DERS BAZLI ÖZEL
SÖZLEŞMELİ AKADEMİK PERSONEL (DÖSAP) GÖREVLENDİRME İLKELERİ
Kısa
İsim VYK
15.01.2016 15-16/10-5 EK4 |
1. |
Bu İlkeler, “Ders Bazlı Özel Sözleşmeli Akademik Personel Görevlendirme İlkeleri” olarak
isimlendirilir. |
|
Tanımlar |
2. |
Bu İlkelerde, Ders Bazlı Özel Sözleşmeli
Akademik Personel DÖSAP olarak tanımlanacaktır. |
|
Amaç |
3. |
Bu İlkelerin amacı, Üniversite’nin
akademik birimleri tarafından Ders Bazlı Özel Sözleşmeli Akademik Personel
(DÖSAP)’in görevlendirmesi yapılırken uyulması gereken ilke ve kuralları
belirlemektir. |
|
Kapsam |
4. |
Bu ilkeler, tam zamanlı öğretim
elemanlarının sayı olarak yetersiz kaldığı durumlarda,
ve/veya alanında ön plana çıkmış kişilerden öğrencilerimizin
yararlandırılması amacıyla KKTC içinden veya dışından görevlendirilecek olan
ders bazlı öğretim elemanlarının seçimi, görevlendirilme süreçleri ve
ödenmeleri ile ilgili kuralları kapsar. |
|
Akademik
Yeterlikler |
5. |
DÖSAP statüsünde görevlendirilecek olan
kişilerde aşağıdaki akademik yeterlikler aranır: |
|
(a) |
Lisansüstü ve lisans derslerini verecek
olanlardan, alan dersleri için en az doktora, diğer dersler için de tercihen
doktora, bulunamadığı hallerde de en az yüksek lisans derecesine sahip olması, |
||
(b) |
Yukarıdaki (a) maddesinde aranan koşulların
sağlanmadığı hallerde, ihtiyaç zorunluğu olması halinde, Rektörlük onayı ile
görevlendirme yapılabilir, |
||
(c) |
Önlisans ve teknikerlik
derslerini verecek olanların öncelikli olarak alanında mesleki deneyime sahip
olması, |
||
(d) |
Üniversite’nin lisansüstü programlarında
öğrenim görenlerin akademik başarısızlık nedeniyle ilişkisinin kesilmemiş
olması. |
||
Yasal
Zorunluluklar |
6. |
DÖSAP statüsünde görevlendirilecek olan
kişilerin yasa gereği; |
|
(a) |
Devlet veya Sosyal Sigorta emeklisi
olmaması, |
||
(b) |
TC veya III. Ülke vatandaşlarının, KKTC’de
başka bir kurumda görev yapıyor olmaması, |
||
(c) |
Başka bir kurumda çalışıyor ise
çalıştığı kurumun mevzuatının, DAÜ’de ders bazlı olarak görevlendirilebilmesi için uygun olması ve
çalıştığı kurumdan izin alınabilir olması, gerekir. |
||
Görevlendirme
İlke ve Süreçleri |
7. |
(a) |
Ders bazlı
öğretim elemanı görevlendirmeleri Dekanlık/Yüksek Okul Müdürlüğün önerisi ve
Rektörlük onayına tabidir. Görevlendirme listelerinin netleşmesinden sonra
veya talep edilirse herhangi bir aşamada ÜYK veya VYK’ya
toplu olarak bilgi verilir. |
(b) |
Görevlendirme ve görev yükleri akademik
dönem bazında yapılır ve dönemlik sözleşme düzenlenir. Ancak TC ve 3. Ülke
vatandaşlarının görevlendirmeleri ve görev yükleri dönemsel bazda olmakla birlikte, KKTC yasalarına uygunluk açısından
Muhaceret işlemleri için sözleşmeleri yıllık olarak düzenlenebilir. |
||
(c) |
Bir öğretim elemanına (DÖSAP
statüsünde), “Akademik Personelin Haftalık Ders Yükü ve Ek Ders Yükünün
