DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR DESTEK İLKELERİ
Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü, Kuzey
Kıbrıs Eğitim Vakfı Vakıf Yöneticiler Kurulu karar ve onayı ile aşağıdaki
İlkeleri yapar.
BÖLÜM I
GENEL
HÜKÜMLER
Kısa
İsim VYK 14.11.2017 17-18/7-21 EK 8, VYK 08.08.2019 18-19/28-7, VYK 21.01.2020 19-20/16-9, VYK 17.03.2022 21-22/15(b)-2 EK 4, VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
1. |
Bu
İlkeler, “Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Destek İlkeleri”
olarak isimlendirilir. |
|||
Amaç |
2. |
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Bilimsel Araştırmalar Destek İlkeleri’nin amacı, Üniversite’nin bilimsel
araştırma çalışmalarını uluslararası düzeyde sürdürebilmesi için öğretim
elemanları ile lisansüstü öğrencilere verilecek desteğin saptanmasına yönelik
uygulama ilkelerini belirlemek ve Doğu Akdeniz Üniversitesi’ndeki bilimsel
araştırmaların desteklenmesinde etkili ve verimli bir akademik ve idari
hizmet yapısı oluşturmaktır. |
|||
Kapsam |
3. |
Bilimsel
Araştırmalar Destek İlkeleri; bilimsel araştırma projeleri, bilimsel
toplantılara katılım, araştırma izni, yayın ödülü, bilimsel yayınlara yapılan
atıf ödülü, bilimsel kitap yayını ödülü, dış kaynaklı proje ödülü desteği,
fakülte veya yüksekokul yayın başarı ödülü, araştırmacı teşvik ödülü, fikir
ve sanat eseri hakları ve Üniversite organlarının uygun bulduğu diğer
bilimsel araştırmaların desteklenmesine ilişkin uygulama ilkeleri ile
Araştırmalar Danışma Kurulunun oluşturulmasına, görev, sorumluluk ve çalışma
alanlarının belirlenmesine, Araştırma Destek Ofisi’nin örgütlenmesine, çalışma
alanlarına, görevlilerin yetki ve sorumluluklarına ilişkin ilkeleri kapsar. |
|||
Araştırmalar
Danışma Kurulu’nun Oluşumu ve Görevleri |
4. |
(1) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
Rektörlüğe bağlı olarak çalışır. |
||
(2) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Müdürünün başkanlığında her
fakülte ve okulun birer temsilcisinden oluşur. Fakülte ve okulları temsil
eden üyeler dekan ve müdürlerin önerileri doğrultusunda Üniversite Yönetim
Kurulu tarafından 3 yıllığına atanır. Görev süresi dolan kurul üyesi aynı
yöntemle yeniden görevlendirilebilir. Mazeret bildirmeden ardışık olarak üç
kez toplantıya katılmayan temsilcinin kurul üyeliği Araştırmalar Danışma
Kurulu başkanının önerisi, Üniversite Yönetim Kurulunun onayı ile sona
erdirilir. Üyeliği sona eren temsilcinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere
aynı yöntemle başka bir temsilci atanır. |
||||
(3) |
Araştırmalar Danışma Kurulu’nun
görevleri şunlardır: |
||||
(A) |
Üniversitede araştırma alt yapı
kaynaklarının daha etkin ve yararlı biçimde kullanımını sağlayacak
yapılanmayla ilgili çalışmalar yürütmek ve öncelikleri belirlemek, |
||||
(B) |
Bilimsel
araştırma projeleri, bilimsel toplantılara katılma, araştırma izni, yayın
ödülü, bilimsel kitap yayını ödülü, bilimsel yayınlara yapılan atıf ödülü,
dış kaynaklı proje ödülü desteği, fakülte veya yüksekokul yayın başarı ödülü,
araştırmacı teşvik ödülü, fikir ve sanat eseri hakları ve Üniversite
organlarının uygun bulduğu diğer bilimsel araştırmaların desteklenmesi
konularında çalışma ve uygulama ilkelerinin düzenlemesini ve uygulanmasını
sağlamak, |
||||
(C) |
Bilimsel araştırma bütçesini
hazırlayarak Rektörlüğe sunmak, |
||||
(D) |
Bilimsel araştırma bütçesinin
amacına uygun olarak kullanılmasını sağlamak, |
||||
(E) |
Bilimsel araştırmalar kapsamına
giren tüm konularda ilgili Üniversite organlarına danışmanlık yapmak. |
||||
Araştırmalar
Danışma Kurulunun Çalışma Alanları |
5. |
(1) |
Bilimsel Araştırma Projeleri
Desteği |
||
(A) |
Her takvim yılının başında
projeler için ayrılan destek miktarlarını belirleyerek Rektörlüğe sunmak, |
||||
(B) |
Üniversite tarafından tamamen
veya kısmen desteklenecek olan bilimsel araştırma projesi önerilerinin ön
değerlendirmesini yaparak hakem değerlendirmesine sunulacak olan proje
önerilerini belirlemek, |
||||
(C) |
Proje önerilerinin ilgili konuda
yetkin, bu ilkelerin 12’nci maddesinde anlatılan hakem olma koşullarını
sağlayan hakem veya hakemler tarafından değerlendirilmesi için hakem
belirlemek, |
||||
(D) |
Hakem önerilerini dikkate alarak
ve bu ilkelerin 15’inci maddesine göre belirlenen koşulları gözeterek desteklenecek
olan proje önerilerini belirlemek, gerekirse proje önerisinin bütçesi dahil herhangi bir bölümünde düzenleme yapılmasını
sağlamak, |
||||
(E) |
Yürütülmekte olan araştırma
projelerinin gelişme ve sonuç raporlarının ilgili konuda yetkin, bu ilkelerin
12’inci maddesinde anlatılan hakem olma koşullarını sağlayan hakem veya
hakemler tarafından değerlendirilmesi için hakem belirlemek, |
||||
(F) |
Proje bütçesinin amacına uygun
olarak kullanılmasını sağlamak, |
||||
(G) |
Gelişme ve sonuç raporlarının
hakem değerlendirmelerini dikkate alarak projelerin devamına, durdurulmasına
veya sonuçlandırılmasına karar vermek, |
||||
(H) |
Proje yürütücülerinin
projeleriyle ilgili başvurularını değerlendirerek süre, bütçe kullanımı,
ekipte değişiklik yapılması ve diğer benzeri konularda karar üretmek. |
||||
(2) |
Yayın Ödülü Desteği |
||||
(A) |
Her takvim yılının başında Yayın
Ödülü destek miktarlarını belirleyerek Rektörlüğe sunmak, |
||||
(B) |
Yayın Ödülü Desteğinin ilkeler
uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(3) |
Bilimsel Yayınlara Yapılan Atıf
Ödülü Desteği |
||||
(A) |
Her takvim yılının başında
Bilimsel Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü destek miktarlarını belirleyerek
Rektörlüğe sunmak, |
||||
(B) |
Bilimsel Yayınlara Yapılan Atıf
Ödülü desteğinin ilkeler uyarınca uygulanması sağlamak. |
||||
(4) |
Bilimsel Kitap Yayın Ödülü
Desteği |
||||
(A) |
Her takvim
yılının başında Bilimsel Kitap Yayını Ödülü destek miktarlarını belirleyerek
Rektörlüğe sunmak. |
||||
(B) |
Bilimsel Kitap Yayın Ödülü
ilkeler uyarınca uygulanması sağlamak. |
||||
(5) |
Bilimsel Toplantılara Katılma
Desteği |
||||
(A) |
Her takvim yılının başında
Bilimsel Toplantılara Katılım destek miktarlarını belirleyerek Rektörlüğe
sunmak, |
||||
(B) |
Bilimsel toplantılara katılmak
için maddi destek başvurusunda bulunan öğretim elemanları ile doktora
adaylarının başvurularını bu ilkelerin 33’üncü maddesinde anlatılan koşullara
uygunluğu bakımından değerlendirmek, |
||||
(C) |
Bütçenin yeterli olmadığı
durumlarda koşulları sağlayanlar arasında bu ilkelerin 34’üncü maddesine göre
öncelik sıralaması yapmak, |
||||
(D) |
Bilimsel Toplantılara Katılma
Desteğinin ilkeler uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(6) |
Araştırma İzinleri Desteği |
||||
(A) |
Araştırma izni başvurularını
inceleyip değerlendirmek, |
||||
(B) |
Araştırma izinleri desteğinin
ilkeler uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(7) |
Dış Kaynaklı Proje Ödülü
Desteğinin ilkeler uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(8) |
Fakülte veya Yüksekokul Yayın
Başarı Ödülü’nün ilkeler uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(9) |
Araştırmacı Teşvik Ödülü’nün
ilkeler uyarınca uygulanmasını sağlamak. |
||||
(10) |
Diğer Bilimsel Etkinlikler,
Üniversite’nin yetkili organları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak. |
||||
Araştırma
Destek Ofisinin Oluşumu, Çalışma Alanları ve Görevleri |
6. |
