DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM, SINAV VE BAŞARI TÜZÜĞÜ
KUZEY KIBRIS EĞİTİM VAKFI VE DOĞU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KURULUŞ YASASI
(18/1986, 39/1992, 58/1992,
37/1997 ve 37/2011 Sayılı Yasalar)
Madde 18, 24, 25, 28, 30, 31 ve
32 Altında Yapılan Tüzük.
Bu Tüzük, Doğu Akdeniz
Üniversitesi Öğretim, Sınav ve Başarı (Değişiklik No.1/89 – 1/10) Tüzüğü’nü de
kapsamaktadır.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
Bakanlar Kurulu, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş
Yasası’nın 18’inci, 24’üncü, 25’inci, 28’inci, 30’uncu, 31’inci ve 32’nci
maddelerinin kendisine verdiği yetkiye dayanarak aşağıdaki Tüzüğü yapar.
Kısa İsim 08.04.1988 R.G. 36 EK III A.E. 189, 05.04.1989 R.G. 41 EK III A.E. 157, 08.03.1990 R.G. 25 EK III A.E. 92, 19.07.1991 R.G. 71 EK III A.E. 364, 19.03.1993 R.G. 27 EK III A.E. 112, 19.03.1993 R.G. 27 EK III A.E. 113, 05.05.1994 R.G. 50 EK III A.E. 234, 27.05.1994 R.G. 59 EK III A.E. 280, 22.02.1995 R.G. 29 EK III A.E. 158, 05.05.1995 R.G. 60 EK III A.E. 334, 30.12.1996 R.G. 150 EK III A.E. 1215, 25.02.1999 R.G. 17 EK III A.E. 58, 07.09.1999 R.G. 112 EK III A.E. 557, 05.11.1999 R.G. 147 EK III A.E. 699, 04.12.2007 R.G. 214 EK III A.E. 854, 08.10.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
1. |
Bu Tüzük,
“Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğretim,
Sınav ve Başarı Tüzüğü” olarak isimlendirilir. |
BİRİNCİ KISIM
GENEL KURALLAR
Tefsir
|
2. |
Metin
başka türlü gerektirmedikçe bu Tüzük’te geçen “Bakanlar Kurulu”, “Bölüm
Başkanı”, “Bölüm Kurulu”, “Dekan”, “Enstitü Müdürü”, “Fakülte Kurulu”,
“İngilizce Hazırlık Okulu Müdürü”, “Rektör”, “Senato”, “Vakıf Yöneticiler
Kurulu”, “Yüksek Okul Müdürü” deyimleri, bu Tüzüğün kaynaklandığı Yasa’daki
deyimler için verilen anlam karşılıklarını ifade eder. “Üniversite Harçları” öğrencilerden alınacak
sınav ve öğrenim ücretlerini ifade eder. |
Kapsam
|
3. |
Bu Tüzük,
Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrenci
kayıt-kabul, öğretim, sınav, başarı ve mezuniyet koşulları ile mezuniyet
ünvanlarına ilişkin hükümleri kapsar. |
ÖĞRENCİ KAYIT – KABUL VE ÖĞRETİM
KURALLARI
Öğrenci Kayıt-Kabul Koşulları
|
4. |
(1) Her akademik yıl Üniversiteye kabul
edilecek öğrenci sayısı Üniversite Senatosu’nun önerisi ile Vakıf Yöneticiler
Kurulu tarafından belirlenir. (2) Üniversiteye kabul edilecek öğrenciler için
kabul ilke ve koşulları Senato tarafından onaylanan “Doğu Akdeniz
Üniversitesi Giriş Sınavları ve Öğrenci Kabul Yönetmeliği” ne göre
belirlenir. (3) Üniversiteye giriş ile ilgili her türlü
işlem için Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurulur. (4)
Bir
öğrencinin, Üniversiteye girişte verdiği belgenin sahte veya gerçeğe aykırı
olduğunun anlaşılması halinde, Üniversite ile ilişkisi derhal kesilir ve
ödediği harç iade edilmez. |
|
||||||||||||
Akademik Yıl Takvimi, Eğitim-Öğretim
Programları ve Öğrenim Süreleri
|
5. |
(1) |
Akademik yıl takvimi,
Nisan ayından önce Üniversite Senatosu tarafından hazırlanır ve karara bağlanır. Hazırlanan takvim, en geç Mayıs
ayı sonuna kadar Rektörlükçe ilan edilir. |
|
|||||||||||
|
(2) |
Bir eğitim-öğretim programı, mezun olmak için öngörülen
gerekli teorik ders, laboratuvar, stüdyo, uygulama, staj ve benzeri
çalışmalardan oluşur. Bölüm veya Yüksekokulların hazırladıkları bu programlar
ve içerikleri, ders sayıları ve
kredi saat toplamları Fakülte
veya Yüksekokul Kurulu’nun teklifi ve Üniversite Senatosu’nun onayı ile
kesinleşir. |
|
||||||||||||
|
(3) |
Üniversitenin değişik
birimlerinde uygulanan öğrenim programlarının normal süreleri aşağıda
belirtildiği gibidir: |
|
||||||||||||
|
|
(a) Lisans Programları: 4 - 5 akademik yıl. (b) Önlisans Programları: 2 - 3 akademik yıl. (c)
Lisansüstü
Programları: Bu programların süresi Senato tarafından onaylanan “Doğu Akdeniz
Üniversitesi Lisansüstü Öğretim
Yönetmeliği” ile belirlenir. (d)
İngilizce
Hazırlık Okulu Programları: 1 dönem - 1 akademik yıl. |
|
||||||||||||
08.07.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
|
(4) |
|
|
|||||||||||
Öğretim Dili
|
6. |
Üniversitede öğretim
dili İngilizcedir. Ancak, Senato’nun kararıyla akademik birimlerde Türkçe
öğretim yapılabilir. |
|
||||||||||||
Öğretim Ücretleri
|
7. |
(1) Üniversitede öğretim ücrete tabidir.
