ÖĞRETİM, SINAV VE
BAŞARI TÜZÜĞÜ
KUZEY KIBRIS EĞİTİM VAKFI VE DOĞU AKDENİZ
ÜNİVERSİTESİ KURULUŞ YASASI
(18/1986, 39/1992, 58/1992, 37/1997)
(Madde 18, 24, 25, 28, 30, 31 ve 32 altında Tüzük)
Kuzey Kıbrıs Türk
Cumhuriyeti Bakanlar Kurulu, Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı, Vakıf Yöneticiler
Kurulu’nun 18/1986 sayılı Kuzey Kıbrıs Eğitim Vakfı ve Doğu Akdeniz
Üniversitesi Kuruluş Yasası’nın 18., 24., 25., 28., 30., 31. ve 32. maddeleri
uyarınca yaptığı aşağıdaki Tüzüğü onaylar.
Kısa İsim |
1. |
Bu Tüzük, “Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğretim, Sınav
ve Başarı Tüzüğü” olarak isimlendirilir. |
BİRİNCİ KISIM GENEL KURALLAR |
||
Tefsir
|
2. |
Metin
başka türlü gerektirmedikçe bu Tüzükte geçen “Bakanlar Kurulu”, “Bölüm
Başkanı”, “Bölüm Kurulu”, “Dekan”, “Enstitü Müdürü”, “Fakülte Kurulu”,
“İngilizce Hazırlık Okulu Müdürü”, “Rektör”, “Senato”, “Vakıf Yöneticiler
Kurulu”, “Yüksek Okul Müdürü” deyimleri, bu Tüzüğün kaynaklandığı Yasadaki
deyimler için verilen anlam karşılıklarını ifade eder. “Üniversite Harçları” öğrencilerden alınacak
sınav ve öğrenim ücretlerini ifade eder. |
Kapsam
|
3. |
Bu Tüzük,
Doğu Akdeniz Üniversitesi öğrenci
kayıt-kabul, öğretim, sınav, başarı ve mezuniyet koşulları ile mezuniyet
ünvanlarına ilişkin hükümleri kapsar. |
ÖĞRENCİ KAYIT – KABUL VE
ÖĞRETİM KURALLARI
Öğrenci
Kayıt-Kabul Koşulları
|
4. |
(1) Her akademik yıl Üniversiteye kabul
edilecek öğrenci sayısı Üniversite Senatosu’nun önerisi ile Vakıf Yöneticiler
Kurulu tarafından belirlenir. (2) Üniversiteye kabul edilecek
öğrenciler için kabul ilke ve koşulları Senato tarafından onaylanan “Doğu
Akdeniz Üniversitesi Giriş Sınavları ve Öğrenci Kabul Yönetmeliği” ne göre
belirlenir. (3) Üniversiteye giriş ile ilgili her
türlü işlem için Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurulur. (4) Bir öğrencinin, Üniversiteye
girişte verdiği belgenin sahte veya gerçeğe aykırı olduğunun anlaşılması
halinde, Üniversite ile ilişkisi derhal kesilir ve ödediği harç iade edilmez.
|
|||||||||||||
Akademik Yıl
Takvimi, Eğitim-Öğretim
Programları ve Öğrenim Süreleri
|
5. |
(1) |
Akademik yıl
takvimi, Nisan ayından önce Üniversite Senatosu tarafından hazırlanır ve
karara bağlanır. Hazırlanan takvim, en
geç Mayıs ayı sonuna kadar Rektörlükçe ilan edilir. |
||||||||||||
|
|
(2) |
Bir eğitim-öğretim programı, mezun olmak için
öngörülen gerekli teorik ders, laboratuvar, stüdyo, uygulama, staj ve benzeri
çalışmalardan oluşur. Bölüm veya Yüksekokulların hazırladıkları bu programlar
ve içerikleri, ders sayıları ve
kredi saat toplamları Fakülte
veya Yüksekokul Kurulu’nun teklifi ve Üniversite Senatosu’nun onayı ile
kesinleşir. |
||||||||||||
|
|
(3) |
Üniversitenin
değişik birimlerinde uygulanan öğrenim programlarının normal süreleri aşağıda
belirtildiği gibidir: (a) Lisans Programları: 4 - 5 akademik
yıl. (b) Önlisans Programları: 2 - 3
akademik yıl. (c) Lisansüstü Programları: Bu
programların süresi Senato tarafından onaylanan “Doğu Akdeniz Üniversitesi Lisansüstü Öğretim Yönetmeliği” ile
belirlenir. (d) İngilizce Hazırlık Okulu
Programları: 1 dönem - 1 akademik yıl. |
||||||||||||
RG 27.05.10 |
|
(4) |
|
||||||||||||
Öğretim
Dili
|
6. |
Üniversitede
öğretim dili İngilizcedir. Ancak, Senato’nun kararıyla akademik
birimlerde Türkçe öğretim yapılabilir. |
|||||||||||||
Öğretim
Ücretleri
|
7. |
(1) Üniversitede öğretim ücrete
tabidir. Öğrencilerden alınacak Üniversite harçları, giriş sınavlarının
ilanından önce Vakıf Yöneticiler Kurulunca saptanır ve Rektörlükçe ilan
edilir. (2) Öğrenci, Üniversite harçlarını her
akademik dönem başında Öğrenim Harç Yönetmeliğinde belirlenen kural ve
yöntemlere göre ödemek zorundadır. Harcını ödemeyen öğrenci, ders,
laboratuvar ve sınava alınmaz. Bu öğrenciye Üniversite tarafından hiçbir
belge verilmez. (3) Ödenen Üniversite harçları 11.