(1) |
Araştırma Destek Ofisi,
Lisansüstü, Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü bünyesinde yapılandırılan
idari bir birimdir. Araştırma Destek Ofisi, Başkan, Başkan Yardımcısı, ofis
hizmetleri sorumlusu veya sorumlularından oluşur. |
||
(2) |
Araştırma Destek Ofisi,
Araştırmalar Danışma Kurulu’nun çalışma alanı kapsamındaki ve aşağıda
belirtilen tüm konularda Kurula ve Üniversitenin yetkili organlarına idari
destek verir. |
||||
(A) |
Bilimsel Araştırma Projeleri |
||||
(a) |
Proje önerisi yazımı ve proje
yönetimi konusunda seminer ve bilgilendirme toplantıları düzenlemek, |
||||
(b) |
Araştırma programlarıyla ilgili
projelerin hazırlanmasında gerekli yardım ve katkıyı sağlamak, |
||||
(c) |
Ulusal ve uluslararası araştırma
programlarıyla ilgili duyuruları izlemek ve bu duyuruları üniversite
içerisindeki araştırmacılara duyurmak, |
||||
(d) |
Destekleyecek kurumlarla ilişki
kurarak, gelişmeleri izlemek, |
||||
(e) |
Üniversite desteği ile
yürütülecek bilimsel araştırma projeleri başvurularının değerlendirilmesiyle
ilgili işlemleri düzenlemek, yürütmek ve izlemek, |
||||
(f) |
Üniversite desteği ile
yürütülecek bilimsel araştırma projelerinin gelişme ve sonuç raporlarının
değerlendirme işlemlerini yürütmek ve izlemek, |
||||
(g) |
Üniversite desteği ile
yürütülecek bilimsel araştırma projelerinin bütçe işlemlerinin yürütülmesini
sağlamak. |
||||
(B) |
Bilimsel Toplantılar |
||||
(a) |
Bilimsel toplantılara katılım
desteği için yapılan başvurularının değerlendirilmesiyle ilgili işlemleri
düzenlemek, yürütmek ve takip etmek, |
||||
(b) |
Desteklenecek katılımların bütçe
işlemlerinin yürütülmesini sağlamak, |
||||
(c) |
Desteklenen
katılımların sonuçlarının izlenmesini sağlamak. |
||||
(B) |
Araştırma İzinleri, izin
başvurularının incelenmesi, sonuçlandırılması ve sonuçlarının izlenmesini
sağlamak. |
||||
(D) |
Yayın Ödülleri |
||||
(a) |
Üniversite adına yapılan yayınlar
için sağlanan yayın ödülü desteği için yürütülen işlemleri düzenlemek ve
izlemek. |
||||
(b) |
Üniversite adına yapılan
yayınların almış oldukları atıflar için sağlanan bilimsel yayınlara yapılan
atıf ödülü desteği için yürütülen işlemleri düzenlemek ve istemek. |
||||
(c) |
Üniversite adına yapılan bilimsel
kitap yayınlar için sağlanan bilimsel kitap yayın ödülü desteği için
yürütülen işlemleri düzenlemek ve izlemek. |
||||
(E) |
Fakülte veya Yüksekokul Yayın
Başarı Ödülü için yürütülen işlemleri düzenlemek ve izlemek. |
||||
(F) |
Araştırmacı Teşvik Ödülü için
yürütülen işlemleri düzenlemek ve izlemek. |
||||
(G) |
Bilimsel Çalışmaların
Dokümantasyonu |
||||
(a) |
Üniversitede yapılan tüm bilimsel
çalışmaların (yayın, bilimsel toplantılara katılım, bilimsel projeler,
düzenlenen bilimsel toplantılar vb.) veri tabanının oluşturulmasını ve güncellenmesini
sağlamak, |
||||
(b) |
Üniversitenin araştırma etkinliği
göstergelerini hazırlamak ve raporlamak, |
||||
(c) |
Üniversite içerisinde yürütülen
bilimsel araştırmalarla ilgi çalışma ve etkinlikleri duyurmak üzere belli
aralıklarla bülten hazırlamak ve yayınlamak. |
||||
(H) |
Diğer Bilimsel Etkinlikler,
Üniversitenin yetkili organları tarafından verilecek diğer görevleri yapmak. |
||||
Araştırmalar
Danışma Kurulu Başkanı ve Ofis Başkanının Görevleri |
7. |
(1) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
Başkanı, Araştırma Destek Ofisi Başkanlığı görevini de yürütür. |
||
(2) |
Başkan, Ofisin çalışmalarından
Rektörlüğe karşı sorumludur. |
||||
(3) |
Başkanın görevleri şunlardır: |
||||
(A) |
Araştırmalar Danışma Kuruluna
başkanlık etmek, |
||||
(B) |
Araştırma Destek Ofisini temsil
etmek, |
||||
(C) |
Araştırma Destek Ofisinin
çalışmalarını düzenlemek, |
||||
(D) |
Araştırma Destek Ofisinin yıllık
faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını
hazırlamak ve Araştırmalar Danışma Kurulu’nun görüşünü aldıktan sonra
Rektörlüğün onayına sunmak. |
||||
Başkan
Yardımcısı ve Görevleri |
8. |
(1) |
Başkan Yardımcısı, Lisansüstü
Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Müdür Yardımcısıdır. |
||
(2) |
Başkan Yardımcısının görevleri
şunlardır: |
||||
(A) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
toplantılarına katılmak, |
||||
(B) |
Başkanın görevde olmadığı
zamanlarda başkana vekalet etmek, |
||||
(C) |
Bilimsel araştırma projelerinin
akademik, idari, mali ve her türlü sekretarya hizmetlerinin yürütülmesini
koordine etmek, |
||||
(D) |
Araştırma Destek Ofisi tarafından
yürütülecek diğer tüm hizmetlerin akademik ve idari koordinasyonunu sağlamak, |
||||
(E) |
Başkan tarafından yapılan iş
bölümü çerçevesinde verilen diğer görevleri yapmak. |
||||
Destek
Hizmetleri Sorumlusu (Memuru) ve Görevleri |
9. |
Başkanın önerisi ile Rektörlük
tarafından Üniversite öğretim elemanları veya üniversite personeli arasından
görevlendirilir. Ofis Sorumlusu (Memuru) sayısı Ofisin iş yoğunluğunun artışı
oranında başkanın önerisi ve Rektörlüğün onayı ile artırılabilir. Destek
Hizmetleri Sorumlusu Araştırma Destek Ofisinin görev ve sorumlulukları içinde
verilecek tüm destek faaliyetlerinin idari bakımdan yürütülmesinden
sorumludur. |
|||
Bilimsel
Araştırma Bütçesi |
10. |
Araştırma etkinlikleri için
yapılacak olan Yayın Ödülleri, Bilimsel Toplantılara Katılım ve Bilimsel
Araştırma desteklerinin kaynağı Üniversite Bütçesinde ayrı kalemler olarak
yer alır. Yayın Ödülleri, Bilimsel Toplantılara Katılım ve Bilimsel Araştırma
bütçeleri Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından hazırlanarak Rektörlüğe
önerilir. Gerekli durumlarda Araştırmalar Danışma Kurulu kararıyla bu bütçe
kalemleri arasında aktarma yapılabilir. |
BÖLÜM II
BİLİMSEL
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Araştırma
Projeleri için Özel Tanımlar |
11. |
(1) |
A Türü Bilimsel Araştırma Projesi
(bap-a) Ödeneği tümüyle Doğu Akdeniz
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Bütçesi’nden karşılanan projelerdir. Bu tür
projeler, Üniversite elemanlarının yeni bir araştırmaya başlamalarına, devam
etmekte olan bir araştırmayı bitirmelerine, lisansüstü tezlerin yürütülmesine
katkıda bulunulmasına, Üniversitenin araştırma altyapısını geliştirerek Üniversitede
araştırma kültürünün oluşturulması ve yerleştirilmesine destek olmak amacıyla
verilmektedir. Her proje için verilecek en yüksek ödenek miktarı Bilimsel
Araştırma Bütçesi göz önüne alınarak Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından
belirlenir. |
|
(2) |
B Türü Bilimsel Araştırma Projesi
(bap-B) Kamu, özel sektör, uluslararası
kuruluşlar gibi dış kaynaklar tarafından ve Üniversite tarafından doğrudan
veya dolaylı olarak desteklenen projelerdir. TÜBİTAK ve Avrupa Birliği
Projeleri (ör. Ufuk/Horizon2020) bu kapsam dahilindedir. B türü projeler için üniversite katkısı,
başvurulan dış kaynağın onaylanması ile geçerli olur ve projenin niteliğine
göre dış kaynağın koyduğu özel koşullar ile Bilimsel Araştırma Bütçesi
göz önüne alınarak Kurul tarafından belirlenir. |
|||
(3) |
C Türü Bilimsel Araştırma Projesi
(bap-C) Ödeneği tümüyle Doğu Akdeniz
Üniversitesi Bilimsel Araştırma Bütçesi’nden karşılanan ve Doğu Akdeniz
Üniversitesi’ne bağlı fakülte veya enstitü ve yüksekokullarda araştırma
kültürüne katkıda bulunmak amacıyla lisansüstü öğrencilerinin de içinde yer
alacağı ve tez danışmanları tarafından yürütülen araştırma projeleridir.
