YÖNETSEL HİZMETLER
PERSONELİNİN
(Madde 27(2) altında Yönetmelik)
Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü “Doğu Akdeniz
Üniversitesi Kuruluş Yasası” 27(2) maddesi uyarınca Doğu Akdeniz Üniversitesi
Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayı ile aşağıdaki Yönetmeliği yapar.
BÖLÜM 1
Kısa İsim
|
1. |
Bu yönetmelik “Doğu
Akdeniz Üniversitesi Yönetsel Hizmetler Personelinin Performans Değerlendirme
ve Sicil Yönetmeliği” diye isimlendirilir. |
Tanım
|
2. |
Bu yönetmelikte
metin başka türlü gerektirmedikçe: “Rektör”, “Rektör Yardımcısı”, “Müdür”,
“Şube Amiri”, “Birim Sorumlusu”, “İdare Amiri”, “Yöneticilik Hizmetleri”,
“İdari ve Mali Hizmetler”, “Genel Hizmetler” ve “İşçi” terimleri 18/1986
sayılı Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası
ile Yönetsel Hizmetler Personelinin Ka |
Amaç
|
3. |
Bu yönetmeliğin amacı,
yapılan işin gereklerinin yerine getirilip getirilmediğinin değerlendirmesini
yapmak, personel ile yönetim arasındaki ilişkileri düzenleyerek, iletişim
kanallarını oluşturmak, personelin yeteneklerinin ve kuruma bağlılığının
geliştirilmesi yönünde kurumsal amaçlarla kişisel amaçların uyumlu biçimde
belirlenmesini sağlayarak, düzenli denetimlerle hedef ve amaçlara hangi
oranda ulaşıldığının saptanması için gerekli esasları belirlemektir. |
Kapsam
|
4. |
Bu yönetmelik,
personelin sicil ve özlük dosyasında bulunacak bilgileri, performans
değerlendirme yöntemi, performans değerlendirme formunun şeklini, performans
değerlendirme formunun doldurulmasında
not usulünü, notların derecelendirilmesini, düzenleme zamanını, personel
tarafından yapılacak itirazlar ve bunları inceleyecek mercileri ve diğer
hususları kapsar. |
Personel Kimliği |
5. |
Her personele
kimlik belgesi olarak kullanılmak üzere personel kimliği verilir. Personel
kimliğinde personelin sicil numarası, adı, soyadı, doğum yeri, doğum tarihi,
bölümü, görevi, uyruğu, kan grubu, ve kimlik numarası belirtilir. Herhangi
bir nedenle kurumdan ayrılanlar kimliğini kuruma teslim etmek zorundadır. |
Özlük Dosyası |
6. |
Her personel için
bir özlük dosyası düzenlenir. Özlük dosyasında personelin
kimliğini belirleyici belgeler, öğrenim durumunu ve katıldığı eğitim
programlarını gösterir belgeler, sağlık raporları, izinleri ve mal
beyannameleri ile ilgili bilgi ve belgeler bulunur. |
Sicil Dosyası |
7. |
Her personelin bir sicil
dosyası bulunur. Sicil dosyasında Performans Değerlendirme Formu,
alınan ödüller, disiplin cezaları ve nedenleri, soruşturma raporları ile
ilgili bilgi ve belgeler bulunur. |
Özlük ve Sicil Dosyasının Önemi |
8. |
Personelin
yeterliliklerinin, yeteneklerinin ve görevlerinde başarı durumlarının
saptanmasında, kademe ilerlemelerinde, derece yükselmelerinde, bir sınıftan
başka bir sınıfa geçmelerinde veya disiplin işlemlerinde özlük ve sicil
dosyaları başlıca dayanaktır. |
Değerlendirme Amirleri ve
Sorumlulukları |
9.(a) |
Personelin bağlı
bulunduğu birime göre bir veya iki değerlendirme amiri, diğer bir deyişle, sicil amiri
bulunur. Birinci değerlendirme amiri/sicil amiri, değerlendirilecek
personelin çalışmasından doğrudan doğruya sorumlu olan ve personelin değerlendirmesini yapacak olan en yakın
amiridir. İkinci değerlendirme amiri/sicil amiri ise birinci
değerlendirme amirinin/sicil amirinin üst düzey amiridir ve performans
değerlendirmesinin ilgili birimin birinci değerlendirme amirleri/sicil
amirleri tarafından objektif ve adil olarak yapılmasını sağlamakla
yükümlüdür. Yönetsel birimlerin bağlı bulunduğu İta Amiri (Vakıf Yöneticiler Kurulu/Rektör/Rektör
Yardımcısı/Genel Sekreter) değerlendirme sürecindeki son amirdir ve yönetsel
birimlerden gönderilen değerlendirmeleri, herhangi bir itirazı varsa, itiraz
noktalarını da yazarak onaylar ve Personel İşleri Müdürlüğü’ne gönderir. İta
amiri aynı zamanda üniversite iş dağılımı (organizasyon) şemasına göre
birinci veya ikinci değerlendirme/sicil amiridir. |
|
(b) |
Değerlendirme
amirleri/sicil amirleri sorumluluklarında çalışan personele ilişkin
performans değerlendirme formunu özenle, gerçeğe uygun, doğru ve
tarafsız bir şekilde düzenlemelidir. |
|
(c) |
Değerlendirme
amirlerinin/sicil amirlerinin, performans değerlendirme formunu, kötü niyetle
veya özel amaçla veya sorumluluğunda çalışan personeli hak etmediği halde
himaye ederek, gerçeğe aykırı şekilde doldurdukları saptandığı takdirde
ilgili değerlendirme amiri/sicil amiri hakkında disiplin soruşturması açılır.
Soruşturma sonucunda suçlu bulunan değerlendirme amirinin/sicil amirinin vermiş
olduğu değerlendirme hükümsüz sayılır. |
BÖLÜM 2
PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMUNUN
DOLDURULMASINA İLİŞKİN YÖNTEM VE KURALLAR
Performans
Değerlendirme Formunu Doldurma Zamanı |
10. |
Yönetmelik ekinde
bulunan performans değerlendirme formu her personel için yılda bir kez Eylül
ayında ilgili değerlendirme amiri/sicil amiri tarafından doldurulur. Ayrıca,
geçici personel için, geçici hizmet süresi sonunda da aynı form doldurulur. Birim
değiştirenlerin, performans değerlendirmesinin yeni başladıkları birimin
değerlendirme amiri/sicil amiri tarafından yapılabilmesi için, yeni görev
yerinde en az üç ay çalışmış olması gerekmektedir, aksi takdirde
değerlendirme daha önceki değerlendirme amiri/sicil amiri tarafından yapılır.
