4 |
|||||
|
|
7 |
3 |
|||||
|
|
7 |
2 |
|||||
|
|
7 |
1 |
|||||
DOÇENT |
6 |
8 |
6 |
14 |
||||
6 |
7 |
6 |
13 |
|||||
6 |
6 |
6 |
12 |
|||||
6 |
5 |
6 |
11 |
|||||
6 |
4 |
6 |
10 |
|||||
6 |
3 |
6 |
9 |
|||||
6 |
2 |
6 |
8 |
|||||
6 |
1 |
6 |
7 |
|||||
|
|
|
6 |
|||||
|
|
|
5 |
|||||
|
|
|
4 |
|||||
|
|
|
3 |
|||||
|
|
|
2 |
|||||
|
|
|
1 |
|||||
YARDIMCI DOÇENT |
5 |
8 |
5 |
14 |
||||
5 |
7 |
5 |
13 |
|||||
5 |
6 |
5 |
12 |
|||||
5 |
5 |
5 |
11 |
|||||
5 |
4 |
5 |
10 |
|||||
5 |
3 |
5 |
9 |
|||||
5 |
2 |
5 |
8 |
|||||
5 |
1 |
5 |
7 |
|||||
|
|
|
6 |
|||||
|
|
|
5 |
|||||
|
|
|
4 |
|||||
|
|
|
3 |
|||||
|
|
|
2 |
|||||
|
|
|
1 |
|||||
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ |
4 |
11 |
4 |
14 |
||||
4 |
10 |
4 |
13 |
|||||
4 |
9 |
4 |
12 |
|||||
4 |
8 |
4 |
11 |
|||||
4 |
7 |
4 |
10 |
|||||
4 |
6 |
4 |
9 |
|||||
4 |
5 |
4 |
8 |
|||||
4 |
4 |
4 |
7 |
|||||
4 |
3 |
4 |
6 |
|||||
4 |
2 |
4 |
5 |
|||||
4 |
1 |
4 |
4 |
|||||
|
|
4 |
3 |
|||||
|
|
4 |
2 |
|||||
|
|
4 |
1 |
|||||
ÖĞRETİM |
3 |
11 |
3 |
14 |
||||
3 |
10 |
3 |
13 |
|||||
3 |
9 |
3 |
12 |
|||||
3 |
8 |
3 |
11 |
|||||
3 |
7 |
3 |
10 |
|||||
3 |
6 |
3 |
9 |
|||||
3 |
5 |
3 |
8 |
|||||
3 |
4 |
3 |
7 |
|||||
3 |
3 |
3 |
6 |
|||||
3 |
2 |
3 |
5 |
|||||
3 |
1 |
3 |
4 |
|||||
|
|
3 |
3 |
|||||
|
|
3 |
2 |
|||||
|
|
3 |
1 |
|||||
OKUTMAN |
2 |
11 |
2 |
14 |
||||
2 |
10 |
2 |
13 |
|||||
2 |
9 |
2 |
12 |
|||||
2 |
8 |
2 |
11 |
|||||
2 |
7 |
2 |
10 |
|||||
2 |
6 |
2 |
9 |
|||||
2 |
5 |
2 |
8 |
|||||
2 |
4 |
2 |
7 |
|||||
2 |
3 |
2 |
6 |
|||||
2 |
2 |
2 |
5 |
|||||
2 |
1 |
2 |
4 |
|||||
|
|
2 |
3 |
|||||
|
|
2 |
2 |
|||||
|
|
2 |
1 |
|||||
|
47/2010 sayılı Yasa kapsamı
Öğretim Görevlisi ve Uzman Kadroları Barem Basamağı 1.3 ve 2.2 Olan Personel İntibakı |
|||||||
|
|
47/2010 Sayılı Kamu
Çalışanlarının Aylık (Maaş - Ücret) ve Diğer Ödeneklerinin Düzenlenmesi
Yasası 7’nci maddesinin (1)’inci Fıkrası Uyarınca |
||||||
KADRO
ADI |
Mevcut
Baremler |
47/2010 Sayılı Yasa tahtında Barem Tablosu Karşılığı |
||||||
Barem |
Basamak |
Barem |
Basamak |
|||||
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ve UZMAN |
1 |
3 |
10 |
12 |
||||
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ |
2 |
2 |
10 |
11 |
||||
(3) |
Bu Tüzüğün yürürlüğe girdiği
tarihte Okutman kadrosunda bulunmakta olup 47/2010 sayılı Yasa’nın 11’inci
bareminde bulunan kişiler, 11’inci baremdeki yerlerini muhafaza ederler.