Projelerin azami ve asgari bütçeleri ve desteklenecek proje sayısı Bilimsel
Araştırma Bütçesi göz önüne alınarak Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından
belirlenir. C Türü Bilimsel Araştırma Projesi (bap-C) Uygulama İlkeleri, Bilimsel Araştırmalar Destek
İlkeleri’ne ek olarak ayrıca belirlenmiştir. |
|||
(4) |
Proje Yürütücüsü Projenin bilimsel, idari, mali ve
hukuki sorumluluğunu yüklenen kişidir. |
|||
(5) |
Araştırmacı Bir projede yürütücü dışında
görev yapan kişidir. Bir projede, projenin gerektirdiği sayıda araştırmacı
görevlendirilebilir. Araştırmacı, projenin gerçekleştirilmesinde bilimsel
sorumluluğu yürütücü ile paylaşır. Proje ekibinde diğer üniversitelerden,
araştırma kuruluşlarından veya destekleyen kuruluşlardan araştırmacılar
görevlendirilebilir. |
|||
(6) |
Hakem Kurulun proje önerilerinin
değerlendirilmesi, proje gelişme ve sonuç raporlarının incelenmesi için
yararlanacağı ilgili alandaki uzman veya bilim insanıdır. |
|||
Hakem
Olma Koşulları |
12. |
(1) |
En az doktora veya eşdeğeri
akademik dereceye sahip olmak, |
|
(2) |
Uzman olduğu alanda araştırma
deneyimine sahip olmak. |
|||
Hakemin
Sorumlulukları |
13. |
(1) |
Projeleri bilimsel kural ve
kıstaslar çerçevesinde objektif olarak değerlendirmek, fırsat eşitliği,
kişisel veya kurumsal ilişkiler ve yorumları dikkate almamak, |
|
(2) |
Proje önerisi ile ilgili her
türlü bilginin ve kendileriyle Araştırma Destek Ofisi arasında yapılan
yazışma ve görüşmelerin gizli olduğunu bilerek bu gizliliğe uygun davranmak, |
|||
(3) |
Proje önerisi içeriğini üçüncü
kişilere aktarmamak ve başkaları tarafından kullanılma olasılığını
engellemek, |
|||
(4) |
Proje önerisi içeriğini, şahsi
amaçlarla kullanmamak; elektronik ortamdaki bilgi, yazılı bilgi, bilgi notu,
değerlendirme, çalışma ve görüş notlarını görev tamamlanınca imha etmek, |
|||
(5) |
Proje önerisinin
değerlendirilmesiyle ilgili bilgileri hiçbir zaman proje yürütücüsü ve
ekibinden herhangi birine aktarmamak, |
|||
(6) |
Proje önerisi değerlendirmelerinde
olumlu ve olumsuz görüşleri gerekçelendirmek ve bu görüşleri proje
yürütücülerine yazılı olarak bildirilebilecek şekilde hazırlamak, |
|||
(7) |
Proje önerisinde bilimsel etik
kurallara aykırı bir durumun saptanması halinde Araştırma Destek Ofisini yazılı
olarak bilgilendirmek. |
|||
Hakem
Ödeneği |
14. |
Hakeme, değerlendirdiği her proje
ile ilgili olarak hazırladığı hakem raporu karşılığında ödenecek ücret,
Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından her takvim yılının başında
belirlenerek Rektörlüğe sunulur. |
||
Bilimsel
Araştırma Projesi Seçiminde Uygulanacak İlkeler |
15. |
(1) |
Üniversitenin uzman elemanı
bulunan her dalı ile ilgili bilimsel araştırma projesi için destek başvurusu
yapılabilir. Bilimsel araştırma projesinin bilime, ülkenin teknolojik,
ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkı sağlaması temel ilkedir. |
|
(2) |
Sonuçları
uygulamaya dönük, disiplinler arası ve farklı anabilim dallarından
araştırmacıların ortak olarak önerdikleri projelere ve lisansüstü tezlerle
ilgili araştırma projelerine; uluslararası dergilerde konu ile ilgili
yayımlanmış özgün araştırmaları bulunan araştırmacıların projelerine ve daha
önce tamamlamış olduğu araştırma projesi ile ilgili uluslararası dergilerde
yayımlanmış makalesi veya uluslararası Bilimsel Toplantıda sunulmuş bildirisi
bulunan proje yürütücülerine öncelik verilir. |
|||
Bilimsel
Araştırma Projesine Destek Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar |
16. |
(1) |
Doğu Akdeniz Üniversitesi’nin tam
zamanlı tüm öğretim elemanları A türü bilimsel araştırma projesine destek
için başvurabilir. B türü bilimsel araştırma projeleri için destek sağlayan
dış kaynağın başvuru koşulları geçerlidir. |
|
(2) |
Bir proje yürütücüsü devam
etmekte olan bir bilimsel araştırma projesini tamamlamadan BAP-C türü proje
hariç aynı türden yeni bir proje için yürütücü olarak başvuramaz. |
|||
(3) |
Bilimsel araştırma bütçesini
kullanarak yürüttüğü daha önceki projesi başarısız bulunan projenin
yürütücüsü ve araştırmacıları bir yıl süre ile proje önerisinde bulunamazlar
ve araştırmacı olarak görev alamazlar. |
|||
(4) |
A türü bilimsel araştırma
projelerinin süresi en çok 18 aydır. Bu süre Araştırmalar Danışma Kurulu
onayı ile altışar aylık iki dönem halinde uzatılabilir. B türü bilimsel
araştırma projelerinin süresi, projenin ortak yürütülmesinde birlikte
çalışılan kurumların belirlediği süredir. |
|||
(5) |
A türü bilimsel araştırma
projelerinin bütçe harcama kalemlerinin dağılımında, seyahat ve hizmet
alımlarının toplam bütçenin %30’unu geçmemesine özen gösterilir. B türü
bilimsel araştırma projelerinin bütçe harcamaları, destek sağlayan dış
kaynağın belirlediği bütçe dağılımı ilkelerine göre yapılır. |
|||
(6) |
Kitap yazımı, kitap editörlüğü,
ders materyali hazırlanmasına vb. yönelik çalışmalar bilimsel araştırma
projesi kapsamında değildir. |
|||
Bilimsel
Araştırma Projesi Başvuru İşlemi |
17. |
(1) |
Yukarıdaki tanımlardan birine
uyan bilimsel araştırma projesi için verilecek destekten yararlanmak isteyen
öğretim elemanı, Araştırmalar Danışma Kurulu internet sayfasında bulunan
ilgili başvuru formunu doldurur ve gerekli belgeleri ekleyerek Araştırma
Destek Ofisine başvurur. |
|
(2) |
A türü bilimsel araştırma
projeleri için her yıl Ekim ayında başvurulur. |
|||
(3) |
Bilimsel araştırma projeleri
başvuru formu, ekleri ve gerek duyulması halinde “Bilimsel Araştırma ve Yayın
Etiği” raporuyla birlikte dış kaynağın başvuru formu ve ekleri tamamlanarak
yapılır. |
|||
(4) |
Bilimsel Araştırma Projesi
Başvuru Formu ve ekleri Araştırma Destek Ofisi tarafından Bilimsel Araştırma
Projesine Destek Başvurusu için madde 16’da verilen uygunluk ve sınırlamalar
bakımından incelenir. Başvuru koşullarına uygunluğu belirlenenler
Araştırmalar Danışma Kurulu değerlendirmesine sunulur. Eksik doküman veya
yetersiz bilgi içerdiği saptanan veya format veya usullere uymayan başvurular
eksikliklerinin giderilebilmesi için başvuru sahibine iade edilir ve bunun
için ek süre verilmez. |
|||
Bilimsel
Araştırma Projelerinin Değerlendirilmesi |
18. |
(1) |
Araştırma projesi önerileri
Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından özellikle ilkeler ve bütçe kullanımı
veya dağılımı açısından ön değerlendirmeden geçirilir. Uygun bulunan proje
önerileri Araştırmalar Danışma Kurulu’nun saptadığı alanlarda ve Üniversite
dışından belirlediği hakem veya hakemlere Araştırma Destek Ofisi tarafından
değerlendirilmek üzere gönderilir. Gerektiğinde bu değerlendirme sırasında
proje konusu ile ilgili Üniversite içinden veya dışından başka uzmanların da
görüşü alınabilir. Hakemler değerlendirmede proje türü ile ilgili
değerlendirme formunu kullanır. Araştırmalar Danışma Kurulu ayrıca Bölüm veya
Merkez Başkanı veya Fakülte Dekanı veya Okul Müdürü görüşlerine de
başvurabilir. |
|
(2) |
Hakemler önerilen araştırma
projesi başvurularını aşağıda belirtilen çerçevede değerlendirir: |
|||
(A) |
Özgün değer (Bilimsel,
entelektüel, teknolojik, profesyonel liyakat), |
|||
(B) |
Yapılabilirlik (Ekip, donanım ve
yöntem yönünden), |
|||
(C) |
Yaygın etki. |
|||
(3) |
Hakemler projenin bütçesi ve
gerekçesinin uygunluğu ile proje süresinin uygunluğu hakkındaki görüş ve
önerilerini de belirtirler. |
|||
(4) |
Hakemler değerlendirmelerini “Phrase Anchored Rating Scale” olarak bilinen
sisteme dayalı olarak TÜBİTAK tarafından geliştirilmiş form üzerinde yapar ve
formu Araştırma Destek Ofisi aracılığıyla Araştırmalar Danışma Kurulu’na
sunarlar. |
|||
(5) |
Hakemlerin proje bütçesinin
yeniden düzenlenmesini önermeleri durumunda, proje bütçesi yeniden
düzenlenebilir. |
|||
(6) |
Araştırmalar Danışma Kurulu,
proje önerilerini hakemlerden gelen bilgi ve önerileri dikkate alarak
değerlendirir ve öncelik sıralaması belirleyerek destek miktarını önerir. |
|||
(7) |
Yeterli ödeneğin bulunmaması nedeniyle
desteklenemeyen proje önerileri, daha sonraki yıllarda değerlendirilmek üzere
proje yürütücüleri tarafından yeniden sunulabilir. |
|||
(8) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
tarafından desteklenmesi önerilen projeler, Araştırmalar Danışma Kurulu
kararını izleyen 10 gün içinde Rektörlüğe sunulur. Onay süreci en geç bir ay
içinde tamamlanarak proje yürütücüsü ve Rektörlük arasında projenin
ayrıntılarının belirlendiği Proje Sözleşmesi imzalanır. Bu sözleşmeyi
imzalamayan proje yürütücüsünün projesi iptal edilir. İptal edilen projelerin
yerine Araştırmalar Danışma Kurulu, 18’inci maddenin (6)’ncı
fıkrası uyarınca öncelik sıralamasında yer alan proje veya projelerin
desteklenmesine karar verir. |
|||
Bilimsel
Araştırma Projesi Ödeneğinin Kullanımı |
19. |
(1) |
Proje sözleşmesi imzalanıp
onaylandıktan sonra, içinde bulunulan mali yıl kapsamındaki destek miktarı,
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mali İşler Müdürlüğü tarafından proje yürütücüsü
adına ve proje numarasına oluşturulan hesaba işlenir. |
|
(2) |
Proje ödeneği, proje için gerekli
yolluk ile hizmet, tüketim malları ve malzeme, demirbaş, büro makineleri
satın alınması ve buna ilişkin diğer harcamalar için kullanılır. Tüm
harcamalar Destek Kullanım Rehberinde anlatılan yönteme uygun olarak yapılır. |
|||
(3) |
Proje ödeneğini kullanabilmek
için proje yürütücüsü ilgili formları ve eklerini tamamlayarak Araştırma
Destek Ofisine başvurur. |
|||
(4) |
Tüm harcamaların ayrıntılı fatura
ve makbuzlarının asılları, araştırma süresi içinde veya bitiminde Mali İşler
Müdürlüğü’ne teslim edilmelidir. Hesap kapatma işlemi en geç proje süresinin
bitiminde bulunulan mali yılın Aralık ayının son gününe kadar
tamamlanmalıdır. Hesap kapatma işleminin tamamlanmaması durumunda kullanılan
miktar proje yürütücüsünün Üniversiteye borcu olarak gösterilir. |
|||
(5) |
Proje süresince, proje kapsamında
alınan demirbaşlar Satınalma ve Envanter Kontrol
Müdürlüğüne, kitaplar ise Üniversite Kütüphanesine kaydedilir. |
|||
(6) |
A türü araştırma projelerinde
Üniversite öğretim elemanlarına personel gideri veya proje teşvik ikramiyesi
olarak herhangi bir ek ücret ödenmez. |
|||
(7) |
Araştırma projelerinin bir yılı
aşan dilimleri için maddi desteğin sürdürülmesi Araştırmalar Danışma
Kurulu’nun olumlu görüşüne bağlıdır. Gelişme raporu sunulmamış veya yapılan
değerlendirmede olumlu bulunmayan projelerin ödeneği durdurulur. Ödeneği
durdurulan veya sonuçlandırılan araştırma projesinin yürütücüsü 10 (on) iş
günü içinde proje desteği ile satın alınmış olan tüm demirbaşları bağlı
bulunduğu birime, kitapları ise Üniversite Kütüphanesi’ne teslim eder. |
|||
(8) |
Onaylanan destek miktarının
onaylanan proje süresi içinde kullanılması gerekmektedir. Bu süre içinde
kullanılmayan miktar üniversiteye kalır ve “Bilimsel Araştırma Bütçesi’ne
aktarılır. |
|||
Bilimsel
Araştırma Projelerinin Yürütülmesi ve İzlenmesi |
20. |
(1) |
Kabul edilen A türü araştırma
projesinin yürütücüsü, Araştırma Destek Ofisi eliyle Araştırmalar Danışma
Kuruluna altı ayda bir geçmiş dönemdeki çalışmalara ilişkin bilgilerin yer
aldığı ve belirlenen formata uygun olarak hazırlanmış gelişme raporunu sunar.