Hesaplanmasına İlişkin İlkeler” esaslarına uygun olarak hesaplanan, haftada
16 saatten fazla ders yükü görevi verilemez. |
||
(d) |
Bir öğretim elemanına (DÖSAP statüsünde)
3 dersten fazla değişik derse görevlendirme yapılamaz. |
||
(e) |
Görevlendirme, verilecek olan ders her
hafta düzenli olarak yapılacak şekilde planlanır. İki haftada bir veya ayda
bir veya başka türlü ders yapılacak şekilde görevlendirme yapılamaz. |
||
(f) |
Görevlendirme, bir günde 6 saatlik fiili
ders yükünü geçmeyecek şekilde yapılır. |
||
(g) |
Görevlendirme, her ders için ayrı ayrı
olmak üzere mesai saatleri içinde öğrencilere uyan "en az bir saat"
ofis saatini içerecek şekilde yapılır. |
||
(h) |
Yukarıdaki konularda kaçınılmaz
istisnalar için Rektörlüğün yazılı ön izni gerekir. |
||
Dikkate
Edilecek Hususlar |
8. |
Görevlendirmelerde ayrıca azami dikkat
edilecek hususlar şöyledir: |
|
(a) |
Görevlendirmede 3 saatlik blok (art arda)
derslerden olabildiğince kaçınılır. |
||
(b) |
Farklı derslerin/grupların arasında en
az bir saatlik ara olmasına dikkat edilir. |
||
(c) |
Öğrenci vizesi ile KKTC’de bulunan
lisansüstü öğrencilerin görevlendirilmemesine özen gösterilir. |
||
Misafirhanede
Konaklama ve Ulaşım |
9. |
Türkiye’den görevlendirilen öğretim
elemanlarının konaklama ve ulaşım işleri ile ilgili ilke ve kurallar
aşağıdaki gibidir: |
|
(a) |
Türkiye’den görevlendirilen öğretim
elemanlarının KKTC’ye geliş-gidiş ulaşım masrafları (Türkiye’deki
havaalanlarına toplu taşıma araçları ile yapılan transfer ücretleri dahil)
belgelenmesi ve Rektörlükçe belirlenecek miktarı aşmaması koşulu ile
Üniversite tarafından karşılanır. |
||
(b) |
Ercan havaalanı ile otel/misafirhane
arasındaki ulaşım DAÜ’nün kendi taşıtları ile veya DAÜ’nün uygun gördüğü yöntemle yapılır. İlgililerin
bilgisi ve onayı dışında bu yöntem dışına çıkılarak yapılan ulaşım masrafları
ödenmez. |
||
Görevlendirme
Süreci |
10. |
(a) |
DÖSAP ihtiyacının giderilmesi amacı ile
yapılacak olan görevlendirmeler, Rektörlüğün Akademik Birim Başkanları ile
yapacağı istişare sonucunda belirleyerek sunduğu toplam dönemlik ihtiyacın
(saat/dönem) VYK tarafından onaylanmasından sonra Akademik Yıl başlamadan
önce açılacak olan Münhal sonunda yapılır. |
(b) |
Münhal pozisyonlar Rektörlük tarafından
internet üzerinden de olmak üzere ilan edilir ve başvurular internet
üzerinden alınır. |
||
(c) |
Akademik birimler ihtiyacın ortadan
kalkması halinde ilan ettikleri münhali doldurmak zorunda değildirler. |
||
(d) |
Akademik birimler aniden oluşan
taleplerini de, Rektörlüğün onayı ile en az bir hafta münhal ilan ederek
doldururlar. |
||
Ödeme
İlkeleri |
11. |
(a) |
Ödemeler Rektörlüğün önerisi
doğrultusunda ÜYK ve VYK tarafından onaylanan, unvana ve göreve uygun saatlik
ödeme tarifesi üzerinden yapılır. |
(b) |
Ödemeler, görevlendirmenin Rektörlük
tarafından onaylanması, işe başlanmasını takiben işe başlama konusunda