Öğrencilerden alınacak Üniversite harçları, giriş sınavlarının ilanından önce
Vakıf Yöneticiler Kurulunca saptanır ve Rektörlükçe ilan edilir. (2) Öğrenci, Üniversite harçlarını her akademik
dönem başında Öğrenim Harç Yönetmeliği’nde belirlenen kural ve yöntemlere
göre ödemek zorundadır. Harcını ödemeyen öğrenci, ders, laboratuvar ve sınava
alınmaz. Bu öğrenciye Üniversite tarafından hiçbir belge verilmez. (3) Ödenen Üniversite harçları 11. maddede
belirtilen kayıt sildirme durumları dışında iade edilmez. |
|
||||||||||||
Kredi Sistemi
|
8. |
Öğretimde
kredi-saat sistemi uygulanır. Bir dersin kredi-saat değerinin saptanmasında o
ders için öngörülen toplam haftalık ders sayısı esas alınır. Ancak, varsa,
dersin haftalık laboratuvar ve diğer uygulamalı çalışma saatlerinin
toplamları dikkate alınarak kredi saati belirlenir. |
|
||||||||||||
Öğrenci Danışmanlığı
|
9. |
Öğrenci
danışmanlığı, ders programı, akademik, idari ve sosyal konularda öğrenciye
rehberlik yapmak üzere Akademik Personel tarafından yürütülür. Danışmanlık,
ilgili Bölüm Başkanı veya Müdür tarafından düzenlenir. |
|
||||||||||||
Ders Yükü, Derse Kayıt, Geç Kayıt, Ders
Önkoşulları, Ders Ekleme-Bırakma, Dersten Çekilme, Ders Tekrarı
|
10. |
Öğrenciler,
eğitim-öğretim süreleri boyunca her dönem başında Rektörlükçe ilan edilen
sürelerde ve belirlenen yöntemlerle kayıtlarını yenilemek zorundadırlar: (1) Öğrencinin her dönem başında kayıt olacağı
dersler, “Ders Kayıt Yönetmeliği” uyarınca danışmanın önerisi ve ilgili Bölüm
Başkanı veya Yüksek Okul Müdürünün onayı ile belirlenir. Dönem kaydının
yapılması için öğrencinin mali yükümlülüklerini yerine getirmiş olması
gerekmektedir. |
|
||||||||||||
(2) Öğrencinin dönemlerde alacağı ders yükü,
ders kayıtları, ders önkoşulları, ders tekrarı, ders ekleme-bırakma ve
dersten çekilme ile geç kayıt koşulları “Ders Kayıt Yönetmeliği”nde
düzenlenir. |
|
||||||||||||||
(3) Öğrenci, kayıtlı bulunduğu programın
birinci ve ikinci dönemler için öngörülen derslere, derslerin açık olması
durumunda, kayıt olmakla yükümlüdür. |
|
||||||||||||||
(4)
İki
ardışık dönem izinsiz olarak kaydını yenilemeyen öğrencinin üniversite ile
ilişkisi kesilir. |
|
||||||||||||||
Kayıt Sildirme ve Harç İadesi
|
11. |
Öğrenci, Öğrenci İşleri
Müdürlüğü’ne yazılı başvuru ile ve Üniversite Yönetimince öngörülen işlemleri
tamamlamak sureti ile kaydını sildirebilir. Kayıt sildirme işlemlerini
tamamlayan öğrenciye, kayıt sildirme başvuru tarihine bağlı olarak, ödemiş
olduğu öğrenim ücretinden (kayıt harcından) Vakıf Yöneticiler Kurulu
tarafından belirlenen oranlarda iade yapılır. |
|
||||||||||||
Derslere
Devam Zorunluluğu |
12. |
Öğrenciler kayıtlı oldukları her türlü
ders, laboratuvar, stüdyo, uygulama, staj ve bunların gerektirdiği veya
ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik
çalışmaların tümüne katılmakla yükümlüdür. Öğrencilerin devam durumları dersin
öğretim elemanı tarafından izlenir ve değerlendirilir. Fakülte/Okul Kurulları
tarafından belirlenen limitlerin üzerinde devamsızlığı olan ve/veya dersin
değerlendirmesine esas olan koşulları yerine getirmeyen öğrenci o dersten
başarısız sayılır. |
|
||||||||||||
Öğrenci Statüsü |
13. |
Öğrenciler
tam-zamanlı, yarı-zamanlı, özel öğrenci ve misafir öğrenci olmak üzere dört
ayrı statüde bulunurlar. |
|
||||||||||||
|
|
(1) |
Bir lisans veya
önlisans programında dönemlik kredili ders yükünün 3/5 veya daha fazlasına
kayıt yaptırmış öğrenciler “tam-zamanlı” (full-time) öğrenci statüsündedirler |
|
|||||||||||
|
|
(2) |
Bir lisans veya
önlisans programında Danışmanın önerisi ve Bölüm Başkanı / Okul Müdürü’nün
onayı ile dönemlik kredili ders yükünün 3/5’den daha azına kayıt yaptırmış
öğrenciler “yarı-zamanlı” (part-time) statüsündedirler. |
|
|||||||||||
|
|
(3) |
Üniversitedeki
programlardan herhangi birine kayıtlı olmayan ve kendisine sadece bazı
derslere katılabilme izni verilen kişiler ”özel öğrenci” (special student)
statüsünde kaydedilirler. Bu statüdeki bir öğrenciye diploma veya ünvan
verilemez. Ancak, Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve aldığı
dersler ile bu derslerdeki başarısını
gösteren bir belge verilir. Özel öğrenci olarak kabul edilmek
isteyenlerin başvuruları, ilgili Bölüm Başkanı veya Okul Müdürü tarafından
değerlendirilerek karara bağlanır. Bu öğrencilerin kayıt işlemleri Öğrenci
İşleri Müdürlüğü tarafından ilgili mevzuata uygun olarak yapılır. Özel
öğrenci olarak başvuranlardan en az lise diploması aranır. |
|
|||||||||||
|
|
(4) |
Ülke içinde veya
dışında bir yüksek öğretim kurumunda lisans veya lisansüstü düzeyinde eğitim
görmekte olup, bulunduğu yüksek öğretim kurumunun izniyle belli bir süre için
Doğu Akdeniz Üniversitesinde kredi transferi amacıyla ders alan öğrenciler
“misafir öğrenci” olarak tanımlanır. Misafir öğrencilere diploma ve ünvan
verilmez, ancak aldıkları dersleri ve kazandıkları kredileri gösteren bir
belge verilir. Misafir öğrenci statüsüyle ilgili koşul ve kurallar Üniversite