maddede belirtilen kayıt sildirme durumları dışında iade edilmez. |
|||||||||||||
Kredi
Sistemi
|
8. |
Öğretimde kredi-saat sistemi uygulanır. Bir dersin kredi-saat
değerinin saptanmasında o ders için öngörülen toplam haftalık ders sayısı
esas alınır. Ancak, varsa, dersin haftalık laboratuvar ve diğer uygulamalı
çalışma saatlerinin toplamları dikkate alınarak kredi saati belirlenir. |
|||||||||||||
Öğrenci Danışmanlığı
|
9. |
Öğrenci
danışmanlığı, ders programı, akademik, idari ve sosyal konularda öğrenciye
rehberlik yapmak üzere Akademik Personel tarafından yürütülür. Danışmanlık,
ilgili Bölüm Başkanı veya Müdür tarafından düzenlenir. |
|||||||||||||
Ders Yükü, Derse
Kayıt, Geç Kayıt, Ders Önkoşulları, Ders Ekleme-Bırakma, Dersten
Çekilme, Ders Tekrarı
|
10. |
Öğrenciler,
eğitim-öğretim süreleri boyunca her dönem başında Rektörlükçe ilan edilen
sürelerde ve belirlenen yöntemlerle kayıtlarını yenilemek zorundadırlar: (1) Öğrencinin her dönem başında kayıt
olacağı dersler, “Ders Kayıt Yönetmeliği” uyarınca danışmanın önerisi ve
ilgili Bölüm Başkanı veya Yüksek Okul Müdürünün onayı ile belirlenir. Dönem
kaydının yapılması için öğrencinin mali yükümlülüklerini yerine getirmiş
olması gerekmektedir. |
|||||||||||||
|
|
(2) Öğrencinin dönemlerde alacağı ders
yükü, ders kayıtları, ders önkoşulları, ders tekrarı, ders ekleme-bırakma ve
dersten çekilme ile geç kayıt koşulları “Ders Kayıt Yönetmeliği” nde
düzenlenir. |
|||||||||||||
|
|
(3) Öğrenci, kayıtlı bulunduğu
programın birinci ve ikinci dönemler için öngörülen derslere, derslerin açık
olması durumunda, kayıt olmakla
yükümlüdür. |
|||||||||||||
|
|
(4)
İki
ardışık dönem izinsiz olarak kaydını yenilemeyen öğrencinin üniversite ile
ilişkisi kesilir. |
|||||||||||||
Kayıt
Sildirme ve
Harç İadesi
|
11. |
Öğrenci, Öğrenci İşleri
Müdürlüğü’ne yazılı başvuru ile ve Üniversite Yönetimince öngörülen işlemleri
tamamlamak sureti ile kaydını sildirebilir. Kayıt
sildirme işlemlerini tamamlayan öğrenciye, kayıt sildirme başvuru tarihine
bağlı olarak, ödemiş olduğu öğrenim ücretinden (kayıt harcından) Vakıf
Yöneticiler Kurulu tarafından belirlenen oranlarda iade yapılır. |
|||||||||||||
Derslere Devam Zorunluluğu |
12. |
Öğrenciler kayıtlı oldukları her
türlü ders, laboratuvar, stüdyo, uygulama, staj ve bunların gerektirdiği veya
ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik
çalışmaların tümüne katılmakla yükümlüdür. Öğrencilerin devam durumları
dersin öğretim elemanı tarafından izlenir ve değerlendirilir. Fakülte/Okul
Kurulları tarafından belirlenen limitlerin üzerinde devamsızlığı olan ve/veya
dersin değerlendirmesine esas olan
koşulları yerine getirmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. |
|||||||||||||
Öğrenci Statüsü |
13. |
Öğrenciler
tam-zamanlı, yarı-zamanlı, özel öğrenci ve misafir öğrenci olmak üzere dört
ayrı statüde bulunurlar. |
|||||||||||||
|
|
(1) |
Bir lisans
veya önlisans programında dönemlik kredili ders yükünün 3/5 veya daha fazlasına kayıt yaptırmış
öğrenciler “tam-zamanlı” (full – time) öğrenci statüsündedirler |
||||||||||||
|
|
(2) |
Bir lisans
veya önlisans programında Danışmanın önerisi ve Bölüm Başkanı / Okul
Müdürünün onayı ile dönemlik kredili ders yükünün 3/5’den daha azına kayıt
yaptırmış öğrenciler “yarı – zamanlı” (part - time) statüsündedirler. |
||||||||||||
|
|
(3) |
Üniversitedeki
programlardan herhangi birine kayıtlı olmayan ve kendisine sadece bazı
derslere katılabilme izni verilen kişiler ”özel öğrenci” (special student)
statüsünde kaydedilirler. Bu statüdeki bir öğrenciye diploma veya ünvan
verilemez. Ancak, Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve aldığı
dersler ile bu derslerdeki başarısını
gösteren bir belge verilir. Özel öğrenci olarak kabul edilmek
isteyenlerin başvuruları, ilgili Bölüm Başkanı veya Okul Müdürü tarafından
değerlendirilerek karara bağlanır. Bu öğrencilerin kayıt işlemleri Öğrenci
İşleri Müdürlüğü tarafından ilgili mevzuata uygun olarak yapılır. Özel
öğrenci olarak başvuranlardan en az lise diploması aranır. |
||||||||||||
|
|
(4) |
Ülke içinde
veya dışında bir yüksek öğretim kurumunda lisans veya lisansüstü düzeyinde
eğitim görmekte olup, bulunduğu yüksek öğretim kurumunun izniyle belli bir
süre için Doğu Akdeniz Üniversitesinde kredi transferi amacıyla ders alan
öğrenciler “misafir öğrenci” olarak tanımlanır. Misafir öğrencilere diploma
ve ünvan verilmez, ancak aldıkları dersleri ve kazandıkları kredileri
gösteren bir belge verilir. Misafir öğrenci statüsüyle ilgili koşul ve
kurallar Üniversite Senato’su
tarafından onaylanan bir yönetmelikle belirlenir. |
||||||||||||
Çift Anadal Lisans Programları
|
14. |
Bir lisans eğitim-öğretim
programına devam etmekte olan öğrencilerden belirli koşulları yerine
