Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma
Enstitüsü Kuruluş, İşleyiş ve Çalışma Esasları Tüzüğü
(Madde 8 altında Yönetmelik)
Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü, “Doğu Akdeniz Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Kuruluş, İşleyiş ve Çalışma
Esasları Tüzüğü”nün 8’inci maddesi uyarınca Doğu
Akdeniz Üniversitesi Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayı ile aşağıdaki
Yönetmeliği yapar.
Bu Yönetmelik, DAÜ Lisansüstü Öğretim ve Sınav Yönetmeliği (Değişiklik No.1/17 – 1/23)’ni de kapsamaktadır.
GENEL HÜKÜMLER
Kısa
İsim
VYK 27.09.2017 17-18/1(b)-38 EK 28 VYK 21.11.2019 19-20/8-11 VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 VYK 27.07.2023 22-23/26(a)-2 |
1. |
Bu Yönetmelik, “Doğu Akdeniz
Üniversitesi Lisansüstü Öğretim ve Sınav Yönetmeliği” olarak
isimlendirilir. |
|
Kapsam
|
2. |
Bu Yönetmelik, Doğu Akdeniz Üniversitesi lisansüstü programlarında
alınacak ders, yapılacak tez çalışması, sınav ve başarı koşulları ile
verilecek diplomaları düzenler. |
|
Tanımlar
|
3. |
Bu Yönetmelikte geçen; “Enstitü”, Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Araştırma Enstitüsü’nü, “İntihal”, başkalarının fikirlerini, metotlarını, verilerini veya
eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan kısmen veya tamamen
kendi eseri gibi göstermeyi, ifade eder. Bu yönetmelikte geçen
kavramlar, yönetmeliğin kaynaklandığı 18/86 sayılı Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı
ve Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası’nda yer alan anlamları taşır. |
|
Lisansüstü
Dersler
|
4. |
(1) |
Bir dönemde hangi lisansüstü derslerin açılacağı ve bu derslerin
hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği ilgili akademik birimlerin
önerileri ve Enstitü Yönetim Kurulu’nun onayıyla belirlenir. |
(2) |
Bir lisansüstü dersin dönemlik kredi değeri, bir dönem
devam eden dersin haftalık teorik ders saatinin tamamı ile haftalık uygulama
veya laboratuvar saatinin yarısının toplamıdır. |
||
(3) |
Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın
etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim sırasında verilmesi
zorunludur. |
||
(4) |
Öğrencinin başka bir diploma için kullanmış olduğu
dersler arasında yeni kaydolduğu programdaki derslerle eşdeğerli olan dersler
varsa, öğrenci ilgili bölümün lisansüstü eğitim komitesinin uygun göreceği
aynı sayıda başka derse kaydolarak programın gerektirdiği en az kredi
yükümlülüğünü yerine getirmek zorundadır. |
YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
Genel
Esaslar
|
5. |
(1) |
Yüksek lisans programı, tezli ve tezsiz olmak üzere iki
şekilde yürütülebilir. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasında
geçişe izin hususları Lisansüstü Programlar, Kayıt ve Kabul Yönetmeliğin 11’nci
maddesine göre düzenlenir. |
|
|
(2) |
Öğretim elemanı ve öğrencilerin aynı mekanda
bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak
öğretim faaliyetlerinin planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim
programları açılabilir. Uzaktan öğretime ilişkin hususlar Doğu Akdeniz
Üniversitesi Lisansüstü Uzaktan Eğitim Uygulama İlkeleri tarafından
belirlenir. |
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
Program
Tanımı ve İçeriği
|
6. |
(1) |
Tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel
araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme,
yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. |
|
(2) |
Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az
olmamak koşuluyla en az 7 ders, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur.
Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak
değerlendirilir. |
|||
Süre
|
7. |
(1) |
Tezli yüksek lisans programının süresi tam zamanlı ve
yarı zamanlı öğrenciler için Bilimsel Hazırlık ve İngilizce veya Türkçe Destek Programlarında
geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemde
başlayacak şekilde en az iki olmak üzere dört dönem olup en çok altı
dönemdir. |
|
(2) |
Dört dönem sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini
ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre sonunda genel not
ortalaması 3.00’ün altında olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
(3) |
Dört dönem sonunda öğretim
planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayan
ve genel not ortalaması en az 3.00 olan öğrencinin durumu değerlendirilerek
tez yöneticisinin önerisi, lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program
başkanının onayı ile öğretim süresi tez çalışmasını tamamlaması için en çok
iki dönem daha uzatılabilir. Bu konuda ilgili form doldurularak Enstitü Müdürlüğü
bilgilendirilir. Bu süre sonunda tez çalışmasında başarısız olan veya tez
savunmasına girmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
|
(4) |
Eğitimi aksatmaya yol açacak afet ve salgınlarda seminer
dersi dahil, tüm ders yükümlülüklerini tamamlamış
olup tez aşamasındaki yüksek lisans programı öğrencilerine, talepleri halinde
bir dönem ek süre verilir. Ancak afet
veya salgının devamı halinde öğrencinin tekrar başvurusu ile bir dönem daha
ek süre verilebilir. Verilen ek süre
iki akademik dönemi geçemez ve azami süreden sayılmaz |
|
Dersler
ve Değerlendirmeler
|
8. |
(1) |
Öğrenci alacağı dersleri akademik danışman veya tez danışmanı
ile görüşerek saptar ve kaydını yaptırır. Kayıtta öğrencinin, akademik
danışman veya tez danışmanının ve bölüm veya program başkanının onayları
bulunur. |
|
(2) |
Öğrencinin programa girişte belirlenen dil seviyesine
göre kayıt olması gereken İngilizce veya Türkçe Destek Programı kapsamındaki
derslere bu Yönetmeliğin 30’uncu maddesi uyarınca birinci akademik dönemden
başlayarak kaydını yaptırması gerekir. |
|||
(3) |
Sınamalı öğrenci olarak kabul verilmiş öğrenci bu
Yönetmeliğin 31’inci maddesi uyarınca İngilizce veya Türkçe Destek Programı
kapsamındaki derslere ek olarak öncelikle Bilimsel Hazırlık Programı
derslerine kayıt yaptırır. |
|||
(4) |
Öğrencinin alacağı program derslerinin en çok biri,
lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden
seçilebilir. |
|||
(5) |
Öğrencinin alacağı program derslerinden en çok ikisi,
tercihen Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde kayıtlı bulunduğu programın yürütüldüğü
dilde olmak koşuluyla, başka bir üniversitede verilmekte olan lisansüstü
derslerden akademik danışman veya tez danışmanının önerisi, lisansüstü eğitim
komitesinin ve bölüm veya program başkanının uygun görmesi ve Enstitü
Müdürlüğü’nün onayıyla alınabilir. Alınan notların ders muafiyeti için
yeterlikleri, eğer varsa kurumlararası anlaşmalara
uyularak lisansüstü eğitim komitesi ve Enstitü Müdürlüğü tarafından belirlenir. |
|||
|
(6) |
Öğrencilerin aldıkları her ders için dönem notu Tablo
1’de verildiği gibidir. Öğrencinin bir program dersinden başarılı sayılabilmesi
için en az “C” notu almış olması gerekir. |
||
(7) |
Herhangi bir program dersinden “C”den
düşük not alarak başarısız olan öğrenci, zorunlu dersleri tekrar açıldığı
dönemde alır. Başarısız olduğu seçmeli dersin yerine aynı dersi veya akademik
danışmanının veya tez danışmanının onayıyla, yeni bir ders alır. |
|||
(8) |
Öğrencinin almış olduğu kredili aynı kodlu bir program
dersinden iki kez veya başarısız olduğu bir dersin yerine aldığı bir dersten
veya herhangi bir zamanda almış olduğu toplam üç program dersinde başarısız
olması durumunda, ikinci alışında geçtiğine bakılmaksızın, Enstitü ile
ilişiği kesilir. |
|||
(9) |
Seminer dersine ilişkin kayıt, içerik, uygulama ve
değerlendirme şekli aşağıdaki gibidir: |
|||
|
(A) |
Öğrenci seminer dersini en geç üçüncü dönemde alması
gerekir. |
||
(B) |
Seminer dersi bölüm başkanının görevlendireceği bir koordinatör
veya öğrencinin tez danışmanı tarafından yürütülür. |
|||
(C) |
Seminer dersinin amacı öğrencinin ilgi duyduğu tercihen
tez çalışmasıyla ilintili bir konuda bir araştırma yapma ve araştırma sonuçlarını
yazılı ve sözlü anlatabilme becerilerini geliştirmesidir. |
|||
(D) |
Seminer dersi uygulamasında öğrenci tez danışmanı veya ders
koordinatörü ile birlikte belirleyeceği bir konuda bilimsel araştırma
teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını dikkate alarak literatür taraması yapar, yazılı bir rapor hazırlar ve
sözlü bir sunum yapar. Sunum duyurusu ilgili bölüm tarafından yapılır.