Senato’su tarafından onaylanan
bir yönetmelikle belirlenir. |
|
|||||||||||
Çift Anadal Lisans Programları
|
14. |
Bir lisans eğitim-öğretim programına devam
etmekte olan öğrencilerden belirli koşulları yerine getirenlerin, istedikleri
ve kabul edildikleri takdirde, aynı fakülte içinde veya dışında başka bir
bölüm ya da fakültede, ikinci bir lisans diploması almalarına olanak sağlamak
üzere, devam etmelerine izin verilen eğitim-öğretim programına “Çift Anadal
Lisans Programı” adı verilir. Çift Anadal Lisans Programları ile ilgili koşul
ve kurallar Üniversite Senato’su tarafından onaylanan bir yönetmelikle
belirlenir. |
|
||||||||||||
Yan Dal
Programları |
15. |
Bir lisans eğitim-öğretim programına devam
etmekte olan öğrencilerden belirli koşulları yerine getirenlerin istedikleri
ve kabul edildikleri takdirde, aynı fakülte içinde veya dışında başka bir
bölüm ya da fakültede, belirli bir alanda bilgi sahibi olmalarına olanak
sağlamak üzere, devam etmelerine izin verilen eğitim-öğretim programına “Yan
Dal Programı” adı verilir. Yandal programı ayrı bir
lisans programı anlamını taşımaz. Yan Dal Programları ile ilgili koşul
ve kurallar Üniversite Senatosu tarafından onaylanan bir yönetmelikle
belirlenir. |
|
||||||||||||
ÜÇÜNCÜ KISIM SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME |
|
||||||||||||||
Derslerde
Dönem Notu Anlam ve Değerleri |
16. |
(1) |
Öğrencilere,
aldıkları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri ilgili Akademik
Personel tarafından dönem notu olarak takdir edilir. Harf Notu Katsayı A 4.00 A- 3.70 B+ 3.30 B 3.00 B- 2.70 C+ 2.30 C 2.00 C- 1.70 D+ 1.30 D 1.00 D- 0.70 F 0.00 NG 0.00 I = Eksik - W = Dersten Çekilme - S = Yeterli - U = Yetersiz - NG = Devamsızlıktan Başarısız
|
|
|||||||||||
|
|
(2) |
Herhangi bir dersten D-, F, NG
veya U notlarından birini alan bir öğrenci o dersi, verildiği ilk dönemde
tekrar almakla yükümlüdür. |
|
|||||||||||
|
|
(3) |
“I”
Eksik: “I” notu, geçerli bir
nedenden dolayı, dönem sonu sınavına girmeyen ve/veya dönem notunun
hesaplanmasında rolü bulunan atölye/laboratuvar çalışması ve benzeri
yükümlülüklerinden bir kısmını yerine getirmeyen öğrenciye verilir. “I”
notunun verildiği dönemi izleyen dönemin kayıt tarihinden 1 hafta önce
tamamlanması gerekir, aksi halde “I” notu kendiliğinden “F” notuna dönüşür.
Ancak, öğrencinin mazeretinin devam etmesi halinde, ilgili Bölüm Başkanlığınca
yapılacak teklif üzerine, “I” notunun tamamlanma süre ve koşulları Fakülte
Kurulu tarafından görüşülüp karara bağlanır. Mezuniyet durumundaki öğrenciler
için yukarıda belirtilen sürelere uyulması koşulu aranmaz. Bu öğrencilerin
durumları Fakülte Kurulunda görüşülüp karara bağlanır. “I” notu, başka bir
nota dönüştürülünceye kadar dönem ortalaması (GPA) ve genel ortalama (CGPA)
hesaplamalarında dikkate alınmaz. “I” notu verilebilmesi için, öğrencinin,
dönem sonu sınav tarihinden itibaren en geç 3 işgünü içinde, mazeretini
belgeleri ile birlikte ilgili dersin Akademik Personele iletilmesi gerekir. |
|
|||||||||||
|
|
(4) |
“W”
Dersten Çekilme: Öğrencinin, herhangi bir nedenle,
ilk ders gününden başlayarak üçüncü ve on birinci haftalar arasında, kayıtlı
bulunduğu dersten çekildiğini belirtir. “W”, öğrencinin karne ve
“Transcript”inde gösterilir. |
|
|||||||||||
|
|
(5) |
“S”-“U”
Yeterli - Yetersiz: “S” ve “U” ile değerlendirmeye
tabi bir ders veya staj çalışması başarılı olarak tamamlandığı takdirde “S”,
başarısız olduğu takdirde “U” ile değerlendirilir. |
|
|||||||||||
|
|
(6) |
100 üzerinden verilen notların
harf notu karşılıkları Üniversite Senatosu tarafından saptanır. |
|
|||||||||||
|
|
(7) |
“NG” Boş
Not (Nil Grade)/ Devamsızlıktan Başarısız: “NG” notu, derse devam
yükümlülüklerini ve/veya dersin değerlendirilmesine esas olan koşulları
yerine getirmeyen öğrenciye, Fakülte/Okul Kurullarının belirlediği kıstaslar
esas alınarak ilgili dersin Akademik Personeli tarafından takdir edilir. “NG”
notunun Akademik Personel tarafından hangi koşullarda takdir edileceği dersi
alan öğrencilere dönem başında bildirilir. “NG” notu, öğrencinin dönem ve
genel not ortalaması hesaplanmasına katılır. |
|
|||||||||||
İngilizce Hazırlık Okulu Programları
|
17. |
(1)
|
İngilizce Hazırlık Okulu programları, Doğu
Akdeniz Üniversitesi’ne giriş ve kayıt hakkı kazanan öğrencilerin İngilizce
bilgilerini Üniversite’deki dersleri izleyebilecek düzeye çıkarmak amacı ile İngilizce
Hazırlık Okulu Müdürlüğünce düzenlenir. |
|
|||||||||||
|
|
(2)
|
İngilizce Hazırlık Okulu öğrencileri, İngilizce Yeterlik
Sınavı birinci aşaması sonuçlarına göre İngilizce
Hazırlık Okulu Müdürlüğü’nce belirlenen programa
devam etmekle yükümlüdür. |
|
|||||||||||
|
|
(3)
|
İngilizce
Hazırlık Okulu’nda izlenecek değişik seviyedeki her bir programın süresi bir
dönemden az olamaz. |
|
|||||||||||
İngilizce Hazırlık Okulunda Sınavlar, Başarı ve Bölüm Programına Geçiş
|
18. |
(1)
|
İngilizce Hazırlık Okulu tarafından hazırlanan İngilizce Yeterlik Sınavında