getirenlerin, istedikleri ve kabul edildikleri takdirde, aynı fakülte içinde
veya dışında başka bir bölüm ya da fakültede, ikinci bir lisans diploması
almalarına olanak sağlamak üzere, devam etmelerine izin verilen
eğitim-öğretim programına “Çift Anadal Lisans Programı” adı verilir. Çift
Anadal Lisans Programları ile ilgili koşul ve kurallar Üniversite Senato’su
tarafından onaylanan bir yönetmelikle belirlenir. |
|||||||||||||
Yan Dal Programları |
15. |
Bir lisans eğitim-öğretim
programına devam etmekte olan öğrencilerden belirli koşulları yerine
getirenlerin istedikleri ve kabul edildikleri takdirde, aynı fakülte içinde
veya dışında başka bir bölüm ya da fakültede, belirli bir alanda bilgi sahibi
olmalarına olanak sağlamak üzere, devam etmelerine izin verilen
eğitim-öğretim programına “Yan Dal Programı” adı verilir. Yandal programı ayrı bir lisans programı anlamını
taşımaz. Yan Dal Programları ile ilgili koşul ve kurallar Üniversite
Senatosu tarafından onaylanan bir yönetmelikle belirlenir. |
|||||||||||||
ÜÇÜNCÜ KISIM SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME |
|||||||||||||||
Derslerde Dönem Notu Anlam ve Değerleri |
16. |
(1) |
Öğrencilere, aldıkları her
ders için aşağıdaki harf notlarından biri ilgili Akademik Personel tarafından
dönem notu olarak takdir edilir. Harf Notu Katsayı A 4.00 A- 3.70 B+ 3.30 B 3.00 B- 2.70 C+ 2.30 C 2.00 C- 1.70 D+ 1.30 D 1.00 D- 0.70 F 0.00 NG 0.00 I = Eksik - W = Dersten Çekilme - S = Yeterli - U = Yetersiz - NG = Devamsızlıktan Başarısız
|
||||||||||||
|
|
(2) |
Herhangi bir dersten D-,
F, NG veya U notlarından birini alan bir öğrenci o dersi, verildiği ilk
dönemde tekrar almakla yükümlüdür. |
||||||||||||
|
|
(3) |
“I”
Eksik: “I” notu,
geçerli bir nedenden dolayı, dönem sonu sınavına girmeyen ve/veya dönem
notunun hesaplanmasında rolü bulunan atölye/laboratuvar çalışması ve benzeri
yükümlülüklerinden bir kısmını yerine getirmeyen öğrenciye verilir. “I”
notunun verildiği dönemi izleyen dönemin kayıt tarihinden 1 hafta önce
tamamlanması gerekir, aksi halde “I” notu kendiliğinden “F” notuna dönüşür.
Ancak, öğrencinin mazeretinin devam etmesi halinde, ilgili Bölüm
Başkanlığınca yapılacak teklif üzerine, “I” notunun tamamlanma süre ve
koşulları Fakülte Kurulu tarafından görüşülüp karara bağlanır. Mezuniyet
durumundaki öğrenciler için yukarıda belirtilen sürelere uyulması koşulu
aranmaz. Bu öğrencilerin durumları Fakülte Kurulunda görüşülüp karara
bağlanır. “I” notu, başka bir nota dönüştürülünceye kadar dönem ortalaması
(GPA) ve genel ortalama (CGPA) hesaplamalarında dikkate alınmaz. “I” notu
verilebilmesi için, öğrencinin, dönem sonu sınav tarihinden itibaren en geç 3
işgünü içinde, mazeretini belgeleri ile birlikte ilgili dersin Akademik
Personele iletilmesi gerekir. |
||||||||||||
|
|
(4) |
“W” Dersten Çekilme: Öğrencinin,
herhangi bir nedenle, ilk ders gününden başlayarak üçüncü ve on birinci
haftalar arasında, kayıtlı bulunduğu dersten çekildiğini belirtir. “W”,
öğrencinin karne ve “Transcript”inde gösterilir. |
||||||||||||
|
|
(5) |
“S”-“U” Yeterli - Yetersiz: “S” ve
“U” ile değerlendirmeye tabi bir ders veya staj çalışması başarılı olarak
tamamlandığı takdirde “S”, başarısız olduğu takdirde “U” ile değerlendirilir. |
||||||||||||
|
|
(6) |
100 üzerinden verilen
notların harf notu karşılıkları Üniversite Senatosu tarafından saptanır. |
||||||||||||
|
|
(7) |
“NG” Boş
Not (Nil Grade)/ Devamsızlıktan Başarısız: “NG” notu, derse devam yükümlülüklerini
ve/veya dersin değerlendirilmesine esas olan koşulları yerine getirmeyen
öğrenciye, Fakülte/Okul Kurullarının belirlediği kıstaslar esas alınarak
ilgili dersin Akademik Personeli tarafından takdir edilir. “NG” notunun
Akademik Personel tarafından hangi koşullarda takdir edileceği dersi alan
öğrencilere dönem başında bildirilir. “NG” notu, öğrencinin dönem ve genel
not ortalaması hesaplanmasına katılır. |
||||||||||||
İngilizce
|
17. |
(1) İngilizce Hazırlık Okulu
programları, Doğu Akdeniz Üniversitesi’ne giriş ve kayıt hakkı kazanan
öğrencilerin İngilizce bilgilerini Üniversite’deki dersleri izleyebilecek
düzeye çıkarmak amacı ile İngilizce Hazırlık Okulu Müdürlüğünce düzenlenir. (2) İngilizce Hazırlık Okulu öğrencileri, İngilizce Yeterlik Sınavı
birinci aşaması sonuçlarına göre İngilizce Hazırlık Okulu Müdürlüğü’nce belirlenen programa
devam etmekle yükümlüdür. (3) İngilizce Hazırlık Okulu’nda izlenecek
değişik seviyedeki her bir programın süresi bir dönemden az olamaz. |
|||||||||||||
İngilizce Hazırlık Okulunda Sınavlar, Başarı
ve Bölüm Programına Geçiş
|
18. |
(1)
|
İngilizce Hazırlık Okulu tarafından hazırlanan
İngilizce Yeterlik Sınavında başarılı olan öğrenciler bölüm programlarına
devam hakkı kazanır. |
||||||||||||
(2)
|
İngilizce Yeterlik Sınavı, Güz ve Bahar