Ancak 11’inci baremin 11’inci basamağından ileri bir basamağa yükselemezler. |
|||||||
Uygulama Yetkisi |
44. |
Bu Tüzük Doğu Akdeniz
Üniversitesi Rektörlüğünce yürütülür. |
Yönetmelik Yapma Yetkisi03.02.2009R.G. 25 EK III A.E. 94 |
45. |
Bu Tüzüğün uygulanmasını sağlamak ve emirlerini yerine
getirebilmek amacı ile, Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından onaylanmak koşulu
ile, Senato, Yönetmelikler yapabilir. |
Yürürlüğe Giriş |
46. |
Bu Tüzük, Resmi
Gazetede yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. |
20.04.1989
R.G. 47
EK III
A.E. 178,
14.12.1990
R.G. 122
EK III
A.E. 531,
12.11.1992
R.G. 110
EK III
A.E. 491,
21.09.1993
R.G. 94
EK III
A.E. 440,
25.02.1999
R.G. 17
EK III
A.E. 59,
18.10.1999
R.G. 136
EK III
A.E. 639,
16.03.2001
R.G. 27
EK III
A.E.159,
06.08.2003
R.G. 95
EK III
A.E.546,
18.04.2006
R.G. 68
EK III
A.E.221,
05.03.2019
R.G. 29
EK III
A.E.157,
30.07.2021
R.G. 167
EK III
A.E.560
Kadro Adı |
Kadro Sayısı |
Barem numarası |
Rektör Rektör Yardımcısı Dekan Dekan Yardımcısı Bölüm Başkanı Bölüm Başkan Yardımcısı Enstitü Müdürü Okul Müdürü Müdür Yardımcısı Profesör Doçent Yardımcı Doçent Öğretim Görevlisi Okutman Uzman |
1 5 16 32 40 60 3 5 16 200 150 200 200 175 25 |
- - - - - - - - - 7 6 5 3-4 2-3 1-5* |
* Barem 5’e
yükselecek olan uzmanların Doktora derecesine sahip olması şarttır.
(Madde 4)
13.04.1990
R.G. 43
EK III
A.E. 164,
07.03.1991
R.G. 22
EK III
A.E. 114,
14.04.1992
R.G. 38
EK III
A.E. 166,
21.09.1993
R.G. 94
EK III
A.E. 441,
23.05.2000
R.G. 63
EK III
A.E. 338,
18.04.2006
R.G. 68
EK III
A.E.221,
05.05.2010
R.G. 74
EK III
A.E.279,
27.05.2024
R.G. 106
EK III
A.E.417
AKADEMİK PERSONEL
MAAŞ TABLOSU |
|||||||||||||||
|
BASAMAK |
||||||||||||||
KADRO |
BAREM |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
OKUTMAN |
2 |
60,958.00 |
62,608.00 |
64,258.00 |
65,908.00 |
67,558.00 |
69,208.00 |
70,858.00 |
72,558.00 |
74,358.00 |
76,208.00 |
78,208.00 |
80,208.00 |
82,208.00 |
84,208.00 |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ |
3 |
66,265.00 |
68,265.00 |
70,265.00 |
72,265.00 |
74,265.00 |
76,365.00 |
78,465.00 |
80,565.00 |
82,765.00 |
84,965.00 |
87,165.00 |
89,365.00 |
91,565.00 |
93,765.00 |
KIDEMLİ ÖĞRETİM
GÖREVLİSİ |
4 |
75,520.00 |
77,980.00 |
80,440.00 |
82,900.00 |
85,360.00 |
87,820.00 |
90,280.00 |
92,740.00 |
95,200.00 |
97,660.00 |
100,120.00 |
102,580.00 |
105,040.00 |
107,500.00 |
YARDIMCI DOÇENT |
5 |
107,900.00 |
110,800.00 |
113,700.00 |
116,600.00 |
119,500.00 |
122,400.00 |
125,300.00 |
128,200.00 |
131,100.00 |
134,000.00 |
136,900.00 |
139,800.00 |
142,700.00 |
145,600.00 |
DOÇENT |
6 |
136,100.00 |
138,300.00 |
140,500.00 |
142,700.00 |
144,900.00 |
147,100.00 |
149,300.00 |
151,500.00 |
153,700.00 |
155,900.00 |
158,100.00 |
160,300.00 |
162,500.00 |
164,700.00 |
PROFESÖR |
7 |
159,600.00 |
161,800.00 |
164,000.00 |
166,200.00 |
168,400.00 |
170,600.00 |
172,800.00 |
175,000.00 |
177,200.00 |
179,400.00 |
181,600.00 |
183,800.00 |
186,000.00 |
188,200.00 |
(Madde 7 (1))
20.04.1989
R.G. 47
EK III
A.E. 178,
21.09.1993
R.G. 94
EK III
A.E. 440,
13.02.1998
R.G.15
EK III
A.E. 68,
16.03.2001
R.G. 27
EK III
A.E.159,
25.09.2008
R.G. 172
EK III
A.E.710,
DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK PERSONELİN
GÖREV ŞEMALARI
Kadro Adı:
Rektör
Kadro Durumu: İlk
Atanma Yeri
Baremi:
Barem 7 + 400,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Üniversitenin bir bütün
olarak amaçlarına uygun çalışmasını, eğitim-öğretim ve bilimsel araştırma
düzeyinin yükseltilmesini, Fakülte ve diğer organların Yasa, tüzük, yönetmelik
ve programlara göre düzenli bir biçimde yürütülmesini sağlar.
