DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
DR. FAZIL KÜÇÜK TIP FAKÜLTESİ
ÖĞRETİM, SINAV VE BAŞARI YÖNETMELİĞİ
I. GENEL HÜKÜMLER
İsim SEN
26.06.2013 SEN 02.02.2016 VYK 13.10.2016 16-17/2(a)-4 EK3 |
1. |
Bu Yönetmelik, Doğu
Akdeniz Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi Öğretim,
Sınav ve Başarı Yönetmeliği olarak isimlendirilir. |
|
Amaç |
2. |
Bu Yönetmeliğin
amacı Marmara Üniversitesi - Doğu Akdeniz Üniversitesi
Uluslararası Ortak Tıp Programının, Doğu Akdeniz
Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi tarafından
yürütülecek ilk üç yıllık Temel Tıp eğitimi
kısmında uygulanacak eğitim-öğretim, öğrenci
kayıtları, sınavlar ve öğrencilerin
başarılarına ilişkin esasları belirlemektir. |
|
Kapsam |
3. |
Bu Yönetmelik, Doğu
Akdeniz Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesinde temel
tıp eğitimi alacak öğrencilerin kayıt, eğitim -
öğretim ile sınav ve başarılarına ilişkin
hükümleri kapsar. |
|
Dayanak |
4. |
Bu Yönetmelik, Marmara
Üniversitesi ile Doğu Akdeniz Üniversitesi arasında imzalanan TC
Marmara Üniversitesi ile Doğu Akdeniz Üniversitesi Arasında
Uluslararası Ortak Tıp Programı Başlatılması
Hakkında Protokol ile Öğretim, Sınav ve Başarı
Tüzüğüne dayanılarak hazırlanmıştır. |
|
Tanımlar |
5. |
Bu Yönetmelikte aksi
belirtilmedikçe geçen, |
|
|
|
(1) |
Üniversite:
Doğu Akdeniz Üniversitesini, |
|
|
(2) |
Senato:
Doğu Akdeniz Üniversitesi Senatosunu, |
|
|
(3) |
Rektör:
Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörünü, |
|
|
(4) |
Fakülte:
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesini, |
|
|
(5) |
Fakülte
Kurulu: Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi
Fakülte Kurulunu, |
|
|
(6) |
Yönetim
Kurulu: Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Tıp
Fakültesi Yönetim Kurulunu, |
|
|
(7) |
Dekanlık:
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi Dekanlığını, |
|
|
(8) |
Başkoordinatör:
Doğu Akdeniz Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi
Başkoordinatörünü, |
|
|
(9) |
Koordinatörler
Kurulu: Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Tıp
Fakültesi, Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulunu, |
|
|
(10) |
Protokol:
Marmara Üniversitesi ile Doğu Akdeniz Üniversitesi Arasında
Uluslararası Ortak Tıp Programı Yürütmek amacı ile
imzalanan TC Marmara Üniversitesi ile Doğu Akdeniz Üniversitesi
Arasında Uluslararası Ortak Tıp Programı
Başlatılması Hakkında Protokolü, |
|
|
(11) |
Program:
Marmara Üniversitesi Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası Ortak
Tıp Programını, |
|
|
(12) |
Eğitim
Birimi: Eğitimle ilişkili, kendi içinde bütünlüğü olan
yapıları ( anabilim dalı, eğitim koordinatörlüğü,
eğitim koordinasyon destek birimi, v.b.), |
|
|
(13) |
Faz:
Tıp eğitiminde amaç, içerik, yöntem ve eğitim ortamları
açısından ortak özellikler taşıyan eğitim
dönemlerini anlatır. Programda üç Faz bulunmaktadır. Birinci, ikinci
ve üçüncü sınıflar Faz I, klinik öncesi dördüncü ve beşinci
sınıflar Faz II, klinik ve altıncı sınıf
eğitimi de Faz IIIü oluşturmaktadır. Programının,
Faz I eğitimi Doğu Akdeniz Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük
Tıp Fakültesinde, Faz II ve Faz III eğitimi ise Marmara
Üniversitesi Tıp Fakültesinde verilecektir. |
|
|
(14) |
Ders
Kurulu: Faz Ide belirli bir organ sistemi ve hastalıklarının
ilgili tıp disiplinleri tarafından teorik ve uygulamalı olarak
belirli bir süre ve akış içinde işlendiği öğretim ve
ölçme - değerlendirme etkinlikleri bütününü, |
|
|
(15) |
Ders
Kurulu Başarı Notu: Bir ders kurulunda uygulanmış olan
tüm ölçme- değerlendirme işlemlerinin katılımıyla
100 puan üzerinden hesaplanan ve bağıl değerlendirme için
kullanılan son başarı notunu, |
|
|
(16) |
Modül:
Belirli bir ders kurulu içerisinde, bir konunun multidisipliner