Seminer dersine kayıtlı öğrencilerin sunumları izlemesi zorunludur. |
|||
(E) |
Seminer dersi kredisiz olup tez danışmanı veya ders koordinatörü
tarafından öğrenci başarılı (SS) veya başarısız (SU) olarak değerlendirilir.
Seminer dersinin başarısız olarak değerlendirildiği dönemin ardından,
öğrencinin arada izin alıp almadığına bakılmaksızın, kayıt olduğu ilk dönemde
seminer dersinden tekrar başarısız olması durumunda Enstitü ile ilişiği
kesilir. |
|||
(10) |
Yüksek lisans derslerini başarı ile tamamlamış olması
için öğrencinin en geç dört dönem sonunda genel not ortalamasının en az 3.00
olması ve seminer dersinden başarılı olması gerekir. Derslerini tamamlamış
ancak genel not ortalaması 3.00’ün altında olan öğrenci en çok dört ek ders
alarak genel not ortalamasını dördüncü dönem sonuna kadar yükseltebilir. Bu
dersler, almış olduğu derslerden veya bunların yerine almamış olduğu derslerden
seçilebilirler. Bu durumda da genel not ortalaması 3.00’ün altında kalan
öğrencilerin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
Tez
Danışmanının Atanması ve Tez Konusu Önerisi
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
9. |
(1) |
Yüksek lisans programına kabul edilmiş öğrencilere, üniversite
kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından öğrencinin tercihi, ilgili
öğretim üyesinin kabulü ve bölüm kurulu kararı ile belirlenen tez danışmanlık
kotaları doğrultusunda bölüm veya program başkanının onay ile bir tez
danışmanı en geç birinci dönem sonuna kadar atanır. Eğer atanması talep edilen
tez danışmanın kotası belirlenen limite ulaşmış ise bölümün Lisansüstü Eğitim
Komitesi’nin, ilgili öğrenci ve üniversite kadrosunda bulunan kotası uygun
bir başka öğretim üyesi ile istişare etmek suretiyle, karar vereceği bir
öğretim üyesi bölüm veya program başkanının onayı ile tez danışmanı olarak
atanır. Ancak dönem başından
öğrencinin tez danışmanı belirlenmediği durumda birinci dönemin sonuna kadar
öğrenciye akademik konularda danışmanlık yapması için bir akademik danışman
atanır. Atamalarla ilgili formlar
doldurularak Enstitü Müdürlüğü onayına sunulur. Tez danışmanının atanmasıyla birlikte,
varsa, akademik danışmanın görevi sona erer ve akademik danışmanlık görevleri
tez danışmanı tarafından yürütülür. |
|
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
(2) |
Gerekli görülen durumlarda, tez danışmanına araştırma
konularında katkıda bulunmak üzere üniversite içinden veya dışından en az doktora
derecesine sahip ve danışmanlık kotası uygun olan bir eş tez danışmanı
atanabilir. Eğer atanması talep edilen eş tez danışmanının kotası belirlenen
limite ulaşmış ise danışman atamasında belirtilen yöntem ile kotası uygun bir
başka öğretim üyesi eş tez danışmanı olarak atanabilir. Eş tez danışmanı atama gerekçeleri ile her
iki tez danışmanının kendi alanlarında yapmaları beklenen katkı oranları
ilgili atama formunda belirtilir. |
||
|
(3) |
Üniversite kadrosunda belirlenen niteliklere sahip öğretim
üyesi bulunmaması halinde lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program
başkanı önerisi ve Enstitü Müdürlüğü onayı ile başka bir yükseköğretim kurumundan
öğretim üyesi danışman olarak 9’uncu maddenin (1)’inci fıkrasındaki usule
göre atanabilir. Ancak, öğrenciye akademik konularda danışmanlık yapması için
üniversite öğretim üyeleri arasından bir akademik danışman atanır. Enstitü
Müdürlüğü ilgili form doldurularak bilgilendirilir. |
||
|
(4) |
Tez danışmanının üniversiteden belli bir süre için veya sürekli
ayrılması durumunda tez danışmanı ile öğrencinin kabulü ve lisansüstü eğitim
komitesinin, bölüm veya program başkanının onayıyla tez danışmanının görevi
devam eder. Ancak, öğrenciye üniversite öğretim üyeleri arasından bir
akademik danışman atanır. Enstitü Müdürlüğü ilgili formlar doldurularak
bilgilendirilir. |
||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
(5) |
Öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği tez konusu eğer
daha önce belirlenmemişse en geç ikinci dönemin sonuna kadar tez danışmanı,
lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program başkanı tarafından onaylanan
ilgili form aracılığıyla Enstitü Müdürlüğüne iletilir. Tez konusu Enstitü
Müdürlüğü onayı ile kesinleşir. Tez konusu
onaylanmış öğrenciler en geç üçüncü dönemden itibaren her dönem teze kayıt
yaptırır. |
||
|
(6) |
Bir yüksek lisans öğrencisinin tez danışmanı ve/veya tez
konusu, lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm başkanının onayı ile değiştirilebilir
ve bu amaçla ilgili form doldurularak Enstitü Müdürlüğü onayına sunulur. |
||
Yüksek
Lisans Tezi
|
10. |
(1) |
Yüksek lisans tezi, en azından bir yöntemin sınanması
veya inceleme niteliği taşıyan özgün bir çalışma olmalıdır. |
|
|
|
(2) |
Her dönem sonunda tez çalışması tez danışmanı tarafından
bölüm veya program başkanının onayıyla Tablo 1’e göre yeterli (TP) veya
yetersiz (TU) olarak değerlendirilir. Tez çalışmasının yetersiz olarak
değerlendirildiği dönemin ardından, öğrencinin arada izin alıp almadığına bakılmaksızın,
kayıt olduğu ilk dönemde tez çalışmasından tekrar yetersiz bulunması veya
aralıklı olarak üç kez tez çalışmasından yetersiz bulunması halinde, Enstitü
ile ilişiği kesilir. |
|
Tez Jürisi
ve Değerlendirme
|
11. |
(1) |
Tezli yüksek lisans programında eğitim alan bir öğrenci,
elde ettiği sonuçları Enstitü Müdürlüğü tarafından belirlenen lisansüstü tez
yazma kılavuzuna uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak
savunur. |
|
(2) |
Yüksek lisans tezinin savunmasından önce veya savunmanın
yenilenmesine karar verilen tezlerde düzeltme ile birlikte öğrenci tezini
tamamlayarak tez danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna
ilişkin onayı ile birlikte tezi, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun
onay veya muafiyet formu ve söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı
raporunu alarak bölüm başkanlığı aracılığıyla Enstitü Müdürlüğüne teslim
eder. Rapordaki verilerde intihalin tespiti halinde Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği’ne göre Enstitü Müdürlüğü öğrenciye soruşturma açarak gerekçesini
bölüme bildirir. |
|||
(3) |
Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanının görüşü
alınarak bölüm veya program başkanlığının önerisi ve Enstitü Müdürü’nün onayı
ile başvurudan en geç bir hafta içinde atanır. Jüri, biri öğrencinin tez danışmanı,
en az biri de üniversite dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden
oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda eş tez danışmanı jüri üyesi
olamaz. |
|||
(4) |
Tez jürisi, Enstitü Müdürlüğü’nün onaylayacağı bir tarihte
toplanır ve aralarından tez danışmanı veya eş tez danışmanı dışında birini
jüri başkanı seçer. |
|||
(5) |
Tez jürisi, yazılı tezin ve adayın tez çalışmasının
sunumunun değerlendirilmesi ve soru-cevap bölümünden oluşur. Tez jürisi,
öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin
katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. |
|||
(6) |
Tez jürisinin tamamlanmasından sonra jüri tez hakkında
salt çoğunlukla kabul (TS), düzeltilerek kabul (TI), tez savunmasının
yenilenmesi (TR) veya ret (TJ) kararı verir. Karar seyircilere kapalı ortamda
sözlü olarak adaya, yazılı olarak gerekçeleri ile birlikte tez jürisini
izleyen üç iş günü içinde Enstitü Müdürlüğüne ilgili form ile bildirilir.