Bu süreye hastalık izinleri ve yıllık izinler dahil değildir. |
Performans Günlüğü |
11. |
Değerlendirme
amirleri, ilgili yıl boyunca
sorumluluğunda çalışan personelin performansına ilişkin bilgileri,
“Performans Günlüğü”ne kaydeder ve performans değerlendirme zamanı
geldiğinde, bu bilgileri personelin değerlendirilmesinde kullanır. Performans Günlüğüne yazılanlar her iki
değerlendirme amiri tarafından görülebilecektir. Amaç, değerlendirmenin daha
sağlıklı yapılabilmesi için değerlendirme
amirleri arasında bilgi akışının sağlanmasıdır. |
Performans Değerlendirme Yöntemi |
12. |
Performans
değerlendirmede Yetkinlikler ve/veya Hedefler dikkate alınacak ve açık
değerlendirme yöntemi kullanılacaktır. Değerlendirmenin açık olarak
yapılması, değerlendirme belgelerinin herkese açık olacağı anlamını taşımaz,
değerlendirme belgelerinin içeriği
yalnızca değerlendirme amirleri ve değerlendirilen tarafından bilinecek ve
belgelerin gizliliği ilkesine uyulacaktır. Değerlendirmenin, açık olarak
yapılmasının amacı değerlendirme amiri/sicil amiri ile personel arasında
karşılıklı geribildirimde bulunulmasını sağlamaktır. |
Performans Değerlendirme Formunun İçeriği |
13. |
Performans
Değerlendirme Formu üç bölümden oluşur. Birinci bölümde hedef değerlendirmesi, ikinci
bölümde personelin yetkinliklerinin değerlendirilmesi ve üçüncü bölümde
personelin gelişimiyle ilgili eğitim planının düzenlenmesi bulunur. |
|
(a) |
Hedeflerin Belirlenmesi Hedeflerin doğru belirlenmesi; a) başarının
ölçülebilmesini, b) önceliklerin
tanımlanmasını, c) hedefi
gerçekleştirmek için adımların ve zaman çizelgesinin planlanmasını, d) hedeflerin
çalışanlara sistemli olarak aktarılmasını, e) performansın
objektif olarak, başarıya göre değerlendirilmesini sağlayacaktır. Hedeflerin oluşturulmasında göz önünde bulundurulacak
etmenler: a)
Kurumun stratejik hedefleri b)
Kurum veya birimin kısa dönem hedefleri c)
Yönetsel konumunun temel sorumlulukları d)
Mevcut standartlar e)
Çözülmesi gereken problemler ve değerlendirilmesi gereken fırsatlar Hedeflerin Özellikleri
Zaman Sınırlı: Her hedefin bir zaman hedefi
olması gerekir. Üniversite yönetimi yukarıdaki etmenleri
ve hedef özeliklerini gözeterek üniversite hedeflerini belirler. Tüm
birimler, belirlenen üniversite hedefleri doğrultusunda birimsel hedeflerini
belirler ve birimlerine bağlı ilgili tüm personele birimsel hedefler
doğrultusunda personelin iş tanımına (her personel için ayrıntılı iş tanımı
bulunacaktır) bağlı olarak hedefler saptarlar. Birinci değerlendirme
amiri/sicil amiri personel ile yapılan ortak oturumda söz konusu hedeflere son
şeklini verir ve hedeflere ulaşmak için bir eylem planı ve başarı ölçütlerini
(zaman, miktar) belirler. Hedefler işçi ve odacı/şoför ka Hedefler her yılın Ekim ayında ve
dönem içinde gerek duyulan zamanlarda belirlenir.Hedeflerin belirlendiği
tarihten en geç |
|
(b) |
Yetkinliklerin
Değerlendirilmesi Yetkinlikler
yönetsel personelin üniversite içindeki konum (pozisyon) veya rolü için ihtiyaç
duyulan ve en yüksek performansa sahip kişileri ayırt eden bilgi, beceri ve davranışlardır. Yetkinlikler üç
gurupta toplanmaktadır. Temel Yetkinlikler: Kurum
stratejileri doğrultusunda, bu stratejilere ulaşmak amacıyla tüm çalışanların sahip olması
gereken bilgi, beceri ve davranışlardır. Yönetsel
Yetkinlikler: Yönetici konumundaki
veya kariyer yaşamı boyunca yöneticilik konumuna gelecek kişilerin sahip
olması gereken yetkinliklerdir. Teknik Yetkinlikler: Kurum stratejileri
doğrultusunda, bu stratejileri gerçekleştirebilmek amacıyla hizmet ka Yönetsel Hizmetler Personeli
Yetkinlik Değerlendirmesi, I. düzey yöneticiler (müdür ve üstü), II. düzey yöneticiler (şube amiri, idare amiri ve birim
sorumlusu), genel hizmetler (işçi
ve odacı/şoför dışında) ve işçiler ve odacı/şoför ka |
|
(c) |
Personelin Eğitim Planının Oluşturulması Personelin eğitim
planı büyük ölçüde yetkinlik değerlendirmesi sırasında oluşturulur.
Personelin geliştirilmesi gerekli yönleri saptanır ve ihtiyaç duyduğu
yetkinlikleri kazanmasına yardımcı olacağı düşünülen eğitimler belirlenerek
bir liste halinde öncelik sırasına konur. Yetkinlik değerlendirmesi sonucunda
oluşturulan bireysel eğitim kataloğuna, yetkinlikler dışındaki eğitimler de
eklenerek, personelin eğitim planı tamamlanır. Tüm personelin
bireysel eğitim planlarının tamamlanmasıyla yönetsel personelin yıllık eğitim
planlaması tamamlanmış olur. Personel olumlu performans değerlendirme, diğer
bir deyişle, olumlu sicil alabilmek için kendisi için öngörülen eğitimlere
katılmakla yükümlüdür. Personel söz konusu eğitime katılamayacak ise,
katılamama nedenini Personel İşleri Müdürlüğü’ne yazılı olarak bildirmekle
yükümlüdür. |
Performans Değerlendirme Formundaki Hedef ve Yetkinliklerin
Değerlendirilmesi |
14. |
Performans Değerlendirme Formundaki
hedef ve yetkinlikler, personelin performansına göre A, B, C, D, E olarak
değerlendirilir. |
Not Vermede Esaslar ve Sınırlama |
15. |
Performans değerlendirmede hedef ve
yetkinlikler aşağıdaki ölçeklere göre değerlendirilir. |
|
(a) |
Hedef Değerlendirme Ölçeği: A: Hedeflerin Çok Üzerine Çıktı B: Hedeflerini Kısmen Aştı C: Hedefine Ulaştı D: Hedefine Kısmen Ulaştı E: Hedefine Ulaşamadı |
|
(b) |
Hedef Başarı Ölçütü Yüzdelikleri: A: Hedefi % 21 ve üzerinde aşmışsa; B: Hedefi % 1-20 aşmışsa; C: Hedefe % 90-100 ulaşmışsa; D: Hedefin % 50-89’una ulaşmışsa; E: Hedefin % 0-49’una ulaşmışsa. |
|
(c) |
Hedef
değerlendirmede hedefin önemine göre hedef ağırlığı katsayısı kullanılacaktır.
Hedef ağırlığı 1, 2, 3 katsayıları kullanılarak belirlenecektir. Katsayının
büyüklüğü hedefler karşılaştırılarak daha önemli hedefe daha yüksek katsayı
verilerek belirlenir. Hedef ağırlığı birinci değerlendirme amiri/sicil amiri tarafından
yapılacak ön çalışma ile belirlenir ve personel ile yapılan değerlendirme
toplantısında son şeklini alır. |
|
(d) |
Yetkinlik Değerlendirme Ölçeği: A: Beklentilerin
Çok Üzerinde: “Örnek Performans” beklentileri
fazlasıyla aşan ve tutarlı bir biçimde başarılı olan. B: Beklentileri
Aşıyor: Performans sürekli olarak
beklentilerin üstünde. C: Yeterli
Performans: Performans tutarlı bir biçimde
beklentileri karşılıyor. D: Beklentilerin
Altında: Performans beklentileri karşılamıyor,
“Geliştirilmesi Gerekli” performans. E: Beklentilerin
Çok Altında: Performans beklentilerin çok altında,
“Zayıf/Kabul Edilemez”. G/D: Geçerli Değil: İlgili soru
değerlendirilen personelin görevi
ile ilgili değil ise değerlendirme amiri/sicil amiri tarafından G/D seçeneği işaretlenecektir.