yaklaşımla ele alındığı ve probleme dayalı
öğrenme, olgu tartışması, ekip çalışmasına
dayalı öğrenme v.b. interaktif öğrenme yöntemlerinin
kullanıldığı disiplinler arası öğretim
uygulamalarını, |
|
|
(17) |
Bağıl
Değerlendirme Sistemi (BDS): Öğrencinin bir ders kurulundaki
başarısının aynı ders kuruluna
kayıtlı diğer öğrencilerin başarı
düzeylerine göre değerlendirilmesini, |
|
|
(18) |
Bağıl
Değerlendirmeye Katma Limiti (BDKL): Bağıl
değerlendirmeye dahil edilecek başarı notlarının 100
puan üzerinden alt sınırını, |
|
|
(19) |
Başarı
Notu: Bir dersde uygulanmış olan tüm ölçme-değerlendirme
işlemlerinin katılımıyla 100 puan üzerinden hesaplanan
notunu, |
|
|
(20) |
Harfli
Başarı Notu: Başarı notunun, değerlendirme yöntemlerinden
birine göre elde edilen harfli gösterim şeklini, |
|
|
(21) |
Başarı
Katsayısı: Harfli başarı notunun 0,00 ile 4,00
arasındaki karşılığını, |
|
|
(22) |
Klinik
Uygulamaya Giriş (KUG) Programı: Faz Ide yer alan ve
öğrencilerin temel mesleksel beceriler, insani ve mesleksel değerler
ve etik yaklaşım açısından klinik eğitime
hazırlandığı kendi içinde bütünlüklü ders
programını, |
|
|
(23) |
Klinik
Uygulamaya Giriş Programı Yılsonu Başarı Notu: Bir
sınıfta, Klinik Uygulamaya Giriş Programı kapsamında
bulunan kurslarda uygulanmış olan tüm ölçme-değerlendirme
işlemlerinin katılımıyla hesaplanan ve 100 puan üzerinden
belirtilen yılsonu başarı notunu anlatır. |
II. ÖĞRENCİ KABÜL, KAYIT KOŞULARI ve
YATAY GEÇİŞ
Öğrenci Kabulü |
6. |
Programa öğrenci
kabulü iki Üniversite arasında imzalanan protokol çerçevesinde
yapılır. |
|
Eğitim Öğretim Ücreti |
7. |
(1) |
Programda
eğitim-öğretim ücretlidir. Öğrenim harcı
yıllıktır ancak Üniversitenin mevcut uygulamaları
çerçevesinde taksitlendirilebilir. |
|
|
(2) |
Öğrenim
ücretini ödemeyen veya bakiye borcu olan öğrencilerin
kayıtları yapılmaz veya yenilenmez. Bu öğrencilere hiçbir
belge verilmez ve öğrenci haklarından yararlandırılmaz. |
Yatay geçiş |
8. |
(1) |
Programa yatay geçiş
ile öğrenci kabul edilebilir. Öğrenci kabul edilecek
sınıflar, yatay geçiş için gerekli koşullar ve
alınacak öğrenci sayısı, ilgili protokol kapsamında,
yeni eğitim dönemi başlamadan önce belirlenir ve ilan edilir.
Programa yatay geçişi kabul edilen öğrencilerden Fakültenin
belirlediği İngilizce Yeterlik şartlarını
sağlamayanlar DAÜ Yabancı Diller ve İngilizce
Hazırlık Okuluna yönlendirilir. |
(2) |
Başka
bir yükseköğretim programından ayrılarak yatay geçiş ile
Programa kayıt yaptıran öğrenciler, eğitim-öğretim
yılı başında daha önceki programlarında
başarmış oldukları derslerden muaf olmak için
başvurabilir. Fakülte Kurulu; öğrencinin önceden
başardığı dersleri değerlendirerek, hangilerinden
muaf tutulacağına karar verir. |
III. EĞİTİM ÖĞRETİME İLİŞKİN ESASLAR
Eğitim Öğretime
İlişkin Esaslar |
9. |
(1) |
Eğitim ve
öğretim entegre sistem doğrultusunda yıl ve eğitim
dönemleri esasına göre düzenlenir. Bir eğitim-öğretim
yılı en az 32 haftadan oluşur. |
(2) |
Her
yılın Nisan ayında Fakülte Kurulu tarafından
hazırlanan Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesi Akademik Takvimi,
Senato onayına sunulur. Onaylanan takvim en geç Mayıs Ayı
sonuna kadar Rektörlükçe ilan edilir. |
||
(3) |
Fakülte
Kurulu zorunlu hallerde ders kurullarının eğitim sürelerini
değiştirilmesini Senatoya önerebilir. |
||
Eğitim ve Öğretim Süresi |
10. |
Programın
eğitim süresi 6 yıldır. Bunun ilk üç yıllık
kısmı Doğu Akdeniz Üniversitesinde son üç yıllık
kısmı ise Marmara Üniversitesinde gerçekleştirilir. |
|
Öğretim Dili |
11. |
Programın
eğitim - öğretim dili İngilizcedir. |
|
İngilizce Hazırlık
Sınıfı |
12. |
Programa kayıt
hakkı kazanan öğrenciler, Doğu Akdeniz Üniversitesi
Yabancı Diller ve İngilizce Hazırlık Okulu
tarafından İngilizce yeterlik sınavına tabi tutulurlar.