A ve B türü araştırma projelerinin gelişme raporları ilgili formlar
çerçevesinde hakemler tarafından değerlendirilerek Araştırmalar Danışma
Kuruluna sunulur. Proje yürütücüleri hakem raporları konusunda
bilgilendirilir. B türü araştırma projelerinde destek veren dış kaynağa
sunulan ve kabul edilen gelişme ve sonuç raporları ile Üniversiteye sağlanan
net gelire ilişkin Rektörlüğe yazılı bilgi verilmesi zorunludur. Üniversitede
yürütülen B türü araştırma projelerine ilişkin gerekli bilgi araştırma göstergeleri
veri tabanına işlenmek üzere Rektörlük tarafından Araştırma Destek Ofisine
iletilir. |
|
(2) |
Araştırmalar Danışma Kurulu
değerlendirme sonucunu yazılı olarak proje yürütücüsüne ve yürütücünün bağlı
bulunduğu Bölüm veya Merkez Başkanı ile Dekan veya Müdüre bildirir. |
|||
(3) |
A türü araştırma projesi
yürütücülerinden uzun süreli olarak üniversite dışında görevlendirilen veya
üniversiteden ayrılanların yerine ilgili proje yürütücüsü, Bölüm veya Merkez
Başkanı ile Dekan veya Müdürün önerisi üzerine Araştırmalar Danışma Kurulu
tarafından yeni yürütücü görevlendirilebilir veya proje süresi
dondurulabilir. |
|||
(4) |
Proje yürütücüsünün veya
araştırmacılarının kabul edilen araştırma projesinde belirtilen yurtiçi veya
yurtdışı seyahatleri için görevlendirilmesi bağlı bulunduğu Dekan veya Müdür
önerisi ve Rektörlük onayı ile olur. |
|||
Projelerin
Süresi ve Sonuçlandırılması |
21. |
(1) |
A türü araştırma projelerinin
süresi en çok 18 aydır. Ancak bu süre altışar aylık iki dönem halinde
uzatılabilir. |
|
(2) |
Proje desteği ile yapılan
yayınlarda proje numarası verilerek alınan desteğin anılması zorunludur.
Araştırma projeleri bütçesinden desteklenmiş araştırmaların ürünü olan
yayınlar, bildiriler veya tezlerde Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) kod
numarası ile birlikte Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilimsel Araştırma
Bütçesi’nden veya ilgili dış kaynaktan destek alındığı belirtilmelidir.
İlgili ürünün bir kopyası Ofise iletilmelidir. |
|||
(3) |
Projenin gerçekleştirilmesi
sonucu bir buluş ortaya çıkması durumunda fikri mülkiyete konu eserler
üzerindeki mülkiyet ve diğer hakların durumu, üniversitenin sağladığı destek
ilkelerine bağlı kalınarak proje sözleşmesinde belirlenir. |
|||
(4) |
Proje bitiş tarihinde projenin
araştırma sonuçlarını içeren bir sonuç raporu belirlenen formata uygun olarak
Araştırma Destek Ofisi eliyle Araştırmalar Danışma Kuruluna sunulur. Projeden
hazırlanan bildiriler, makaleler vb. sonuç raporuna eklenir ya da
yayınlanınca Araştırma Destek Ofis başkanlığına bir kopyası iletilir. |
|||
(5) |
Proje yürütücüsü projenin bitiş
tarihini izleyen 10 (on) iş günü içinde proje desteği ile satın alınan tüm
demirbaşları Satınalma ve Envanter Kontrol
Müdürlüğü’ne, kitapları ise Üniversite Kütüphanesi’ne devreder. |
BÖLÜM III
FİKİR
VE SANAT ESERLERİ
Fikir
ve Sanat Eseri Hakları Desteğinin Verilmesinde Uygunluk ve Sınırlamalar |
22. |
(1) |
Bu destek için Doğu Akdeniz
Üniversitesinde görev yapan tüm öğretim elemanları ve öğrencileri Türkiye
Cumhuriyeti Türk Patent Enstitüsü tarafından yapılan tanımlar çerçevesinde
başvuruda bulunabilir. |
(2) |
Üniversite olanakları
kullanılarak veya A Türü Bilimsel Araştırma Projeleri kapsamında yapılan ve
üniversiteye parasal veya dolaylı katkı sağlayacağı öngörülen buluş, patent,
yararlı model, endüstriyel tasarım, marka, yazılım gibi ürünlerin
başvurusunun öncelikle Doğu Akdeniz Üniversitesine yapılması koşuldur. Doğu
Akdeniz Üniversitesi personeli veya öğrencileri tarafından Doğu Akdeniz
Üniversitesi olanakları kullanılarak yaratılmış basılı yayın, yazın, heykel,
resim, fotoğraf, müzik eseri, film, oyun, gösteri, grafik, sayısal ve çokortamlı sanatsal tasarım gibi fikir ve sanat
eserlerinin tüm hakları ve sorumlulukları, eseri yaratan kişi veya
kişilere bırakılmıştır. Doğu Akdeniz Üniversitesi Basımevi, Doğu Akdeniz
Üniversitesi Televizyonu, Radyo Doğu Akdeniz veya Doğu Akdeniz Üniversitesi
ile bağlantılı diğer birim ya da kuruluşlarla yapılan özel sözleşmeler bu
kapsamın dışındadır. Doğu Akdeniz Üniversitesinin kurumsal desteğiyle
yapılmış çalışmaların ürünlerinin sunumunda Üniversite katkısının anılması
gerekir. |
||
Fikir
ve Sanat Eseri Hakları Desteği için Başvuru İşlemi |
23. |
Bu destekten yararlanmak
isteyenler, bu uygulama ilkelerindeki koşulları sağlayan eserlerinin
korunması için, Araştırmalar Danışma Kurulu internet sayfasından
ulaşabilecekleri ilgili formu ve eklerini eksiksiz biçimde doldurarak bağlı
oldukları Bölüm Başkanı ve Dekan veya Müdür vasıtası ile Araştırma Destek
Ofisine iletir. |
|
Fikir
ve Sanat Eseri Hakları Desteği Başvurusunun Değerlendirilmesi |
24. |
Değerlendirmede adı geçen buluş,
tasarım veya yazılımın, bilimsel-teknik niteliği, Üniversiteye sağlayacağı
öngörülen parasal ve dolaylı katkı dikkate alınır. Bu değerlendirmede iki durum
ortaya çıkabilir. |
|
(1) |
Başvuruda adı geçen fikir
eserinin Üniversiteye önemli bir kazanç sağlamayacağı saptanırsa, başvuru
reddedilir ve başvuru yapma hakkı ilgili hak sahibine bırakılır. |
||
(2) |
Başvuruda adı geçen buluş,
tasarım veya yazılımın Üniversiteye önemli bir kazanç getireceğine karar
verilirse, ilgili birim patent, yararlı model, endüstriyel tasarım koruması
veya telif hakkı başvurusu yapar. Bu başvuru başvurulan kurum tarafından
kabul edilir ve satış veya lisans sözleşmesi yoluyla bir kazanç elde
edilirse, hak sahibi ile Üniversite arasında yapılacak anlaşma uyarınca
%50’den az olmamak koşuluyla net kazancın belli bir oranı hak sahibine
ödenir. Hak sahibi birden fazla kişi ise bu miktar kişi sayısına bölünür ve
her hak sahibine bu oranda ödeme yapılır. |
BÖLÜM IV
ARAŞTIRMA
İZNİ
Araştırma
İzni |
25. |
Öğretim elemanlarının akademik
dönemler arasında araştırmalarını başka kurum veya kurumlarda sürdürmek için
yıllık izinlerine ek olarak kullanabilecekleri ödenekli izindir. Araştırma
İzni Desteği, Akademik Personelin Kadro ve Çalışma Tüzüğü’nün 25’inci maddesi
altında yapılan Akademik Personelin Burs ve Yurt Dışında Akademik ve Bilimsel
Faaliyetlere Katılmaları Yönetmeliği ile düzenlenen temel ilkelere bağlı
kalınarak verilir. Bir akademik personelin Üniversite dışında araştırma
yapmak üzere yapacağı izin başvurularını Akademik Personelin Burs ve Yurt
Dışında Akademik ve Bilimsel Faaliyetlere Katılmaları Yönetmeliğinin 8’inci
maddesinde tanımlanan Burs Komisyonu görevini Araştırmalar Danışma Kurulu
yerine getirir. |
|
Araştırma
İzni Koşulları |
26. |
(1) |
Yazın yapılacak araştırma izninin
süresi en çok 5 hafta Güz-Bahar dönemleri arasında yapılacak araştırma
izninin süresi 2 haftadır. |
(2) |
Araştırma izninin bir önceki
dönemin son sınav günü ile bir sonraki dönemin kayıtlarının başlangıç tarihi
arasında kullanılması esastır. |
||
|
|
(3) |
Yukarıda verilen süre ve
dönemleri aşan izin başvuruları ile verilen araştırma izninin uzatılmasına
ilişkin talepler gerekçeleri ile birlikte Rektörlüğe yapılır. |
|
|
(4) |
Uzun süreli başvurular ile
araştırma izninin uzatılması başvuruları ilgili Bölüm başkanlığı, Dekanlık
veya Müdürlük ve Araştırmalar Danışma Kurulu’nun olumlu görüşleri
doğrultusunda Rektörlük tarafından uzatılabilir. |
|
|
(5) |
Araştırma İzni Başvuru Formu’nda belirtilen araştırma ile ilgili ayrıntılı bilgi
(çalışma konusu, varsa çalışmanın birlikte yapılacağı kişi ya da kişilerin
adları, çalışma takvimi, çalışmadan beklenen sonuçlar vb.) verilmelidir. |
|
|
(6) |
Çalışmanın yapılacağı kuruma
ilişkin bilgi (kurumun internet sayfası ve benzeri) ile kurum
yöneticiliğinden alınacak resmi davet yazısı Araştırma İzni Başvuru Formu’na eklenmelidir. |
Araştırma
İzni Başvuru İşlemi |
27. |
Yazın kullanılacak izinler için
başvurular, en geç Mayıs ayının ilk iş günü, Güz-Bahar dönemleri arasında
kullanılacak izinler için de en geç Aralık ayının ilk iş günü sonuna kadar
Araştırma İzni Başvuru Formu’ doldurularak ilgili Bölüm Başkanlığına veya
Müdürlüğe yapılır. |
|
Araştırma
İzninin Onayı |
28. |
Bölüm Başkanı ve Dekan veya Müdür
araştırma izni başvurularını bu ilkeler çerçevesinde yedi iş günü içinde