(2)
Yasadaki kadrosu ile ilgili
öngörülen görevleri yapar, yetkileri kullanır ve sorumlulukları taşır.
(3)
Vakıf Yöneticiler Kurulunca
verilecek diğer uygun görevleri yapar.
(4)
5 yıllık bir süre için
atanır. Bu süre, karşılıklı anlaşma ile 2 yıla kadar da inebilir.
II. Aranan Nitelikler:
Profesör unvanına sahip olmak, doktora unvanından sonra
üniversitelerde akademik kariyerli olarak, veya
uluslararası kuruluşlarda, veya devlet sektörü veya özel sektörde en az 15 yıl
başarılı hizmet vermiş olmak.
Yükseköğretim amaç, ilke ve
sistemleri hakkında geniş bilgi sahibi olmak.
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek. İkinci ve üçüncü yabancı dil bilmek tercih nedenidir.
Kadro Adı:
Rektör Yardımcısı
Kadro Durumu: İlk
Atanma Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 300,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
Rektöre görev, yetki ve
sorumluluklarının yürütülmesinde yardımcı olmak.
Rektör tarafından verilecek
diğer uygun görevleri yapmak.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
En az Yardımcı Doçent
unvanına sahip olmak.
(2)
Yükseköğretim amaç, ilke ve
sistemlerin hakkında geniş bilgi ve deneyim sahibi olmak.
(3)
Bir Üniversitede en az 5 yıl
Öğretim Üyeliği ve/veya idari deneyimi olmak.
(4)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek; ikinci bir yabancı dil bilmek tercih sebebidir.
Kadro Adı: Dekan
Kadro Durumu: İlk
Atanma Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 275,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Yasada kadrosu ile öngörülen
görevleri yapar, yetkileri kullanır ve sorumlulukları taşır.
(2)
Rektörlük tarafından
verilecek diğer uygun görevleri yapar.
(3)
3 yıllık bir süre için
atanır.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
Üniversitede en az Yardımcı
Doçentlik unvanına sahip olmak.
(2)
Bir üniversitede en az 3 yıl
Öğretim Üyesi veya Öğretim Yöneticisi olarak çalışmış olmak.
(3)
Yükseköğretim amaç, ilke ve
sistemleri hakkında geniş bilgi ve deneyim sahibi olmak.
(4)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek; ikinci yabancı dil bilmek tercih sebebidir.
Kadro Adı: Dekan
Yardımcısı
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 200,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Dekana, görev, yetki ve
sorumluluklarının yürütülmesinde yardımcı olmak.
(2)
Dekan tarafından verilecek
diğer uygun görevleri yapmak.
(3)
3 yıllık bir süre için
atanır.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
En az Yardımcı Doçent
unvanına sahip olmak.
(2)
Yükseköğretim amaç, ilke ve
sistemleri hakkında geniş bilgi sahibi olmak.
(3)
Bir üniversitede en az 3 yıl
Öğretim Üyesi olarak çalışmış olmak
(4)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek; ikinci yabancı dil bilmek tercih sebebidir.
Kadro Adı: Bölüm
Başkanı
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: Asli Maaş
+ 200,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Bu Yasada kadrosu ile ilgili
öngörülen görevleri, yetkileri kullanır ve sorumlulukları taşır.
(2)
Dekanı tarafından verilecek
diğer uygun görevleri yapar.
(3)
3 yıllık bir süre için
atanır.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
Üniversitede en az Yardımcı
Doçentlik unvanına sahip olmak.
(2)
Bir üniversitede en az 3 yıl
Öğretim Üyesi olarak çalışmış olmak.
