DOĞU
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
UZAKTAN EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
KURULUŞ, KADRO VE ÇALIŞMA ESASLARI TÜZÜĞÜ
KUZEY KIBRIS EĞİTİM VAKFI VE DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ KURULUŞ YASASI
(18/1986, 39/1992, 58/1992, 37/1997 ve 37/2011 Sayılı Yasalar)
Madde 7(3)(A) ve 24(2) Altında Yapılan Tüzük.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı
ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası’nın 7’nci maddesinin 3’üncü
fıkrasının (A) bendinin ve 24’üncü maddesinin (2)’inci fıkrasının kendisine
verdiği yetkiye dayanarak aşağıdaki Tüzüğü yapar.
Kısa İsim 21.08.2001 R.G. 80 EK III A.E. 487 |
1. |
Bu tüzük, “Doğu Akdeniz Üniversitesi Uzaktan Eğitim Enstitüsü Kuruluş,
İşleyiş ve Çalışma Esasları Tüzüğü” olarak isimlendirilir. |
Tefsir |
2. |
Metin başka türlü gerektirmedikçe bu Tüzük’te geçen “Bölüm Başkanı”,
“Dekan”, “Enstitü”, “Enstitü Müdürü’, “Fakülte”, “Rektör”, “Senato”, “Vakıf
Yöneticiler Kurulu” deyimleri, bu Tüzüğün kaynaklandığı Yasa’daki deyimler
için verilen anlam karşılıklarını ifade eder. |
Amaç
|
3. |
Bu Tüzük, Uzaktan Eğitim Enstitüsü’nün kuruluşu, yönetim yapısı ve
görevleri ile, önlisans, lisans, lisansüstü eğitim düzeylerinde ve
sertifikaya yönelik olarak sürekli eğitim alanında uzaktan eğitim ile verilen
ya da desteklenen programlardan yararlanan öğrencilerin hak ve yükümlülükleri
ile ilgili esasları, ve uzaktan eğitim konusunda yapılacak çalışma ve
araştırmalarda uygulanacak esasları düzenlemeyi amaçlar. |
Kapsam
|
4. |
Bu Tüzük Rektörlüğe bağlı olarak kurulan Uzaktan Eğitim Enstitüsü’nün
Kuruluş ve Işleyişi, Yönetimi, Programları, öğrenci kabul koşulları ve
esasları ile öğrenci başarısına ilişkin kuralları kapsar. |
BÖLÜM II
Genel Tanım |
5. |
Uzaktan Eğitim Enstitüsü, öğrenci ile öğreteni yüz-yüze getirmeyen
‘uzaktan eğitim temelli’ uygulama ve programlarla, örgün öğretimi uzaktan
eğitim olanakları ile desteklemeye yönelik ‘uzaktan eğitim destekli’ uygulama
ve programları gerçekleştirebilir. |
Lisans ve Önlisans Düzeyinde Uzaktan Eğitim Dersleri
Açılması |
6. |
Senato tarafından onaylanmış bir Lisans veya Önlisans dersini uzaktan
eğitim yöntemi ile vermek isteyen öğretim üyeleri, Bölümleri ve Fakülteleri
veya Okullarının onayı ile,
Enstitü Müdürlüğü’ne dersin uzaktan eğitim ile veriliş biçimini de açıklayan
bir başvuru yaparlar. Başvurular, Enstitü Yönetim Kurulu’nca uzaktan eğitim
tekniğine uygunluğu
açısından
görüşülüp karara bağlanır.
Açılmasına
karar verilen dersler, her dönem başında diğer lisans ve önlisans dersleri
ile birlikte ve uzaktan eğitim ile verilecekleri belirtilerek duyurulur.