G/D olarak işaretlenen sorular kişinin değerlendirmesinde kullanılmadığı için
puanlamaya katılmayacaktır. Yetkinlik
değerlendirmesi sonucunda A, D ve E olarak yapılan değerlendirmelerin
gerekçesi, Performans Değerlendirme Formu’nun açıklamalar bölümünde
belirtilmelidir. Bu gerekçeler, ilgili yıl içinde Performans Günlüğü’ne
kaydedilen davranışlardır. |
|
(e) |
Yetkinlik
not değerlendirmesinde her yetkinlik altında belirlenen soruların not
toplamının ortalaması alınacak ve personelin hizmet sınıfı veya görevine göre
madde 19’da ayrıntıları verilen ağırlık notu (yüz üzerinden) ile çarpılarak
söz konusu yetkinlik başlığı altında alınan not hesaplanacaktır. Ayrıntılı
not hesaplaması madde 20’deki gibidir. |
Performans Değerlendirmede İzlenecek Yöntem |
16. |
Performans değerlendirmede aşağıdaki sıra izlenecektir. |
(a) |
Birinci değerlendirme amiri/sicil
amiri, yukarıda madde 13(a)’da belirtildiği gibi personelin hedeflerini
belirler. |
|
|
(b) |
Personel, yetkinlik sorularını
yanıtlar, ihtiyaç duyduğu eğitimleri belirler ve formu birinci değerlendirme
amirine/sicil amirine verir. Personelin yetkinlik sorularını yanıtlamasındaki
amaç, personelin kendi öz değerlendirmesini yaparak kendi performansını
gözden geçirmesini sağlamak ve söz konusu değerlendirmeyi yaparken
üniversitenin kendisinden beklentileri konusunda bilgi sahibi olmasını
sağlamaktır. Değerlendirmenin diğer bir amacı personel ile üstleri arasında
iki yönlü iletişim kurulmasına olanak tanımaktır. Personel soruları
yanıtlamakta zorluk çekiyorsa, Personel İşleri Müdürlüğü’nden/üniversitede bu
konuyla ilgili görevlendirilen birimden yardım alabilir. |
|
(c) |
Birinci değerlendirme amiri/sicil
amiri performans değerlendirme dönemi başında ve dönem içinde belirlenen
hederlere ne kadar ulaşıldığını ve personelden beklenen yetkinlikleri
değerlendirir ve personelin eğitim planını oluşturur. |
|
(d) |
Birinci değerlendirme amirinin/sicil
amirinin tamamladığı performans değerlendirme formunu ikinci değerlendirme
amirine gönderir. İkinci değerlendirme amirinin/sicil amirinin değerlendirmeye itirazı yoksa görüş
bildirmek suretiyle değerlendirmeyi onaylar, uygun gördüğü eğitimler varsa
ekler ve değerlendirilen personele gönderir. Personel olumlu ve olumsuz
yönleri ile geliştirmesi beklenen yönlerini görür, görüşlerini yazar, formu
imzalar/onaylar ve yeniden ikinci değerlendirme amirine/sicil amirine
gönderir. Değerlendirilenin itirazı yoksa ikinci değerlendirme amiri
değerlendirmeyi bağlı bulunduğu ita amirine gönderir. İkinci değerlendirme
amirinin/sicil amirinin itirazı olması durumunda madde 26(a),
değerlendirilenin itirazı olması durumunda madde 26(b) uygulanır. |
|
(e) |
İta amiri , bağlı birimlerden gelen
tüm değerlendirmeleri gözden geçirir
ve itirazı yoksa onaylar ve Personel İşleri Müdürlüğü’ne göndererek, personelin
itirazı olmayan değerlendirmeler için, değerlendirme sürecini tamamlamış
olur. İta amirinin veya personelin değerlendirmeye
itirazı olması durumunda madde 26(c) uygulamaya konur. Tüm süreçleri
tamamlayan performans değerlendirmeler değerlendirme sürecini tamamlanmış
olur. |
Performans Değerlendirme Notunun Hesaplanması |
17. |
Performans Değerlendirme Notu, personelin ka |
Hedefler ve Yetkinliklerin Yüzdelik Olarak Ağırlığı |
18. |
Hedefler, işçiler ve odacı/şoför ka |
Yetkinlik Değerlendirmede Ka |
19. |
Personelin ka Ka Yönetici (Düzey I); Temel Yetkinlikler Kalite
Bilinci: %12 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %10 Yönetsel Yetkinlikler Müşteri
İlişkileri Yönetimi: %12 İletişim
ve İlişki Yönetimi: %10 Planlama
ve Takım/Ekip Yönetimi: %20 Problem
Çözme ve Karar Alma: %12 Personel
Gelişimi ve Yönetimi: %14 Vizyon
Sahibi Olma: %10 Yönetici (Düzey II); Temel Yetkinlikler Kalite
Bilinci: %10 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %10 Yönetsel Yetkinlikler Müşteri
İlişkileri Yönetimi: %12 İletişim
ve İlişki Yönetimi: %10 Planlama
ve Takım/Ekip Yönetimi: %20 Problem
Çözme ve Karar Alma: %11 Personel
Gelişimi ve Yönetimi: %18 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Sunuş: %9 İdari ve Mali Hizmetler; Temel Yetkinlikler Hizmet Anlayışı:
%12 Kalite
Bilinci: %12 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %10 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %12 Takım/Ekip
Çalışması: %12 Görev
Bilinci: %12 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %10 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler :%10 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim Bilişim Hizmetleri Personeli; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %10 Kalite
Bilinci: %12 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %10 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %16 Takım/Ekip
Çalışması: %12 Görev
Bilinci: %12 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %8 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %9 Teknik Yetkinlikler :%11 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim Mimar/Mühendis; Temel Yetkinlikler Hizmet Anlayışı:
%11 Kalite
Bilinci: %12 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %10 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %12 Takım/Ekip
Çalışması: %12 Görev
Bilinci: %12 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %11 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %9 Teknik Yetkinlikler :%11 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim Teknisyen; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %11 Kalite
Bilinci: %12 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %9 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %12 Takım/Ekip
Çalışması: %11 Görev Bilinci:
%12 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %12 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler :%11 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim Hemşire; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %11 Kalite
Bilinci: %11 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %12 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %10 Takım/Ekip
Çalışması: %14 Görev
Bilinci: %12 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %10 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler :%10 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim Güvenlik Personeli; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %12 Kalite
Bilinci: %12 İletişim
Becerileri ve İlişkileri: %10 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %12 Takım/Ekip
Çalışması: %12 Görev
Bilinci: %14 Planlama
ve Kaynak Kullanımı: %8 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler :%10 Yazılı
İletişim, Raporlama ve Mesleki Uygulama Fiziki
Yeterlilik ve Giyim İşçi Yönetici; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %13 Kalite
Bilinci: %13 Kendini Yenileme
ve Sürekli Öğrenme: %11 Takım/Ekip
Çalışması: %13 Görev
Bilinci: %20 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler :%20 Planlama
ve Kaynak Kullanımı Fiziki
Yeterlilik ve Giyim İşçi ve Odacı/Şöför; Temel Yetkinlikler Hizmet
Anlayışı: %14 Kalite
Bilinci: %14 Kendini
Yenileme ve Sürekli Öğrenme: %11 Takım/Ekip
Çalışması: %15 Görev
Bilinci: %20 Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı: %10 Teknik Yetkinlikler : %16 Planlama
ve Kaynak Kullanımı Fiziki
Yeterlilik ve Giyim |
Performans Değerlendirme Not Hesaplama Formülü |
20. |
Performans Değerlendirme Notu hizmet ka Yetkinlik notu hesaplamasında ka Yetkinlik Notu = (Yetkinlik Soruları Not Toplamı / Soru
Sayısı) x Yetkinlik Ağırlığı + ………………….……+ (Son Yetkinlik
Soruları Not Toplamı / Soru Sayısı) x Yetkinlik Ağırlığı. Yetkinlik Değerlendirme Notu =
Toplam Ağırlıklı Yetkinlik Puan / Toplam Ağırlık Yetkinlik sorularından G/D olarak işaretlenen
değerlendirme/ler puanlamada dikkate alınmaz. Puanlama, değerlendirme yapılan
soru sayısı üzerinden yukarıda belirlendiği biçimde hesaplanır. Toplam Hedef Puan = İlk Hedef Puanı x Hedef Ağırlığı +
.................+ Son Hedef Puan x
Hedef Ağırlığı. Hedef Değerlendirme
Notu = Toplam Hedef Puan / Toplam
Ağırlık Hedef ağırlığı madde 15.(c)’de belirtilen yöntemle
hesaplanır. PDN = Performans
Değerlendirme Notu İşçi ve Odacı/Şoför
Ka PDN1 =
Yetkinlik Değerlendirme Notu İdari ve Mali
Hizmetler, Genel Hizmetler (işçi ve odacı/şoför dışında) Ka PDN2 = 0.70 x
Yetkinlik Değerlendirme Notu + 0.30 x Hedef
Değerlendirme Notu Yöneticilik Ka PDN3 = 0.60 x
Yetkinlik Değerlendirme Notu + 0.40 x Hedef
Değerlendirme Notu Puan hesaplama işleminde ortaya çıkan sonuçlarda
noktadan sonraki ilk iki basamak dikkate alınır. İkinci basamaktan sonraki
rakamlar beşten küçükse etkisiz kabul edilir, beş ve beşten yukarı olan
rakamlarda ikinci basamaktaki rakam bir sonraki rakama tamamlanır. |
Notların Dereceye Çevrilmesi |
21. |
Performans
Değerlendirme Formları üzerindeki Hedef ve Yetkinliklerin
değerlendirilmesinde madde 15’teki ölçekler kullanılacaktır. Kullanılacak
harf değerlendirmesinin rakamsal olarak karşılığı aşağıdaki gibi olacaktır; A=5, B=4,
C=3, D=2, E=1 notuna karşılık gelmektedir. Performans
Değerlendirme Notu, yukarıda açıklandığı şekilde hesaplanır ve aşağıdaki
esaslara göre derecelere çevrilir. 4.50
- 5.00 : Beklentilerin Çok Üzerinde (A) 4.00
- 4.49 : Beklentileri Aşıyor (B) 3.00 -
3.99 : Yeterli
Performans (C) 2.00 -
2.99 : Beklentilerin Altında (D) 1.00 -
1.99 : Beklentilerin Çok Altında (E) |
Olumlu ve Olumsuz Performans |
22. |
Performans Değerlendirme Formu A (Beklentilerin Çok Üzerinde), B ( Beklentileri
Aşıyor), C (Yeterli Performans) olarak değerlendirilmiş olan
personel olumlu performans, diğer bir deyişle, olumlu sicil almış sayılır;
Performans Değerlendirme Formu D
(Beklentilerin Altında) veya E
(Beklentilerin Çok Altında) olarak değerlendirilmiş bulunanlar ise olumsuz
performans, diğer bir deyişle,
olumsuz sicil almış sayılır. |
BÖLÜM 3
PERSONELİN OLUMLU VE OLUMSUZ PERFORMANSI İLE
İLGİLİ
İŞLEMLER
Personele Geribildirimde Bulunulması |
23. |
Personel, Personel
İşleri Müdürlüğü’nden kendisine gönderilen kullanıcı adı ve şifre (personel
ilk kullanımda kendi özel şifresini tanımlar) ile elektronik ortamda kendi
dosyasına bağlanarak kendi değerlendirmesini görüntüleyebilecektir.