akademik ve idari açıdan değerlendirerek ekleri ile birlikte Araştırma Destek
Ofisine iletir. Araştırmalar Danışma Kurulu Bölüm başkanı ve Dekan görüşlerini
de dikkate alarak başvuruyu iki hafta içinde değerlendirerek görüşünü
Rektörlüğe sunar. |
|
Yükümlülük |
29. |
Araştırma izni kullananlar izin
bitiş tarihini izleyen en geç dört hafta içinde yaptıkları çalışmalara
ilişkin bir raporu Bölüm Başkanlığı, Dekanlık veya Müdürlük aracılığıyla
Araştırma Destek Ofisine göndermekle yükümlüdür. Ayrıca araştırma izni
kullananların izni takip eden akademik dönemde fakülte veya bölüm içinde bir
seminer vermeleri beklenir. |
|
Araştırma
İzni Başvurusu Yinelemesi |
30. |
Araştırma iznini bu uygulama
ilkelerine uygun biçimde tüm yükümlülüklerini yerine getirerek kullanmış olan
öğretim elemanları araştırma izni için daha sonraki dönemlerde yeniden
başvurulabilir. Bu yükümlülükleri yerine getirmeyenlere izleyen dönemlerde
araştırma izni verilmez. |
BÖLÜM
V
BİLİMSEL
TOPLANTILARA KATILIM DESTEĞİ
Açıklama |
31. |
Bilimsel Toplantılara Katılım
Desteği, Akademik Personelin Kadro ve Çalışma Tüzüğü’nün 25’inci maddesi
altında yapılan Akademik Personelin Burs ve Yurt Dışında Akademik ve Bilimsel
Faaliyetlere Katılmaları Yönetmeliği ile düzenlenen temel ilkelere bağlı
kalınarak verilir. Bir akademik personelin bilimsel bir toplantıya bir
bildiri ile katılmak üzere yapacağı başvuruları Akademik Personelin Burs ve
Yurt Dışında Akademik ve Bilimsel Faaliyetlere Katılmaları Yönetmeliği’nin
8’inci maddesinde tanımlanan Burs Komisyonu görevini Araştırmalar Danışma
Kurulu yerine getirir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği için Özel Tanımlar |
32. |
(1) |
A Bölgesi: Amerika, Avustralya, Uzakdoğu vb.
ülkelerdeki uluslararası bilimsel toplantılardır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
B Bölgesi: Avrupa ve Ortadoğu ülkelerindeki
uluslararası bilimsel toplantılardır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) |
C Bölgesi: Türkiye ve Kıbrıs’ta yapılan
bilimsel toplantılardır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar |
33. |
(1) |
Doğu Akdeniz Üniversitesinde
akademik personel veya araştırma görevlileri ile doktora öğrencileri Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği için başvurabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
Bilimsel Toplantılara Katılım
Desteğinden yararlanmak isteyenler, araştırmalarının sonuçlarını uluslararası
veya ulusal bilimsel toplantılarda sözlü bildiri, poster veya performans
olarak sunmalı veya bir çalıştayda somut bir
çalışma üretmelidir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) |
Destek için başvurulan bilimsel
toplantı, ulusal veya uluslararası hakemli bir bilimsel toplantı olmalı ve
ilgili Bölüm ve Fakülte veya Okul tarafından alanda önem taşıdığı hususunda
onaylanmalıdır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(4) |
Araştırma görevlileri ve doktora
öğrencilerinin yer aldıkları destek başvuruları için tez danışmanından
başvurulan konferansın tez çalışması için önemi ve uygunluğu konusunda görüşü
alınmalıdır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(5) |
Sunulan ve bildiri özeti veya tam
makale olarak yayımlanan çalışmada veya sunduğu performans kapsamında
araştırmacının kurumsal adresinin Doğu Akdeniz Üniversitesi olarak verilmesi
gerekir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(6) |
Öğretim elemanları veya doktora
adayları bilimsel toplantı veya çalıştaya ortak
çalışma ile katılabilir. Ancak her çalışma için yalnızca 1 (bir) öğretim
elemanına veya doktora adayına Bilimsel Toplantıya Katılım Desteği verilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(7) |
DAÜ’deki ilk çalışma yılında olan ve DAÜ
adresli bilimsel etkinliği olmayan öğretim üyeleri son 5 yılda diğer kurum
adresli bilimsel etkinliği olması durumunda bilimsel toplantılara katılım
desteği başvurusu yapabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(8) |
Son 5 yılda Doğu Akdeniz
Üniversitesi adresli bilimsel etkinliği olmayan öğretim üyelerinin ilk
başvuruları değerlendirmeye alınır fakat daha sonraki bilimsel toplantılara
katılım desteği başvuruları ilgili DAÜ adresli bilimsel etkinlikler
yapıldıktan sonra değerlendirmeye alınır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(9) |
Doktora öğrencilerinin
başvurularında daha önce bu destekten yararlanmamış olanlara ve yeterlik
sınavını geçmiş doktora adaylarına öncelik verilir. Bütçenin elvermesi
durumunda yeterlik sınavını geçmemiş olan doktora öğrencilerine ve yüksek lisans
öğrencisi araştırma görevlilerine de destek verilebilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(10) |
Destek başvurusunda bulunan yarı
zamanlı akademik personelin DAÜ’de ardışık olarak
en az dört akademik dönem görev yapmış olması gerekir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(11) |
Destek başvurusunda bulunulacak
bilimsel etkinlik veya toplantının aşağıdaki kıstasları taşıması
gerekmektedir: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(A) |
Sürekliliği olan bilimsel
etkinlik veya toplantının düzenlenme sıklığının en çok yılda bir kez olması, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(B) |
Bilimsel etkinlik veya
toplantının Üniversiteler, akademik kuruluşlar veya kamu veya özel kurum veya
kuruluşlar tarafından düzenlenmiş olması, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(C) |
Bilimsel etkinlik veya
toplantının varsa internet sayfasında konferansın düzenleme kurulu ve
bilimsel veya program komitelerinin açık olarak belirtilmesi, yoksa bu bilgilerin
başvuru formuna ek olarak sunulması, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(D) |
Bilimsel etkinlik veya
toplantının varsa internet sayfasında yoksa resmi duyurularında konferansın
takviminin, bildiri çağrısı, özet teslimi, hakem değerlendirmesi ve benzeri
bilgilerin belirtilmiş olması, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(E) |
Bilimsel etkinlik veya
toplantının çağrı ve duyurularının kurumsal bir posta adresi veya e-posta
adresinden gönderilmiş olması. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(12) |
Bilimsel toplantılara fiziksel
olarak katılımı engelleyecek salgın hastalık, doğal afet ve/veya benzeri
olağandışı durumların oluşması halinde Araştırmalar Danışma Kurulunun önerisi
ve Rektörlük onayı ile çevrimiçi bilimsel toplantılara katılım desteği
sağlanabilir. Bu tür çevrimiçi toplantılar için mevcut diğer kıstaslara ek
olarak aşağıdaki kıstaslar uygulanır: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(A) |
Her öğretim elemanı veya doktora
adayı yılda sadece bir kez çevrimiçi toplantı desteğinden faydalanabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(B) |
Kayıt harcı ve/veya çevrimiçi
toplantı ile ilişkili diğer kalemlere destek sağlanır ve bu destek en çok C
bölgesi için belirlenen destek miktarının %70’i kadar olabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği İlkeleri VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
34. |
(1) |
Bu destek için ayrılan bütçenin
%60’ı öğretim üyelerini, %20’si öğretim görevlileri ve okutmanları, %20’si de
doktora adayları (doktora yeterlik sınavını geçmiş olan doktora öğrencileri)
ve araştırma görevlilerini desteklemek için kullanılır. Ayrılan bütçenin her
bir kaleminin %25’i öncelikli olarak eğer varsa son üç yılda Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteğinden faydalanmamış adaylar için kullanılır.
Başvuru dönemi içinde eğer varsa bir grup için ayrılıp da kullanılmayan
miktar gerekli durumlarda başka bir gruba aktarılabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
Öğretim üyeleri, öğretim
görevlileri veya okutmanlar ve doktora adayları, yeterlik sınavını geçmemiş
doktora öğrencileri ve araştırma görevlisi yüksek lisans öğrencileri kendi
aralarında değerlendirilirler. Bu değerlendirmede başvuranın ilgili alanına
ait DAÜ Akademik Değerlendirme Komisyonu’nun akademik değerlendirme
kıstaslarında yer alan yayınla ilgili faaliyetler (ulusal veya uluslararası
makaleler, lisansüstü tezlerden üretilmiş bildiri hariç yayınlar ve kitaplar)
için son beş yıla ait puanlama gözetilir.