başarılı olan öğrenciler bölüm programlarına devam hakkı kazanır. |
|
|||||||||||
|
(2)
|
İngilizce Yeterlik Sınavı, Güz ve Bahar dönemlerinin başlarında ve
sonlarında yapılır. Güz dönemi sonunda ve Bahar dönemi başında yapılacak
sınav ayni tarihte yapılabilir. İngilizce Yeterlik Sınavı, Senato’nun
onayladığı İngilizce Hazırlık
Okulu’nun akademik takviminde belirlenen tarihlerde ve aşağıdaki koşullar uyarınca yapılır: |
|
||||||||||||
|
|
(a) Güz dönemi
başında yapılan İngilizce Yeterlik Sınavına, Güz döneminde ilk kez
Üniversite’ye yeni kayıt yaptıran ve/veya İngilizce Hazırlık Okulu
programlarına devam etmiş tüm öğrenciler girebilirler. (b) Güz dönemi
sonunda yapılan İngilizce Yeterlik Sınavına İngilizce Hazırlık Okulu
programlarından Orta Düzeyi (Intermediate) veya Üst Orta Düzeyi
(Upper-intermediate) başarı ile tamamlayan öğrenciler girebilir. (c)
Bahar dönemi başında yapılan İngilizce Yeterlik
Sınavına Üniversite’ye Bahar döneminde ilk kez yeni kayıt yaptıran öğrenciler
girebilir. (d) Bahar dönemi
sonunda açılan İngilizce Yeterlik Sınavına katılabilmek için İngilizce
Hazırlık Okulu programlarından Orta Düzeyi (Intermediate) veya Üst Orta
Düzeyi (Upper- Intermediate) başarı ile tamamlamaları gerekir. (e) Güz dönemi sonunda, Bahar dönemi başında ve
Bahar dönemi sonunda yapılan İngilizce Yeterlik Sınavlarına o dönemde izinli
olan öğrenciler katılamaz. (f)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam etmiş
fakat Orta Düzeyi (Intermediate) başarı ile tamamlayamamış öğrencilerin Yaz
Dönemi sonunda açılan İngilizce Yeterlilik Sınavına katılabilmeleri için Yaz
Dönemi’ne devam ederek Orta Düzey (Intermediate) başarı ile tamamlamaları
gerekir. (g)
Öğrencinin, İngilizce Hazırlık Okulu’nu başarı ile
tamamlaması için İngilizce Yeterlik Sınavında başarılı olması koşuldur. Orta
veya daha üst düzeydeki bir programdan başarılı olmak gerekli bir koşul
olmakla birlikte yeterli değildir. (h)
İngilizce Yeterlik Sınavı başarı ölçütleri ilgili
fakülte kurulları ile İngilizce Hazırlık Okulu Kurulu tarafından öğrencilerin
dil bilgi ve becerileri açısından ihtiyaçları dikkate alınarak
belirlenebilir. (i)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam
ederek Orta düzeyi (Intermediate) başarı ile tamamladığı halde İngilizce
Yeterlik Sınavında başarılı olamayan öğrenciler (a), (b), ve (d)
bendlerindeki sınav hakları saklı kalmak koşulu ile, Üst Orta düzeydeki
(Upper-intermediate) programını takip ederler. (j)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam
ederek Üst Orta Düzeyi (Upper Intermediate) başardığı halde İngilizce
Yeterlik Sınavında başarılı olamayan öğrenciler (a), (b) ve (d) bendlerindeki
sınav hakları saklı kalmak koşulu ile, Hazırlık Okulu’nda bu öğrenciler için
düzenlenen 16 haftalık programları (English for Academic purposes, English
for Specific purposes gibi) takip ederler. |
|
||||||||||||
|
|
(3) |
İngilizce Hazırlık Okulu programına 2 yıl devam eden ve İngilizce
Yeterlik Sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin Üniversite ile
ilişkileri kesilir. |
|
|||||||||||
|
|
(4) |
İngilizce
Hazırlık Programında öğrenim gören KKTC uyruklu öğrenciler, başarılarına
bakılmaksızın, talep etmeleri durumunda Türkçe eğitim yapan önlisans
programlarına kayıt yapabilirler. |
|
|||||||||||
Lisans ve İki Yıllık Okul Programlarında Sınavlar ve
Değerlendirmeler |
19. |
(1) |
Her dönem en az 1, en çok 3 dönem içi
sınavı ve bir de dönem sonu sınavı yapılır. Yarım saati aşmayan kısa süreli
sınavlar -“Quiz”ler- bu sınırlamanın dışındadır. |
|
|||||||||||
(2) |
Her dersin verildiği dönem başında, dersin
içeriği ve varsa proje, laboratuvar/atölye konularını da içeren detaylı bir
dökümü ile verilecek sınavların sayısı ve ağırlıkları, Akademik Personel
tarafından hazırlanıp, ilgili Bölüm Başkanına ve derse kayıtlı öğrenciye
yazılı olarak veya dersin web sayfasında bildirilir. |
|
|||||||||||||
(3) |
Bir ders için öngörülen proje,
laboratuvar/atölye çalışmalarının yerine getirilmesi zorunludur. Bu
çalışmaları tamamlamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. |
|
|||||||||||||
(4) |
Dönem sonu sınavları ders bitiminden en az
3 gün sonra, Rektörlük tarafından saptanan gün ve saatlerde yapılır. |
|
|||||||||||||
(5) |
Ders bitiminden önceki bir hafta esnasında
ara sınav yapılamaz. |
|
|||||||||||||
(6) |
Her dersin sınavı sorumlu Akademik Personel
tarafından hazırlanır ve değerlendirilir. Birden fazla grubu olan derslerde
koordinasyon esastır. |
|
|||||||||||||
(7) |
Bir dersin dönem sonu not değerlendirilmesi
16. maddeye göre yapılır. |
|
|||||||||||||
Lisans ve İki Yıllık Yüksekokul Programlarında
2007-2008 Akademik Yılı Öncesi Kayıtlı Öğrenciler için Başarı |
20. |
Bir öğrencinin dönem
sonu ve genel başarı durumu aşağıda belirtilen kıstaslara göre saptanır: |
|
||||||||||||
|
(1) |
Öğrencinin başarı
durumu her dönem sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin
