SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ, SAĞLIK
HİZMETLERİ YÜKSEKOKULU TÜZÜĞÜ
(18/1986, 39/1992, 58/1992, 37/1997 ve 37/2011
Sayılı Yasalar)
Madde
24 Altında Yapılan Tüzük.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı
ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası’nın 24’üncü maddesinin kendisine
verdiği yetkiye dayanarak aşağıdaki Tüzüğü yapar.
Kısa İsim 22.05.2014 R.G.
122 EK
III A.E.
328 |
1. |
Bu
Tüzük, Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri
Yüksekokulu Tüzüğü olarak isimlendirilir. |
BİRİNCİ KISIM
Genel Kurallar
Tefsir |
2. |
Bu
Tüzükte metin başka türlü gerektirmedikçe; “Bölüm”, amaç, kapsam ve nitelik yönünden bir bütün oluşturan,
birbirini tamamlayan veya birbirine yakın ana bilim dallarından oluşan; fakültelerin
ve yüksekokulların eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama birimini
anlatır. “Dekan”, Sağlık Bilimleri
Fakültesi ile birimlerinin yöneticisi ve
temsilcisini anlatır. “Dekan Yardımcısı”, Sağlık
Bilimleri Fakültesi Dekan yardımcısını anlatır. “Döner Sermaye İşletmeleri
Yönetim Kurulu”, Doğu Akdeniz Üniversitesi’ne bağlı döner sermaye işletmelerinin
yönetim gelişim ve sürekliliği ile ilgili konularda yetkili yürütme ve karar
organını anlatır. “Fakülte”, Sağlık Bilimleri
Fakültesi’ni anlatır. “Müdür”, Sağlık Hizmetleri
Yüksekokulu Müdürü’nü anlatır. “Müdür Yardımcısı”, Sağlık
Hizmetleri Yüksekokulu Müdür yardımcısını anlatır. “Öğretim Görevlisi”, Sağlık
Hizmetleri Yüksekokulu’nda görevli ilgili bilim alanında Doktora derecesinde diploma almış
olan veya en az Master derecesinde diploma sahibi olarak kendi dalında yada
eğitim hizmetlerinde en az 3 yıl çalışan kişiyi anlatır. “Öğretim Üyesi”, Sağlık
Hizmetleri Yüksekokulu’nda görevli Profesör, Doçent
ve Yardımcı Doçentleri anlatır. “Program”, Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu’ndan
mezun olmak için
öngörülen gerekli teorik ders, laboratuvar, stüdyo, uygulama, staj ve benzeri
çalışmaları anlatır. “Rektör”, Üniversite
tüzel kişiliğini temsil eden kişiyi anlatır. “Rektörlük”, Üniversite’nin
yürütme organını anlatır. “Senato”, Üniversite’nin akademik organını anlatır. “Üniversite”, Doğu Akdeniz Üniversitesi’ni anlatır. “Üniversite Yönetim Kurulu”,
Üniversite’nin yönetiminde Rektör’e yardımcı olan organı anlatır. “Vakıf Yöneticiler Kurulu”,
Üniversite’nin en yüksek karar organını anlatır. “Yüksekokul”, Sağlık
Bilimleri Fakültesi, Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu’nu anlatır. |
Amaç |
3. |
Bu
Tüzüğün amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne bağlı
Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu’nun kuruluşu, teşkilatlanması, çalışması ve
görevlerine ilişkin esasları düzenlemektir. |
Kapsam |
4. |
Bu
Tüzük, Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne bağlı Sağlık
Hizmetleri Yüksekokulu’nun kuruluşuna, işleyişine ve programlarına ilişkin
ilkeler ile öğrenim süresi, öğrenci kabul koşulları ve öğrenci başarısının
saptanmasına ilişkin esasları kapsar. |
İKİNCİ KISIM
Yüksekokul Organları
Yönetim Organları |
5. |
Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu, Yüksekokul
Müdürlüğü (Müdür ve Müdür Yardımcısı), Yüksekokul Kurulu ve Program
Koordinatörleri’nden oluşur. |
Müdür ve Müdür Yardımcısı |
6. |
(1) Sağlık
Bilimleri Fakültesi Dekanı aynı zamanda Yüksekokul Müdürü görevlerini ek
görev olarak yürütür. Dekan, Yüksekokul’un yöneticisi ve temsilcisidir.