Bu sınavda başarılı olan öğrenciler veya Fakülte
kurulu tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde uluslararası
sınavlarda (TOEFL, IELTS v.b.) başarılı olan
öğrenciler hazırlık sınıfından muaf
sayılırlar ve doğrudan birinci sınıfa kayıt
olma hakkını kazanırlar. İngilizce yeterlik
sınavında başarısız olan adaylar, Doğu Akdeniz
Üniversitesi Yabancı Diller ve İngilizce Hazırlık
Okuluna yönlendirilir. Hazırlık sınıfını
başarıyla tamamlayan öğrenciler programa başlarlar. |
|
Kurul Dışı Dersler |
13. |
(1) |
Tıbbi İngilizce
ve ortak zorunlu derslerden Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi
ve Türk Dili dersleri birinci sınıfta zorunlu olup her biri bir
akademik dönem boyunca uygulanır. |
(2) |
Atatürk
İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Türk Dili dersleri ve Fakülte
Kurulunun uygun gördüğü bazı seçmeli dersler Türkçe olabilir. |
||
(3) |
Programa
kayıt hakkı kazanan uluslararası öğrenciler ile orta
eğitimini KKTC ve TC dışında yabancı dilde
tamamlayan tüm öğrencilerin, 3. sınıf sonuna kadar Türkçe
yeterlik sınavından başarılı olması zorunludur.
Bu sınavda başarılı olamayan adaylar Faz IIye
başlayamaz. |
||
Devam zorunluluğu |
14. |
(1) |
Programda yer alan
derslere (Ders Kurulları, Klinik Uygulamaya Giriş Programları,
Staj Programları ve Kuruldışı Dersler) devam zorunludur. |
(2) |
Faz
Ide teorik derslerin toplam ders saatlerinin en az %70ine, ders
programı içindeki her bir uygulamalı derse ait uygulama saatlerinin
en az %80ine devam zorunluluğu vardır. |
||
(3) |
Faz
Ide ders kurullarındaki modüller ve laboratuvar uygulamaları ile
Klinik Uygulamaya Giriş Programları uygulamalı dersler olarak
kabul edilir. Faz Ide her bir uygulamanın, ayrı ayrı, toplam
ders saatlerinin en az %80ine devam etmeyen öğrenciler söz konusu
uygulamaların sınavlarına; Ders Kurulunda bulunan toplam teorik
ders saatlerinin en az %70ine devam etmeyen öğrenciler, ders kurulu
sınavına ve ders kurulu bütünleme sınavına
alınmazlar. |
||
|
(4) |
Devam
oranına uymayan ve bu nedenle o ders kurulundan başarısız
olan öğrenciler NG notu almış sayılırlar. |
|
(5) |
Ders
Kurulu, Klinik Uygulamaya Giriş Programı veya Staj
Programından NG notu alan öğrenci, söz konusu eğitim
öğretim yılında yapılan bütünleme sınavına
giremez ve bu ders programını tekrar alır. |
||
(6) |
Faz
Ide Klinik Uygulamaya Giriş Programı kapsamında yürütülen her
bir programa ait veya Ders Kurullarında Anabilim Dalları
tarafından yürütülen her bir laboratuvar uygulamasına ait toplam
ders saatlerinin %20sinin üzerinde devamsızlık yapan
öğrencilerden devamsızlık mazereti Dekanlık
tarafından kabul edilenler için söz konusu uygulamaya yönelik telafi
yapılır. Telafi sonrasında öğrenci uygulama
sınavına alınır. |
IV. ÖLÇME DEĞERLENDİRME ve MEZUNİYETE İLİŞKİN ESASLAR
Ölçme-değerlendirme sistemi |
15. |
(1) |
Programda her
öğrenme alanına (bilgi, beceri, tutum, yeterlik) uygun farklı
ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanılır. Her ders için
uygulanan değerlendirme yöntemleri ve uygulama şekilleri, ilgili
öğretim elemanı/eğitim kurulları tarafından
belirlenir ve Fakülte Kurulunca onaylanır. |
|
(2) |
Programda
uygulanan entegre eğitim sistemi içinde, Ders Kurulları, Klinik
Uygulamaya Giriş Programları ve Staj Programları sürecinde ve
sonunda yapılan tüm değerlendirmeler kullanılarak, her bir
ders kurulu için 100 üzerinden tek bir puan hesaplanır. Hesaplanan bu
puan söz konusu ders kurulunun başarı notudur ve bağıl
değerlendirme sisteminde bu başarı notu kullanılır. |
|||
(3) |
Her
dersin yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde en az bir ara
sınav yapılması zorunludur. |
|||
(4) |
Her
bir yarıyıl/yıl içi değerlendirme aracı (ara
sınav, ödev, proje, laboratuvar, uygulama ve diğer
çalışmalar) 100 puan üzerinden notlandırılır. Bu
değerlendirme araçlarının notlandırılmasında
herhangi bir başarı değerlendirme yöntemi (BDS, vb.)