Bu puanlamada başlıca yazar koşulu ve özel koşullar gözetilmez, tek
yazarlı yayınlarda yazar tam puan alır, çok yazarlı yayınlarda puan yazarlar
arasında eşit olarak bölünür. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği için Başvuru İşlemi |
35. |
Bu destekten yararlanmak
isteyenler, Araştırmalar Danışma Kurulu Akademik Bilimsel Toplantılar için
Mali Destek Talep Formu’nu, puanlama tablosunu ve
eklerini eksiksiz olarak doldurduktan sonra bağlı oldukları Bölüm Başkanı ve
Dekanın veya Müdürün onayını alarak başvurularını Fakülte Dekanlığı veya
Yüksekokul Müdürlüğüne son başvuru tarihinden önce teslim ederler. Dekan veya
Müdür başvuruyu Araştırma Destek Ofisine iletmeden önce ayrıca Fakülte veya
Okulun Araştırmalar Danışma Kurulu temsilcisinin onayına sunar. Araştırmalar
Danışma Kurulu temsilcisi tarafından kontrol edilen başvurulardan eksiksiz
olanlar onaylanarak Araştırma Destek Ofisine iletilmesi için Ofise son ulaşma
tarihinden önce tekrardan Dekanlık veya Müdürlüğe iletilir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği için Başvuru Belgeleri |
36. |
Başvuru formu ile birlikte
sunulması gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(1) |
Bilimsel toplantı tarihini,
yerini ve ayrıntılarını içeren belgeler, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
Başvuru sahibinin bilimsel
toplantıya katılmasının mesleki gelişimi açısından önemini anlatan açıklama, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) |
Ayrıntılı bütçe planı ve
açıklaması, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(4) |
Sunumun özeti, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(5) |
Bilimsel toplantılara kabul
belgesi (eğer varsa). Kabul belgesi başvuru için koşul değildir, ancak ödenek
yapılabilmesi için gereklidir, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(6) |
Bu ilkelerin 33’üncü maddesinin
(11)’inci fıkrasında belirtilen gerekli belgeler. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği için Başvuru Tarihleri |
37. |
Her takvim yılı için aşağıda
belirtilen 5 başvuru ve destek dönemi belirlenmiştir. Başvuru sahibi Akademik
Bilimsel Toplantılar için Maddi Destek Talep Formunu doldurarak ilgili Bölüm
Başkanlığına başvurur. Başvurular, içinde bulunulan destek döneminin Kurul
toplantı kararının açıklanma tarihinden sonra gerçekleşecek olan bilimsel
toplantılar için yapılmalıdır. Bir sonraki yılın Ocak ayından sonra
düzenlenecek bilimsel toplantılar için yapılan destek başvuruları, takip eden
yılın ilk başvuru ve destek döneminde değerlendirilir. Bölüm başkanı
başvuruyu Fakülte veya Okulun Araştırmalar Danışma Kurulu temsilcisinin
bilgisine sunar ve başvuruyu Bilimsel Toplantıya ilişkin görüşlerini de
içerecek şekilde akademik ve idari bakımdan değerlendirerek bağlı olduğu
Dekanlık veya Müdürlüğe iletir. Başvuru bir kez de ilgili Dekan veya Müdür
tarafından gerek akademik bakımdan gerekse Fakülte veya Okulun genel çalışma
ilkeleri ve idari uygulama ilkeleri bakımından değerlendirilerek Araştırma
Destek Ofisine iletilir. Başvuru ve değerlendirme süreci aşağıdaki takvime
göre uygulanır. Gerekmesi durumunda, Araştırmalar Danışma Kurulu bilimsel
toplantılara katılım desteği değerlendirmeleri için tabloda gösterilenden
farklı tarihlerde de toplanabilir. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Desteği Başvurusunun Değerlendirilmesi |
38. |
(1) |
Araştırma Destek Ofisi ön
incelemeyi yaptıktan sonra başvuruları Araştırmalar Danışma Kuruluna sunar.
Araştırmalar Danışma Kurulu, başvuruları inceleyerek gerekli değerlendirmeyi
yapar ve desteklenmesini önerdiği başvuruları en geç yukarıda kurul kararının
açıklanması için belirtilen tarihlerde Rektörlüğün bilgi ve onayına sunar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
Bu ilklerin 35’inci maddesinde
yer alan bilgi veya belgelerin ve katılmak istenen bilimsel toplantının
önemini ortaya koyacak bilgi veya belgenin eksik olması halinde, Araştırma
Destek Ofisi tarafından destek başvurusunda bulunana verilecek makul bir süre
içerisinde bu eksikliklerin giderilmesi istenir. Başvuranlar, eksik belgeleri
tamamlamadığı ve başvuranın katılacağı bilimsel toplantının önemini ortaya
koyabilecek nitelikte bilgi veya belgeleri sunmadığı durumlarda başvuru,
Araştırmalar Danışma Kurulu kararıyla şekil eksikliği nedeniyle
reddedilebilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) |
Yapılan başvuruların yukarıda
açıklanan başvuru takvimine uygun olarak yapılması bilimsel toplantılara
katılma talebinde bulunan başvurucuların yükümlülüğüdür. Araştırma Destek
Ofisi başvuru takvimine uygun olmayan başvuruları gerekçesini açıklamak
suretiyle reddeder. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Destek Miktarı |
39. |
Bilimsel toplantıya katılma için
verilebilecek en yüksek destek miktarları her takvim yılının başında
Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından A, B ve C bölgeleri
için belirlenerek Rektörlüğe önerilir. Bir bütçe yılı içinde
bir katılımcıya ödenecek Bilimsel Toplantıya Katılma Desteği miktarı A
bölgesi bilimsel toplantı desteği miktarını aşamaz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Ödeneğinin Kullanımı |
40. |
(1) |
Bilimsel toplantıya katılım
ödeneği onaylanan yolculuk dışında başka bir yolculuk için kullanılamaz. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
(2) |
Bilimsel toplantıya katılım
ödeneği kayıt harcını, yolculuk giderlerini ve günlük ödenekleri karşılamakta
kullanılabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(3) |
Günlük ödenek miktarı
Üniversitenin uygulamadaki harcırahı kadar olur. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(4) |
Bilimsel toplantıya katılım
ödeneği bildiri veya çalıştayın kabul edilmesi
koşuluna bağlıdır. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(5) |
Başvurulup destek onayı alınan
toplantıya katılımın gerçekleşmemesi durumunda yapılmış olan hiçbir harcama
için ödeme yapılmaz. Kayıt ücreti gibi katılım öncesi harcamalara ödeme
yapılmışsa alınan destek miktarı Üniversiteye geri ödenir. Zorunlu
engelleyici nedenler bulunması durumunda başvuru sahibi durumunun
Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından değerlendirilmesi için Araştırma
Destek Ofisine bir dilekçeyle başvurabilir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel
Toplantılara Katılım Sonucunda Yapılacak İşlem |
41. |
Bilimsel toplantıya katılım
ödeneği alan kişi, toplantının bitimini izleyen bir ay içinde katıldığı
bilimsel toplantının mesleki ve kurumsal ilişkiler açısından yararlarını
özetleyen bir rapor ile bilimsel toplantıya katılım belgesini Bölüm
Başkanlığı, Dekan veya Müdür aracılığıyla Araştırma Destek Ofisine
ulaştırmakla yükümlüdür. Ayrıca bu personelin kendi bölümünde de aynı konuda
bir seminer vermesi gerekir. Bu yükümlülüğünü yerine getirmeyen başvuru
sahibinin bir sonraki başvurusu değerlendirmeye alınmaz. |
BÖLÜM
VI
YAYIN
ÖDÜLÜ
Yayın
Ödülü Desteği Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
42. |
(1) |
Yayın ödülü desteği, Web of Science Core Collection Social Sciences Citation Index (SSCI), Science Citation Index Expanded (SCI-Expanded), Arts & Humanities Citation Index
(AHCI) ve Emerging Sources
Citation Index (ESCI) dizinleri ile Scopus tarafından listelenen ve son sürümü yayınlanmış
makalelere verilir. Yayın ödülü desteğinden yararlanabilmek için başvuru
yapılacak olan yayının Web of Science Core Collection veri tabanındaki doküman türü, makale (article) veya derleme makalesi (review),
Scopus veri tabanındaki doküman türü ise makale (article) olmalıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan
makaleler, editöre mektup, düzeltme, yorum veya cevap makalesi, kitap veya
makale eleştirisi vb., türünden yazılı ürünler bu
kapsama girmez. Ödül, Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde görev yapan tam ve yarı
zamanlı öğretim elemanlarına, DAÜ’den emekli olan
akademik personele ve DAÜ öğrencilerine, yayınlanan makalede yazarın DAÜ ile
kurumsal bağlantısını göstermesi kaydıyla ödenir. |
||||||||
(2) |
Yayın ödülü desteği için
değerlendirilen yayında, başvuruda bulunan yazarın bağlı bulunduğu kurum adı
olarak Doğu Akdeniz Üniversitesinin belirtilmiş olması gerekir. Yayının
yayımlanmış olması veya yayımlanacağını bildiren kabul mektubu yayın
desteğine başvuru için yeterli değildir. Yayın ödülü desteğine
başvurulabilmesi için ilgili yayının başvurulan yayın türünün listesinde (Web
of Science veya Scopus)
görünür durumda olması gerekir. Mezuniyet durumunda olan öğrenciler yayının
SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dizinlerindeki
yayınlarının Web of Science listesinde görünür
durumda olmasını beklemeden öğrencilik durumları devam ederken yayının kabul
edildiğini belgeleyen yazı ile birlikte başvuru yapabilir. |
||||||||||
Yayın
Ödülü Desteği Başvuru İşlemi |
43. |
Başvuru, içinde bulunulan yıl ve
bir önceki yıl içinde yapılan yayınlar için kabul edilir. Yayın ödülü
desteğinden yararlanmak isteyenler, bu uygulama ilkelerindeki koşulları
sağlayan yayınları için Araştırmalar Danışma Kurulu’nun internet sayfasından
ulaşabilecekleri ilgili formu ve eklerini eksiksiz biçimde doldurarak
Araştırma Destek Ofisine iletir. |
|||||||||
Yayın
Ödülü Desteği Başvurusunun Değerlendirilmesi |
44. |
(1) |
Araştırma Destek Ofisi eksiksiz
yapılan başvuruları yedi (7) iş günü içinde Journal
Citation Report’un (JCR)
ve Scopus sınıflamasını gözeterek değerlendirir ve
önerisini Rektörlüğe bildirir. |
||||||||
(2) |
Birden fazla kategoride olan
dergilerdeki yayınlar için en yüksek kategori temel alınır. |
||||||||||
(3) |
Kategorisi henüz belirlenmemiş
dergiler son kategoride değerlendirilir, ancak isim değişikliğinden dolayı
dergi kategorisinin tanımlanmamış olduğunun başvuran tarafından belgelenmesi
durumunda derginin eski kategorisi dikkate alınır. |
||||||||||
Yayın
Ödülü Destek Miktarı VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
45. |
(1) |
Web of Science
ve Scopus tarafından taranan dergilerde yer alan
yayınların ödül miktarları Web of Science ve Scopus yayın ödülü olarak her akademik yılın başında
belirlenerek Rektörlüğe önerilir. ESCI kategorisindeki yayınların ödül
miktarı Scopus yayın ödülü miktarına denktir. |
||||||||
(2) |
Web of Science ve Scopus tarafından
taranan dergilerde yer alan yayınların ödül miktarları Web of Science tarafından en son yayımlanan Dergi Atıf Raporu (Journal Citation Report)
Çeyreklik (Quartile) sınıflaması, Scopus veri tabanında yer alan yayınların ödül miktarları
ise güncel Alıntı Puanı Yüzdesi (Cite Score Percentile) gözetilerek
aşağıdaki tabloda yer alan katsayısı kullanılarak hesaplanır. Ancak sadece AHCI endeksi
kapsamındaki dergiler için katsayı değeri 0.8 olarak
uygulanır.