bir dersten aldığı kredi, o dersin kredi-saat değeri ile öğrenciye takdir
edilen ders notu katsayısının çarpılmasıyla bulunur. Dönem not ortalaması
(GPA) öğrencinin o dönem aldığı derslerden sağladığı toplam kredinin, aldığı
derslerin kredi-saat değerleri toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not
ortalaması (CGPA) ise, öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren aldığı
derslerin tümü dikkate alınarak elde edilir. Öğrencinin tekrar ettiği dersler
olması halinde, o derslerden alınan en son not, daha önce alınan not yerine
genel not ortalamasına dahil edilir. Gerek dönem ve gerekse genel not
ortalamalarının hesaplanmasında, madde 16(1)’de tanımlanan harf notları ve
katsayı karşılıkları esas alınır ve ortalamalar noktadan sonra 2 hane olarak
hesaplanır. |
|
||||||||||||
|
|
(2) |
Öğrencinin bir
dönemde başarılı sayılabilmesi için dönem sonu ortalaması (GPA)’nın tam not
olan 4.00 üzerinden asgari 2.00 olması gerekir. Bir dönemde normal ders yükü
alan ve dönem sonu ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenci Şeref Öğrencisi,
3.50-4.00 olan öğrenci Yüksek Şeref Öğrencisi sayılır. |
|
|||||||||||
|
|
(3) |
“Akademik
Dönem” öğrencinin genel not ortalaması (CGPA) hesaplamasına esas teşkil eden
ve takip etmekle yükümlü olduğu eğitim-öğretim programında kat ettiği
mesafeye tekabül eden dönemi anlatır. Öğrencinin kaçıncı Akademik Dönem’de
bulunduğu, takip ettiği eğitim-öğretim programı ve o dönem dahil, almış
olduğu dersler göz önünde tutularak ilgili Bölüm Başkanlığı veya Okul
Müdürlüğü’nce saptanır. |
|
|||||||||||
|
|
(4) |
Genel not ortalaması (CGPA) aşağıdaki
limitlerin altında olan, 4-yıllık programlara
kayıtlı öğrencilere madde 20(6), 20(7), 20(9), 20(10) ve 20(11)’de belirtilen kıstaslar
uygulanır. İkinci Akademik Dönem veya 1. Yıl sonunda 1.15 Üçüncü Akademik Dönem sonunda 1.35 Dördüncü Akademik Dönem sonunda 1.55 Beşinci Akademik Dönem sonunda 1.70 Altıncı Akademik Dönem sonunda 1.80 Yedinci Akademik Dönem sonunda 1.90 |
|
|||||||||||
|
|
(5) |
Genel not ortalaması (CGPA)
aşağıdaki limitlerin altında olan, 2 yıllık programlara kayıtlı öğrencilere
madde 20(6), 20(7), 20(9), 20(10) ve 20(11)’de belirtilen kıstaslar
uygulanır. İkinci Akademik Dönem veya 1.
Yıl sonunda 1.30 Üçüncü Akademik Dönem sonunda 1.65 |
|
|||||||||||
|
|
(6) |
4 yıllık programlara
kayıtlı olup madde 20(4)’deki limitlerin ve 2 yıllık programlara kayıtlı olup
madde 20(5)’deki limitlerin altında genel not ortalaması olan öğrencilere
akademik durumlarını düzeltmeleri için “Akademik Uyarı” yapılır. |
|
|||||||||||
|
|
(7) |
Akademik Uyarı alan öğrencilere,
öğrencinin tercih sıralaması ve danışmanının önerileri de dikkate alınarak, aşağıdaki
işlemlerden biri uygulanır: (a) İlgili Fakülte veya Okul Kurulu’nun kararı
ile ve belirlenen kontenjanlar çerçevesinde başka bir programa yatay geçiş
yapmak. Bu gibi durumlarda 2 yıllık bir programdan 4 yıllık programa geçiş
yapılamaz. (b) Kayıtlı bulundukları bölüm programlarına
devam etmek. “Akademik Uyarı”yı takip eden dönemlerde, bu tercihi yapan
öğrencilerin ders kayıtlarında, daha önceden alıp başarısız oldukları
dersleri tekrar etmeleri öncelik taşır. Bu öğrencilerden, normal ders yükünü
aşmamak koşulu ile Hukuk Fakültesi Lisans Programı'na kayıtlı olanlar en çok
3 yeni derse, diğer programlara kayıtlı olanlar en çok 2 yeni derse kayıt
yaptırabilirler. Ancak, öğrencinin daha önceden alıp başarısız olduğu ve o
dönem kayıt yaptırabileceği F, NG veya D- aldığı ders varken öğrenciye yeni
ders verilmez. |
|
|||||||||||
|
|
|
(c)
Kayıtlı bulunduğu programa devam seçeneğini
kullanan fakat tekrar öngörülen limitlerin altında kalarak ardışık 2 dönem
“Akademik Uyarı” alan öğrencilerden Hukuk Fakültesi Lisans Programı'na kayıtlı
olanlar en çok 1 yeni derse kayıt yaptırabilirler; diğer programlara kayıtlı
olanlar ise yeni bir derse kayıt yapamazlar. Bu öğrenciler, 20(4) ve 20(5)
ile belirlenen CGPA limitlerine ulaşıncaya kadar, Hukuk Fakültesi Lisans
Programı'na kayıtlı öğrencilerin bir yeni ders alabilme hakları saklı kalmak
üzere, eskiden almış oldukları dersler arasından seçecekleri derslere
kayıtlarını yaptırırlar. Öğrenci, öncelikle F, NG veya D- aldığı derslere
kayıt yaptırmakla yükümlüdür. Öğrenci gerektiğinde D, D+ veya C- aldığı
dersleri de tekrarlar. |
|
|||||||||||
|
|
|
(d)
İki ardışık dönem “Akademik Uyarı” aldıktan sonra, takip eden dönemde
tekrar öngörülen limitlerin altında kalan öğrenciye “Son Akademik Uyarı”
yapılır. Yukarıda Madde 20(7)’de yer alan tüm hükümler bu öğrencilere de
aynen uygulanır. |
|
|||||||||||
|
|
(8) |
Transfer öğrencilere
Madde 20(4) veya Madde 20(5) intibak ettirildikleri dönem için uygulanır. |
|
|||||||||||
08.10.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
|
(9) |
Madde 20(6) ve Madde 20(7) ile tanımlanan kurallara
göre işlem gören öğrenciler, genel not ortalamalarını öngören limitlerin
üzerine çıkarıncaya kadar “sınamalı” (on probation) statüsündedirler.