kullanılmaz ve harfli başarı notu verilmez. Harfli
başarı notu verme işlemi, yarıyıl / yıl sonu
sınavı dâhil tüm değerlendirme araçları
notlandırıldıktan sonra gerçekleştirilir. |
|||
(5) |
Öğrencilerin
sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer
çalışmaların başarı notuna katkı oranları
(ağırlıkları) ders izleme programında belirtilir. Bu
oranlar, her akademik yılın başında duyurulur ve ilgili
dersin değerlendirilmesinde esas alınır. |
|||
Harfli Başarı Notları |
16. |
Programda, Doğu
Akdeniz Üniversitesi Öğretim, Sınav ve Başarı
Tüzüğünde belirtilen harf notlarına ek olarak Tablo 1 de verilen
harf notları da kullanılır. |
||
Tablo
1de belirtilen harf notlarına ilişkin esaslar
aşağıdaki gibidir. |
||||
(a) |
AA,
BA, BB, CB, CC başarılı, DC ve DD şartlı
başarılı; FD, FF, ve FG başarısız harf
notlarıdır. |
|||
(b) |
MZ
ve DE henüz başarı durumu netleşmemiş harf
notlarıdır. |
|||
(c) |
FG
(Yarıyıl/yıl sonu sınavına girmedi,
başarısız): Derse devam ve uygulama ile ilgili
koşulları yerine getirerek o dersin yarıyıl/yıl sonu
sınavına girme hakkı olduğu halde sınavına
girmeyen öğrencilerin ilgili dersleri için kullanılır ve
öğrenci o dersten başarısız sayılır. Bu
başarı derecesi, öğrencinin öğrenim süresince
tamamlamakla yükümlü olduğu toplam kredi ve genel
ağırlıklı not ortalaması (GANO), yarıyıl
ağırlıklı not ortalaması (YANO) hesabında;
ilgili dersin başarı katsayısı 0,00 alınarak
GANO/YANO hesabına dersin kredisi katılmak suretiyle FF notu gibi
işleme alınır. |
|||
(d) |
MZ
(Mazeretli): Yarıyıl/yıl sonu sınavlarına girmeye
hak kazandığı halde, ilgili mevzuatta belirtilen nedenlerle
yarıyıl/yıl sonu sınavlarına giremeyen ve Fakülte
Kurulu tarafından mazereti kabul edilen öğrencilerin sınavlarına
giremedikleri dersler için verilir. Bu durumdaki öğrencinin başarı
durumu belli olmadığından bu not, bu aşamada toplam kredi
ve GANO/YANO hesabına katılmaz. Bu not, daha sonra yapılacak
mazeret sınavı sonucu alınacak harf notuyla
değiştirilir. |
|||
(e) |
DE
(Devam ediyor): Kayıt yenileme sürecinde, öğrencilerin kaydolduğu
derslere ilk değer olarak doğrudan DE notu verilir. Dersin
öğretim üyesi/görevlisi tarafından harfli başarı notu
verilinceye kadar yarıyıl/yıl içerisinde bu not geçerli olur.