|
Lisans ve Önlisans Düzeyinde Uzaktan Eğitime Dayalı
Programlar Açılması |
7. |
Lisans ve önlisans düzeyinde tüm dersleri uzaktan eğitim ile verilecek
programlar açılabilir. Bu tür
programlar açmak isteyen Bölümler, gerekçeli önerilerini Fakülteleri veya
Okullarının onayı ile Enstitü’ye iletirler. Öneriler Enstitü Yönetim
Kurulu’nca uzaktan eğitim tekniği açısından incelenerek, fizibilite çalışmaları
sonucunda uygun bulunanlar mali onay için Üniversite Yönetim Kurulu’na,
Akademik onay için ise Senato’ya aktarılır. Senato tarafından uygun bulunan
lisans ve önlisans programları açılır. Bu programların mezunlarına verilecek
dereceler ve ünvanlar Senato tarafından belirlenir. Açılan programlar ilgili
Bölümlerce, teknik yönden Enstitü desteği ve denetiminde yürütülür. |
Lisansüstü Düzeyinde Uzaktan Eğitim Dersleri ve
Programları Açılması |
8. |
Çeşitli nedenlerle lisansüstü eğitime devam edemeyen kişilere yönelik
olarak uzaktan eğitim teknikleri ile sürdürülecek tezli veya tezsiz
lisansüstü programlar açılması ilgili Bölümlerce, Fakültelerinin onayı ile Enstitü’ye
önerilebilir. Bu öneriler Enstitü Yönetim Kurulu’nca uzaktan eğitim
tekniği açısından incelenir ve fizibilite çalışmaları sonucunda uygun
bulunanlar görüşülmek üzere Lisansüstü Eğitim, Öğrenim ve Araştırma Enstitüsü
ve Senato’ya aktarılır. Bu organlar tarafından uygun bulunan programlar
yürürlüğe girer. Bu programların mezunlarına verilecek derece ve ünvanlar
Senato tarafından belirlenir. Açılan programlar ilgili Bölümlerce, teknik
yönden Enstitü desteği ve denetiminde yürütülür. Lisansüstü programlarda daha önce Üniversite yetkili kurullarınca
açılması onaylanmış dersler uzaktan eğitim yolu ile de verilebilir. Bu
derslerin uzaktan eğitim için hazırlanan içerikleri ilgili Bölümün önerisi ve
Fakültenin onayı ile Enstitü Yönetim Kurulu’nca görüşülür ve uzaktan eğitim
tekniklerine uygun bulunursa onaylanır. Açılmasına karar verilen dersler, her
dönem başında diğer lisansüstü dersleri ile birlikte ve uzaktan eğitim ile
verilecekleri belirtilerek duyurulur. |
Uzaktan Eğitim ile Sertifika Programları Açılması |
9. |
Sürekli eğitim amacı ile sertifika programları
açılabilir. Uzaktan eğitim teknikleri ile verilecek bu programlar
için, ilgili Fakülte, Okul ve Enstitü’nün olumlu görüşü ile, uzaktan
eğitim yolu ile verilecek dersler açılabilir. |
Diğer Üniversite ve Kuruluşlarla Uzaktan Eğitim Konusunda İşbirliği
Yapılması
|
10. |
Enstitü tarafından onaylanmış önlisans, lisans veya lisansüstü dersler,
bu dersleri uzaktan eğitim yolu ile almak isteyen kişilere veya Doğu Akdeniz
Üniversitesi ile uzaktan eğitim konusunda ikili protokol imzalamış olan
üniversitelere verilebilir. Ayrıca, Doğu Akdeniz Üniversitesi ile ikili
protokol imzalamış olan üniversitelerle uzaktan eğitime yönelik olarak ortak
ders veya programlar geliştirilebilir. |
Kayıt, Kabul Sınav ve Öğretim
|
11. |
Uzaktan eğitim programlarına öğrenci kayıt-kabul
koşulları, Senato tarafından çıkarılacak olan Uzaktan Eğitim Kayıt ve Kabul
Yönetmeliği, bu programlarda derslerde başarı ve sınav kuralları ise Senato
tarafından çıkarılacak olan Uzaktan Eğitim Sınav ve Öğretim Yönetmeliği
hükümlerine göre yapılır. |
YÖNETİM İLE İLGİLİ HÜKÜMLER
Enstitü’nün Organları |
12. |
Enstitü’nün
organları Enstitü Yönetim Kurulu ve Enstitü Müdürlüğü’nden oluşur.
|
|
Enstitü Müdürü |
13. |
(1)
|
Enstitü Müdürü,
Enstitü’nün yöneticisi ve temsilcisidir. |
(2)
|
Enstitü Müdürü’nde
aranan nitelikler şunlardır: |
||
a) En az “Doçent” ünvanına sahip
olup bir üniversitede veya araştırma kurumunda en az 3 yıl çalışmış olmak,
veya en az “Yardımcı Doçent” ünvanına sahip olup bir üniversitede veya
araştırma kurumunda en az 5 yıl çalışmış olmak; b) Pek iyi derecede İngilizce bilmek. |
|||
(3)
|
Enstitü Müdürü’ne,
Doğu Akdeniz Üniversitesi Akademik Personelin Kadro ve Çalışma Tüzüğü’nde Profesör
için öngörülen barem 7’nin son basamağının %20’si kadar makam ödeneği
verilir. |
||