dönemlerinin başlarında ve sonlarında yapılır. Güz dönemi sonunda ve Bahar
dönemi başında yapılacak sınav ayni tarihte yapılabilir. İngilizce Yeterlik
Sınavı, Senato’nun onayladığı İngilizce
Hazırlık Okulu’nun akademik takviminde belirlenen tarihlerde ve aşağıdaki koşullar uyarınca yapılır: |
||||||||||||||
|
|
|
(a) Güz
dönemi başında yapılan İngilizce Yeterlik Sınavına, Güz döneminde ilk kez
Üniversite’ye yeni kayıt yaptıran ve/veya İngilizce Hazırlık Okulu
programlarına devam etmiş tüm öğrenciler girebilirler. (b) Güz
dönemi sonunda yapılan İngilizce Yeterlik Sınavına İngilizce Hazırlık Okulu
programlarından Orta Düzeyi (Intermediate) veya Üst Orta Düzeyi
(Upper-intermediate) başarı ile tamamlayan öğrenciler girebilir. (c)
Bahar dönemi başında yapılan İngilizce Yeterlik
Sınavına Üniversite’ye Bahar döneminde ilk kez yeni kayıt yaptıran öğrenciler
girebilir. (d) Bahar
dönemi sonunda açılan İngilizce Yeterlik Sınavına katılabilmek için İngilizce
Hazırlık Okulu programlarından Orta Düzeyi (Intermediate) veya Üst Orta
Düzeyi (Upper- Intermediate) başarı ile tamamlamaları gerekir. (e) Güz dönemi sonunda, Bahar dönemi
başında ve Bahar dönemi sonunda yapılan İngilizce Yeterlik Sınavlarına o
dönemde izinli olan öğrenciler katılamaz. (f)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam etmiş
fakat Orta Düzeyi (Intermediate) başarı ile tamamlayamamış öğrencilerin Yaz
Dönemi sonunda açılan İngilizce Yeterlilik Sınavına katılabilmeleri için Yaz
Dönemi’ne devam ederek Orta Düzey (Intermediate) başarı ile tamamlamaları
gerekir. (g)
Öğrencinin, İngilizce Hazırlık Okulu’nu başarı ile
tamamlaması için İngilizce Yeterlik Sınavında başarılı olması koşuldur. Orta
veya daha üst düzeydeki bir programdan başarılı olmak gerekli bir koşul
olmakla birlikte yeterli değildir. (h)
İngilizce Yeterlik Sınavı başarı ölçütleri ilgili
fakülte kurulları ile İngilizce Hazırlık Okulu Kurulu tarafından öğrencilerin
dil bilgi ve becerileri açısından ihtiyaçları dikkate alınarak
belirlenebilir. (i)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam
ederek Orta düzeyi (Intermediate) başarı ile tamamladığı halde İngilizce
Yeterlik Sınavında başarılı olamayan öğrenciler (a), (b), ve (d)
bendlerindeki sınav hakları saklı kalmak koşulu ile, Üst Orta düzeydeki
(Upper-intermediate) programını takip ederler. (j)
İngilizce Hazırlık Okulu programlarına devam
ederek Üst Orta Düzeyi (Upper Intermediate) başardığı halde İngilizce
Yeterlik Sınavında başarılı olamayan öğrenciler (a), (b) ve (d) bendlerindeki
sınav hakları saklı kalmak koşulu ile, Hazırlık Okulu’nda bu öğrenciler için
düzenlenen 16 haftalık programları (English for Academic purposes, English
for Specific purposes gibi) takip ederler. |
||||||||||||
|
|
(3) |
İngilizce
Hazırlık Okulu programına 2 yıl devam eden ve
İngilizce Yeterlik Sınavlarında başarılı olamayan öğrencilerin Üniversite ile
ilişkileri kesilir. |
||||||||||||
|
|
(4) |
İngilizce
Hazırlık Programında öğrenim gören KKTC uyruklu öğrenciler, başarılarına
bakılmaksızın, talep etmeleri durumunda Türkçe eğitim yapan önlisans
programlarına kayıt yapabilirler. |
||||||||||||
Lisans ve İki
Yıllık Okul Programlarında
Sınavlar ve Değerlendirmeler |
19. |
(1) |
Her dönem en az 1, en çok 3 dönem
içi sınavı ve bir de dönem sonu sınavı yapılır. Yarım saatı aşmayan kısa
süreli sınavlar -“Quiz”ler- bu
sınırlamanın dışındadır. |
||||||||||||
|
|
(2) |
Her dersin verildiği dönem başında,
dersin içeriği ve varsa proje, laboratuvar/atölye konularını da içeren
detaylı bir dökümü ile verilecek sınavların sayısı ve ağırlıkları, Akademik
Personel tarafından hazırlanıp, ilgili Bölüm Başkanına ve derse kayıtlı
öğrenciye yazılı olarak veya dersin web sayfasında bildirilir. |
||||||||||||
|
|
(3) |
Bir ders için öngörülen proje,
laboratuvar/atölye çalışmalarının yerine getirilmesi zorunludur. Bu
çalışmaları tamamlamayan öğrenci o dersten başarısız sayılır. |
||||||||||||
|
|
(4) |
Dönem sonu sınavları ders
bitiminden en az 3 gün sonra, Rektörlük tarafından saptanan gün ve saatlerde
yapılır. |
||||||||||||
|
|
(5) |
Ders bitiminden önceki bir hafta
esnasında ara sınav yapılamaz. |
||||||||||||
|
|
(6) |
Her dersin sınavı sorumlu Akademik
Personel tarafından hazırlanır ve değerlendirilir. Birden fazla grubu olan
derslerde koordinasyon esastır. |
||||||||||||
|
|
(7) |
Bir dersin dönem sonu not değerlendirilmesi
16. Maddeye göre yapılır. |
||||||||||||
Lisans ve İki Yıllık Yüksekokul Programlarında 2007 – 2008 Akademik
Yılı öncesi Kayıtlı Öğrenciler için Başarı
|
20. |
Bir
öğrencinin dönem sonu ve genel başarı durumu aşağıda belirtilen kıstaslara
göre saptanır: |
|||||||||||||
(1) |
Öğrencinin
başarı durumu her dönem sonunda not ortalamaları hesaplanarak belirlenir.