Performans değerlendirme sonuçları
personele geribildirimde bulunmak amacıyla değerlendirme süresi
boyunca elektronik ortamda açık tutulacaktır. |
Olumlu Performans Alanlar |
24. |
Doğu Akdeniz
Üniversitesi Mevzuatına göre herhangi bir personelle ilgili olarak barem içi
artış, atama, yükseltme, ödüllendirme durumu söz konusu olduğunda personelin
elde ettiği olumlu performans, diğer bir deyişle, olumlu sicil aranan
koşullardan biridir. Barem içi artışlar Yönetsel Hizmetler Personelinin Ka |
Olumsuz Performans Alanlar |
25. |
Olumsuz performans
alanlara performans değerlendirme sonucu Personel İşleri Müdürlüğü tarafından
yazılı olarak bildirilir. Bu yazı ilgili personele imza karşılığında verilir.
Personelin bu yazıyı imza karşılığında almayı reddetmesi halinde,
değerlendirme sonucu bir tanık huzurunda sözlü olarak kendisine bildirilir.
Olumsuz değerlendirme alan personelin o yıl,
barem içi artışının durdurulması ile ilgili işlemleri Yönetsel
Hizmetler Personelinin Ka |
Performans Değerlendirmesine İtiraz |
26. (a) |
İkinci değerlendirme amirinin/sicil
amirinin birinci değerlendirme amirinin/sicil amirinin değerlendirmesine
itirazı varsa, birinci değerlendirme amirini/sicil amirini itiraz noktalarını
görüşmek üzere ortak görüşmeye çağırır, ortak görüşmede anlaşma sağlanan
itiraz noktaları için ortak değerlendirme notu verilir ve açıklamalar
bölümüne gerekli açıklama ikinci amir tarafından yazılır ve her iki amir
tarafından onaylanır, son olarak ikinci değerlendirme amiri “İkinci
Değerlendirme Amirinin Görüşü” bölümüne değerlendirilen personele ilişkin
genel görüşünü yazıp değerlendirmenin son şeklini ilgili personele gönderir.
Personel Performans Değerlendirme Formu’nda kendisine ayrılan
“Değerlendirilenin Görüşü” bölümüne varsa itirazını ve gerekçelerini yazar ve
formu ikinci değerlendirme amiri/sicil amirine gönderir. İkinci değerlendirme
amiri/sicil amiri personelin herhangi bir itirazı yoksa değerlendirmeyi bağlı
bulunduğu ita’ya gönderir, personelin itirazı durumunda madde 26(b)’yi
uygular. İki amirin aralarında anlaşamaması
durumunda, bu amirler üzerinde anlaşma
sağlanamayan noktalar için Amir Görüş
Formu’nu kendi haklı gerekçelerini yazarak doldurur. Form ikinci amir
tarafından bağlı bulundukları amire gönderilir ve söz konusu görüşler ilgili
amir tarafından değerlendirilir ve ortak görüşmelerle söz konusu görüş
ayrılıkları sonraki değerlendirmelerde giderilmeye çalışılır. |
|
(b) |
Personelin,
birinci değerlendirme amirinin/sicil amirinin doldurduğu performans
değerlendirmesine itirazı varsa, Performans Değerlendirme Formu’nda kendisine
ayrılan “Değerlendirilenin Görüşü”
bölümüne itirazını ve gerekçelerini yazar. İkinci değerlendirme amiri/sicil
amiri itirazı görüşmek üzere birinci değerlendirme amiri/sicil amiri ve
personeli görüşmeye çağırır. Yapılan görüşme sonucunda uzlaşma sağlanamaması
durumunda, ikinci değerlendirme amiri/sicil amiri görüşme sonucunu ve
görüşünü Performans Değerlendirme Formu’nun “İkinci Değerlendirme Amirinin
Görüşü” bölümüne yazarak bağlı bulunduğu ita amirine gönderir. |
|
(c) |
İta amirinin, bağlı birimlerden
gelen değerlendirmelere itirazı olması durumunda gerekçelerini belirterek,
personelin itirazı olan değerlendirmelerde ise varsa kendi görüşünü
belirterek değerlendirmeyi Performans Değerlendirme Komisyonu’nun gündemine
getirilmek üzere Personel İşleri Müdürlüğü’ne gönderir. Performans
Değerlendirme Komisyonuna gönderilen değerlendirmeler komisyon tarafından
görüşülür ve karara bağlanır. Alınan kararlar ilgili ita amirine sunulur ve
değerlendirme süreci tamamlanmış olur. |
İki veya Daha Fazla Olumsuz
Performans Alanlar |
27. (a) |
Personelin iki yıl
üst üste olumsuz performans değerlendirme alması durumunda, ilgili personel,
Performans Değerlendirme Komisyonu’nun gözetimine verilir. |
|
(b) |
Performans
Değerlendirme Komisyonu personelin performansının istenen düzeye
çıkarılabilmesi için personel ile ilgili kararlar alır. Personelin, bir
sonraki yılda da olumsuz performans değerlendirmesi alması durumunda, işten
çıkarma ile ilgili işlemler başlatılır. |
|
(c) |
Hangi zamanda
alındığına bakılmaksızın son 10 yıl (en son alınan olumsuz performans temel
alınarak hesaplanır) içinde 4 olumsuz performans değerlendirmesi alan
personel hakkında işten çıkarma ile ilgili işlemler başlatılır. |
BÖLÜM 4
Performans Değerlendirme Formlarının |
28. |
Performans
Değerlendirme Formları Üniversite’nin Personel İşleri Müdürlüğü’nde, Personel
İşleri Müdürü’nün sorumluluğunda saklanır. Performans Değerlendirme Formları
Personel İşleri Müdürlüğü arşiv dolaplarında sicil dosyaları içinde veya
elektronik olarak güvenli bir biçimde korunur/saklanır. |
Gizliliğe Uyma |
29. (a) |
Personelin
performansı ile ilgili her türlü yazışma ve belgenin iletilmesinde ve
Performans Değerlendirme Formlarının korunmasında/saklanmasında üstünde “GİZLİ”
yazısı bulunan zarfların
kullanılması zorunludur. |
|
(b) |
Personelin
değerlendirme süreci gizlilik taşımaktadır. Değerlendirme sürecinde yer alan
tüm taraflar gizliliğe uymakla yükümlüdür. Personelin performansı ile ilgili
her türlü yazışmayı yapan, ve belgeleri ileten kişilerin de gizliliğe
uymaları ve edindikleri bilgileri açıklamamaları zorunludur. Bu kişiler
gizliliğe uymadıkları ve edindikleri bilgileri açıkladıkları takdirde
haklarında disiplin soruşturması açılır. |
Sicil Dosyalarını İnceleyebilecek Yetkililer |
30. |
Üniversite’nin
Rektörü, Rektör Yardımcıları, Vakıf Başkanı, Vakıf Yönetim Kurulu Üyeleri,
Genel Sekreter ve Personel İşleri Müdürü, tüm personelin Performans
Değerlendirme Formlarını inceleyebilirler.