Bu not, bu aşamada toplam kredi ve Genel Ağırlıklı
Not Ortalaması (GANO) veya Yıllık
Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO) hesabına
katılmaz. |
|||
Bağıl Değerlendirme
(BDS) Ağırlıklı not
ortalamaları |
17. |
(1) |
Bağıl
Değerlendirme Sistemi (BDS): Bir öğrencinin
başarısının, dersteki diğer öğrencilerin
başarı düzeylerine göre değerlendirilmesidir. Bu yöntemin
kullanılmasındaki temel amaç, belirli bir dersi alan
öğrencileri 100 puan üzerinden aldıkları sayısal notlara
göre değil, o dersi alan grup içinde gösterdikleri performansa göre
notlandırmaktır. |
|
(2) |
BDSde
bir öğrencinin sınıf not ortalamasının ne kadar
altında veya üstünde olduğunun saptanması, istatistiksel
yöntemler kullanılarak yapılmaktadır. Öğrencinin
ortalamaya göre uzaklığını tespit etmede, ilgili
sınıftaki notların standart sapması
kullanılmaktadır. |
|||
(3) |
Her
bir ders kurulu için Bağıl değerlendirmeye esas olacak
sınır değer, (BDKL), Fakülte Kurulunun önerisi ve Senatonun
onayı ile belirlenir. BDKL yıllar içinde ortaya çıkan yeni
durumlar dikkate alınarak, Fakülte Kurulunun önerisi ve Senatonun onayı
ile değiştirilebilir. Ancak BDKL 20den az olamaz. |
|||
(4) |
Derse
devam koşulunu sağlayan, yarıyıl / yıl sonu
sınavına giren ve BDKL değerini aşan öğrenci
sayısına bağlı olarak, BDSde başarı notunun
harf notuna dönüştürülmesinde üç farklı yöntem
kullanılır. |
|||
I. |
BDKL
koşulunu sağlayan öğrenci sayısının otuz veya
üzeri olduğu durumlarda bağıl değerlendirme yapabilmek
için aşağıdaki adımlar izlenir. |
|||
i)
Öğrencilerin 100 puan üzerinden hesaplanmış olan
başarı notları kullanılarak sınıf
ortalaması aşağıdaki verilen eşitliğe göre
bulunur ve virgülden sonra iki haneye yuvarlanır. Yuvarlama işlemi;
virgülden sonraki üçüncü hane, beşten küçükse virgülden sonraki ikinci
hane değiştirilmeden; virgülden sonraki üçüncü hane beş veya
beşten büyükse, virgülden sonraki ikinci hane bir artırılacak
şekilde yapılır. Sınıf
ortalaması; bir sınıftaki bağıl değerlendirmeye
katılmaya hak kazanan öğrencilerin başarı
notlarının aritmetik ortalamasıdır ve
aşağıdaki formül ile hesaplanır. =
Sınıf ortalaması =
Bir öğrencinin başarı notu N
= Hesaplamaya katılan öğrenci sayısı |
||||
ii)
Aşağıda verilen eşitliğe göre standart sapma
hesaplanır ve bir önceki madde de anlatıldığı
şekilde virgülden sonra iki haneye yuvarlanır. Standart sapma; bir
sınıftaki notların sınıf ortalamasına göre
gösterdiği dağılımı belirten bir ölçüdür. s
= Standart sapma =
Bir öğrencinin başarı notu N=
Hesaplamaya katılan öğrenci sayısı |
||||
iii)
Her öğrencinin T-skoru aşağıdaki eşitliğe göre,
virgülden sonra iki haneye yuvarlanarak, hesaplanır. =
Sınıf ortalaması =
Bir öğrencinin başarı notu s
= Standart sapma |
||||
iv)
Her öğrencinin T-skoruna göre harfli başarı notu Tablo 2
yardımıyla, sınıf düzeyine karşılık gelen
T-skoru alt sınır değerleri gözetilerek belirlenir. Bu
aşamada aşağıdaki adımlar uygulanır. |
||||
a)
Sınıf
düzeyinin belirlenmesi; bir sınıfın düzeyi, o
sınıfın ortalamasının Tablo 2te hangi
aralığa düştüğüne göre belirlenir. Tablo 2e göre
herhangi bir sınıfın başarı düzeyi, üstün
başarıdan kötüye kadar sekiz farklı kategoriden birine
karşılık gelmektedir. |
||||
b)
Tablo
2 kullanılarak sınıfın düzeyine göre tablonun hangi
satırındaki değerlerin uygulanması gerektiği
saptanır ve aldığı T-skoruna göre her öğrenciye
tablodaki sınır değerleri gözetilerek T-skoru
sınırlarına göre harf notu verilir. |
||||
II. |
BDKL
koşulunu sağlayan öğrenci sayısının on ile
yirmi dokuz arasında olduğu durumlarda bağıl
değerlendirme yapabilmek için aşağıdaki adımlar
izlenir. |
|||
i)
Yukarıda Madde-17 (4) i, de belirtildiği gibi öğrencilerin
başarı notlarının ortalaması alınarak sınıf
ortalaması bulunur. |
||||
ii)
Sınıf ortalamasının Tablo 3de hangi aralığa
düştüğü bulunarak sınıfın düzeyi saptanır.