Yüksekokul’un Müdür Yardımcısı görevini ek görev olarak Sağlık Bilimleri
Fakültesi Dekan Yardımcısı veya Yardımcıları yürütür. |
|
|
(2) Müdür
ve Müdür Yardımcılığı görevleri Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı ve Dekan
Yardımcısının veya Yardımcılarının görev süreleri ile sınırlıdır. Müdürlük,
Dekanın; Müdür Yardımcılığı da Dekan Yardımcısının veya Yardımcılarının
görevden ayrılmasıyla birlikte sona erer. |
(3) Müdür
ve Müdür Yardımcısına ek makam ödeneği verilmez. |
||
(4) Sağlık
Hizmetleri Yüksekokulu, Üniversite Yönetim Kurulu, Senato ve Döner Sermaye
İşletmeleri Yönetim Kurulu’nda Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı tarafından
temsil edilir. |
||
Müdürün Görev
Yetki ve Sorumlulukları |
7. |
Sağlık Hizmetleri Yüksekokulu Müdürü’nün görev,
yetki ve sorumlulukları şunlardır: (1) Yüksekokul
Kurulu’na başkanlık etmek; (2) Yüksekokul
programlarının düzenli çalışmasını sağlamak; (3) Her
öğretim yarıyılı sonunda veya istendiğinde Yüksekokul’un genel durumu ve
işleyişi hakkında Rektöre rapor vermek; (4) Yüksekokul’un
bütçesini Rektörlüğe bildirmek; (5) Eğitim
kalitesini artırmak için çalışma yapmak, görüş ve önerilerini almak üzere
kurullar oluşturmak. |
Yüksekokul Kurulu |
8. |
(1) Sağlık
Bilimleri Fakültesi Fakülte Kurulu aynı zamanda Sağlık Hizmetleri Yüksekokul
Kurulu’dur. (2) Sağlık
Bilimleri Fakültesi Dekanı Yüksekokul Kurulu’nun Başkanıdır. (3) Yüksekokul
Kurulu, her yarı yıl başında ve sonunda olmak üzere, yılda en az dört defa
toplanır. (4) Yüksekokul
Kurulu, gerekli görülen hallerde, Müdürün çağrısı veya Kurul üyelerinin üçte
birinin yazılı talebi üzerine toplanır. |
Yüksekokul Kurulu’nun Görev ve Yetkileri |
9. |
Yüksekokul Kurulu akademik ve idari bir organ
olup, görev ve yetkileri şunlardır: (1) Yüksekokul’un
eğitim-öğretim ile ilgili faaliyetlerinin planlanması, ders programlarının
hazırlanması ve geliştirilmesi, programların uygulanmasında görülen
aksaklıkların giderilmesi gibi konularda önerilerde bulunmak ve karar almak; (2) Eğitim-öğretim
ve sınavlara ilişkin işlemler hakkında karar almak; (3) Yüksekokul
Müdür’üne sunulmak üzere Yüksekokul’un yatırım programı ve bütçe tasarısını
hazırlamak; (4) Müdür’ün,
Yüksekokul yönetimi ile ilgili getireceği konularda görüş bildirmek. |
Program Koordinatörü |
10. |
Müdür, Yüksekokul bünyesinde yürütülen
programların koordinatörlerini öğretim üyeleri veya öğretim görevlileri arasından
atar. |
Program Koordinatörü’nün
Görev ve
Yetkileri |
11. |
Program Koordinatörü’nün görev ve yetkileri
şunlardır: (1) Eğitim-öğretim
işlerini düzenlemek; (2) Program
ihtiyaçlarını saptamak ve Müdüre bildirmek; (3) Programda
görevli personelin görevlerini en iyi şekilde yapmalarını sağlamak; (4) Bölümlerle
ve diğer program koordinatörleriyle işbirliği yapmak; (5) Program
hedeflerine uygun olarak, program meslek derslerinin düzenli olarak gözden
geçirilmesi ve güncel tutulması için Yüksekokul Kurulu’na önerilerde
bulunmak; (6) Bu
Tüzük uyarınca Müdür tarafından kendisine verilecek diğer görevleri yapmak. |
ÜÇÜNCÜ KISIM
İşleyiş ve Ders Programları
Öğretim Ücretleri 04.12.2007 RG.214 EK III A.E. 854, 08.07.2010 RG.110 EK III A.E.435 |
12. |
Yüksekokul’da
öğretim ücretlidir. Öğrenciden alınacak sınav, kayıt ve öğretim ücretleri
Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğretim, Sınav ve Başarı Tüzüğü’nün 7’nci maddesine
göre belirlenir. |
Ders Programları |
13. |
Yüksekokul’un
ders programları Yüksekokul Kurulu tarafından hazırlanır ve Senato tarafından
onaylanarak yürürlüğe girer. |
Öğretim Süresi ve Akademik Yıl Takvimi |
14. |
(1)
Yüksekokul programlarının süresi en fazla dört
akademik yıldır. Her akademik yıl iki dönemden oluşur ve her dönem onaltı
haftadır. Ancak, programlar ile ilgili kurumlarda uygulama çalışmaları yapılması
halinde bu süre Yüksekokul Kurulu’nun kararı ve Rektörün onayı ile
uzatılabilir. |
(2)
Ders saatlerinin süresi elli dakikadır. |
||
(3)
Senato kararı ve Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun
onayı ile akademik yıl takvimine, üçüncü dönem yaz dönemi olarak eklenebilir. |
||
(4)
Akademik yıl takvimi, Senato tarafından
hazırlanır ve karara bağlanır. Hazırlanan takvim, en geç Nisan ayı sonuna
kadar Rektörlükçe ilân edilir. |
||
Sınavlar ve Başarı 04.12.2007 RG.214 EK III A.E. 854, 08.07.2010 RG.110 EK III A.E.435 |
15. |
Yüksekokul
programlarının sınavlarında öğrenci başarısının saptanmasında Doğu Akdeniz
Üniversitesi Öğretim, Sınav ve Başarı Tüzüğü kuralları uygulanır. |
Öğrenci Disiplin İşleri |
16. |
Yüksekokul
öğrencilerinin her türlü disiplin işlemlerinde Doğu Akdeniz Üniversitesi
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kuralları uygulanır. |
Programların Açılması 18/1986 39/1992 58/1992 37/1997 37/2011 |
17. |
Yüksekokul
programlarının açılması ve kapatılması, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu
Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası’nın 24’üncü maddesine uygun olarak
gerçekleştirilir. |
DÖRDÜNCÜ KISIM
Son Kurallar
Bu Tüzük’te Düzenlenmeyen Konularda Uygulanacak Esaslar |
18. |
Bu
Tüzük’te açıkça düzenlenmeyen konularda Üniversite mevzuatında yer alan uygun
maddeler dikkate alınır. |
Yürütme Yetkisi |
19. |
Bu
Tüzük, Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yürütülür. |
Yürürlüğe Giriş |
20. |
Bu
Tüzük, Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten başlayarak yürürlüğe girer. |