|
Performans Değerlendirme Komisyonunun Oluşumu ve Çalışma Yöntemi |
31. (a) |
Performans Değerlendirme Komisyonu, Genel Sekreter’lik temsilcisi (Genel
Sekreter veya Genel Sekreter Yardımcısı) başkanlığında, Personel İşleri
Müdürlüğü’nden bir temsilci ve Üniversite Yönetim Kurulu’nun, Rektörlüğe
bağlı olarak kurulan hizmet birimlerinden
seçeceği bir kişi, Yönetsel Hizmetler Personelini temsilen yetkili
sendikadan bir kişi ve itirazda bulunan personelin görev yaptığı birim
amirinden oluşur. Genel Sekreter’lik ve Personel İşleri Müdürlüğü
temsilcileri performans değerlendirme dönemi başında belirlenecektir. |
|
(b) |
Üniversite Yönetim Kurulu’nun, Rektörlüğe bağlı olarak kurulan hizmet
birimlerinden seçeceği bir kişi,
Üniversite Yönetim Kurulu’nun onayı ile iki yıl için seçilir. Süresi sona
eren temsilci bu göreve yeniden atanabilir. |
|
(c) |
Yönetsel Hizmetler Performans Değerlendirme Komisyonu’na disiplin cezası
almamış veya Ceza Yasası uyarınca ve yetkili bir mahkeme tarafından hakkında
kesinleşmiş mahkumiyet kararı bulunmayan personel seçilebilir. Performans
Değerlendirme Komisyonu’na seçildikten sonra herhangi bir durumdan dolayı
disiplin cezası almış veya işlemiş olduğu bir suç nedeniyle yetkili bir
mahkemenin hakkında kesinleşmiş mahkumiyet kararı vermesi halinde temsilcinin
temsilcilik görevi sona erer. |
|
(d) |
Performans Değerlendirme Komisyonu, Başkanın yazılı çağrısı üzerine
Başkan tarafından belirlenen gündem, yer, gün ve saatte üye tam sayısının en
az yarıdan bir fazlasının katılması ile toplanır. |
|
(e) |
Performans Değerlendirme Komisyonu’na iletilen performans
değerlendirmesine itirazlar, Komisyon tarafından ele alınır. Komisyon,
itirazda bulunan personeli ve ilgili birim amirlerini dinler ve olayın
iletilme tarihinden itibaren 15 iş günü içinde kararını verir. Karar, toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde çoğunluğu
başkanın oyu belirler. Alınan karar veya kararlar gerekçeleri ile birlikte
bir tutanağa geçirilir ve toplantıya katılanlar tarafından imzalanır.
Oylamada çekimser oy kullanılamaz. |
|
(f) |
Personel 2 kez üst üste veya son 10 yıl içinde 3 kez olumsuz performans
almış ise ve komisyon görev yeri değişikliğinin personelin performansı
üzerinde olumlu etki yapacağı kanısında ise, personel gereksinimi olan bir birim bulunması ve bu birimde yeteneklerine uygun
bir görev olması koşulu ile, başka bir amirin sorumluluğuna verilmesi için
Rektörlüğe öneride bulunabilir. |
Yürürlük |
32. |
Bu Yönetmelik Vakıf
Yöneticiler Kurulu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer. |
Yürütme |
33. |
Bu Yönetmeliği Doğu
Akdeniz Üniversitesi Rektörü yürütür. |
DOĞU AKDENİZ
ÜNİVERSİTESİ
YÖNETSEL
HİZMETLER PERSONELİ
PERFORMANS
DEĞERLENDİRME FORMU
İkinci Amir
Adı ve Soyadı : |
|
Unvanı: |
|
Birinci Amir
Adı ve Soyadı : |
|
Unvanı: |
|
Değerlendirilen
Personel No: |
|
Adı ve Soyadı: |
|
Görev Unvanı: |
|
Görev Yeri: |
|
Şimdiki Göreve Başlama Tarihi: |
|
Performans Değerlendirme Formunun
Amacı:
Bu
form personelin gösterdiği performansı yönlendirmek, değerlendirmek ve
geliştirmek amacıyla yıllık performans yönetimi süreçlerinde kullanılır.
Performans Değerlendirme Ölçekleri
Yetkinlik Değerlendirme Ölçeği:
Beklentileri Beklentileri Yeterli Beklentilerin Beklentilerin Geçerli
Çok Aşıyor Aşıyor Performans Altında Çok Altında Değil
A.......................B....................C........................D...........................E G/D
Hedef Değerlendirme Ölçeği:
Hedefinin Çok Hedefini Hedefine Hedefine Kısmen Hedefine
Üzerine Çıktı Aştı Ulaştı Ulaştı Ulaşamadı
A.....................
B.................C..........................D.........................E
Performans
Değerlendirme Formu
İşçi ve
Odacı/Şöför Yetkinlik Değerlendirmesi
Temel Yetkinlikler
Hizmet Anlayışı |
A
B C D
E G/D |
||||||
Hizmet verdiği kişilere yönelik olumlu, sıcak ve güler
yüzlü bir tavır sergiler. |
|
||||||
Hizmet sunduğu kişilerin taleplerini doğru şekilde ve
en kısa sürede karşılar veya karşılanmasını sağlar. |
|
Kalite Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
Yaptığı işin sürekli iyileştirilmesi yönünde çaba
gösterir ve öneriler getirir. |
|
||||||
Kaliteli, genel beğeni kazanan iş/hizmet üretir. |
|
||||||
Yaptığı işi teslim etmeden önce işin hatasız
tamamlandığını kontrol eder. |
|
Kendini Yenileme ve
Sürekli Öğrenme |
A
B C D
E G/D |
||||||
Bilgi açığı olan konularda eksiklerini kapatmak için
çaba gösterir. |
|
||||||
Kendi performansını gözden geçirir; çalışma ve
davranışlarıyla ilgili olarak, birlikte çalıştığı kişilerin görüşlerini
dikkate alır; öğrendiklerini güçlü ve
zayıf yönlerini anlamak ve iş performansını geliştirmek amacıyla kullanır. |
|
Takım/Ekip
Çalışması |
A
B C D
E G/D |
||||||
İş arkadaşlarıyla ve diğer takım/ekiplerle güvene
dayalı ilişkiler kurar, bu ilişkileri sürdürür. |
|
||||||
Bilgi ve tecrübelerini takım/ekip arkadaşlarıyla ve
diğer takımlarla/ekiplerle paylaşır. |
|
||||||
Takım/Ekip içinde olumlu yaklaşım sergileyerek, çalışma
arkadaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde çalışır. |
|
Görev Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşini sahiplenir, kendisine verilen görevleri
tamamlamak için disiplinli ve özverili bir şekilde çalışır. |
|
||||||
Amiri tarafından verilen görevleri tam ve zamanında
yerine getirir. |
|
||||||
Ortaya çıkan güçlükler karşısında yılmayarak ve
gerektiğinde inisiyatif kullanarak sonuca ulaşır. |
|
||||||
Yeni veya ek bir görevi olumlu bir tavırla kabul eder
ve ek sorumluluk almaktan kaçınmaz. |
|
||||||
İş ortamında ve dışında, çevresine güven veren
kişilikli, tutum ve davranış sergiler. Kurumsal ve kişisel gizliliğe önem
verir. |
|
||||||
Acil durumlarda (yangın, doğal afet, kavga,
yetiştirmesi gereken acil işler, kaza, sağlık vb..) çalışma saati kavramını
gözetmez ve derhal ihtiyaç duyulan görev yerine giderek, görevi yerine
getirir. |
|
Devam/Devamsızlık ve
Zaman Kullanımı |
A
B C D
E G/D |
||||||
Görevlerini aksatacak bir devamsızlık durumu yoktur ve
bu konuda örnek bir tutum ve davranış sergilemektedir. |
|
||||||
Zamanında işbaşı yapar ve belirlenen çalışma saatlerine
titizlikle uyar. |
|
||||||
Gün içinde verilen yemek ve/veya çay/kahve molası veya
iş araları ile ilgili zamana özenle uyar ve bu araları uzatmadan, zamanında
görevi başına döner. |
|
||||||
İş/Görev yerini, hiç bir zaman izinsiz terketmez; Kurum
içinde veya dışında görevlendirildiğinde, görevi tamamladıktan sonra, zaman
kaybetmeden, Kuruma/iş yerine döner. |
|
||||||
Çalışma saatleri içinde, uzun süreli arkadaş ziyareti