Öğrencinin bir dersten aldığı kredi, o dersin kredi-saat değeri ile öğrenciye
takdir edilen ders notu katsayısının çarpılmasıyla bulunur. Dönem not
ortalaması (GPA) öğrencinin o dönem aldığı derslerden sağladığı toplam
kredinin, aldığı derslerin kredi-saat değerleri toplamına bölünmesiyle
hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA) ise, öğrencinin Üniversiteye
girişinden itibaren aldığı derslerin tümü dikkate alınarak elde edilir.
Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o derslerden alınan en son
not, daha önce alınan not yerine genel not ortalamasına dahil edilir. Gerek
dönem ve gerekse genel not ortalamalarının hesaplanmasında, madde 16.(1)’de
tanımlanan harf notları ve katsayı karşılıkları esas alınır ve ortalamalar
noktadan sonra 2 hane olarak hesaplanır. |
||||||||||||||
|
|
(2) |
Öğrencinin
bir dönemde başarılı sayılabilmesi için dönem sonu ortalaması (GPA)’nın tam
not olan 4.00 üzerinden asgari 2.00 olması gerekir. Bir dönemde normal ders
yükü alan ve dönem sonu ortalaması 3.00-3.49 olan öğrenci Şeref Öğrencisi,
3.50-4.00 olan öğrenci Yüksek Şeref Öğrencisi sayılır. |
||||||||||||
|
|
(3) |
“Akademik Dönem” öğrencinin genel not ortalaması (CGPA) hesaplamasına
esas teşkil eden ve takip etmekle yükümlü olduğu eğitim-öğretim programında
kat ettiği mesafeye tekabül eden dönemi anlatır. Öğrencinin kaçıncı Akademik
Dönem’de bulunduğu, takip ettiği eğitim-öğretim programı ve o dönem dahil,
almış olduğu dersler göz önünde tutularak ilgili Bölüm Başkanlığı veya Okul
Müdürlüğü’nce saptanır. |
||||||||||||
|
|
(4) |
Genel not ortalaması
(CGPA) aşağıdaki limitlerin altında olan, 4-yıllık
programlara kayıtlı öğrencilere madde 20(6), 20 (7), 20 (9), 20(10) ve 20(11)’de belirtilen
kıstaslar uygulanır. İkinci Akademik Dönem veya 1.
Yıl sonunda 1.15 Üçüncü Akademik Dönem
sonunda 1.35 Dördüncü Akademik Dönem
sonunda 1.55 Beşinci Akademik Dönem
sonunda 1.70 Altıncı Akademik Dönem
sonunda 1.80 Yedinci Akademik Dönem sonunda 1.90 |
||||||||||||
|
|
(5) |
Genel not ortalaması
(CGPA) aşağıdaki limitlerin altında olan, 2-yıllık programlara kayıtlı
öğrencilere madde 20(6), 20(7), 20(9), 20(10) ve 20(11)’de belirtilen
kıstaslar uygulanır. İkinci Akademik Dönem
veya 1. Yıl sonunda 1.30 Üçüncü Akademik Dönem
sonunda 1.65 |
||||||||||||
|
|
(6) |
4 yıllık
programlara kayıtlı olup madde 20(4)’deki limitlerin ve 2 yıllık programlara
kayıtlı olup madde 20(5)’deki limitlerin altında genel not ortalaması olan
öğrencilere akademik durumlarını düzeltmeleri için “Akademik Uyarı” yapılır. |
||||||||||||
|
|
(7) |
Akademik
Uyarı alan öğrencilere, öğrencinin tercih sıralaması ve danışmanının
önerileri de dikkate alınarak, aşağıdaki işlemlerden biri uygulanır: (a) İlgili Fakülte veya Okul Kurulu’nun
kararı ile ve belirlenen kontenjanlar çerçevesinde başka bir programa yatay
geçiş yapmak. Bu gibi durumlarda 2 yıllık bir programdan 4 yıllık programa
geçiş yapılamaz. (b) Kayıtlı bulundukları bölüm
programlarına devam etmek. "Akademik Uyarı"yı takip eden
dönemlerde, bu tercihi yapan öğrencilerin ders kayıtlarında, daha önceden
alıp başarısız oldukları dersleri tekrar etmeleri öncelik taşır. Bu
öğrencilerden, normal ders yükünü aşmamak koşulu ile Hukuk Fakültesi Lisans
Programı'na kayıtlı olanlar en çok 3 yeni derse, diğer programlara kayıtlı
olanlar en çok 2 yeni derse kayıt yaptırabilirler. Ancak, öğrencinin daha
önceden alıp başarısız olduğu ve o dönem kayıt yaptırabileceği F, NG veya D-
aldığı ders varken öğrenciye yeni ders verilmez. |
||||||||||||
|
|
|
(c) Kayıtlı
bulunduğu programa devam seçeneğini kullanan fakat tekrar öngörülen
limitlerin altında kalarak ardışık 2 dönem “Akademik Uyarı” alan
öğrencilerden Hukuk Fakültesi Lisans Programı'na kayıtlı olanlar en çok 1
yeni derse kayıt yaptırabilirler; diğer programlara kayıtlı olanlar ise yeni
bir derse kayıt yapamazlar. Bu öğrenciler, 20(4) ve 20(5) ile belirlenen CGPA
limitlerine ulaşıncaya kadar, Hukuk Fakültesi Lisans Programı'na kayıtlı
öğrencilerin bir yeni ders alabilme hakları saklı kalmak üzere, eskiden almış
oldukları dersler arasından seçecekleri derslere kayıtlarını yaptırırlar.