“Sınamalı” durumunda olan bu öğrencilerden “Son Akademik Uyarı” almış
bulunanlar, takip eden dönemde de genel not ortalamalarını öngörülen
limitlerin üzerine çıkaramamaları halinde |
|
|||||||||||
|
|
|
(a) İlgili Fakülte veya Okul
Kurulu’nun kararı ile ve belirlenen kontenjanlar çerçevesinde, başka bir
programa yatay geçiş yapabilirler. Bu gibi durumlarda 2 yıllık bir
programdan, 4 yıllık bir programa geçiş yapılamaz. Böyle bir geçişi
gerçekleştiremeyen öğrencilerin Üniversite ile ilişkileri kesilir. |
|
|||||||||||
|
|
|
(b) İçinde bulunulan Akademik
Yılda, öğrencinin öğrenim gördüğü programa yeni kayıt yapan öğrencilerin ödemiş
oldukları öğrenim ücretini ödeme koşulu ile öğrenimlerine ayni programda
devam edebilirler. Bu tercihi kullanan öğrenciler “2. Akademik Uyarı” almış
duruma getirilirler. |
|
|||||||||||
|
|
|
Müzik Lisans Programı’nın alana özgü derslerinde,
başarısız olan öğrencilerin ilgili program ile ilişkileri kesilebilir. Bu
amaçla ilgili öğrencilerin ilişki kesme koşullarını düzenleyen bir “DAÜ Müzik
Lisans Programı İlişki Kesme Yönetmeliği” hazırlanır ve Senato’nun onayı ile
yürürlüğe girer. |
|
|||||||||||
08.10.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
|
(10) |
|
|
|||||||||||
08.10.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
|
(11) |
|
|
|||||||||||
Önlisans, Lisans ve 5 Yıllık Programlarda 2007-08
Akademik Yılı ve Sonrası Yeni Kayıt Yapan Öğrenciler için Başarı
|
21. |
(1) |
Öğrencinin başarı durumu her dönem sonunda
dönem not ortalaması (GPA) ve genel not ortalaması (CGPA) hesaplanarak
belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı kredi, o dersin kredi-saat değeri
ile öğrenciye takdir edilen ders notu katsayısının çarpılmasıyla bulunur.
Dönem not ortalaması (GPA) öğrencinin o dönem aldığı derslerden sağladığı
toplam kredinin, aldığı derslerin kredi-saat değerleri toplamına bölünmesiyle
hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA) ise, öğrencinin Üniversiteye
girişinden itibaren aldığı derslerin tümü dikkate alınarak elde edilir.
Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o derslerden alınan en son
not, daha önce alınan not yerine genel not ortalamasına dahil edilir. Gerek
dönem ve gerekse genel not ortalamalarının hesaplanmasında, mezun olacağı
dönem hariç, Tüzüğün ilgili maddesinde tanımlanan harf notları ve katsayı
karşılıkları esas alınır ve ortalamalar noktadan sonra iki (2) hane olacak
şekilde hesaplanır. Mezuniyet döneminde ise, hesaplanan değer, noktadan sonra
iki (2) haneden kesilir. |
|
|||||||||||
|
|
(2) |
Dönem
not ortalaması (GPA) ve genel not ortalaması (CGPA) 2.00 veya üstü olan
öğrenciler başarılı sayılırlar. |
|
|||||||||||
|
|
(3) |
Bir
dönemde normal ders yükü alan ve dönem sonu ortalaması (GPA) 3.00-3.49 olan
başarılı öğrenciler Şeref Öğrencisi, 3.50 ve üstü olan başarılı öğrenciler
ise Yüksek Şeref Öğrencisi sayılırlar. |
|
|||||||||||
|
|
(4) |
“Fiili
dönem” öğrencinin kayıtlı bulunduğu programdan ders aldığı her bir güz ve
bahar dönemini (İngilizce Hazırlık Okulu programlarına kayıtlı olduğu
dönemler hariç) ifade eder. |
|
|||||||||||
|
|
|
Öğrencinin
Fiili Dönem Sonu (FDS) |
Yeterli
İlerleme Sağlamış Öğrenci |
Sınamalı
Öğrenci |
Başarısız
Öğrenci |
|
||||||||
|
|
|
1.FDS |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
2.FDS |
CGPA
≥ 1.50 |
1.00
≤ CGPA < 1.50 |
CGPA
< 1.00 |
|
||||||||
|
|
3.FDS |
CGPA
≥ 1.50 |
1.00
≤ CGPA < 1.50 |
CGPA
< 1.00 |
|
|||||||||
4.FDS |
CGPA
≥ 1.50 |
1.00
≤ CGPA < 1.50 |
*** |
|
|||||||||||
5.FDS |
CGPA
≥ 1.80 |
1.50
≤ CGPA < 1.80 |
CGPA
< 1.50 |
|
|||||||||||
6.FDS |
CGPA
≥ 1.80 |
1.50
≤ CGPA < 1.80 |
CGPA
< 1.50 |
|
|||||||||||
7.FDS |
CGPA
≥ 1.80 |
1.50
≤ CGPA < 1.80 |
CGPA
< 1.50 |
|
|||||||||||
8.FDS
ve
üstü |
CGPA
≥ 2.00 |
1.80
≤ CGPA < 2.00 |
CGPA
< 1.80 |
|
|||||||||||
|
|
(5) |
Genel
not ortalaması aşağıdaki limitlerde olan lisans ve 5 yıllık programlara
kayıtlı öğrenciler “Yeterli İlerleme Sağlamış”, “Sınamalı” veya “Başarısız”
öğrenci sayılırlar. |
|
|||||||||||
|
|
|
*** Üniversitede en az 4. fiili dönemini tamamlamış (4. fiili dönemin bahar
dönemi olması durumunda, yaz okulu sonunda) ve genel not ortalaması (CGPA)
1.00’in altında olan öğrencilerin kayıtlı bulundukları programla ilişkisi
kesilir. |
|
|||||||||||
|
|
(6) |
Genel not ortalaması aşağıdaki limitlerde
olan önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler “Yeterli İlerleme Sağlamış”,
“Sınamalı” veya “Başarısız” öğrenci sayılırlar. |
|
|||||||||||
|
|
|
Öğrencinin
Fiili Dönem Sonu (FDS) |
Yeterli
İlerleme Sağlamış Öğrenci |
Sınamalı
Öğrenci |
Başarısız
Öğrenci |
|
||||||||
|
|
|
1.FDS |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
2.FDS |
CGPA
≥ 1.50 |
1.00
≤ CGPA < 1.50 |
CGPA
< 1.00 |
|
||||||||
|
|
|
3.FDS |
CGPA
≥ 1.80 |
1.50
≤ CGPA < 1.80 |
CGPA
< 1.50 |
|
||||||||
|
|
|
4.FDS
ve
üstü |
CGPA
≥ 2.00 |
1.80
≤ CGPA < 2.00 |
CGPA
< 1.80 |
|
||||||||
|
|
(7) |
Başka
bir yüksek öğretim kurumundan DAÜ’ye veya DAÜ içinde bulunduğu programdan bir
başka programa geçiş yapan öğrencilerin intibak ettirildikleri dönem, fiili
dönem olarak kabul edilir. Ancak, geçiş yaptıkları programda eğitime
başladıkları ilk dönem sonu yeterli
ilerleme sağlamış öğrenci gibi işlem görürler. |
||||||||||||
|
|
(8) |
Öğrenci
değişim programları çerçevesinde, üniversite dışında geçirilen her dönem, bir
fiili dönem sayılır. |
||||||||||||
|
|
(9) |
Öğrencilerin
başarı durumuna göre, izleyen dönemde alacakları ders yükü Ders Kayıt
Yönetmeliği’nde düzenlenir. |
||||||||||||
08.10.2010 R.G. 110 EK III A.E. 435 |
|
(10) |
Lisans ve 5 yıllık
programlarda 4. fiili dönem (4. Fiili Dönemin bahar dönemi olması durumunda,
yaz okulu sonunda) veya sonrası dönemlerde genel not ortalaması (CGPA)
1.00’in altında olan öğrenciler (a)
İsterlerse Üniversite’nin
sadece önlisans programlarına geçiş yapabilirler. (b)
İçinde bulunulan Akademik
Yılda, öğrenim gördükleri programa yeni kayıt yapan öğrencilerin ödemiş
oldukları öğrenim ücretini ödeme koşulu ile öğrenimlerine ayni programda
devam edebilirler. |
||||||||||||
|
|
(11) |
Tüzük ve Yönetmeliklerde belirtilen geçerli bir sebep
olmaksızın öğrenciler normal eğitim öğretim süresi dört yıl olan programları
sekiz yılda, beş yıl olan programları ise on yılda tamamlamak zorundadır.