Jüri tarafından verilen düzeltilerek kabul ve tez savunmasının yenilenmesi
kararlarına bağlı olarak verilen süreler, bu yönetmelikte belirlenen tüm
öğretim sürelerine ek olarak verilir; bu durumda olan öğrenciler programa
kayıt yaptırmaya devam ederler. |
|||
(7) |
Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin Enstitü
ile ilişiği kesilir. |
|||
(8) |
Tezi hakkında savunmanın yenilenmesi kararı verilen
öğrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi bu Yönetmeliğin 11’inci
maddesinin (2)’nci fıkrasındaki esaslara uygun
olarak yeniden kurulacak tercihen aynı jüri önünde savunur. Bu savunma sonunda
da başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir. Tezin ikinci kez savunulduğu durumda yeninde savunmanın yenilenmesi
kararı verilmesi mümkün değildir. |
|||
|
|
(9) |
Düzeltilerek kabul kararı verilmiş tezler, en geç bir ay
içinde düzeltildikten sonra jüri üyelerine gönderilir. Jüri üyelerinin,
istenen düzeltmelerin yapıldığını ve kabul edildiğini yazılı olarak bölüm
başkanlığı aracılığıyla Enstitü Müdürlüğü’ne bildirmesiyle tez kabul edilmiş
olur. |
|
(10) |
Tezi kabul edilmiş olan öğrenci, Enstitü Müdürlüğü
tarafından belirlenen sayıda ciltlenmiş tezi jüri tarihinden itibaren bir
hafta içinde Enstitü Müdürlüğüne iletilmek üzere bölüm başkanlığına teslim
eder. Enstitü Müdürlüğü başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir hafta
daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye
kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami
süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. |
|||
(11) |
Bölüm başkanlığı ciltlenmiş tezleri mezuniyet yazısı ile
birlikte Enstitü’ye iletir. |
|||
(12) |
Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek lisans
tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere Enstitü tarafından TC Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığına gönderilir. |
|||
(13) |
Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması halinde,
kendisine verilen 1 dönemlik ek süre içinde tezsiz yüksek lisans programının
ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olması kaydıyla
tezsiz yüksek lisans diploması verilir. |
TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMLARI
Program
Tanımı ve İçeriği
|
12. |
(1) |
Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye mesleki
konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını
gösterir. |
(2) |
Tezsiz yüksek lisans programı toplam otuz krediden az
olmamak kaydıyla en az on ders ile dönem projesi dersinden oluşur. Dönem
projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. |
||
Süre
|
13. |
Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, tam
zamanlı ve yarı zamanlı öğrenciler için Bilimsel Hazırlık ve İngilizce veya Türkçe
Destek Programlarında geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin
derslerin verildiği dönemden başlamak üzere en az iki dönem, en çok üç dönemdir.
Bu sürenin sonunda başarısız olan veya programı tamamlayamayan öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|
Dersler
ve Değerlendirmeler
|
14. |
(1) |
Öğrenci alacağı dersleri akademik danışmanı veya dönem
projesi danışmanı ile görüşerek saptar ve kaydını yaptırır. Kayıtta öğrencinin,
akademik danışman veya dönem projesi danışmanının ve bölüm veya program
başkanının onayları bulunur. |
(2) |
Öğrencinin programa girişte belirlenen dil seviyesine
göre kayıt olması gereken İngilizce veya Türkçe Destek Programı kapsamındaki
derslere bu Yönetmeliğin 30’uncu maddesi uyarınca birinci akademik dönemden
başlayarak kaydını yaptırması gerekir. |
||
(3) |
Sınamalı öğrenci olarak kabul verilmiş öğrenci bu
Yönetmeliğin 31’inci maddesi uyarınca İngilizce veya Türkçe Destek Programı
kapsamındaki derslere ek olarak Bilimsel Hazırlık Programı derslerine kayıt
yaptırır. |
||
|
|
(4) |
Öğrencinin alacağı program derslerinden en çok ikisi,
tercihen Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde kayıtlı bulunduğu programın
yürütüldüğü dilde olmak koşuluyla, başka bir üniversitede verilmekte olan
lisansüstü derslerden akademik danışman veya dönem projesi danışmanının
önerisi, lisansüstü eğitim komitesinin ve bölüm veya program başkanının uygun
görmesi ve Enstitü Müdürlüğü onayıyla alınabilir. Alınan notların ders muafiyeti
için yeterlikleri, eğer varsa kurumlararası anlaşmalara
uyularak lisansüstü eğitim komitesi ve Enstitü Müdürlüğü tarafından belirlenir. |
(5) |
Öğrencilerin aldıkları her ders için dönem notu Tablo
1’de verildiği gibidir. Öğrencinin bir program dersinden başarılı sayılabilmesi
için en az “C” notu almış olması gerekir. |
||
(6) |
Herhangi bir program dersinden “C”den
düşük not alarak başarısız olan öğrenci, zorunlu dersleri tekrar açıldığı
dönemde alır. Başarısız olduğu seçmeli dersin yerine aynı dersi veya dönem
projesi danışmanının onayıyla, yeni bir ders alır. |
||
(7) |
Öğrencinin almış olduğu kredili aynı kodlu bir program
dersinden iki kez veya başarısız olduğu bir dersin yerine aldığı bir dersten
veya herhangi bir zamanda almış olduğu toplam üç program dersinden başarısız
olması durumunda, ikinci alışında geçtiğine bakılmaksızın, Enstitü ile ilişiği
kesilir. |
||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
|
(8) |
Öğrencinin Alacağı program derslerinin en çok biri,
lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, lisans derslerinden seçilebilir. |
Dönem
Projesi Danışmanı
|
15. |
Tezsiz yüksek lisans programında bölüm veya program
başkanlığı her öğrenci için ders seçiminde ve dönem projesinin yürütülmesinde
danışmanlık yapacak en az doktora derecesine sahip bir öğretim elemanını en
geç birinci dönemin sonuna kadar belirler. Dönem başından öğrencinin dönem projesi
danışmanının atanamadığı durumda birinci dönemin sonuna kadar öğrenciye
akademik konularda danışmanlık yapması için bir akademik danışman atanır.