gerekli yasal işlemlerin tamamlanması ve ilgili dairelere işe giriş bilgilerinin
verilmesini müteakip tam zamanlı öğretim elemanlarının ödeme günlerinde aylık
olarak ödeme yapılır. |
||
(c) |
Gönüllülük esasına uygun olarak ders
vermeyi kabul eden öğretim elemanlarına, ÜYK tarafından belirlenen miktar
üzerinden yolluk ödemesi Rektörlüğün onayına bağlı olarak yapılabilir. |
||
(d) |
KKTC Devlet dairelerinde, kamu kurum
veya kuruluşlarında veya başka kurumlarda çalışıp, Üniversitede ders bazlı
olarak görevlendirilen öğretim elemanı ödemeleri, kurumsal protokol, özel
izin veya geldiği kurumun varsa Döner Sermaye kuralları çerçevesinde yapılır. |
||
Sözleşme
Kıstasları |
12. |
Ders Bazlı Özel Sözleşmeli Personel
(DÖSAP) statüsünde görevlendirilecek akademik personel ile her akademik dönem
için 5 ay süreli imzalanacak sözleşme aşağıdaki kıstaslar uyarınca
hazırlanır: |
|
(a) |
Akademik İşlerden Sorumlu Rektör
Yardımcılığı tarafından, DÖSAP kadrosundaki her Akademik Personel için,
akademik dönem başında, (en geç ADD/DROP süresinin bittiği tarihten 2 gün
sonrasına kadar), “Akademik Personelin Haftalık Ders Yükü ve Ek Ders Yükünün Hesaplanmasına
İlişkin İlkeler” esaslarına uygun olarak “Haftalık Ders Yükü Listesi”
oluşturulur. |
||
(b) |
DÖSAP kadrosundaki Akademik Personelin
haftalık ders yükü “16 saat/hafta”dan fazla olamaz. |
||
(c) |
DÖSAP kadrosundaki Akademik Personelin
aylık maaş veya ücret hesaplaması 4,5 hafta üzerinden yapılır. |
||
(d) |
Mali İşler Müdürlüğü, “Haftalık Ders
Yükü * Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından onay verilmiş DÖSAP saat başı
ücretleri * 4,5 hafta” üzerinden aylık maaş veya ücret hesaplaması yapar. |
||
(e) |
Sözleşme yapan DÖSAP kadrosundaki
Akademik Personel, dersinin gerektirdiği ve/veya Üniversite tarafından
verilecek haftalık ders yükü tanımı dışında kalan faaliyetleri (ofis
saatleri, derslerinin sınavları, jüri görevleri, derslerinin gerektirdiği her
türlü ders saati dışı akademik faaliyetler, haftalık ders yükünü aşmayacak
şekilde verilecek sınav gözetmenlikleri vb., gibi) yapmayı kabul eder. |
||
(f) |
DÖSAP kadrosundaki Akademik Personel,
kendisinden kaynaklanan bir nedenle yapamadığı ders veya derslerini telafi
etmekle yükümlü olur. |
||
(g) |
DÖSAP kadrosundaki Akademik Personele
imzaladığı sözleşme süresince “Haftalık Ders Yükü * Vakıf Yöneticiler Kurulu
tarafından onay verilmiş DÖSAP saat başı ücretleri * 4,5 hafta” esasına göre
hesaplanan aylık sabit maaş ödenir. |
||
Özel
Durumlar |
13. |
Bu İlkelerin öngördüğü koşulların
dışındaki durumlar, Rektörlük tarafından karara bağlanır. |
|
Yürütme
Yetkisi |
14. |
Bu İlkeleri, Doğu Akdeniz Üniversitesi
Rektörlüğü yürütür. |
|
Yürürlüğe
Giriş |
15. |
Bu İlkeler, Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından
onaylandığı tarihi takip eden akademik dönemden itibaren yürürlüğe girer. |