Tablo 3 de bu düzey için önerilen bağıl not alacak öğrenci
yüzde oranları tespit edilir. |
||||
iii)
Öğrenciler başarı notlarına göre en yüksek notdan en
düşüğe doğru liste şeklinde sıralanır. Tablo
3teki her bir bağıl notun yüzde oranı hesaba katılarak
her bir harfli başarı notuna kaç öğrencinin düştüğü
hesaplanır. Böylece, AA notundan başlanarak listedeki
öğrencilere harf notları verilir. |
||||
iv)
Bir sınıfta sınıf düzeyine göre harfli başarı
notlarına karşılık gelen yüzdeler sonucu elde edilen
öğrenci sayılarının toplamının, ilgili
sınıftaki toplam öğrenci sayısına eşit
olmaması halinde öğrenci lehine davranılır. |
||||
III. |
BDKL
koşulunu sağlayan öğrenci sayısının ondan az
olduğu durumlarda Dönem Koordinatörü harfli başarı
notlarını uygun göreceği şekilde verir. |
|||
(5) |
Bir
sınıfta, BDKL şartını sağlayan öğrenci
sayısı ne olursa olsun, aynı başarı notuna sahip
öğrencilere aynı harfli başarı notları
verilir. |
|||
(6) |
Ek
sınav, mazeret sınavı gibi sınavlara katılan
öğrenciler için karşılaştırma yöntemi
uygulanır. Bu yöntemde; adı geçen sınavlarda alınan notla
birlikte 100lük sisteme göre hesaplanan başarı notu, derse ait en
son yarıyıl/yıl değerlendirmesinin başarı
notları ile karşılaştırılarak en yakın
başarı notuna karşılık gelen harf notuna çevrilir.
Başarı notunun karşılaştırılmasında
yakın iki başarı notuna eşit aralıkta
kalınması durumunda öğrencinin lehine hareket edilir. |
|||
(7) |
Devamsız
öğrencilere doğrudan NG notu verilir. Derse devam ve uygulama ile
ilgili koşulları yerine getirerek o dersin
yarıyıl/yıl sonu sınavına girme hakkı
olduğu halde sınavına girmeyen öğrencilere ise
doğrudan FG notu verilir. Her iki durumdaki öğrencilerin
notları, bağıl değerlendirme hesaplamaları
dışında tutulur. |
|||
(8) |
Derse
devam koşulunu sağlayan öğrencilerin başarı
notları hesaplanır. Başarı notları, BDKLnin
altında kalan öğrencilere doğrudan FF notu verilir. Bu
durumdaki öğrencilerin notları,bağıl değerlendirme
hesaplamaları dışında tutulur. |
|||
(9) |
Herhangi
bir ders kurulunda BDKL altında not alan öğrenciler, söz konusu programda
başarısız sayılır ve devam şartı
gözetilerek bütünleme sınavına girer. Bütünleme sınavında
da başarısız olan öğrenci ders kurulunu tekrar alır. |
|||
18. |
(1) |
Faz Ide, ders
kurullarının harf notlarını hesaplamak için
Bağıl Değerlendirme Sistemi kullanılır. |
||
(2) |
Klinik
Uygulamaya Giriş derslerinin harf notlarını hesaplamak için
Tablo 4. de verilen Doğrudan Dönüşüm Sistemi kullanılır. |
|||
(3) |
Kurul
dışı dersler ile seçmeli dersler, dersin öğretim
elemanı tarafından değerlendirilir. Değerlendirmenin
nasıl yapılacağı dönem başında
dağıtılan/duyurulan ders içeriğinde belirtilir. |
|||
VYK 13.10.2016 16-17/2(a)-4 EK3 |
19. |
(1) |
Yılsonu
ağırlıklı not ortalaması (YANO): Öğrencinin,
bir eğitim yılında aldığı tüm derslerden, (ders
kurulları, KUG programları, kurul dışı dersler,
seçmeli dersler, stajlar v.b.) aldığı harf notu, bu nota
karşılık gelen başarı katsayısı ve ders
kredi-saati kullanılarak 4.00 üzerinden hesaplanan
ağırlıklı ortalamadır. Öğrencinin bir dersten
aldığı kredi, o dersin kredi-saat değeri ile
öğrenciye takdir edilen harf notu katsayısının çarpılmasıyla
bulunur. Yılsonu Ağırlıklı Not Ortalaması
(YANO) öğrencinin o ders yılı aldığı derslerden
sağladığı toplam kredinin, aldığı
derslerin kredi-saat değerleri toplamına bölünmesiyle
hesaplanır. |
|
(2) |
Genel
Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO): Öğrencinin
programa girişinden itibaren aldığı derslerin tümü
dikkate alınarak, hesaplanan toplam kredisinin aldığı
derslerin kredi-saat toplamı değerine bölünerek elde edilir.
Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o derslerden
alınan en son not, daha önce alınan not yerine genel
ağırlıklı not ortalamasına dahil edilir. |
|||
(3) |
Fakültede
yürütülen üç yıllık temel tıp eğitiminin her bir
eğitim yılının kendi içindeki bütünlükleri esastır.