Dönem projesi danışmanının atanması ile birlikte, varsa, akademik danışmanın
görevi sona erer. |
|
Dönem Projesi
ve Değerlendirme
|
16. |
(1) |
Tezsiz yüksek lisans programlarındaki dönem projesi
öğrencilerin mesleki alanlarda edindikleri bilgileri uygulama ve problemlere
özgün, gerçekçi, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler getirmelerini sağlayıcı
bir çalışmadır. |
(2) |
Öğrenci dönem projesi dersine kayıt olduğu dönemin
sonunda projesiyle ilgili hazırladığı raporu üç kişilik bir proje jürisi
önünde savunur. Proje jürisi, ilgili dönem projesi danışmanı ve bölüm veya program
başkanı tarafından atanacak diğer ikisi en az doktora derecesine sahip
öğretim elemanlarından oluşur. Proje jürisi bölüm veya program başkanının
onaylayacağı bir tarihte toplanır ve dönem projesi danışmanı dışında birini
jüri başkanı olarak seçer. Proje jürisi, öğrencinin yazılı raporunu ve
savunmasını değerlendirerek, kabul (PS), düzeltilerek kabul (PI) veya
yetersiz (PU) kararlarından birini salt çoğunlukla verebilir. Projede
düzeltmeler yapılması istenen öğrenci, en geç iki hafta içinde düzeltmeleri
yaparak jüri üyelerine teslim eder. Jüri üyelerinin istenilen düzeltmelerin
yapıldığını ve kabul edildiğini bölüm başkanlığına yazılı olarak
bildirmeleriyle dönem projesi kabul edilmiş olur. |
||
|
|
(3) |
Proje çalışmalarını tamamlayamayan veya proje jürisine
katılamayan öğrencilere yalnızca bir dönem olması kaydıyla proje sürüyor (PP)
harf notu verilebilir. Öğrencinin eğitim süresi sonlanmadığı takdirde PP harf
notu alan öğrenci bir sonraki dönem proje dersine yeniden kaydolur. |
(4) |
Proje çalışmasına ikinci kez kayıt olan öğrencinin dönem
sonunda çalışmasını tamamlayamadığı veya jüri tarafından yetersiz bulunduğu
durumda Enstitü ile ilişiği kesilir. |
DOKTORA PROGRAMLARI
Program
Tanımı ve İçeriği
|
17. |
(1) |
Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma,
bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek
yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri
kazandırır. |
|
(2) |
(A) |
Doktora programı, yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş
öğrenciler için toplam 21 krediden az olmamak üzere en az 7 ders, seminer, yeterlik
sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. |
||
|
(B) |
Doktora programı, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan
öğrenciler için toplam 42 krediden az olmamak üzere en az 14 ders, seminer,
yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. |
||
Süre
|
18. |
(1) |
Doktora programı, tam zamanlı
ve yarı zamanlı öğrenciler için Bilimsel Hazırlık ve İngilizce veya Türkçe
Destek Programlarında geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin
verildiği dönemden başlamak üzere yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler
için 10 dönem olup azami tamamlama süresi 12 dönem, lisans derecesi ile kabul
edilenler için 12 dönem olup, azami tamamlama süresi 14 dönemdir. |
|
(2) |
Yüksek lisans derecesi ile kabul edilenlerde 10’uncu dönemini,
lisans derecesi ile kabul edilenlerde 12’nci dönemini dolduran öğrencinin
durumu değerlendirilerek, bu Yönetmeliğin 20’nci maddesinin (1)’inci
fıkrasında tanımlanan tez danışmanının önerisi, lisansüstü eğitim komitesinin
ve bölüm veya program başkanının onayı ile bu süre en çok iki dönem daha
uzatılabilir. Bu konuda ilgili form doldurularak Enstitü Müdürlüğü
bilgilendirilir. |
|||
(3) |
Doktora programı için gerekli kredili ve seminer dersini
başarıyla tamamlamanın azami süresi yüksek lisans derecesi ile kabul edilen
öğrenciler için dört dönem, lisans derecesi ile kabul edilen öğrencileri için
altı dönemdir. Bu süre içinde derslerini başarıyla tamamlayamayan veya genel
not ortalaması en az 3.00 olmayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
(4) |
Kredili ve seminer derslerini başarıyla bitiren, yeterlik
sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını
yüksek lisans derecesi ile kabul edilenlerde on iki dönem, lisans derecesi ile
kabul edilenlerde on dört dönem sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
|
|
(5) |
Doktora Adayı, azami öğretim
süresinin sonunda tezini tamamlamış ve Enstitü Müdürlüğüne teslim etmiş ise
ve doktora adayının bu yönetmeliğin 26’ncı maddesinin (2)’nci
fıkrasında tanımlanan “Citation Index” tarafından
taranan bir dergiye tezi ile ilgili yayımlanmak üzere göndermiş olduğu en az
bir makalesi var ise bu yönetmeliğin 20’nci maddesinin (1)’nci fıkrasında tanımlanan tez danışmanının, lisansüstü
eğitim komitesinin ve bölüm veya program başkanının önerisi ve Enstitü
Müdürlüğünün onayı ile “Yayın Bekleme”
statüsüne geçer. Bu statüye geçmiş olmak daha sonra mezuniyet için önkoşul olarak
aranır. “Yayın Bekleme” statüsü doktora adayının azami öğretim süresinin
bittiği dönemi izleyen dönemden başlayarak en fazla beş akademik yıl
olabilir. Bu sürenin sonunda mezuniyet için aranan yayın koşulunu yerine
getiremeyen adayın Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|
(6) |
Programın gereklerini öğretim süresi sonunda tamamlayamamış
öğrencilerin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
(7) |
Lisans derecesi ile doktora programına başvurmuş
öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını
tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans
için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş
olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. |
|||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
|
(8) |
Eğitimi aksatmaya yol açacak afet ve salgınlarda seminer
dersi ve yeterlik sınavı dahil, tüm ders yükümlülüklerini
tamamlamış olup tez aşamasındaki doktora programı öğrencilerine, talepleri
halinde bir dönem ek süre verilir. Ancak
afet veya salgının devamı halinde öğrencinin tekrar başvurusu ile bir dönem
daha ek süre verilebilir. Verilen ek
süre iki akademik dönemi geçemez ve azami süreden sayılmaz. |
|
Dersler ve
Değerlendirmeler
|
19. |
(1) |
Öğrenci alacağı dersleri akademik danışman veya tez danışmanı
ile görüşerek saptar ve kaydını yaptırır. Kayıtta öğrencinin, akademik
danışman veya tez danışmanının ve bölüm veya program başkanının onayları
bulunur. |
|
(2) |
Öğrencinin programa girişte belirlenen dil seviyesine
göre kayıt olması gereken İngilizce veya Türkçe Destek Programı kapsamındaki
derslere bu Yönetmeliğin 30’ncu maddesi uyarınca birinci akademik dönemden
başlayarak kaydını yaptırması gerekir. |
|||
(3) |
Sınamalı öğrenci olarak kabul verilmiş öğrenci bu
Yönetmeliğin 31’nci maddesi uyarınca İngilizce veya Türkçe Destek Programı
kapsamındaki derslere ek olarak öncelikle Bilimsel Hazırlık Programı
derslerine kayıt yaptırır. |
|||
(4) |
Öğrencinin alacağı program dersleri, daha önce alınmamış
lisansüstü derslerinden seçilir. |
|||
(5) |
Öğrenci, başka bir üniversitede
verilmekte olan lisansüstü derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul
edilenlerde en çok iki dersi, lisans derecesi ile kabul edilenlerde en çok
dört dersi tercihen Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde kayıtlı bulunduğu programın
yürütüldüğü dilde olması koşuluyla, tez danışmanının önerisi, bölüm
lisansüstü eğitim komitesinin uygun görmesi ve Enstitü Müdürlüğü’nün onayıyla
alabilir. Alınan
notların ders muafiyeti için yeterlikleri bölüm lisansüstü eğitim komitesi ve
Enstitü Müdürlüğü tarafından belirlenir. |
|||
(6) |
Öğrencilerin aldıkları her ders için dönem notu Tablo
1’de verildiği gibidir. Öğrencinin bir program dersinden başarılı
sayılabilmesi için en az “B” notu almış olması gerekir. |
|||
(7) |
Herhangi bir program dersinden “B”den
düşük not alarak başarısız olan öğrenci, zorunlu dersleri tekrar açıldığı
dönemde alır. Başarısız olduğu seçmeli dersin yerine aynı dersi veya akademik
danışmanın veya tez danışmanının onayıyla, yeni bir ders alır. |
|||
|
|
(8) |
Öğrencinin almış olduğu kredili aynı kodlu bir program
dersinden iki kez veya başarısız olduğu bir dersin yerine aldığı bir dersten
veya herhangi bir zamanda almış olduğu toplam iki dersten başarısız olması
durumunda, ikinci alışında geçtiğine bakılmaksızın, Enstitü ile ilişiği
kesilir. |
|
(9) |
Lisans derecesi ile doktora programına kabul edilmiş ve
en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci yüksek lisans programına
geçebilir. |
|||
Doktora Tez
Danışmanının Atanması ve Tez Konusu Önerisi
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5, VYK 27.07.2023 22-23/26(a)-2 |
20. |
(1) |
Bir doktora programına kabul edilmiş öğrencilere, üniversite
kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından öğrencinin tercihi, ilgili
öğretim üyesinin kabulü ve bölüm kurulu kararı ile belirlenen tez danışmanlık
kotaları doğrultusunda bölüm veya program başkanının onay ile bir tez
danışmanı en geç ikinci dönem sonuna kadar atanır. Eğer atanması talep edilen
tez danışmanın kotası belirlenen limite ulaşmış ise bölümün Lisansüstü Eğitim
Komitesi’nin, ilgili öğrenci ve üniversite kadrosunda bulunan kotası uygun
bir başka öğretim üyesi ile istişare etmek suretiyle, karar vereceği bir
öğretim üyesi bölüm veya program başkanının onayı ile tez danışmanı olarak
atanır. Gerekli görülen durumlarda, tez
danışmanına araştırma konularında katkıda bulunmak üzere üniversite içinden
veya dışından en az doktora derecesine sahip ve danışmanlık kotası uygun olan
bir eş tez danışmanı atanabilir. Eğer atanması
talep edilen eş tez danışmanının kotası belirlenen limite ulaşmış ise
danışman atamasında belirtilen yöntem ile kotası uygun bir başka öğretim
üyesi eş tez danışmanı olarak atanabilir.