(3)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı: Bölüm
Başkan Yardımcısı
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 100,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Bölüm Başkanına görev, yetki
ve sorumluluklarının yürütülmesinde yardımcı olmak.
(2)
Bölüm Başkanı tarafından
verilecek diğer uygun görevleri yapmak.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
En az Yardımcı Doçent
unvanına sahip olmak.
(2)
Yükseköğretim amaç, ilke ve
sistemleri hakkında geniş bilgi sahibi olmak.
(3)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı:
Enstitü Müdürü
Kadro Durumu: İlk
Atama Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 215,00 USD
I. Görev Yetki ve Sorumlulukları:
(1)
İlgili Enstitünün amaçlarına
uygun çalışmasını, eğitim-öğretim ve araştırma düzeyinin yükseltilmesini,
Enstitünün Yasa, tüzük, yönetmelik ve programlara göre düzenli bir biçimde
yürütülmesini sağlar.
(2)
İlgili Tüzükte öngörülen
görevleri yapar, yetkileri kullanır ve sorumluluk taşır.
(3)
Rektörlükçe verilecek diğer
uygun görevleri yapar.
II. Aranan
Nitelikler:
(1)
En az Doçent unvanına sahip
olup, bir üniversite veya araştırma kurumunda en az 3 yıl çalışmış olmak veya;
(2)
Yardımcı Doçent unvanına
sahip olup bir üniversitede veya araştırma kurumunda en az 5 yıl çalışmış
olmak;
(3)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı: Okul Müdürü
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: Asli Maaş + 215,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) İlgili Okulun amaçlarına uygun çalışmasını, eğitim-öğretim
düzeyinin yükseltilmesini, Okulun Yasa, tüzük, yönetmelik ve programlara göre
düzenli bir biçimde yürütülmesini sağlar ve denetler.
(2) İlgili Tüzükte öngörülen görevleri yapar, yetkileri
kullanır ve sorumlulukları taşır.
(3) Rektörlükçe verilecek diğer uygun görevleri yapar.
II. Aranan
Nitelikler:
(1)
İlgili alanda Doktora
derecesinde diploma almış olmak veya en az Lisans düzeyinde diploma sahibi olup
eğitim hizmetlerinde en az 10 yıl başarılı görevler yapmış olmak.
(2)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı: Müdür Yardımcısı
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: Asli
Maaş + 120,00 USD
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Müdüre görev, yetki ve
sorumluluklarının yürütülmesinde yardımcı olmak.
(2)
Müdürün bulunmadığı
durumlarda Müdüre vekalet etmek.
(3)
Müdür tarafından verilecek
diğer uygun görevleri yapmak.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
İlgili alanda Doktora
derecesinde diploma almış olmak veya en az lisans düzeyinde diploma sahibi olup
eğitim hizmetlerinde en az 5 yıl başarılı görev yapmış olmak.
(2)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı:
Profesör
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: 7
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Kendisine ayrılan konuları, öğretim programlarına uygun
olarak işler, atölye, lâboratuar ve diğer
uygulamaları bir program çerçevesinde yürütür.
(2) Üniversitedeki eğitim-öğretimin sürekli olarak en
sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve uygulanması için gerekli çalışma ve
uygulamaları yapar.
(3) Bilimsel araştırma ve yayınlar yapar; teknik danışmanlık
hizmetlerinde bulunur.
(4) Üniversitenin kuruluş, amaç ve görevlerinin
gerçekleştirilmesine ilişkin etkinliklerde bulunur.
(5) Bu Tüzükte öngörülen ve/veya kendisine verilecek diğer
uygun görevleri yapar.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
Profesörlük unvanına sahip
olmak.
(2)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı:
Doçent
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: 6
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Kendisine ayrılan konuları, öğretim programlarına uygun
olarak işler, atölye, lâboratuar ve diğer
uygulamaları bir program çerçevesinde yürütür.
(2) Üniversitedeki eğitim-öğretimin sürekli olarak en
sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve uygulanmasını sağlar ve uygulamaları yapar.
(3) Bilimsel araştırma ve yayınlar yapar; teknik danışmanlık
hizmetlerinde bulunur.
(4) Üniversitenin kuruluş amaç ve görevlerinin
gerçekleştirilmesine ilişkin etkinliklerde bulunur.
(5) Bu Yasada öngörülen ve/veya kendisine verilecek diğer
uygun görevleri yapar.
II. Aranan Nitelikler:
(1) Doçentlik unvanına sahip olmak.
(2) Pek iyi derecede İngilizce bilmek.