İzinli olarak geçirilen süreler öğrenim süresine katılmaz. Bu süreler içinde
mezun olamayan öğrencilerin Üniversite ile ilişkileri kesilir. Ancak
mezuniyet durumuna gelmiş ve belli koşulları yerine getiren öğrencilere ek
süre tanınabilir. Bu koşullar ile tanınacak ek süre ve uygulanacak kurallar
“Ders Kayıt Yönetmeliği”nce düzenlenir. |
||||||||||||
Lisansüstü Programlarda Sınavlar ve Başarı |
22. |
Lisansüstü programlardaki
sınavlar ve başarı koşulları, bu Tüzüğe bağlı “Lisansüstü Öğretim
Yönetmeliği” ile belirlenir |
|||||||||||||
Sınavlarla İlgili Genel Kurallar ve Nota İtiraz |
23. |
Üniversitede yapılan sınavlarla
ilgili genel kurallar ve sınavlarda uyulacak diğer esaslar ile nota itirazlar
bu Tüzüğe bağlı “Üniversite Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliği” ile
belirlenir. |
|||||||||||||
Stajlar |
24. |
Öğrenci, kendi bölümü ile
ilgili eğitim-öğretim programında belirtilen staj çalışmalarını yerine
getirmekle yükümlüdür. Öngörülen staj çalışmalarını başarı ile tamamlamayan
öğrenciye diploma ve mezuniyet belgesi verilmez. Stajlar ve bunlarla ilgili
raporlar, her bölümün kendi içinde kuracağı Staj Komiteleri tarafından
değerlendirilir. |
|||||||||||||
Öğrenci Yatay ve Dikey Geçişleri |
25. |
Üniversitenin
herhangi bir programına yatay ve dikey geçiş yoluyla kabul “Doğu Akdeniz Üniversitesi Giriş Sınavları
ve Öğrenci Kabul Yönetmeliği” nde düzenlenir. |
|||||||||||||
Diğer Yükseköğretim Kurumlarından Ders Alma
|
26. |
Öğrenciler Yaz
Okulunda veya Öğrenci Değişim Programlarında diğer yükseköğretim
kurumlarından da ders alabilirler. Bununla ilgili düzenlemeler “Üniversite
Dışından Ders Alma Yönetmeliği” ile düzenlenir. |
|||||||||||||
İzinli Ayrılma
|
27. |
(1) Öğrenciler tekrar Üniversite’ye dönmek
üzere, izin alarak öğrenimlerine ara verebilirler. (2) İzin başvuruları Öğrenci İşleri
Müdürlüğü’ne yazılı ve gerekçeli olarak ve varsa belgeleri ile birlikte
yapılır. Yurt dışından yapılan başvurularda, başvurunun noterden tasdikli
olması koşulu aranır. (3) Öğrencilerin, geçerli
bir gerekçe ile, izin almak için derslerin başlangıcından itibaren ilk 5
hafta içindeki başvuruları ile ilişkin kararlar, |
|
|||||
(a) Fakültelerde ilgili Bölüm Başkanı’nın
görüşü, Dekan’ın önerisi ve Rektörlüğün
onayı ile, (b) Lisansüstü programlarda Enstitü Müdürü’nün
önerisi ve Rektörlüğün onayı ile, (c) İngilizce Hazırlık Okulu ve Yüksek
Okullarda ilgili Okul Müdürü’nün önerisi ve Rektörlüğün onayı ile işleme
konur. |
|
|||||||
(4) |
Derslerin başlangıcından itibaren
5 hafta sonraki sürede sadece resmi bir Sağlık Kurulu Raporu ile belgelenmiş
sağlık nedenleri veya zorlayıcı özel nedenleri olan öğrenciler izin almak
için başvuru yapabilirler. Yurt dışından yapılan başvurularda tasdik tarihi
esas alınır. Bu şekildeki başvurulara ilişkin kararlar, (a) Fakültelerde ilgili Bölüm Kurulu görüşü,
Fakülte Kurulu kararı uyarınca, Dekan’ın önerisi ve Rektörlüğün onayı ile, (b) Lisansüstü programlarda Bölüm Kurulu
görüşü, Enstitü Kurulu kararı uyarınca, Enstitü Müdürü’nün önerisi ve
Rektörlüğün onayı ile, (c) İngilizce Hazırlık Okulu ve Yüksekokullarda ilgili Okul
Kurulu’nun kararı uyarınca, Müdür’ün önerisi ve Rektörlüğün onayı ile işleme
konur. |
|
||||||
(5) |
İzin başvurusu ile
ilgili karar öğrenciye Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yazılı olarak
tebliğ edilir. Kararın bir kopyası öğrencinin dosyasına konur. |
|
||||||
(6) |
İzin
başvurusu ile ilgili karar veya uygulamalara ilişkin itirazlar karar tebliğ
tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde Rektörlüğe yapılır ve Üniversite
Yönetim Kurulu tarafından incelenir. Üniversite Yönetim Kurulu’nun kararı
kesindir. |
|
||||||
(7) |
Bir öğrenciye öğrenim
süresi boyunca en çok 4 (dört) dönem izin verilebilir. Zorunlu hallerde bu
süre Üniversite Yönetim Kurulu kararıyla aşılabilir. |
|
||||||
İzinden Dönüş
|
28. |
Öğrenci, izin süresinin
bitiminde normal dönem kaydını yaptırmak suretiyle öğrenimine devam eder.