Eş tez danışmanı atama gerekçeleri ile her iki tez danışmanının kendi
alanlarında yapması beklenen katkı oranları ilgili atama formunda
belirtilir. Öğrencinin eğitimine
başladığı dönem tez danışmanı belirlenmemişse en geç ikinci dönemin sonuna
kadar öğrenciye akademik konularda danışmanlık yapması için bir akademik danışman
atanır. Atamalarla ilgili formlar
doldurularak Enstitü Müdürlüğü bilgilendirilir. Tez danışmanı Enstitü Müdürlüğü onayı ile kesinleşir.
Tez danışmanının atanması ile birlikte,
varsa, akademik danışmanın görevi sona erer ve akademik danışmanlık görevleri
tez danışmanı tarafından yürütülür. |
|
|
(2) |
Üniversite kadrosunda belirlenen niteliklere sahip
öğretim üyesi bulunmaması halinde lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program
başkanı önerisi ve Enstitü Müdürlüğü onayı ile başka bir yükseköğretim
kurumundan öğretim üyesi danışman olarak bu yönetmeliğin 20’nci maddesinin (1)’inci
fıkrasındaki usule göre atanabilir. Ancak, öğrenciye akademik konularda
danışmanlık yapması için üniversite öğretim üyeleri arasından bir akademik
danışman atanır. Enstitü Müdürlüğü ilgili formlar doldurularak bilgilendirilir. |
||
VYK 27.07.2023 22-23/26(a)-2 |
(3) |
Diş Hekimliği, Eczacılık, Tıp ve Veterinerlik programlarında
görevli öğretim üyelerinin haricindeki doktora programlarındaki öğretim
üyelerinin doktora tezi yönetebilmesi için, başarıyla tamamlanmış en az bir
yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir.
Bu koşul eş tez danışmanı atamaları için aranmaz. |
||
|
(4) |
Tez danışmanının üniversiteden belli bir süre için veya
sürekli ayrılması durumunda tez danışmanı ile öğrencinin kabulü ve lisansüstü
eğitim komitesinin, bölüm veya program başkanının onayıyla tez yöneticisinin
görevi devam eder. Ancak, öğrenciye üniversite öğretim üyeleri arasından bir
akademik danışman atanır. Enstitü Müdürlüğü ilgili formlar doldurularak
bilgilendirilir. |
||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
(5) |
Öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği ön tez
konusunu eğer daha önce belirlenmemişse en geç ikinci dönemin sonuna kadar
tez danışmanı, lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program başkanı
tarafından onaylanan ilgili form aracılığıyla Enstitü Müdürlüğüne iletilir. Ön tez konusu Enstitü Müdürlüğü onayı ile
kesinleşir. |
||
|
|
(6) |
Bir doktora öğrencisinin tez danışmanı ve/veya tez konusu
lisansüstü eğitim komitesinin ve bölüm veya program başkanının onayı ile
değiştirilebilir ve bu amaçla ilgili form doldurularak Enstitü Müdürlüğü
onayına sunulur. |
|
(7) |
Tez konusu onaylanmış öğrenci en geç üçüncü dönem tez
çalışmasına kaydolur ve tez konusuyla ilgili ön çalışmalarına başlar.
Öğrenci, izleyen dönemlerde tez çalışmasına aralıksız kaydolur ve tez
önerisini savunacağı döneme kadar geçen süre içinde ön tez çalışmasıyla ilgili
hazırlıklarını tamamlar. Tez danışmanı, öğrencinin dönem sonu tez notunu
yeterli (TP) veya yetersiz (TU) olarak verir. |
|||
Doktora
Yeterlik Sınavı
|
21. |
(1) |
Yeterlik sınavı, seminer ve derslerini tamamlayan öğrencinin
alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel
araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. |
|
(2) |
Seminer ve derslerini tamamlayan öğrenciler bir sonraki
dönemin kayıt süresinde yeterlik sınavına kayıt yaptırır. |
|||
(3) |
Yeterlik sınavları, bölüm veya program başkanlığı
tarafından önerilen ve Enstitü Müdürlüğü tarafından onaylanan beş kişilik
doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite, farklı
alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav
jürileri kurar. Sınav jürisi tercihen en az ikisi üniversite dışından olmak
üzere, danışman dahil beş öğretim üyesinden oluşur.
Danışmanın oy hakkı mevcuttur. |
|||
(4) |
Yeterlik sınavı, her dönemin ders kesiminden önceki 15
gün içinde bölüm veya program başkanı tarafından belirlenen tarihlerde yapılır. |
|||
(5) |
Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde
yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Sözlü sınav
toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından
oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. Sınav jürileri
öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek
öğrencinin başarılı (QS) veya başarısız (QU) olduğuna salt çoğunlukla karar
verir. Bu karar, program/bölüm başkanlığı tarafından yeterlik sınavını
izleyen üç iş günü içinde Enstitüye ilgili form aracılığı ile bildirilir. |
|||
(6) |
Başarısız olan öğrenci yeterlik sınavına bir sonraki dönemde
tekrar kayıt yaptırır. Doktora yeterlik jürisi bu Yönetmeliğin 21’nci maddesinin
(3)’ncü fıkrasına göre, mümkünse aynı üyelerden
oluşacak şekilde, tekrar atanır. Öğrenci başarısız olduğu bölüm veya bölümlerden
tekrar sınava alınır. |
|||
(7) |
Yeterlik sınavında iki kez başarısız olan öğrencinin Enstitü
ile ilişiği kesilir. |
|||
(8) |
Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını başaran bir
öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi miktarının üçte
birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını isteyebilir. Öğrenci,
Enstitü kararıyla belirlenecek dersleri başarmak zorundadır. |
|||
Tez
İzleme Komitesi
|
22. |
(1) |
Doktora yeterlik sınavında başarılı olan öğrenci için,
tez danışmanının görüşleri doğrultusunda, bölüm veya program başkanının
önerisi ve Enstitü Müdürlüğü’nün onayı ile yeterlik sınavını izleyen bir ay
içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur. |
|
|
|
(2) |
Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede
tez danışmanından başka bölüm veya program içinden ve dışından birer üye yer
alır. Eş tez danışmanının atanması durumunda eş tez danışmanı dilerse komite
toplantılarına katılabilir ancak oy kullanamaz. |
|
(3) |
Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde,
ilgili tez danışmanının, bölüm başkanlığının önerileri ve Enstitü Müdürlüğünün
onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. |
|||
Tez Önerisinin
Savunması ve Onayı
|
23. |
(1) |
Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci,
en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma
planını kapsayan tez önerisini hazırlar ve tez danışmanının onayı ile bir
dilekçe ekinde yeterli sayıda kopyası ile birlikte bölüm başkanlığına ileterek
tez önerisini sözlü savunma isteğinde bulunur. Bölüm başkanlığı en geç on beş
gün içinde sözlü savunma tarihini saptayarak bölümde duyurur ve öğrencinin
tez önerisini sözlü savunma tarihinden en az on beş gün önce tez izleme
komitesi üyelerine iletir. Öğrenci belirlenen tarihte tez önerisini tez
izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Tez önerisini savunma süreci
dinleyicilere açıktır fakat yalnızca tez izleme komitesi üyeleri soru
sorabilir. |
|
(2) |
Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin
kabulüne veya reddine salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, ilgili bölüm
veya program başkanının onayını da içeren bir form ile üç iş günü içerisinde
Enstitü Müdürlüğüne bildirilir. Tez yöneticisi, öğrencinin dönem sonu tez
notunu, bu karar doğrultusunda yeterli (TP) veya yetersiz (TU) olarak verir. |
|||
(3) |
Tez önerisi reddedilen öğrenci yeni bir tez danışmanı ve
tez konusu seçme hakkına sahiptir. Böyle bir durumda yeni bir tez izleme
komitesi oluşturulabilir. Programa aynı tez danışmanı ile devam etmek isteyen