veya uzun sohbet gibi görevi aksatacak/yavaşlatacak etkinliklerden özenle
kaçınır. |
|
Teknik Yetkinlikler
Planlama ve Kaynak Kullanımı |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşlerini önceliklendirerek ve elindeki mevcut
kaynakları göz önünde bulundurarak planlı bir şekilde çalışır. |
|
||||||
İşe göre kullanılacak malzeme miktarını iyi tespit eder
ve israfı önler. |
|
||||||
Kullandığı alet, malzeme, araç-gereci koruyarak sahip
çıkar. |
|
||||||
İşi yaparken malzeme ve zamanı ekonomik olarak
kullanır. |
|
||||||
Bir işi yaparken kurumun yararını gözeterek diğer
yapılmış işleri koruyup kollar. |
|
Fiziki Yeterlilik ve Giyim |
A
B C D
E G/D |
||||||
Üniversitenin uygun gördüğü üniformayı veya görevinin
gerektirdiği kıyafeti giymeye özen gösterir ve çevresine örnek olur. |
|
||||||
Fiziki yapısının (bedeni yeterliliğinin) işinin
gerektirdiği çeviklikte olmasına özen gösterir. |
|
Performans
Değerlendirme Formu
İdari ve Mali
Hizmetler, Genel Hizmetler (işçi ve odacı/şöför dışında)
Yetkinlik
Değerlendirmesi
Temel Yetkinlikler
Hizmet Anlayışı |
A B
C D E
G/D |
||||||
Hizmet verdiği kişilere yönelik olumlu, sıcak ve güler
yüzlü bir tavır sergiler, kişilerin yapılan işten memnun olup olmadığını veya
farklı gereksinimleri olup olmadığını sorgular/takip edere ve gereklerini
yerine getirir. |
|
||||||
Hizmet sunduğu kişilerin taleplerini doğru şekilde ve
en kısa sürede karşılar veya karşılanmasını sağlar. |
|
Kalite Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
Yaptığı işin sürekli iyileştirilmesi yönünde çaba
gösterir ve öneriler getirir. |
|
||||||
Yaptığı işi teslim etmeden önce işin hatasız
tamamlandığını kontrol eder. |
|
İletişim Becerileri
ve İlişkileri |
A
B C D
E G/D |
||||||
Açık, etkili, yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisine
sahiptir. |
|
||||||
İç ve dış iletişimde bilgi akışını zamanında ve etkin
olarak gerçekleştirir. |
|
||||||
Sorunların çözümünde veya çatışmalı bir durum
içindeyken, soğukkanlılığını ve tarafsız yaklaşımını koruyarak çözüm üretmeye
çalışır; konuyu kişiselleştirmeden, konuyla ilgili objektif değerlendirmeler
yapar, dürüst, açık ve güvenilir bir kişilik sergiler. |
|
||||||
Olumlu, güven taşıyan ve tarafsız yaklaşımları ile
kurumun her düzeyindeki personeli ile etkili ilişkiler kurar ve bu ilişkileri
uzun dönemli sürdürür. |
|
||||||
Kurumsal ve kişisel gizliliğe önem verir. |
|
Kendini Yenileme ve
Sürekli Öğrenme |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşiyle ilgili yeni bilgileri takip eder, öğrenir; bu
bilgileri işinde kullanır. |
|
||||||
Kendi performansını gözden geçirir; çalışma ve
davranışlarıyla ilgili olarak, birlikte çalıştığı kişilerin görüşlerini
dikkate alır; öğrendiklerini güçlü ve
zayıf yönlerini anlamak ve iş performansını geliştirmek amacıyla kullanır. |
|
Takım/Ekip
Çalışması |
A
B C D
E G/D |
||||||
Üniversite hedef ve çıkarları doğrultusunda kendine ve
iş arkadaşlarına düşen sorumlulukları bilir, takım/birim hedeflerine
ulaşılmasında kendine düşen sorumlulukları yerine getirir. |
|
||||||
Bilgi ve tecrübelerini takım/ekip arkadaşlarıyla ve
diğer takımlarla/ekiplerle paylaşır. |
|
||||||
Takım/Ekip içinde olumlu yaklaşım sergileyerek, çalışma
arkadaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde çalışır. |
|
Görev Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşini sahiplenir, üstlendiği görevleri zamanında ve
beklenen kalitede tamamlamak için disiplinli ve özverili bir şekilde çalışır. |
|
||||||
Ortaya çıkan güçlükler karşısında yılmayarak başarma
kararlılığını ve motivasyonunu yüksek tutar ve gerektiğinde inisiyatif
kullanarak sonuca ulaşır. |
|
||||||
Yeni veya ek bir görevi olumlu bir tavırla kabul eder. |
|
||||||
İş ortamında ve dışında, çevresine güven veren
kişilikli, tutum ve davranış sergiler. |
|
||||||
Acil durumlarda (yangın, doğal afet, kavga,
yetiştirmesi gereken acil işler, kaza, sağlık vb..) çalışma saati kavramını
gözetmez ve derhal ihtiyaç duyulan görev yerine giderek, görevi yerine
getirir. |
|
Planlama ve Kaynak Kullanımı |
A
B C D
E G/D |
||||||
Kaynaklarını zamanında, doğru yerde ve doğru şekilde
kullanarak işini en verimli şekilde gerçekleştirir ve israfı önler. |
|
||||||
Karşısına çıkan güçlükler karşısında alternatif
yaklaşımlar belirler ve planlarını bu doğrultuda günceller. |
|
||||||
Aynı anda birkaç zor ve/veya farklı durumla (acil yapılması
gereken işler, olağandışı yoğun zamanlar gibi) karşılaştığında esneklik
gösterir, bu durumları önceliklendirerek sonuçlandırır. |
|
Devam/Devamsızlık
ve Zaman Kullanımı |
A
B C D
E G/D |
||||||
Görevlerini aksatacak bir devamsızlık durumu yoktur ve
bu konuda örnek bir tutum ve davranış sergilemektedir. |
|
||||||
Zamanında işbaşı yapar ve belirlenen çalışma saatlerine
titizlikle uyar. |
|
||||||
Gün içinde verilen yemek ve/veya çay/kahve molası veya
iş araları ile ilgili zamana özenle uyar ve bu araları uzatmadan, zamanında
görevi başına döner. |
|
||||||
İş/Görev yerini, hiç bir zaman izinsiz terketmez; Kurum
içinde veya dışında görevlendirildiğinde, görevi tamamladıktan sonra, zaman
kaybetmeden, Kuruma/ iş yerine döner. |
|
||||||
Çalışma saatleri içinde, uzun süreli arkadaş ziyareti
veya uzun sohbet gibi görevi aksatacak/yavaşlatacak etkinliklerden özenle
kaçınır. |
|
Teknik Yetkinlikler
Yazılı İletişim, Raporlama ve
Mesleki Uygulama |
A
B C D
E G/D |
||||||
Kurum içi yazışmaları ve raporları dilbilgisi
kurallarına uygun, mevzuatlar ve prosedürler (işlemler) doğrultusunda
eksiksiz biçimde hazırlar. |
|
||||||
Görevine ilişkin mevzuat ve politikaları iyi bilir ve
uygulamalarına yansıtır. |
|
||||||
Çalıştığı alanla ilgili uygulama programları bilir ve
bu programları işinde etkin bir şekilde kullanır. (eg.Auto-Cat, ASP,
Microsoft Office, etc..) |
|
||||||
Mesleki bilgisini etkin bir şekilde işine yansıtır. |
|
Fiziki Yeterlilik ve Giyim |
A
B C D
E G/D |
||||||
Üniversitenin uygun gördüğü üniformayı veya görevinin
gerektirdiği kıyafeti giymeye özen gösterir ve çevresine örnek olur. |
|
||||||
Fiziki yapısının (bedeni yeterliliğinin) işinin
gerektirdiği çeviklikte olmasına özen gösterir. |
|
Performans
Değerlendirme Formu
Yönetsel
Yetkinlik Değerlendirmesi
II. Düzey (Şube
Amiri, İdare Amiri, Birim Amiri)
Temel Yetkinlikler
Kalite Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
Yaptığı işin sürekli iyileştirilmesi yönünde çaba
gösterir ve öneriler getirir. |
|
||||||
Yaptığı işi teslim etmeden önce işin hatasız
tamamlandığını kontrol eder. |
|
||||||
Üst yönetim tarafından belirlenen kalite politika ve