Hastalık nedeni ile izin almış öğrenci, öğrenimine devam edecek durumda
olduğunu Sağlık Kurulu Raporu ile belgelemek zorundadır. İki dönem izin alan
bir öğrenci, birinci dönem sonunda öğrenimine devam etmek isterse, yazılı bir
dilekçe ile Öğrenci İşleri Müdürlüğüne başvurması gerekir. Başvuru izinli
ayrılmada uygulanan yönteme uygun olarak değerlendirilir ve karara bağlanır. |
|
|||||
Mezuniyet Diplomalar ve Harçlar
|
29. |
(1) Üniversitenin herhangi bir Bölüm veya
Yüksek Okulunda mezuniyet için öngörülen tüm koşulları başarı ile yerine
getirmiş ve genel not ortalaması (CGPA) asgari 2.00 olan öğrencinin
mezuniyeti, öğrenim süresi dikkate alınmaksızın, bağlı bulunduğu Bölüm ve
Fakülte Kurullarının önerisi ve Senatonun kararı ile kesinleşir. (2) Mezun olan öğrenciye verilecek diploma
ve/veya mezuniyet belgeleri Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanır ve
üzerine tamamlanan programın adı, mezuniyet tarihi, kazanılan unvan ve
dereceleri yazılır. Diploma ve/veya mezuniyet belgelerinde Öğrenci İşleri
Müdürü, Fakülte Dekanı veya Yüksek Okul Müdürü ve Rektör’ün imzası ile
Üniversitenin mühür ve/veya soğuk damgası bulunur. (3) Üniversitenin çeşitli Fakülte ve Yüksek
Okullarında aşağıdaki derece ve unvanlar verilir. |
||||||
|
|
(a) |
Mühendislik Fakültesine bağlı Bölümlerde: B.S.-Mühendislik
Lisans |
|
||||
|
(b) |
İşletme ve Ekonomi Fakültesi Bölümlerinde: B.A, B.B.A., B.S.-İşletme ve Ekonomi Lisans |
|
|||||
|
(c) |
Fen ve Edebiyat
Fakültesi Bölümlerinde: B.S.-Temel Bilimler
Lisans B.A.-Sosyal ve İnsani Bilimler Lisans B.M.-Müzik Lisans |
|
|||||
|
|
|
(d) |
Hukuk Fakültesinde B.B.L.-Hukuk Fakültesi Lisans |
||||
|
|
|
(e) |
Mimarlık Fakültesi Bölümlerinde B.Arch-Mimarlık Lisans B.Int.Arch-İç Mimarlık Lisans B.I.D.-Endüstriyel Tasarım Lisans |
||||
|
|
|
(f) |
İletişim Fakültesi Bölümlerinde B.A.-Sosyal Bilimler Lisans |
||||
|
|
|
(g) |
Eğitim Fakültesi Bölümlerinde B.S.-Temel Bilimler Lisans B.A.-Sosyal Bilimler Lisans |
||||
|
|
|
(h) |
Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulunda: A.C.A.T.D.-Bilgisayar Destekli Teknik Çizim Önlisans (2
yıllık) A.C.T.-İnşaat Teknolojisi Önlisans (2 yıllık) H.D.C.T.-İnşaat Teknolojisi Yüksek Tekniker (3 yıllık) A.E.E.T.-Elektrik ve Elektronik Teknolojisi Önlisans (2
yıllık) H.D.E.E.T.-Elektrik ve Elektronik Teknolojisi Yüksek
Tekniker (3 yıllık) A.C.P-Bilgisayar Programcılığı Önlisans (2 yıllık) B.S.-Bilgi Teknolojileri Lisans (4 yıllık) A.O.M.-Büro Yönetimi Önlisans (2 yıllık) A.C.A.A.-Bilgisayar Destekli Muhasebe Önlisans (2
yıllık) H.D.C.A.A.-Bilgisayar Destekli Muhasebe Yüksek Diploma
(3 yıllık) |
||||
|
|
|
(i) |
Turizm ve Otelcilik Yüksek Okulunda: B.S.-Turizm ve Otelcilik Lisans A.A.S.-Turizm ve Otelcilik Önlisans |
||||
|
|
|
(j) |
Uygulamalı Bilimler Yüksek
Okulu’nda B.A.,
B.S.-Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu Programları’nda Lisans |
||||
|
|
|
(k) |
Bu derece ve ünvanlar listesine
Senato kararı ile yenileri de eklenebilir veya çıkarılabilir. |
||||
|
|
(4) |
Genel not
ortalamaları 3.50-4.00 olan öğrenci için “Yüksek Şeref Diploması” ve
3.00-3.49 olan öğrenci için “Şeref Diploması” düzenlenir. |
|||||
|
|
(5) |
Mezun öğrenci, Senato tarafından
saptanan belge ve diploma harçlarını ödemekle yükümlüdür. |
|||||
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Disiplin
İşleri
|
30. |
Üniversitede, öğrencilerin her türlü disiplin
işlemlerinde “DAÜ Öğrenci Disiplin Yönetmeliği” hükümleri uygulanır. |
BEŞİNCİ KISIM
GEÇİCİ VE SON KURALLAR
Geçici
Madde
08.10.2010
R.G.
110 EK III A.E.
435 |
1. |
Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin herhangi bir
lisans/önlisans programından Bahar 2008-2009 döneminden itibaren Esas Tüzük
20. Madde 9. Fıkra ve 21. Madde 10. Fıkrada belirtilen koşullardan dolayı
ilişkisi kesilenler bu Tüzüğün 3. ve 4. maddelerinden Güz 2009-2010
döneminden başlayarak yararlandırılırlar. |
Yürürlükten
Kaldırma
04.12.2007
R.G.
214 EK III A.E.
854 |
31. |
Bu Tüzüğün yürürlüğe girmesinden itibaren “Doğu
Akdeniz Üniversitesi Öğretim ve Sınav Tüzüğü” yürürlükten kalkar. |
Yönetmelikler
|
32. |
Senato, bu Tüzüğün uygulanması amaçlarına yönelik
olarak yönetmelikler yapabilir. |
Yürütme
Yetkisi
|
33. |
Bu Tüzük,
DAÜ Rektörlüğünce yürütülür. |
Yürürlüğe
Giriş
|
34. |
Bu Tüzük, Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten
itibaren yürürlüğe girer. |