|
||||||||||
|
|
||||||||||
(3) |
Öğretim elemanının ödül için
değerlendirilen SSCI, SCI- Expanded ve AHCI
dizinlerindeki yayınında yazarlardan en az birinin bağlı bulunduğu kurum
adresinin yurtdışında olması durumunda yayın ödülü miktarı 1.1
katsayısı ile çarpılarak hesaplanır. Türkiye’de bulunan kurumlar yurtdışı
kapsamında değerlendirilmez. |
||||||||||
(4) |
Öğretim elemanlarının Times Higher Education (THE) Dünya
Üniversiteleri Sıralamasının ilgili yılında ilk 400 içerisinde yer alan
Üniversitelerdeki araştırmacılar ile yaptıkları yayınlarda ödül miktarı 45(3)
maddesindeki 1.1 katsayısı yerine 1.25 katsayısı ile
çarpılarak hesaplanır. |
||||||||||
(5) |
Yayın birden fazla yazarlı ise
ödül yazarlar arasında eşit olarak bölüştürülür. Hak sahibinin çok adresli
olması durumunda destek miktarı hak sahibinin toplam yükseköğretim kurumu
sayısına bölünür. |
||||||||||
Yayın
Ödülü Desteğinin Kullanımı |
46. |
(1) |
Ödül hak sahibine nakit olarak
ödenir. |
||||||||
(2) |
Mezuniyet durumunda olup
öğrencilik durumları devam ederken başvurusunu yapmış olan öğrencilere ödül
yayının Web of Science’da görünür olmasından sonra
mezun olsalar bile ödenebilir. Mezuniyet durumunda olan öğrencilerin
öğrencilik durumları devam ederken yapmış oldukları yayın başvurularının
değerlendirmeye alınabilmesi için yayınlarının görünmesini takip eden 3 ay
içeresinde Araştırma Destek Ofisine bilgi vermeleri gerekir. |
||||||||||
(3) |
Bütçe yetersizliği nedeniyle
verilemeyen yayın ödülleri ertesi yıl öncelikli olarak değerlendirilir. |
BÖLÜM
VII
BİLİMSEL
YAYINLARA YAPILAN ATIF ÖDÜLÜ
Bilimsel
Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü Desteği Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar |
47. |
(1) |
Bilimsel Yayınlara ve kitaplara
Yapılan Atıf Ödülü desteği ilgili yılda, AHCI, SSCI, SCI-Expanded
veri tabanında yer alan dergilerde Doğu Akdeniz Üniversitesi adresi ile
yapılan yayınlarına Web of Science veri tabanından
on (10) ve üzeri atıf almış Doğu Akdeniz Üniversitesi kadrosunda çalışan tam
ve yarı zamanlı öğretim elemanlarına verilir. |
|
(2) |
Bilimsel yayınlar yapılan atıf
ödülü değerlendirmesinde ilgili yılda beş (5) ve üzeri atıf almış yayınlar
dikkate alınır, yazarların kendi çalışmalarına yaptığı atıflar ve Web of Science dışındaki veri tabanları değerlendirmeye alınmaz. |
|
VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
(3) |
Atıf ödülü uygulamasında ilgili
yılda erken erişim (early access)
olarak listelenen yayınlardan yapılan atıflar da dikkate alınır. |
|
VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
(4) |
Çok yazarlı yayınlarda, atıflar
yazarlar arasında eşit olarak bölüştürülerek hesaplanır. |
|
VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
(5) |
Ödül başvurusunda bulunulduğu
zaman Doğu Akdeniz Üniversitesinde görevli olmak gerekir. |
|
Bilimsel
Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü Desteği Başvuru İşlemi |
48. |
Başvuru yılda bir kez her yılın
Nisan ayında bir önceki yıl içinde alınan atıflar için kabul edilir. Bilimsel
yayınlara yapılan atıf ödülü desteğinden yararlanmak isteyenler, bu uygulama
ilkelerindeki koşulları sağlayan atıflar için ilgili formu ve eklerini
eksiksiz biçimde doldurarak Araştırma Destek Ofisine iletir. |
|
Bilimsel
Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü Desteği Başvurusunun Değerlendirilmesi |
49. |
Araştırmalar Danışma Kurulu,
başvuruları, Mayıs ayı içinde değerlendirerek önerisini Rektörlüğe bildirir. |
|
Bilimsel
Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü Destek Miktarı |
50. |
Ödül miktarı her takvim yılının
başında Araştırmalar Danışma Kurulu tarafından belirlenerek Rektörlüğe
önerilir. Yalnızca Doğu Akdeniz Üniversitesi çalışanlarına ödeme yapılır.
Bütçe yetersizliği nedeniyle verilemeyen atıf ödülleri ertesi yıl öncelikli
olarak değerlendirilir. |
|
Bilimsel
Yayınlara Yapılan Atıf Ödülü Desteğinin Kullanımı |
51. |
Ödül hak sahibine nakit olarak
ödenir. |
BÖLÜM
VIII
BİLİMSEL
KİTAP YAYIN ÖDÜLÜ
Kitap
Yayın Ödülü Desteği Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar |
52. |
(1) |
Kitap yayın ödülü, özgün bilimsel
kitaplara ve bu tanımlara uygun kitaplardaki bölümlere verilir. Ödül, Doğu
Akdeniz Üniversitesi’nde görev yapan tam ve yarı zamanlı öğretim elemanlarına
verilir. |
|||||||||||
(2) |
Kitap yayın ödülü desteği için
yapılan başvuruda bulunan yazarın kitapta bağlı bulunduğu kurum adı olarak
Doğu Akdeniz Üniversitesini belirtilmiş olması, kitabın yayımlanmış olması ve
ISBN numarası olması gerekir. Kitabın yayımlanacağını bildiren kabul mektubu
kitap yayın desteğine başvuru için yeterli değildir. Orijinal dilden çevirisi
yapılan ve daha önce ödül almış kitapların yeni baskıları ödül başvurusu için
değerlendirmeye alınmaz. |
|||||||||||||
(3) |
Uluslararası kitap ödülü ve kitap
bölümü için kitabı basan yayınevinin uluslararası düzeyde kabul görmüş olması
ve CERES (The Dutch Research School for
International Development) değerlendirmesinde tanımlanan A, B veya C tipi
yayınevi listelerinde yer alması koşulu aranır. |
|||||||||||||
(4) |
Bir kitabın ulusal kitap veya
kitap bölümü olarak ödül alabilmesi için kitabı yayınlayan yayınevinin, |
|||||||||||||
(A) |
En az beş yıl ulusal düzeyde
düzenli faaliyet yürüten, yayınları Türkiye ve KKTC’deki üniversite
kütüphanelerinde kataloglanan ve daha önce aynı
alanda farklı yazarlara ait en az 20 kitap yayımlamış olmalıdır. |
|||||||||||||
(B) |
Times Higher
Education World University
Rankings listesinin en son sıralamasında ilk
1000’de yer alan en az 5 üniversitenin kütüphanelerinde bu yayınevi
tarafından yayınlanmış en az 10 farklı kitap bulunmalıdır. |
|||||||||||||
Kitap
Yayın Ödülü Desteği Başvuru İşlemi |
53. |
(1) |
Başvuru, içinde bulunulan yıl ve
bir önceki yıl içinde yapılan kitap ve kitap bölümü için kabul edilir. Kitap
yayın ödülü desteğinden yararlanmak isteyenler, bu uygulama ilkelerindeki
koşulları sağlayan yayınları için Araştırmalar Danışma Kurulu’nun internet
sayfasından ulaşabilecekleri ilgili formu ve eklerini eksiksiz biçimde
doldurarak Araştırma Destek Ofisine iletir. Ulusal kitapların bu ilkelere
uygunluğuna dair destekleyici belgeler başvuran tarafından sunulmalıdır. |
|||||||||||
|
|
(2) |
Ödül için başvurulan kitabın bir
kopyası başvuru sırasında elden Araştırma Destek Ofisine sunulmalıdır. İlgili
kitap incelemeden sonra Doğu Akdeniz Üniversitesi kütüphanesine teslim
edilecektir. Kitap bölümleri için kitabın elektronik kopyanın ve ilgili yayın
evinden alınmış bölümün basıldığına dair kitap bilgisi, ISBN numarası ve
ilgili bölümlere ilişkin yayın bilgilerinin yer aldığı resmi bir yazının
sunulması yeterlidir. |
|||||||||||
Kitap
Yayın Ödülü Desteği Başvurusunun Değerlendirilmesi |
54. |
(1) |
Araştırmalar Danışma Kurulu gerek
duyması halinde ödül için değerlendirilen eserin özgün bilimsel bir kitap
olduğu konusunda ilgili bilim dalındaki akademisyenlerden hakem görüşü alır. |
|||||||||||
(2) |
Eksiksiz yapılan başvurular
değerlendirir ve uygun bulunanlar Rektörlüğe ödül için önerilir. |
|||||||||||||
Kitap
Yayın Ödülü Destek Miktarı |
55. |
(1) |
Bilimsel Kitap Ödülü miktarı Web
of Science yayın ödülünün 1.5
katıdır. A, B ve C kategorisi uluslararası kitap ve ulusal kitap yayınları
için ödül miktarları aşasıdaki katsayılar kullanılarak hesaplanır:
Doğu Akdeniz Üniversitesi
Akademik Değerlendirme Kıstaslarında kitap yazımı zorunlu olan bilim alanları
için ders kitabı kapsamı dışındaki uluslararası literatürün de kullanıldığı
özgün bilimsel kitaplar için Ulusal Kitap Ödülü katsayısı 0.8
olarak kullanılır. |
|||||||||||
(2) |
Ödüle aday kitap bölümleri için
verilecek destek tutarı kitabın toplam bölüm sayısına oranı dikkate alınarak
belirlenir. |
|||||||||||||
(3) |
Hak sahibinin çok adresli olması
durumunda destek miktarı hak sahibinin toplam yükseköğretim kurumu sayısına
bölünür. |
|||||||||||||
Kitap
Yayın Ödülü Desteğinin Kullanımı |
56. |
(1) |
Ödül hak sahibine nakit olarak
ödenir. |
|||||||||||
(2) |
Bütçe yetersizliği nedeniyle
verilemeyen yayın ödülleri ertesi yıl öncelikli olarak değerlendirilir. |
BÖLÜM
IX
DIŞ
KAYNAKLI PROJE ÖDÜLÜ
Dış
Kaynaklı Proje Ödülü Başvurusu için Uygunluk ve Sınırlamalar |
57. |
(1) |
Proje ödülü, B türü projelerde
bahsedilen TÜBİTAK ve UFUK2020 benzeri dış kaynaklı Bilimsel Araştırma
Projesi yürüten proje yürütücüsüne verilir. Proje ödülünün verilebilmesinde
proje yürütücüsünün Doğu Akdeniz Üniversitesinin tam veya yarı zamanlı
öğretim elemanı olması esastır. Ödül başvurusunda bulunulduğu zaman Doğu
Akdeniz Üniversitesinde görevli olmak gerekir. |
(2) |
Proje ödülü için değerlendirilen
projede, başvuruda bulunan proje yöneticisinin bağlı bulunduğu kurum adı
olarak Doğu Akdeniz Üniversitesinin belirtilmiş olması gerekir. |
||
(3) |
Proje ödülüne başvurulabilmesi
için ilgili projenin tüm değerlendirmelerden başarı ile geçmesi ve proje
sözleşmesinin imzalanmış olması gerekir. |
||
Dış
Kaynaklı Proje Ödülü Başvuru İşlemi |
58. |
Başvuru, proje sözleşmeleri
imzalanan projeler için kabul edilir. Proje ödülü desteğinden yararlanmak
isteyen proje yürütücüleri, bu uygulama ilkelerindeki koşulları sağlayan
projeleri için Araştırmalar Danışma Kurulu internet sayfasından
ulaşabilecekleri ilgili formu ve eklerini eksiksiz biçimde doldurarak
Araştırma Destek Ofisine iletir. |
|
Dış
Kaynaklı Proje Ödülü Başvurusunun Değerlendirilmesi |
59. |
Araştırmalar Danışma Kurulu,
başvuruları bir ay içinde değerlendirerek önerisini Rektörlüğe bildirir. |
|
Dış
Kaynaklı Proje Ödülü Miktarı |
60. |
(1) |
Ödül miktarı, Proje Doğu Akdeniz
Üniversitesi Payı (PDP) ve Toplam Proje Süresi (TPS) dikkate alınarak destek
veren kurumun kullandığı para birimi cinsinden belirlenir. TPS aylık olarak
hesaplanır. |
(2) |
Proje ödülü desteği aylık olarak
hesaplanır ve hak sahibine proje süresi boyunca her ay nakit olarak ödenir.