hedeflerinin uygulanmasında etkin rol oynar. |
|
Kendini Yenileme ve
Sürekli Öğrenme |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşiyle ilgili yeni bilgileri takip eder, öğrenir; bu
bilgileri işinde kullanır. |
|
||||||
Kendi performansını gözden geçirir; çalışma ve
davranışlarıyla ilgili olarak, birlikte çalıştığı kişilerin görüşlerini
dikkate alır; öğrendiklerini güçlü ve
zayıf yönlerini anlamak ve iş performansını geliştirmek amacıyla kullanır. |
|
Yönetsel Yetkinlikler
Müşteri İlişkileri
Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Hizmet sunduğu kişilerin problemlerini sahiplenir,
mükemmel hizmetin sağlanmasına engel oluşturacak konuları belirler ve
bunların aşılmasını sağlar. |
|
||||||
Gerçekleşmesi uygun olmayan talepleri hizmet sunduğu
kişilere en uygun şekilde anlatılması konusunda çalışma arkadaşlarını
yönlendirir. |
|
||||||
Hizmet problemi olarak ortaya çıkabilecek genel ve
müşteri ile ilgili durumları önceden saptar ve önlem alır. |
|
||||||
Üniversite mevzuat ve uygulamalarını, müşteri ihtiyaçlarının
daha iyi karşılanması amacıyla gözden geçirir ve bunların geliştirilmesine
yönelik öneriler sunar. |
|
İletişim ve İlişki
Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Kurum içi ve dışında etkili ilişkiler geliştirir, bu
ilişkileri kurumun çıkarları doğrultusunda kullanır. |
|
||||||
Yönetim tarafından alınan kararları tüm personele doğru
ve açık bir şekilde aktararak üst yönetim ile personel arasında köprü görevi
görür. |
|
||||||
Personel öneri ve isteklerini ve bu isteklerin
gerçekleşmesinin veya gerçekleşmemesinin iş sonuçları üzerindeki etkilerini,
üst yönetime zamanında bildirerek, personel ve üst yönetim arasında
bütünleştirici rol oynar. |
|
||||||
Olumlu, güven taşıyan ve tarafsız yaklaşımları ile
kurumun her düzeyindeki personel ile etkili ilişkiler kurar ve bu ilişkileri
uzun dönemli sürdürür. |
|
Planlama ve
Takım/Ekip Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Biriminin, yıllık öz değerlendirme ve çalışma
raporlarının, bütçe hazırlanması, ka |
|
||||||
Etkin bir iş planlaması ve görev dağılımı planlar,
uygular ve denetler. |
|
||||||
Üniversite veya birim stratejilerini destekleyecek hedefleri belirlemesine yardımcı olur ve
işlerin bu hedefleri destekleyecek şekilde yürütülmesi için üstleriyle uyum
içinde çalışır. |
|
||||||
Birimin bina, gerekli araç-gereç ve donanım yönlerinden
hazır, bakımlı ve temiz olmasını gözetir ve bu amaçla gerekli önlemlerin
zamanında alınmasını sağlar. |
|
||||||
Ekip/Takım çalışmasına önem verir, personeli ekip
çalışmasına yönlendirir ve özendirir, takımındaki her üyeye, takım içindeki
rolünü ve diğer takımlarla olan ilişkilerini açık bir şekilde anlatır. |
|
||||||
Takım olarak elde edilen başarıları takım içinde
paylaşır, hedeflere ulaşılması ve başarının devamı için takım üyelerini
motive eder. |
|
||||||
Takımın performansını geliştirmek amacıyla hedeflerin
gerçekleşmesine ilişkin sonuçların değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi için
izlenecek yolları ekip üyeleriyle birlikte belirler. |
|
Problem Çözme ve
Karar Alma |
A
B C D
E G/D |
||||||
Biriminin sorunlarını zamanında fark eder/tanır,
değerlendirir ve çözümlerine yönelik öneriler geliştirerek üstlerine aktarır
veya çözümler üretir. |
|
||||||
Ürettiği çözümlerin ve aldığı kararların yaratabileceği
kısa ve uzun dönemli etkileri tahmin eder, olası olumsuzluklara karşı gerekli
önlemleri alır. |
|
||||||
Gerektiğinde, yetki alanı içinde, insiyatif kullanarak
sorumluluk almaktan çekinmez. |
|
Personel Gelişimi ve Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Birimindeki personelin performansını düzenli olarak
izler, gelişmeye açık yönleri hakkında zamanında ve destekleyici geribildirim
verir. |
|
||||||
Her koşulda birimindeki personele güvendiğini
hissettirerek, çalışmalarını destekleyerek ve başarılarını takdir ederek
personelin özgüvenini ve motivasyonunu yüksek tutar. |
|
||||||
İş yapış şekli ve davranışlarıyla personele örnek olur. |
|
||||||
Personeli yeteneklerine en uygun işlerde görevlendirerek
farklı bilgi ve becerilerden en iyi şekilde yararlanmasını sağlar. |
|
||||||
Personelin bireysel ve görevle ilgili sorunlarını
çözümlemede, duyarlı ve etkin bir iletişim ve işbirliği sağlar. |
|
||||||
Personelinin gelişimi amacıyla eğitim ihtiyaçlarını tespit
eder gereksinimlerini saptar, bu gereksinimlerin karşılanması için
planlar yapar veya yapılmasına yardımcı olur. |
|
||||||
Kurumsal ve
kişisel gelişimin sağlanabilmesi için personelin fikir ve önerilerinin
değerlendirildiği, teşvik edildiği, bu fikir ve önerilerin uygulanması için
sorumluluk verildiği bir ortam yaratır. |
|
Yazılı İletişim, Raporlama ve Sunuş |
A
B C D
E G/D |
||||||
Türkçe ve İngilizce yazışmalarda dilbilgisi kurallarına
uygun, açık ve anlaşılır ifadeler kullanır. |
|
||||||
Kurum içi yazışmaları ve raporları mevzuatlar ve prosedürler
(işlemler) doğrultusunda resmi yazışma dili ile eksiksiz biçimde hazırlar. |
|
||||||
Hazırlanan raporları açık ve anlaşılır ifadeler
kullanarak sunar. |
|
Performans
Değerlendirme Formu
Yönetsel
Yetkinlik Değerlendirmesi
I. Düzey (Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı,
Müdür)
Temel Yetkinlikler
Kalite Bilinci |
A
B C D
E G/D |
||||||
Üniversitenin /biriminin kalite politikasının ve kalite
hedeflerinin belirlenmesinde etkili rol oynar. |
|
||||||
Üniversite/ biriminin sunduğu hizmet kalitesini
geliştirmek amacıyla sunulan hizmetin kalitesini ölçme, çözümleme ve
geliştirme çalışmaları yapar. |
|
Kendini Yenileme ve
Sürekli Öğrenme |
A
B C D
E G/D |
||||||
İşiyle ilgili yeni bilgileri takip eder, öğrenir; bu
bilgileri işinde kullanır. |
|
||||||
Kendi performansını gözden geçirir ve sürekli gelişim
için gerekli çabayı gösterir. |
|
Yönetsel Yetkinlikler
Müşteri İlişkileri
Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Mevcut ve olası problemlerinin çözümünde benimsenecek
yaklaşımları Üniversite’nin hedefleriyle uyumlu olacak şekilde kısa ve uzun
dönemli olarak belirler ve uygular. |
|
||||||
Biriminin hizmet sunduğu kişi veya kurumların problemlerini sahiplenir, mükemmel
hizmetin sağlanmasına engel
oluşturacak konuları belirler ve bunların aşılması için gerekli
çalışmaları yapar. |
|
||||||
Gerçekleşmesi uygun olmayan talepleri hizmet sunulan
kişilere/kurumlara en uygun şekilde anlatılması konusunda çalışanlarını
yönlendirir. |
|
||||||
Üniversite mevzuat ve uygulamalarını, daha iyi hizmet
sunulması amacıyla gözden geçirir ve bunların geliştirilmesine yönelik
öneriler sunar. |
|