Bu nedenle öğrencinin, derslerdeki başarısı ve bir üst
sınıfa geçişi GANO hesaplanarak belirlenir. |
|||
(4) |
Faz
I eğitim döneminde, öğrencinin bir sınıf
müfredatından başarılı olması ve bir üst
sınıf müfredatından ders alabilmesi için o sınıf
derslerinin tümünün tamamlanmış ve hesaplanan GANOsunun en az 2.00
olması gerekir. Bütünleme sınavları da dahil olmak üzere,
GANOsu 2.00 veya üzeri olan öğrenci Faz I eğitim dönemi içindeki
bir üst sınıf müfredatında yer alan dersleri alabilir. GANOsu
2.00dan az olan öğrenciler Sınamalı Öğrenci statüsünde
olup ders tekrarı yaparlar veya kayıtlı oldukların
yılın müfredatındaki tamamlanmamış derslere devam
ederler. |
|||
(5) |
Öğrencinin
Faz I eğitim dönemini tamamlayıp Faz II eğitim dönemine
geçebilmesi için, Faz Ide yer alan Klinik Uygulamaya Giriş
Programlarından başarılı olması, ve Faz I,
GANOsunun en az 2.00 olması gerekir. Ancak, Klinik Uygulamaya
Giriş Programları dışında kalan diğer derslerin
en fazla ikisinden başarısız olanlardan FAZ I GANOsu 2.00
veya üzerinde olanlarda FAZ II eğitimine başlayabilir. |
|||
(6) |
Faz
I sonunda öğrencinin Önlisans Diploması almaya hak kazanması
için, bu eğitim döneminde bulunan tüm derslerden başarılı
olması ve Faz I sonundaki GANOsunun en az 2.00 olması
gerekmektedir. |
|||
Bütünleme Sınavı ve
Derslerde Devam Şartı |
20. |
(1) |
Devamsızlık
nedeniyle NG notu alarak başarısız olan öğrenciler hariç,
FD, FF ve FG notu alarak başarısız olan öğrenciler,
başarısız olduğu derslerin o eğitim-öğretim
yılında yapılan bütünleme sınavlarına girerler. |
|
(2) |
Sınamalı
öğrenciler GANOlarını yükseltmek için DC ve DD
aldığı programların bütünleme sınavlarına da
girebilirler. Bu durumda alınan son not geçerlidir ve GANO
hesaplanırken son not kullanılır. |
|||
(3) |
Bütünleme
sınavları sonunda, herhangi bir dersten FD, FF ve FG notu alarak
başarısız olan öğrenciler bu dersi tekrar alırlar. |
|||
(4) |
Devamsızlık
sorunu nedeniyle başarısızlık hariç olmak üzere, ders
kurullarının tekrar alınması halinde devam
şartı aranmaz. |
|||
Sınav Takvimi ve
Uygulanması |
21. |
(1) |
Sınav günleri her
yıl akademik takvimde ilan edilir. Sınav tarihleri ilan edildikten
sonra ancak Fakülte Kurulu kararı ile değiştirilebilir. |
|
(2) |
Öğrenciler,
sınavlar için saptanan gün ve saatte sınava girmek zorundadır. |
|||
Sınavlarda Mazeret Hali |
22. |
Sınavlara giremeyen
öğrencilerin, sınav tarihini izleyen 5 iş günü içerisinde
mazeretlerini Dekanlığa bildirmeleri gerekir. Mazeretleri Fakülte
Kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler Mazeret
Sınavına girerler. Bütünleme sınavı için mazeret
sınavı yapılmaz. |
||
Sınav sonuçlarının
ilânı ve sorulara veya sonuçlarına itiraz |
23. |
Sınav sonuçları
100lük puan sistemine göre sayısal olarak sınavı takip eden 8
iş günü içinde ilan edilir. Öğrenciler sınav
sorularının açıklanmasını takip eden 2 iş günü
içinde sorulara, sınav sonuçlarının ilanını takip
eden 5 iş günü içerisinde ise sonuçlarına itiraz hakkına
sahiptirler. İtiraz ilgili öğretim üyeleri tarafından en geç 5
iş günü içinde incelenir ve sonuç yazılı ve gerekçeli olarak
Dekanlığa bildirilir. İtirazlarla ilgili not
değişikliği Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile
yapılır. |
||
Kurul Dışı Ders
Başarı Notu |
24. |
(1) |
Kurul dışı
derslere ilişkin bir yılsonu sınavı ve en az bir yıl
içi sınavı yapılır. |
|
(2) |
Yılsonu
sınavının başarı notuna katkısı en fazla
%50dır. |
|||
Mezuniyet ve Diploma |
25. |
(1) |
Doğu Akdeniz
Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Tıp Fakültesinde 3 yıllık
temel tıp eğitimlerini bu yönetmelik maddeleri uyarınca
başarı ile tamamlayan öğrenciler geriye kalan 3
yıllık tıp eğitimlerine Marmara Üniversitesi Tıp
Fakültesinde devam ederler. Son üç yıllık eğitimlerini Marmara
Üniversitesi Tıp Fakültesinde Marmara Üniversitesi mevzuatı ve
ilgili protokol çerçevesinde başarı ile tamamlayan öğrencilere
üzerinde her iki üniversitenin amblemleri bulunan ve her iki Üniversitenin
Rektörleri ve Tıp Fakültesi Dekanlarının imzaları bulunan
Marmara Üniversitesi Doğu Akdeniz Üniversitesi Uluslararası
Ortak Tıp Programı diploması verilir. |
|
(2) |
Tıp
öğrenimini tamamlayamayanlar veya tamamlayamayacakları
anlaşılanlar; ilgili mevzuat çerçevesinde Temel Tıp Bilimleri
Önlisans Diploması alırlar. |
V. KAYIT DONDURMA, İLİŞİK KESME ve KENDİ İSTEĞİYLE AYRILMAYA İLİŞKİN ESASLAR
Kayıt Dondurma |
26. |
(1) |
Öğrenciler tekrar
Üniversiteye dönmek üzere, izin alarak öğrenimlerine ara verebilirler.