Ödemeler Türk Lirası cinsinden ve her ayın ilk haftasında yapılır. Para
birimi Türk Lirası olmayan projelerde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Merkez
bankası döviz kurları kullanılır. |
||
(3) |
Proje süresinin uzatılarak ilk
belirlenen proje süresini aşması durumunda Proje Ödül Desteği ödenmez. |
||
(4) |
Toplam Proje Ödülü
Desteği Proje’nin Doğu Akdeniz Üniversitesi Payının %75’i kadardır. Aylık
Proje Ödülü Desteği (aPÖD) aşağıdaki formül
kullanılarak hesaplanır. |
||
(5) |
Aylık Proje Ödülü Desteği (aPÖD) okutman bareminin ilk basamağını aştığı durumlarda aPÖD okutman bareminin ilk basamağı olan 2.1 baremine denk gelen brüt miktar olarak ödenir. |
BÖLÜM
X
FAKÜLTE
VEYA YÜKSEKOKUL YAYIN BAŞARI ÖDÜLÜ
Fakülte
veya Yüksekokul Yayın Başarı Ödülü için Uygunluk |
61. |
(1) |
Fakülte
veya Yüksekokul Yayın Başarı Ödülü Web of Science
(SCI-Expanded, AHCI, SSCI) kapsamında 1 yıl
içerisinde her Fakülte ve fakültesi olmayan Yüksekokullarda yayın puanları en
yüksek olan araştırmacılara verilen plaket ödülüdür. |
(2) |
Ödül
kapsamında değerlendirilen araştırmacıların, yayınlarında bulunduğu kurum adı
olarak Doğu Akdeniz Üniversitesinin belirtilmiş olduğu yayınlar dikkate
alınır. |
||
(3) |
Değerlendirme
tarihinde Web of Science listesinde görünür durumda
olmayan yayınlar değerlendirmeye katılmaz. Yayının yayımlanmış olması veya
yayımlanacağını bildiren kabul mektubu ilgili yayının değerlendirmeye
katılması için yeterli değildir. |
||
Fakülte
veya Yüksekokul Yayın Başarı Ödülünün Değerlendirilmesi |
62. |
(1) |
Değerlendirmeye
hak kazanan Web of Science (SCI-Expanded,
AHCI, SSCI) dizinlerinde yer alan her bir yayının puanı, yayınların yazar
sayıları gözetilerek 1/ (yazar sayısı) olarak hesaplanır ve tüm yayınlardan
gelen toplam yayın puanı bulunur. |
(2) |
Araştırma
Destek Ofisi her yılın Mayıs ayında bir önceki yıl için her bir akademik
personelin Web of Science (SCI-Expanded,
AHCI, SSCI) dizinlerinde yapılan yayınların toplam yayın puanını hesaplar ve
akademik personelleri Fakülte veya Yüksekokullara göre ilgili yıldaki toplam
yayın puanları açısından en çoktan en aza göre sıralar. Yayın puanlarının
eşit olduğu durumlarda Web of Science (SCI-Expanded, AHCI, SSCI) dizinlerinde yapılan ilgili yıla
ait toplam yayın sayısı dikkate alınarak karar verilir. Eşitliğin bozulmaması
durumunda fakülte veya yüksekokul kurulu kararı doğrultusunda ilgili temel
alana ilişkin DAÜ Akademik Değerlendirme Kıstasları göz önünde bulundurarak
dekanlık veya müdürlük tarafından tek bir araştırmacı ismi önerilir. |
||
(3) |
Araştırma
Destek Ofisi her Fakülte ve fakültesi olmayan Yüksekokullarda en yüksek yayın
puanı bulunan birer araştırmacının, Fen ve Edebiyat Fakültesinde ise, Fen
bölümleri ve Sosyal bölümleri için ayrı ayrı olmak üzere birer araştırmacının
isimlerini Rektörlüğe bildirir. |
||
Fakülte
veya Yüksekokul Yayın Başarı Ödülünün Verilmesi |
63. |
Ödüller, Rektörlükçe düzenlenen
ve Üniversite Senato Üyelerinin de davetli olduğu bir törenle sahiplerine
verilir. |
BÖLÜM
XI
ARAŞTIRMACI
TEŞVİK ÖDÜLÜ
Araştırmacı
Teşvik Ödülü için Uygunluk |
64. |
(1) |
Araştırmacı
Teşvik Ödülü bilimsel araştırmaları, eserleri ve etkinlikleri ile bilime ve
sanata gelecekte evrensel düzeyde katkılarda bulunabilecek yetkinliğe sahip
olduğunu kanıtlamış öğretim elemanlarına Araştırmalar Danışma Kurulu
tarafından hazırlanmış Araştırma Teşvik İlkeleri doğrultusunda her yıl
verilen ödüldür. |
(2) |
Ödül
kapsamında değerlendirilen araştırmacıların, çalışmalarında bulunduğu kurum
adı olarak Doğu Akdeniz Üniversitesinin belirtilmiş olduğu eserler dikkate
alınır. |
||
Araştırmacı
Teşvik Ödülü için Başvuru İşlemi |
65. |
Ödüle, ilgili formun ve eklerinin
eksiksiz biçimde Araştırma Destek Ofisine iletilmesi yoluyla yılda bir kez
her yılın Nisan ayı sonuna kadar bir önceki yılda tamamlanmış olan araştırma
etkinlikleri esas alınarak başvurulur. |
|
Araştırmacı
Teşvik Ödülünün Değerlendirilmesi |
66. |
(1) |
Değerlendirme yıllık olarak
yapılır. |
(2) |
Başvurular, Araştırmalar Danışma
Kurulu tarafından hazırlanmış Araştırma Teşvik İlkeleri ve bu ilkelere ek
olan Faaliyet ve Puan tablosu doğrultusunda değerlendirilir. |
||
(3) |
Başvurularla ilgili değerlendirme
en geç iki ay içinde sonuçlandırılır ve araştırmacı teşvik ödülleri Haziran
ayı içinde rektörlüğe önerilir. |
||
Araştırmacı
Teşvik Ödülünün Verilmesi |
67. |
Ödüller, Üniversite Senato
Üyelerinin de hazır olacağı bir törenle sahiplerine verilir. |
BÖLÜM XII
ARAŞTIRMALAR DANIŞMA KURULU
KARARLARINA İTİRAZ
Araştırmalar
Danışma Kurulu Kararlarına İtiraz |
68. |
Araştırmalar Danışma Kurulu
kararlarına karşı Rektörlüğe itirazda bulunulabilir. Söz konusu itirazlar,
kararın ya da uygulamanın taraflara bildirilmesini izleyen 10 iş günü içinde
yapılır. Rektörlük itirazları yeniden incelenmek üzere Araştırmalar Danışma
Kuruluna gönderir. Araştırmalar Danışma Kurulunun yeniden değerlendirme
sonucunda alacağı gerekçeli kararı nihaidir. |
Hatalı
Beyanlar VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
69. |
Başvuru form ve belgelerinde
yapılmış olan hatalı beyanlardan dolayı doğacak mağduriyetlerin telafisi
yapılmaz. |
BÖLÜM XIII
YÜRÜRLÜK VE YÜRÜTME
Yürürlük VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
70. |
Bu ilkeler, Vakıf Yöneticiler
Kurulu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer. |
Yürütme VYK 22.09.2022 21-22/30-7 |
71. |
Bu ilkeler, Doğu Akdeniz
Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yürütülür. |