Enstitü Müdürü’nün Atanması
|
|
(4)
|
Enstitü Müdürü 3 yıllık bir süre ile Üniversite öğretim üyeleri arasından
Rektör’ün önerisi ile Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından atanır. Görev
süresi dolan Müdür yeniden atanabilir. |
Enstitü Müdürü’nün Görevden Alınması
|
|
(5)
|
Enstitü Müdürü, Rektör’ün yazılı gerekçe ile talepte bulunması halinde
süresi tamamlanmadan Vakıf Yöneticiler Kurulu’nca görevinden alınabilir. |
Enstitü Müdür Yardımcısı
|
14. |
(1)
|
Enstitü Müdürü kendisine çalışmalarında yardımcı olmak üzere, bir Üniversite
öğretim üyesini, Müdür Yardımcısı olarak önerir. Müdür Yardımcısı, Rektör’ün
onayı ile atanır. |
(2)
|
Enstitü Müdür
Yardımcısına Doğu Akdeniz Üniversitesi Akademik Personelin Kadro ve Çalışma
Tüzüğü’nde Profesör için öngörülen barem 7’nin son basamağının %10’u kadar
makam ödeneği verilir. |
||
(3)
|
Enstitü Müdürü’nün
yokluğunda, kendisine Enstitü Müdür Yardımcısı vekalet eder. Müdür Yardımcısı
Enstitü Yönetim Kurulu’nun da üyesidir. |
||
Enstitü Müdürü’nün Görev ve Yetkileri
|
15. |
|
Enstitü Müdürü’nün görev ve yetkileri şunlardır: |
(1)
|
Enstitü Yönetim
Kurulu’na başkanlık etmek ve Enstitü’nün düzenli çalışmasını sağlamak, |
||
(2)
|
Her Akademik
Dönem sonunda ve ayrıca istendiğinde Enstitü’nün genel durumu hakkında
Rektörlüğe rapor vermek, |
||
(3)
( |
Enstitü
ihtiyaçlarını gerekçeleri ile birlikte Rektörlüğe bildirmek, |
||
(4)
( |
Uzaktan Eğitim
konusunda yapılacak çalışmaların gerektirdiği harcamaları Üniversite
Bütçesi’nden, Döner Sermaye kaynaklarından, yurt dışı kurum ve kuruluşlardan
gelecek maddi desteklerden, ve uzaktan eğitim gelirlerinin aktarılacağı
kaynaklardan Rektörlüğün onay ve iznine bağlı olarak yapmak, |
||
(5)
( |
Bu Tüzük
çerçevesinde Rektör tarafından kendisine verilen diğer görevleri yapmak. |
||
Enstitü Yönetim Kurulu
|
16. |
(1)
|
Enstitü Yönetim Kurulu, Fakülte ve Okul Kurul’larının belirleyeceği birer
aday arasından Üniversite Yönetim Kurulu’nun seçeceği beş temsilci ve Enstitü
Müdürü, Bilgi İşlem Merkezi Müdürü ve Enstitü Müdür Yardımcısı ile birlikte
toplam sekiz üyeden oluşur. |
(2)
|
Enstitü Yönetim
Kurulu üyeleri 3 yıl süre ile görev yaparlar. Süresi dolan bir üye tekrar atanabilir.
Görev süresi tamamlanmadan herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin
yerine, atandığı yöntemle yenisi seçilir. |
||
(3)
|
Enstitü Yönetim
Kurulu, her Akademik Yarıyıl başında ve sonunda olmak üzere yılda en az 4
defa, ve Enstitü Müdürü’nün gerekli gördüğü hallerde toplanır. |
||
Enstitü Yönetim Kurulu’nun Görev ve Yetkileri
|
17. |
(1)
|
Enstitü Yönetim Kurulu, Uzaktan Eğitim yolu ile verilecek ders ve
programlar için Üniversite içi ve dışı taleplerin saptanması, bu ders ve
programlarda uzaktan eğitim açısından aranacak niteliklerin belirlenmesi,
ilgili Bölüm, Fakülte ve Okullara dersler için gerekli teknik desteğin
verilmesi, gereken teknik hizmetlerin öğrencilere ulaştırılması, sürekli
eğitim konusunda uzaktan eğitim sertifika programları açılması, yurt
dışındaki ilgili öğretim kurumları ile işbirliği yapılması, yeni uzaktan
eğitim tekniklerinin ve eğitsel tasarım yazılımlarının geliştirilmesi için
çalışmalar yapılması ve benzeri konularda yetkilidir. Bu amaçla komisyonlar
kurar, gerekli incelemeleri yapar ve yaptırır. |
(2)
|
Enstitü Yönetim
Kurulu, Enstitü’nün yıllık bütçesini hazırlar ve Rektörlük onayına sunar. |
||
(3)
|
Enstitü Yönetim
Kurulu, her Akademik Yarıyıl başında, uzaktan eğitim yolu ile verilmek üzere
önerilen derslerin uzaktan eğitim için uygunluğunu denetler. Sorun görülen
durumlarda ilgili Bölümle birlikte işbirliği içinde gereken düzenlemelerin
yapılmasını sağlar. |
Yönetmelikler
|
18. |
Senato bu Tüzüğün uygulanması amacına yönelik olarak yönetmelikler
yapabilir. |
Yürütme Yetkisi
|
19. |
Bu Tüzük, Doğu
Akdeniz Üniversitesi Rektör’ü tarafından yürütülür. |
Yürürlük
|
20. |
Bu Tüzük Resmi
Gazete’de yayınlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer. |