Kadro Adı:
Yardımcı Doçent
Kadro Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: 5
I. Görev Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Kendisine ayrılan konuları,
öğretim programlarına uygun olarak işler, atölye, laboratuvar ve diğer
uygulamaları bir program çerçevesinde yürütür.
(2)
Üniversitedeki
eğitim-öğretimin sürekli olarak en sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve
uygulanması için gerekli çalışma ve uygulamaları yapar.
(3)
Bilimsel araştırma ve
yayınlar yapar; teknik danışmanlık hizmetlerinde bulunur.
(4)
Üniversitenin kuruluş, amaç
ve görevlerinin gerçekleştirilmesine ilişkin etkinliklerde bulunur.
II. Aranan
Nitelikler:
(1)
Üniversitedeki
eğitim-öğretim programları ile ilgili bir alanda Doktora yapmış olmak; ancak
mimarlık konusunda Doktora derecesi koşul değildir.
(2) Pek iyi derecede İngilizce bilmek.
Kadro Adı: Öğretim Görevlisi
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
Baremi: 3-4
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Kendisine ayrılan konuları
öğretim programlarına uygun olarak işler, atölye, lâboratuar
ve diğer uygulamaları bir program çerçevesinde yürütür.
(2)
Üniversitedeki
eğitim-öğretimin sürekli olarak en sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve
uygulanmasını yapar.
(3)
Bağlı bulunduğu birimdeki
atölye ve lâboratuarlardaki araç-gerecin her zaman
kullanılmaya hazır olmasını sağlar.
(4)
Bilimsel araştırma ve
yayınlar yapar; teknik danışmanlık hizmetlerinde bulunur.
(5)
Bu yasada öngörülen ve/veya
kendisine verilecek diğer uygun görevleri yapar.
II. Aranan
Nitelikler:
(1)
İlgili bilim alanında
Doktora derecesinde diploma almış olmak veya en az Mastır derecesinde diploma
sahibi olup kendi dalında yada eğitim hizmetlerinde en az 3 yıl çalışmış olmak veya
Hazırlık Okulu tarafından yürütülen DOTE programında başarılı olup eğitim hizmetlerinde en az beş yıl çalışmış olmak.
(2)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı: Okutman
Kadro Durumu: İlk Atanma Yeri
Baremi: 2-3
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1)
Kendisine ayrılan konuları
öğretim programlarına uygun olarak işler, atölye, lâboratuar
ve diğer uygulamaları bir program çerçevesinde yürütür.
(2)
Üniversitedeki
eğitim-öğretimin sürekli olarak en sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve
uygulanması için gerekli çalışma ve uygulamaları yapar.
(3)
Bilimsel araştırma ve yayın
yapar veya Üniversitede yürütülmekte olan bilimsel araştırma konularında ferdi
veya ekip halinde çalışmalar yapar.
(4) Bu Yasada öngörülen veya amirlerinin verdiği diğer uygun
görevleri yapar.
II. Aranan
Nitelikler:
(1)
İlgili bilim dalında
tanınmış bir üniversiteden lisans diploması almış olmak.
(2)
Pek iyi derecede İngilizce
bilmek.
Kadro Adı: Uzman
Kadro Durumu: İlk Atanma Yeri
I. Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Sözleşme
esasları çerçevesinde görev yapar, yetki kullanır ve sorumluluk taşır.
II. Aranan
Nitelikler:
(1) Üniversite
amaçlarının gerçekleştirilmesine yönelik ve Üniversite tarafından belirlenecek
alanda özel ihtisas veya beceriye sahip olmak ve iyi derecede İngilizce bilmek.
Kadro Adı: Sözleşmeli Misafir Öğretim Üyesi
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
I. Görev, Yetki ve Sorumlulukları
(1) Kendisine ayrılan konuları, Öğretim Programları’na uygun olarak işler, atölye
laboratuvar ve diğer uygulamaları bir program
çerçevesinde yürütür.
(2) Üniversite’de Eğtim-Öğretim’in
sürekli olarak en sağlıklı biçimde geliştirilmesi ve
uygulanmasını sağlar ve uygulamaları yapar.
(3) Bilimsel araştırma ve yayınlar yapar, Teknik
Danışmanlık hizmetinde bulunur.
(4) Üniversite’nin Kuruluş, Amaç ve Görevleri’nin gerçekleşmesine ilişkin etkinliklerde
bulunur.
(5)
Bu Yasa’da öngörülen ve/veya kendisine verilecek diğer uygun görevleri
yapar.
II. Aranan Nitelikler:
(1)
Doktora ünvanına sahip olmak.
(2) Pek iyi derecede ingilizce bilmek.