İletişim ve İlişki
Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Kurum içi ve dışında etkili ilişkiler geliştirir, bu
ilişkileri kurumun çıkarları doğrultusunda kullanır. |
|
||||||
Olumlu, güven taşıyan ve tarafsız yaklaşımları ile
kurumun her düzeydeki yöneticisiyle ve çalışanıyla etkili ilişkiler kurar ve
bu ilişkileri uzun dönemli sürdürür. |
|
||||||
Üniversite’yi kurum dışında etkili bir şekilde temsil
ederek ve üst düzeyde ilişkiler geliştirerek kurum imajının
sağlamlaştırılmasına ve kuruma duyulan bağlılığın artmasına katkıda bulunur. |
|
||||||
Düşünce farklılıkları olan taraflar karşısında, uygun
ikna stratejileri geliştirerek ve müzakereyi etkin bir şekilde yöneterek
uzlaşma sağlar. |
|
Planlama ve
Takım/Ekip Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Biriminin, yıllık öz değerlendirme ve çalışma
raporlarının, bütçe hazırlanması, ka |
|
||||||
Etkin bir iş planlaması ve görev dağılımı planlar,
uygular ve denetler. |
|
||||||
Üniversite ve birim stratejilerini destekleyecek hedefleri belirlemesine etkin rol alır ve
işleri bu hedefleri destekleyecek şekilde yönlendirir. |
|
||||||
Birimin bina, gerekli araç-gereç ve donanım yönlerinden
hazır, bakımlı ve temiz olmasını gözetir ve bu amaçla gerekli önlemlerin
zamanında alınmasını sağlar. |
|
||||||
Kurum içinde, takımlar arasındaki işbirliğini ve
rekabeti artıracak yaklaşımlar geliştirir ve uygular. |
|
||||||
Ekip/Takım çalışmasına önem verir, personeli ekip
çalışmasına yönlendirir ve özendirir, takımındaki her üyeye, takım içindeki
rolünü ve diğer takımlarla olan ilişkilerini açık bir şekilde anlatır. |
|
||||||
Takımın performansını geliştirmek amacıyla hedeflerin
gerçekleşmesine ilişkin sonuçların değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi için
izlenecek yolları ekip üyeleriyle birlikte belirler. |
|
||||||
Üniversite genelinde/biriminde, personelin zamanında ve
tutarlı bir şekilde takdir edildiği ve ödüllendirildiği bir kültürün
oluşmasını sağlar. |
|
Problem Çözme ve
Karar Alma |
A
B C D
E G/D |
||||||
Problemlere yaratıcı çözümler getirir, zamanında ve
etkili kararlar alır veya bu kararların alınmasını sağlar. |
|
||||||
Gerektiğinde, yetki alanı içinde, inisiyatif kullanarak
sorumluluk almaktan çekinmez. |
|
||||||
Ürettiği çözümlerin ve aldığı kararların yaratabileceği
kısa ve uzun dönemli etkileri tahmin eder, olası olumsuzluklara karşı gerekli
önlemleri alır. |
|
Personel Gelişimi ve Yönetimi |
A
B C D
E G/D |
||||||
Birimindeki personelin performansını düzenli olarak izler,
gelişmeye açık yönleri hakkında zamanında ve destekleyici geribildirim verir. |
|
||||||
Her koşulda birimindeki personele güvendiğini
hissettirerek, çalışmalarını destekleyerek ve başarılarını takdir ederek
personelin özgüvenini ve motivasyonunu yüksek tutar. |
|
||||||
İş yapış şekli ve davranışlarıyla personele örnek olur. |
|
||||||
Personeli yeteneklerine en uygun işlerde
görevlendirerek farklı bilgi ve becerilerden en iyi şekilde yararlanmasını
sağlar. |
|
||||||
Personelin bireysel ve görevle ilgili sorunlarını
çözümlemede, duyarlı ve etkin bir iletişim ve işbirliği sağlar. |
|
||||||
Personelinin gelişimi amacıyla eğitim gereksinimlerini
saptar, bu gereksinimlerin karşılanması için planlar yapar. |
|
||||||
Kurumsal ve kişisel
gelişimin sağlanabilmesi için personelin fikir ve önerilerinin
değerlendirildiği, teşvik edildiği, bu fikir ve önerilerin uygulanması için
sorumluluk verildiği bir ortam yaratır. |
|
Vizyon Sahibi Olma |
A
B C D
E G/D |
||||||
Kurum vizyonu ile uyumlu ve bu vizyona en etkili
şekilde ulaşılmasını sağlayacak kısa ve uzun dönemli stratejileri belirler ve
uygular. |
|
||||||
Stratejilerin uygulanmasını engelleyecek gelişmeleri
öngörür ve gerekli düzenlemeleri yapar. |
|
||||||
Kurum hedef ve stratejileriyle ilgili bilgi akışının,
etkin ve sürekli olmasını sağlamak amacıyla yöntemler geliştirir. |
|
Performans
Değerlendirme Formu
Genel Değerlendirme
Değerlendirme Ölçeği |
A
B C D
E |
Yetkinlik Değerlendirme Not
Ortalaması : |
|
Hedef Değerlendirme Not Ortalaması : |
|
Değerlendirme Sonucu : |
|
Gelişim (Eğitim) Planı
Geliştirilmesi Hedeflenen Yetkinlik /Bilgi |
Eğitim Etkinlikleri |
Planlanan Tarih |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Görüş ve Onaylar
İkinci
Amirin Görüşleri |
Tarih:................
İmza:................. |
Personelin
Görüşleri |
Tarih:................
İmza:................. |
Amir Görüş Formu
Değerlendirilen
Personel No: |
|
Adı ve Soyadı: |
|
Birinci Amirin Görüşleri |
Tarih:................
İmza:................. |
İkinci Amirin Görüşleri |
Tarih:................ İmza:................. |
Doğu Akdeniz Üniversitesi Hedef Giriş Formu Hedeflerin belirli, ölçülebilir,
ulaşılabilir, gerçekçi, zamana dayalı ve değerlendirilebilir özelikler
taşımasına özen gösteriniz |
|
Eylem Planı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Başlangıç/Bitiş Tarihi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adı ve Soyadı: |
Başarı Ölçütü (kriteri)* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hedef Tanımı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Personel No: |
Hedef No |
|
|
|
|
|
|
|
|
*
Verilen hedefin beklenen düzeyde gerçekleştirilip gerçekleştiremediğini ölçmek
için verilebilecek zaman, miktar gibi ölçütlerdir.
Doğu Akdeniz Üniversitesi Hedef Yenileme Formu Hedeflerin belirli, ölçülebilir,
ulaşılabilir, gerçekçi, zamana dayalı ve değerlendirilebilir özelikler
taşımasına özen gösteriniz. |
Adı ve Soyadı: |
|
Eylem Planı |
|
|
|
|
|
|
Başlangıç/Bitiş Tarihi |
|
|
|
|
|
||
Personel No: |
Yenilenecek Hedef No: |
Başarı Ölçütü (kriteri)* |
|
|
|
|
|
|
Hedef Tanımı |
|
|
|
|
|
*
Verilen hedefin beklenen düzeyde gerçekleştirilip gerçekleştiremediğini ölçmek
için verilebilecek zaman, miktar gibi ölçütlerdir.
Doğu Akdeniz Üniversitesi Hedef Değerlendirme
Formu |
Adı ve Soyadı: |
Sonuç/Açıklama |
A......................
B......................C...................D.....................E □ □ □ □ □ |
A......................
B......................C...................D.....................E □ □ □ □ □ |
A......................
B......................C...................D.....................E □ □ □ □ □ |
Başlangıç/ Bitiş Tarihi |
|
|
|
||
Başarı Ölçütü
(kriteri) |
|
|
|
||
Personel No: |
Hedef Tanımı |
|
|
|
|
Hedef No |
|
|
|
Hedefinin Çok Hedefini Kısmen Hedefine Hedefine
Kismen Hedefine
Üzerine Çıktı Aştı Ulaştı Ulaştı Ulaşamadı
A...............................
B............................C.........................D.............................E