İzin başvuruları yıllık veya dönemlik
yapılabildiği gibi herhangi bir ders kurulu süresincede izinli
sayılma başvurusu yapılabilir. |
|
(2) |
İzin
başvuruları Öğrenci İşleri Müdürlüğüne
yazılı ve gerekçeli olarak ve varsa belgeleri ile birlikte
yapılır. Yurt dışında yapılan
başvurularda, başvurunun noterden tasdikli olması koşulu
aranır. |
|||
(3) |
Öğrencilerin,
geçerli bir gerekçe ile izin almak için; |
|||
a) |
Ders
Kurulu başlangıcından önceki başvurular ile ilişkin
karar Fakülte Kurulunun önerisi ve Rektörlük onayı ile kesinleşir. |
|||
b) |
Ders
Kurulu başlangıcından o ders kurulunun son eğitim
haftasının ilk gününe kadar ki başvurularda, öğrencinin başvurusunun
resmi bir Sağlık Kurulu raporu ile belgelenmiş
sağlık nedenlerine dayanması gerekir. Öğrenciler
zorlayıcı özel nedenlerle de kayıt dondurma talebinde bulunabilir.
Kayıt dondurma başvuruları Fakülte Kurulu önerisi ve Rektörlük
onayı ile kesinleşir. |
|||
27. |
(1) |
İzin başvurusu
ile ilgili karar öğrenciye Öğrenci İşleri Müdürlüğü
tarafından yazılı olarak tebliğ edilir. Kararın bir
kopyası öğrencinin dosyasına konur. |
||
(2) |
İzin
başvurusu ile ilgili karar veya uygulamalara ilişkin itirazlar
karar tebliğ tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde Rektörlüğe
yapılır ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından karara
bağlanır. Üniversite Yönetim Kurulunun bu konudaki kararı
nihayi karardır. |
|||
(3) |
Bir
öğrenciye öğrenim süresi boyunca en çok 3 dönem veya 6 ders kurulundan
izinli sayılabilir. Zorunlu hallerde bu süre Üniversite Yönetim Kurulu
kararı ile uzatılabilir. |
|||
(4) |
Öğrenci
izin aldığı dönemde devam etmek zorunda olduğu ders
kurulu dışındaki diğer derslerden çekilmiş
sayılır. |
|||
Kendi isteğiyle üniversiteden
ayrılma |
28. |
Üniversiteden
ayrılmak isteyen öğrenciler yazılı dilekçe ile
öğrenci işleri müdürlüğüne başvurur. İdari
işlemler sonrası bu öğrenciler ile ilgili evrakların
onaylı suretleri alınarak orjinal belgeleri öğrenciye iade
edilir. |
||
İlişiği Kesilen
Öğrenciler |
29. |
Üniversiteden Disiplin
sebebi veya bir başka nedenle ilişiği kesilen
öğrencilere, bu durum Öğrenci İşleri Müdürlüğü
tarafından yazılı olarak bildirilir. Ayrıca
öğrencilerin durumu YÖKe veya vatandaşı olduğu ülkenin
yüksek eğitimden sorumlu kurumuna iletilir. Bu öğrenciler ile
ilgili evrakların onaylı suretleri alınarak orjinal belgeleri
öğrenciye iade edilir. |
VI. YÜRÜRLÜLÜK ve YÜRÜTME
Hüküm bulunmayan haller |
30. |
Bu Yönetmelikte
açıkca belirtilmemiş konularda Doğu Akdeniz Üniversitesinde
uygulanan ilgili mevzuat geçerlidir. |
31. |
Bu Yönetmelik DAÜ
Senatosunun onayladığı tarihten itibaren yürürlüğe
girer. |
|
Yürütme |
32. |
Bu Yönetmelik Doğu
Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yürütür. |