bir öğrenci üç ay içinde, tez danışmanı ve tez konusu değiştiren bir öğrenci
ise altı ay içinde tekrar tez önerisi sözlü savunmasına alınır. Tez önerisi
bu son savunmada da reddedilen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
(4) |
Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın bu
yönetmeliğin 23’ncü maddesinin (1)’nci fıkrasında belirtilen
sürede girmeyen öğrenci başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. |
|||
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
|
(5) |
Tez izleme komitesi tarafından onaylanan tez konusu en
geç bir sonraki dönemin sonuna kadar tez danışmanı, tez izleme komitesi ve
bölüm veya program başkanı tarafından onaylanan ilgili form aracılığıyla
Enstitü Müdürlüğü’ne iletilir. Eğer tez
çalışması Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu onayı gerektiriyorsa Kurul’dan
alınan onay belgesi, eğer tez çalışması için Kurul onayı gerekmiyorsa
muafiyet formu da Enstitü Müdürlüğü’ne sunulur. Tez konusu Enstitü Müdürlüğü onayı ile
kesinleşir. |
|
Onaylanmış
Tez Çalışmasının Dönemlik Değerlendirilmesi
|
24. |
(1) |
Tez izleme komitesi, tez önerisi kabul edilen doktora
adayı için, her dönemde bir kez toplanarak doktora adayının tez çalışmasının
gelişimini izler. Doktora adayı, toplantı tarihinden en az on beş gün önce
komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda, o ana kadar tez ile
ilgili yapılan çalışmalar, ulusal ve uluslararası yayınların listesi ve bir
sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Tez izleme komitesi,
doktora adayının tez çalışmasını salt çoğunlukla başarılı veya başarısız
olarak değerlendirir. Tez danışmanı, doktora adayının dönem sonu tez notunu,
bu karar doğrultusunda yeterli (TP) veya yetersiz (TU) olarak verir. |
|
(2) |
Tez izleme komitesi zorunlu nedenler dışında her dönemin
dersten çekilme için son günü ile notların son teslim tarihi arasındaki
dönemde bölüm veya program başkanlığı tarafından belirlenen tarihlerde
yapılır. |
|||
(3) |
Doktora adayının, tez çalışmasından başarısız olduğu
dönemin ardından, ara dönemde izin alıp almadığına bakılmaksızın, kayıt
olduğu ilk dönemde tez çalışmasından tekrar başarısız olması veya aralıklı
olarak üç kez tez çalışmasından başarısız bulunması halinde Enstitü ile ilişiği
kesilir. |
|||
Doktora Tezi
|
25. |
(1) |
Doktora tezinde; |
|
(A) |
Bilime yenilik getirme, |
|||
(B) |
Yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, |
|||
(C) |
Bilinen bir yöntemi, yeni bir alana uygulama
niteliklerinden en az birinin yerine getirilmiş olması hususu aranır. |
|||
(2) |
Tez çalışmalarının belirli bir süresi fakülte kurulu
onayıyla bir başka üniversite veya araştırma kurumunda gerçekleştirilebilir. |
|||
Tez
Jürisi ve Değerlendirme
|
26. |
(1) |
Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları
Enstitü tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve
tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. |
|
(2) |
Tez jürisinin atanabilmesi için adayın Akademik
Değerlendirme Kıstasları’nda tanımlanan toplam
bilimsel etkinlikler ve özel koşulları (SCI, SCI-expanded,
SSCI, AHCI dizinleri tarafından taranan bir dergide tezi ile ilgili yayımlanmış
veya yayımlanmak üzere kabul edilmiş en az bir makale) sağlaması gerekir. |
|||
(3) |
Tez jürisinin atanabilmesi için en az üç tez izleme
komitesi raporu sunulması gerekir. |
|||
(4) |
Doktora tezinin savunmasından önce veya tez savunmasının
yenilenmesine karar verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini
tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin
onayı ile birlikte jüri üyelerinin (yedek üye dahil)
toplam sayısı kadar tamamlanmış tez nüshasını, Bilimsel Araştırma ve Yayın
Etiği Kurulu onay veya muafiyet formunu ve söz konusu teze ilişkin intihal
yazılım programı raporunu alarak bölüm başkanlığı aracılığı ile Enstitü
Müdürlüğüne teslim eder. Rapordaki verilerde bir intihalin tespiti halinde
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği’ne göre, Enstitü Müdürlüğü öğrenciye soruşturma
açarak gerekçesini bölüme bildirir. |
|||
(5) |
Doktora tez jürisi öğrencinin tez danışmanının görüşü
alınarak bölüm veya program başkanlığının önerisi ve Enstitü Müdürlüğünün
onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan
öğretim üyeleri ve en az ikisi üniversite dışından profesör ünvanlı olmak
üzere danışman dahil beş veya eş tez danışmanın jüri
üyeleri arasında bulunduğu durumda yedi asil ve bir yedek öğretim üyesinden
oluşur. |
|||
(6) |
Tez savunma başvurusunun Enstitü Müdürlüğüne ulaşmasından
en geç bir hafta sonra tez jürisi atanır ve jüri üyelerine tezden birer kopya
gönderilir. |
|||
(7) |
Tez jürisi, Enstitü Müdürlüğünün onaylayacağı bir tarihte
toplanır ve aralarından tez danışmanı dışında birini jüri başkanı seçer. Tez
jürisi, tez çalışmasının sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur.
Tez jürisi öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından
oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır. |
|||
|
|
(8) |
Aday tezini toplanan tez jürisi önünde savunur. Tez
jürisi kabul (TS), düzeltilerek kabul (TI), tez savunmasının yenilenmesi (TR)
veya ret (TJ) kararlarından birini salt çoğunluk ile verebilir. Karar
dinleyicilere kapalı ortamda sözlü olarak adaya, yazılı olarak da
gerekçeleriyle tez jürisini izleyen üç iş günü içinde ilgili form aracılığı
ile Enstitü Müdürlüğüne bildirilir. Tezi doğrudan ret edilmiş doktora
adaylarının Enstitü ile ilişiği kesilir. Tez jürisi tarafından verilen
düzeltilerek kabul ve tez savunmasının yenilenmesi kararlarına bağlı olarak
verilen süreler, bu yönetmelikte belirlenen tüm öğretim sürelerine ek olarak
verilir; bu durumda olan doktora adayları programa kayıt olmaya devam ederler. |
|
|
|
(9) |
Lisans derecesi ile doktoraya kabul edilmiş olanlardan tezde
başarılı olamayanlar için talepleri halinde bu yönetmeliğin 18’nci maddesinin
(7)’nci fıkrasına göre tezsiz yüksek lisans diploması
verilir. |
|
|
|
(10) |
“Yayın Bekleme” statüsünde olup bu Yönetmeliğin 26’ncı maddesinin
(2)’nci fıkrasına göre tez savunmasına hak kazanan
doktora adayına, tez savunmasını yaptığı dönem için, bu yönetmelikte
belirlenen tüm öğrenim sürelerine ek olarak bir dönem kayıt hakkı verilir.
Doktora adayı, en geç tez savunması hakkını elde ettiği tarihi izleyen ilk
akademik dönemde tez kaydı yaptırarak tez savunmasını yapar. |
|
|
|
(11) |
Tezi hakkında savunmanın yenilenmesi kararı verilen
öğrenci en geç altı ay içinde bir kez daha tez savunmasına girer. İkinci kez
tez savunmasına giren adayın tez jürisi, mümkünse aynı üyelerden oluşur ve bu
yönetmelikteki 26’ncı maddesinin (4)’üncü fıkrasındaki esaslara uygun olarak
kurulur. Adayın ikinci kez de başarısız olması halinde Enstitü ile ilişiği
kesilir. Tezin ikinci kez savunulduğu durumda yeniden savunmamın yenilenmesi
kararı verilmesi mümkün değildir. |
|
|
|
(12) |
Düzeltilerek kabul kararı verilmiş tezler, en geç üç ay
içinde düzeltildikten sonra tez jürisi üyelerine gönderilir. Tez jürisi
üyelerinin, istenen düzeltmelerin yapıldığını ve kabul edildiğini yazılı
olarak bölüm başkanlığı aracılığıyla Enstitü Müdürlüğü’ne bildirmesiyle tez
kabul edilmiş olur. |
|
|
|
|||
(13) |
Tezi kabul edilmiş olan doktora adayı, Enstitü Müdürlüğü
tarafından belirlenen sayıda ciltlenmiş tezi jüri tarihinden itibaren bir hafta
içinde Enstitü Müdürlüğüne iletilmek üzere bölüm başkanlığına teslim eder.