Öğrenci, öncelikle F, NG veya D- aldığı derslere kayıt yaptırmakla
yükümlüdür. Öğrenci gerektiğinde D, D+ veya C- aldığı dersleri de tekrarlar. |
||||||||||||
|
|
|
(d) İki ardışık dönem
‘Akademik Uyarı’ aldıktan sonra, takip eden dönemde tekrar öngörülen
limitlerin altında kalan öğrenciye ‘Son Akademik Uyarı’ yapılır. Yukarıda
Madde 20.(7)’de yer alan tüm hükümler bu öğrencilere de aynen uygulanır. |
||||||||||||
|
|
(8) |
Transfer
öğrencilere Madde 20(4) veya Madde 20(5) intibak ettirildikleri dönem için
uygulanır. |
||||||||||||
RG 27.05.10 |
|
(9) |
Madde 20 (6) ve Madde 20(7) ile tanımlanan kurallara göre işlem gören öğrenciler, genel not ortalamalarını öngören limitlerin üzerine çıkarıncaya kadar ‘sınamalı’ (on probation) statüsündedirler. ‘Sınamalı’ durumunda olan bu öğrencilerden ‘Son Akademik Uyarı’ almış bulunanlar, takip eden dönemde de genel not ortalamalarını öngörülen limitlerin üzerine çıkaramamaları halinde (a) ilgili Fakülte veya Okul Kurulu’nun kararı ile ve belirlenen kontenjanlar çerçevesinde, başka bir programa yatay geçiş yapabilirler. Bu gibi durumlarda 2-yıllık bir programdan, 4-yıllık bir programa geçiş yapılamaz. Böyle bir geçişi gerçekleştiremeyen öğrencilerin Üniversite ile ilişkileri kesilir. (b) İçinde bulunulan Akademik Yılda, öğrencinin öğrenim gördüğü programa yeni kayıt yapan öğrencilerin ödemiş oldukları öğrenim ücretini ödeme koşulu ile öğrenimlerine ayni programda devam edebilirler. Bu tercihi kullanan öğrenciler “2. Akademik Uyarı” almış duruma getirilirler. Müzik Lisans Programı’nın alana
özgü derslerinde, başarısız olan öğrencilerin ilgili program ile ilişkileri kesilebilir.
Bu amaçla ilgili öğrencilerin ilişki kesme koşullarını düzenleyen bir “DAÜ
Müzik Lisans Programı İlişki Kesme Yönetmeliği” hazırlanır ve Senato’nun
onayı ile yürürlüğe girer. |
||||||||||||
Önlisans, Lisans ve 5 Yıllık
Programlarda 2007-08 Akademik Yılı ve Sonrası Yeni Kayıt Yapan
Öğrenciler için Başarı
|
21. |
(1) |
Öğrencinin başarı durumu her dönem
sonunda dönem not ortalaması (GPA) ve genel not ortalaması (CGPA)
hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten aldığı kredi, o dersin
kredi-saat değeri ile öğrenciye takdir edilen ders notu katsayısının
çarpılmasıyla bulunur. Dönem not ortalaması (GPA) öğrencinin o dönem aldığı
derslerden sağladığı toplam kredinin, aldığı derslerin kredi-saat değerleri
toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Genel not ortalaması (CGPA) ise,
öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren aldığı derslerin tümü dikkate
alınarak elde edilir. Öğrencinin tekrar ettiği dersler olması halinde, o
derslerden alınan en son not, daha önce alınan not yerine genel not
ortalamasına dahil edilir. Gerek dönem ve gerekse genel not ortalamalarının
hesaplanmasında, mezun olacağı dönem hariç, Tüzüğün ilgili maddesinde
tanımlanan harf notları ve katsayı karşılıkları esas alınır ve ortalamalar
noktadan sonra iki (2) hane olacak şekilde hesaplanır. Mezuniyet döneminde
ise, hesaplanan değer, noktadan sonra iki (2) haneden kesilir. |
||||||||||||
|
|
(2) |
Dönem not ortalaması (GPA) ve genel not ortalaması (CGPA) 2.00 veya üstü
olan öğrenciler başarılı sayılırlar. |
||||||||||||
|
|
(3) |
Bir dönemde normal ders yükü alan ve dönem sonu ortalaması (GPA) 3.00 –
3.49 olan başarılı öğrenciler Şeref Öğrencisi, 3.50 ve üstü olan başarılı
öğrenciler ise Yüksek Şeref Öğrencisi sayılırlar. |
||||||||||||
|
|
(4) |
“Fiili dönem” öğrencinin kayıtlı bulunduğu programdan ders aldığı her bir
güz ve bahar dönemini (İngilizce Hazırlık
Okulu programlarına kayıtlı olduğu dönemler hariç) ifade eder. |
||||||||||||
|
|
(5) |
Genel not ortalaması aşağıdaki limitlerde olan lisans ve 5-yıllık
programlara kayıtlı öğrenciler “Yeterli İlerleme Sağlamış ”, “Sınamalı” veya
“Başarısız” öğrenci sayılırlar. |
||||||||||||
|
|
|
Öğrencinin Fiili Dönem Sonu (FDS) |
Yeterli İlerleme Sağlamış Öğrenci |
Sınamalı Öğrenci |
Başarısız Öğrenci |
|||||||||
1.FDS |
|
|
|
||||||||||||
2.FDS |
CGPA ≥ 1.50 |
1.00 ≤ CGPA < 1.50 |
CGPA < 1.00 |
||||||||||||
3.FDS |
CGPA ≥ 1.50 |
1.00 ≤ CGPA < 1.50 |
CGPA < 1.00 |
||||||||||||
4.FDS |
CGPA ≥ 1.50 |
1.00 ≤ CGPA < 1.50 |
*** |
||||||||||||
5.FDS |
CGPA ≥ 1.80 |
1.50 ≤ CGPA < 1.80 |
CGPA < 1.50 |
||||||||||||
6.FDS |
CGPA ≥ 1.80 |
1.50 ≤ CGPA < 1.80 |
CGPA < 1.50 |
||||||||||||
7.FDS |
CGPA ≥ 1.80 |
1.50 ≤ CGPA < 1.80 |
CGPA < 1.50 |
||||||||||||
8.FDS ve üstü |
CGPA ≥ 2.00 |
1.80 ≤ CGPA < 2.00 |
CGPA < 1.80 |
||||||||||||
|
|
|
*** Üniversitede en az 4. fiili dönemini
tamamlamış (4. fiili dönemin bahar dönemi olması durumunda, yaz okulu sonunda) ve genel not ortalaması
(CGPA) 1.00’in altında olan öğrencilerin kayıtlı bulundukları programla
ilişkisi kesilir. |
||||||||||||
|
|
(6) |
Genel not ortalaması aşağıdaki
limitlerde olan önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler “Yeterli İlerleme
Sağlamış”, “Sınamalı” veya “Başarısız” öğrenci sayılırlar. |
||||||||||||
|
|
|
Öğrencinin Fiili Dönem Sonu (FDS) |
Yeterli İlerleme Sağlamış Öğrenci |
Sınamalı Öğrenci |
Başarısız Öğrenci |
|||||||||
1.FDS |
|
|
|
||||||||||||
2.FDS |
CGPA ≥ 1.50 |
1.00 ≤ CGPA < 1.50 |
CGPA < 1.00 |
||||||||||||
3.FDS |
CGPA ≥ 1.80 |
1.50 ≤ CGPA < 1.80 |
CGPA < 1.50 |
||||||||||||
4.FDS ve üstü |
CGPA ≥ 2.00 |
1.80 ≤ CGPA < 2.00 |
CGPA < 1.80 |
||||||||||||
|
|
(7) |
Başka bir yüksek öğretim kurumundan DAÜ’ye veya DAÜ içinde bulunduğu
programdan bir başka programa geçiş yapan öğrencilerin intibak ettirildikleri
dönem, fiili dönem olarak kabul edilir. Ancak, geçiş yaptıkları programda
eğitime başladıkları ilk dönem sonu yeterli
ilerleme sağlamış öğrenci gibi
işlem görürler. |
||||||||||||
|
|
(8) |
Öğrenci değişim programları çerçevesinde, üniversite dışında geçirilen
her dönem, bir fiili dönem sayılır. |
||||||||||||
|
|
(9) |
Öğrencilerin başarı durumuna göre, izleyen dönemde alacakları ders yükü
Ders Kayıt Yönetmeliğinde düzenlenir. |
||||||||||||
RG 27.05.10
|
|
(10) |
Lisans ve 5-yıllık programlarda 4. fiili dönem
(4. Fiili Dönemin bahar dönemi olması durumunda, yaz okulu sonunda)
veya sonrası dönemlerde genel not ortalaması (CGPA) 1.00’in altında olan
öğrenciler (a) isterlerse
üniversitenin sadece önlisans programlarına geçiş yapabilirler. (b) İçinde bulunulan
Akademik Yılda, öğrenim gördükleri programa yeni kayıt yapan öğrencilerin
ödemiş oldukları öğrenim ücretini ödeme koşulu ile öğrenimlerine ayni
programda devam edebilirler. |
||||||||||||
|
|
(11) |
Tüzük ve Yönetmeliklerde belirtilen geçerli bir sebep olmaksızın
öğrenciler normal eğitim öğretim süresi dört yıl olan programları sekiz
yılda, beş yıl olan programları ise on yılda tamamlamak zorundadır. İzinli
olarak geçirilen süreler öğrenim süresine katılmaz. Bu süreler içinde mezun
olamayan öğrencilerin Üniversite ile ilişkileri kesilir. Ancak mezuniyet
durumuna gelmiş ve belli koşulları yerine getiren öğrencilere ek süre
tanınabilir. Bu koşullar ile tanınacak ek süre ve uygulanacak kurallar “Ders
Kayıt Yönetmeliği”nce düzenlenir. |
||||||||||||
Lisansüstü Programlarda Sınavlar
ve
Başarı
|
22. |
Lisansüstü
programlardaki sınavlar ve başarı koşulları, bu Tüzüğe bağlı "Lisansüstü
Öğretim Yönetmeliği" ile belirlenir. |
|||||||||||||
Sınavlarla
İlgili Genel
Kurallar ve Nota İtiraz
|
23. |
Üniversitede
yapılan sınavlarla ilgili genel kurallar ve sınavlarda uyulacak diğer esaslar
ile nota itirazlar bu Tüzüğe bağlı
"Üniversite Sınav ve Değerlendirme Yönetmeliği" ile belirlenir. |
|||||||||||||
Stajlar
|
24. |
Öğrenci,
kendi bölümü ile ilgili eğitim‑öğretim programında belirtilen staj
çalışmalarını yerine getirmekle yükümlüdür. Öngörülen staj çalışmalarını
başarı ile tamamlamayan öğrenciye diploma ve mezuniyet belgesi verilmez.