Enstitü Müdürlüğü başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir hafta daha
uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine
getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve
azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir. |
|||
(14) |
Bölüm başkanlığı ciltlenmiş tezleri mezuniyet yazısı ile
birlikte Enstitüye iletir. |
|||
(15) |
Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora tezinin
bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine
sunulmak üzere TC Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına gönderilir. |
MEZUNİYET VE DİPLOMALARA İLİŞKİN HÜKÜMLER
Mezuniyet
|
27. |
Yüksek lisans ve doktora programları için öngörülen tüm
koşulları yerine getiren öğrencilerin mezuniyetleri Enstitü Müdürü’nün
önerisi ve Rektör’ün onayıyla kesinlik kazanır. |
|
Diplomalar
|
28. |
(1) |
Mezuniyetleri kesinleşen lisansüstü öğrencilerine,
Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü Kuruluş, İşleyiş ve Çalışma
Esasları Tüzüğü’nün 9’uncu maddesinde belirlenen diplomalardan biri verilir. |
(2) |
Diplomalarda, Enstitü ve programın TC Yükseköğretim
Kurulu tarafından onaylanmış adı, Enstitü Müdürü ve Rektörün imzaları ile
üniversitenin mühür ve soğuk damgası bulunur. |
||
(3) |
Diplomadaki mezuniyet tarihi tezli yüksek lisans ve doktora
programlarında tezin jüri tarafından imzalı nüshasının teslim edildiği;
tezsiz programlarda ise programın mezuniyet koşullarının tamamlandığı
tarihtir. |
||
(4) |
Mezun öğrenciler, Senato tarafından saptanan diploma
harçlarını ödemekle yükümlüdürler. |
||
Özel
Öğrencilere Verilecek Belge
VYK 09.12.2020 20-21/8(a)-5 |
29. |
“Özel Öğrenciler”e herhangi bir
diploma verilmez. Ancak, Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve
yalnızca aldığı dersleri ve notlarını gösteren bir belge verilir. |
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Dil
Destek Programı
|
30. |
(1) |
Dil yeterliliği ile ilgili muafiyet hakkı kazanamamış
öğrencinin seviyesine göre en az bir dönem İngilizce dilinde eğitim verilen
programlarda İngilizce Destek Programına, Türkçe dilinde eğitim veren
programlarda ise Türkçe Destek Programına devam etmesi ve başarılı olması
gerekir. |
|
(2) |
İngilizce veya Türkçe Destek Programında verilen
İngilizce veya Türkçe dersleri kredisiz olup öğrenci başarılı (S) veya başarısız
(U) olarak değerlendirilir. İngilizce veya Türkçe dersinin başarısız olarak
değerlendirildiği dönemin ardından, öğrencinin arada izin aldığına
bakılmaksızın, kayıt olduğu ilk dönemde aynı kodlu dil dersinden tekrar
başarısız olması durumunda Enstitü ile ilişkisi kesilir. |
|||
Bilimsel
Hazırlık Programı
|
31. |
(1) |
Bilimsel Hazırlık Programında alınması zorunlu dersler,
ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine
geçemez. Ancak Bilimsel Hazırlık Programındaki bir öğrenci, bilimsel hazırlık
derslerinin yanı sıra program veya bölüm başkanlığının önerisi ve Enstitü
Müdürlüğünün onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler de alabilir. |
|
(2) |
Bilimsel Hazırlık Programında geçirilecek süre en çok iki
dönemdir. Yaz öğretimi bu süreye dahil edilmez. Bu süre
dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan
öğrencinin ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya
doktora programı sürelerine dahil edilmez. |
|||
(3) |
Bilimsel Hazırlık Programı kapsamında alınan derslerden en
az “C” notu alınması gerekir. |
|||
(4) |
Bilimsel Hazırlık Programında alınmış olan aynı dersten
toplam iki kez başarısız olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. |
|||
(5) |
Bilimsel Hazırlık Programında alınan dersler veya geçirilen
süreler not belgesinde (transkript) ayrı olarak gösterilir ve bunlar
lisansüstü not ortalamasına katılmaz. |
|||
İtirazlar
|
32. |
(1) |
Öğrenci, aşağıda verilen durumlara itiraz edebilir: |
|
|
(A) |
Ara sınav veya dönem sonu sınav sonuçları, |
||
|
(B) |
Akademik başarısızlık nedeniyle kaydının silinmesi, |
||
|
(C) |
Kendisiyle ilgili alınan akademik veya idari kararlar
nedeniyle kayıtlı olduğu programın gereklerini yerine getirmemiş olduğu
sonucunun doğarak ilerlemesinin engellenmesi. |
||
(2) |
İtirazlar aşağıdaki gerekçelere dayandırılabilir: |
|||
|
|
|
(A) |
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesinde maddi hata
yapılmış olması, |
|
(B) |
Akademik veya idari personel tarafından uygulama hataları
(idari hatalar) yapılmış olması, |
||
|
(C) |
Değerlendirmenin akademik olmayan kriterlere
göre yapılmış olması, |
||
|
(D) |
Değerlendirmenin etik kurallara uymayan kriterlere göre yapılmış olması, |
||
|
(E) |
Değerlendirme yapılırken öğrencinin kontrolü dışındaki
engelleyici faktörlerin göz önüne alınmamış olması, |
||
(3) |
Akademik kurullar veya jüriler tarafından yapılan sınav
ve değerlendirme sonuçlarına akademik nedenlerle itiraz edilemez. Kurul kararlarına itiraz ancak idari ve
usul yönünden olabilir. |
|||
(4) |
İtirazlar aşağıdaki yöntemle işleme konulur: |
|||
|
(A) |
Öğrenci ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçlarının ilan
edilmesinden itibaren üç gün içinde bölüm veya program başkanlığına bir
dilekçe ile başvurarak sınav kağıtlarının ve başarı
notunun maddi hata yönünden yeniden incelenmesini ister. |
||
|
(B) |
Maddi hata yönünden yapılan itirazları değerlendirmek
için bölüm veya program başkanı ilgili öğretim üyeleri arasından bir komisyon
kurar. Komisyon sınav kağıtlarını inceleyerek
herhangi bir maddi hata bulunup bulunmadığını araştırır ve kesin kararını
bölüm başkanlığına bildirir. Verilen karar, başvuru tarihinden itibaren en geç
15 gün içinde öğrenciye ve Enstitü’ye bildirilir. |
||
|
(C) |
İtiraza konu olan öğretim üyesinin bölüm veya program
başkanı olması durumunda itiraz süreci Enstitü Müdürü tarafından yönetilir.
Enstitü Müdürünün itiraza konu olması durumunda ise süreç Akademik İşlerden
sorumlu Rektör Yardımcısı tarafından yönetilir. |
||
|
(D) |
Bu yönetmeliğin 32’nci maddesinin (2)’nci
fıkrasının (b) ve (e) bendelerine dayandırılarak yapılan itirazlar, itiraz
konusu sonuç ilan edildikten sonra en geç üç gün içinde, Enstitü Müdürlüğüne
yapılır ve Enstitü Yönetim Kurulu tarafından incelenerek başvuru tarihinden
itibaren bir ay içinde sonuçlandırılır. Enstitü Yönetim Kurulu nihai kararı verebilmek
için gerekli durumlarda araştırma komiteleri kurabilir. |
||
Disiplin
İşleri
|
33. |
Enstitü öğrencilerinin her türlü disiplin işlemlerinde
“Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliği” hükümleri uygulanır. |
||
Açık
Olmayan Konular
|
34. |
Bu yönetmelikte, açıkça belirtilmeyen konularda “Doğu
Akdeniz Üniversitesi Öğretim, Sınav ve Başarı Tüzüğü” hükümleri geçerlidir.
Hiçbir yerde belirtilmeyen konularda Enstitü Kurulu yetkilidir. |
GEÇİCİ MADDELER VE SON HÜKÜMLER
Geçici
Madde
|
1. |
Bu yönetmelikle Enstitü Yönetim Kuruluna verilen görevler
ilgili Tüzük değişikliği yapılıncaya kadar Enstitü Kurulu tarafından yerine
getirilir. |
Geçici
Madde
|
2. |
Bu yönetmelik 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminde ilk kez kaydını
yaptıracak öğrencilere ve af kapsamında eğitimlerine geri dönecek öğrencilere
uygulanırken; ilk kayıtları 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminden önce
olan öğrencilere bu yönetmelik maddeleri Geçici Maddeler 39 – 49 kapsamında
işlem yapılır. |
Geçici Madde
|
3. |
Bu yönetmeliğin 7’nci maddesinin (1)’nci
fıkrası ve 13’üncü maddesinde belirtilen hüküm 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz
Döneminden önce kayıt olan öğrencileri kapsamamaktadır. Eski kayıtlı yüksek
lisans öğrencilerinden tam-zamanlı olanların öğrenim süresi en az iki, en çok
dört; yarı-zamanlı olanların öğrenim süresi, en az üç, en çok altı dönemdir.
Bu süreler öğrencinin durumu değerlendirilerek bu yönetmeliğin 9’uncu
maddesinin (1)’fıkrasında tanımlanan tez danışmanının veya 15’inci maddesinde
tanımlanan dönem projesi danışmanının önerisi, lisansüstü eğitim komitesi ve
bölüm veya program başkanının onayı ile öğretim süresi en çok iki dönem daha
uzatılabilir. Bu konuda ilgili form
doldurularak Enstitü Müdürlüğü bilgilendirilir. |
Geçici
Madde
|
4. |
2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Dönemi’nden
önce kayıt olan öğrenciler bu yönetmeliğin 9’uncu maddesinin (1)’inci fıkrası
ve 15’inci maddesinde tanımlanan akademik danışman veya tez danışmanı veya
dönem projesi danışmanının önerisi ve bölüm veya program başkanının onayı ile
yarı-zamanlı öğrenciler tam-zamanlı statüye, tam-zamanlı öğrenciler de
yarı-zamanlı statüye geçebilir. Bu konuda ilgili form doldurularak Enstitü Müdürlüğü bilgilendirilir.
Statü değişikliği yapan öğrencinin öğretim süresi yeni statüde kalan dönem
sayısı hesaplanarak bulunur. Kalan dönem sayısını bulmak için, yeni statüdeki
toplam dönem sayısının mevcut statüdeki toplam dönem sayısına oranı hesaplanır
ve bu oran mevcut statüdeki kalan dönem sayısı ile çarpılır. |
Geçici
Madde
|
5. |
Bu yönetmeliğin 9’uncu maddesinin (1)’inci fıkrası ve 20’nci
maddesinin (1)’inci fıkrasında belirtilen danışman atamaları 2017 – 2018
Akademik Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrenciler için en geç üçüncü
dönemin ders ekleme veya çıkarma tarihine kadar yapılması gerekmektedir. |
Geçici
Madde
|
6. |
Bu yönetmeliğin 9’uncu maddesinin (5)’inci fıkrası ve 20’nci maddesinin
(5)’nci fıkrasında belirtilen tez konusu belirleme
süreci 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrenciler
için en geç üçüncü dönemin ders ekleme veya çıkarma tarihine kadar yapılması
gerekmektedir. |
Geçici
Madde
|
7. |
Bu yönetmeliğin 11’inci maddesinin (2)’nci fıkrası, 20’nci maddesinin (5)’inci fıkrası ve 26’ncı
maddesinin (4)’üncü fıkrasında belirtilen Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği
Kurulu’nun onay veya muafiyet formu 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Dönemi
öncesi kayıtlı olan öğrenciler için zorunlu olmayıp, bu öğrencilerin de tez
çalışmaları için Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kuruluna onay veya
muafiyet formu için başvuruda bulunmaları teşvik edilir. |
Geçici
Madde
|
8. |
Bu yönetmeliğin 15’inci maddesinde belirtilen dönem projesi danışman
atamaları 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrenciler
için en geç projenin yapılacağı dönemin başına kadar yapılması gerekmektedir. |
Geçici
Madde
|
9. |
Bu yönetmeliğin 17’nci maddesinin (2)’nci
fıkrasında belirtilen doktora programlarındaki seminer dersi 2017 – 2018
Akademik Yılı Güz Dönemi öncesi kayıtlı olan öğrenciler için kayıt sırasında
program müfredatında yer almadığı durumda zorunlu değildir. |
|
10. |
Bu yönetmeliğin 18’inci maddesinin (1)’inci fıkrasında belirtilen
hüküm 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrencileri
kapsamamaktadır. Bu durumdaki tam-zamanlı öğrenciler için öğrenim süresi en
az dört, en çok on; yarı-zamanlı öğrenciler için öğretim süresi, en az altı, en
çok on dört dönemdir. Bu süreler öğrencinin durumu değerlendirilerek bu
yönetmeliğin 20’nci maddesinin (1)’inci fıkrasında tanımlanan tez
danışmanının önerisi, lisansüstü eğitim komitesi ve bölüm veya program başkanının
onayı ile öğretim süresi en çok iki dönem daha uzatılabilir. Bu konuda ilgili form doldurularak Enstitü
Müdürlüğü bilgilendirilir. |
Geçici
Madde
|
11. |
Bu yönetmeliğin 18’inci maddesinin (5)’nci
fıkrasında belirtilen “Yayın Bekleme” statüsüne başvuru 2017 – 2018 Akademik
Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrenciler için azami eğitim süresinin
sonu yerine normal eğitim süresinin (on dönem) sonu olarak uygulanır. |
Geçici
Madde
|
12. |
Bu yönetmeliğin 7’nci maddesinin (2)’nci
fıkrası ve 26’ncı maddesinin (3)’ncü fıkrasında belirtilen
hükümler 2017 – 2018 Akademik Yılı Güz Döneminden önce kayıt olan öğrencileri
kapsamamaktadır. |
Geçici
Madde
|
13. |
Bu yönetmeliğin 22’nci maddesinin (2)’nci
fıkrasında belirtilen tez izleme komitesinde tez danışmanından başka bölüm
veya program dışından bir üye bulunma zorunluluğu 2017 – 2018 Akademik Yılı
Güz Döneminden önce kayıt olan ve tez izleme komitesi üyeleri 2017 – 2018
Akademik Yılı Güz Döneminden önce atanmış olan doktora öğrencilerini kapsamamaktadır. |
Yürütme
|
35. |
Bu yönetmelik, Doğu Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü
tarafından yürütülür. |
Yürürlük
|
36. |
Bu yönetmelik, Vakıf Yöneticiler Kurulu tarafından
onaylandığı tarihte yürürlüğe girer. |
Tablo
1 Lisansüstü programlarda kullanılan notlar
Harf Notu |
Katsayı |
Açıklama |
|
|
|
Yüksek Lisans |
Doktora |
A |
4.00 |
Başarılı |
Başarılı |
A- |
3.70 |
Başarılı |
Başarılı |
B+ |
3.30 |
Başarılı |
Başarılı |
B |
3.00 |
Başarılı |
Başarılı |
B- |
2.70 |
Koşullu başarılı |
Başarısız |
C+ |
2.30 |
Koşullu başarılı |
Başarısız |
C |
2.00 |
Koşullu başarılı |
Başarısız |
C- |
1.70 |
Başarısız |
Başarısız |
D+ |
1.30 |
Başarısız |
Başarısız |
D |
1.00 |
Başarısız |
Başarısız |
D- |
0.70 |
Başarısız |
Başarısız |
F |
0.00 |
Başarısız |
Başarısız |
NG |
0.00 |
Devamsızlıktan başarısız |
Devamsızlıktan başarısız |
I |
- |
Eksik |
Eksik |
W |
- |
Dersten çekilme |
Dersten çekilme |
SS |
- |
Seminer dersi yeterli |
Seminer dersi yeterli |
SU |
- |
Seminer dersi yetersiz |
Seminer dersi yetersiz |
PS |
- |
Dönem projesi kabul |
- |
PI |
- |
Dönem projesi düzeltilerek kabul |
- |
PU |
- |
Dönem projesi yetersiz |
- |
PP |
- |
Dönem
projesi sürüyor |
- |
TP |
- |
Dönem
sonu tez çalışması yeterli |
Dönem
sonu tez çalışması yeterli |
TU |
- |
Dönem
sonu tez çalışması yetersiz |
Dönem
sonu tez çalışması yetersiz |
TS |
- |
Tez savunması kabul |
Tez savunması kabul |
TI |
- |
Tez savunması düzeltilerek kabul |
Tez savunması düzeltilerek kabul |
TR |
- |
Tez savunmasının yinelenmesi |
Tez savunmasının yinelenmesi |
TJ |
- |
Tez savunması ret |
Tez savunması ret |
QS |
- |
- |
Doktora yeterlik sınavında başarılı |
QU |
- |
- |
Doktora yeterlik sınavında başarısız |