Stajlar ve bunlarla ilgili raporlar, her bölümün kendi içinde kuracağı Staj
Komiteleri tarafından değerlendirilir. |
|||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||
Öğrenci Yatay ve Dikey Geçişleri
|
25. |
Üniversitenin
herhangi bir programına yatay ve dikey geçiş yoluyla kabul “Doğu Akdeniz Üniversitesi Giriş
Sınavları ve Öğrenci Kabul Yönetmeliği” nde düzenlenir. |
|||||||||||||
Diğer Yükseköğretim Kurumlarından Ders Alma
|
26. |
Öğrenciler
Yaz Okulunda veya Öğrenci Değişim Programlarında diğer yükseköğretim
kurumlarından da ders alabilirler. Bununla ilgili düzenlemeler “Üniversite
Dışından Ders Alma Yönetmeliği” ile düzenlenir. |
|||||||||||||
İzinli
Ayrılma
|
27. |
(1) Öğrenciler tekrar Üniversite’ye
dönmek üzere, izin alarak öğrenimlerine ara verebilirler. (2) İzin başvuruları Öğrenci İşleri
Müdürlüğü’ne yazılı ve gerekçeli olarak ve varsa belgeleri ile birlikte
yapılır. Yurt dışından yapılan başvurularda, başvurunun noterden tasdikli
olması koşulu aranır. (3) Öğrencilerin,
geçerli bir gerekçe ile, izin almak için derslerin başlangıcından itibaren
ilk 5 hafta içindeki başvuruları ile ilişkin kararlar, |
|||||||||||||
|
|
|
(a) Fakültelerde ilgili Bölüm
Başkanı’nın görüşü, Dekan’ın önerisi ve Rektörlüğün onayı ile, (b) Lisansüstü programlarda Enstitü
Müdürü’nün önerisi ve Rektörlüğün
onayı ile, (c) İngilizce Hazırlık Okulu ve Yüksek
Okullarda ilgili Okul Müdürü’nün önerisi ve Rektörlüğün onayı ile işleme
konur. |
||||||||||||
|
|
(4) |
Derslerin
başlangıcından itibaren 5 hafta sonraki sürede sadece resmi bir Sağlık Kurulu
Raporu ile belgelenmiş sağlık nedenleri veya zorlayıcı özel nedenleri olan
öğrenciler izin almak için başvuru yapabilirler. Yurt dışından yapılan
başvurularda tasdik tarihi esas alınır. Bu şekildeki başvurulara ilişkin
kararlar, (a) Fakültelerde ilgili Bölüm Kurulu
görüşü, Fakülte Kurulu kararı uyarınca, Dekan’ın önerisi ve
Rektörlüğün onayı ile, (b) Lisansüstü programlarda Bölüm
Kurulu görüşü, Enstitü Kurulu kararı uyarınca, Enstitü Müdürü’nün önerisi
ve Rektörlüğün onayı ile, (c) İngilizce
Hazırlık Okulu ve
Yüksekokullarda ilgili Okul Kurulu’nun kararı uyarınca, Müdür’ün önerisi ve
Rektörlüğün onayı ile işleme konur. |
||||||||||||
|
|
(5) |
İzin
başvurusu ile ilgili karar öğrenciye Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından
yazılı olarak tebliğ edilir. Kararın bir kopyası öğrencinin dosyasına konur. |
||||||||||||
|
|
(6) |
İzin başvurusu ile ilgili karar veya uygulamalara ilişkin itirazlar
karar tebliğ tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde Rektörlüğe yapılır
ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından incelenir. Üniversite Yönetim
Kurulunun kararı kesindir. |
||||||||||||
|
|
(7) |
Bir öğrenciye
öğrenim süresi boyunca en çok 4 (dört) dönem izin verilebilir. Zorunlu
hallerde bu süre Üniversite Yönetim Kurulu kararıyla aşılabilir. |
||||||||||||
İzinden
Dönüş
|
28. |
Öğrenci, izin
süresinin bitiminde normal dönem kaydını yaptırmak suretiyle öğrenimine devam
eder. Hastalık nedeni ile izin almış öğrenci, öğrenimine devam edecek durumda
olduğunu Sağlık Kurulu Raporu ile belgelemek zorundadır. İki dönem izin alan
bir öğrenci, birinci dönem sonunda öğrenimine devam etmek isterse, yazılı bir
dilekçe ile Öğrenci İşleri Müdürlüğüne başvurması gerekir. Başvuru izinli
ayrılmada uygulanan yönteme uygun olarak değerlendirilir ve karara bağlanır. |
|||||||||||||
Mezuniyet Diplomalar
ve
Harçlar
|
29. |
(1) Üniversitenin herhangi bir Bölüm
veya Yüksek Okulunda mezuniyet için öngörülen tüm koşulları başarı ile yerine
getirmiş ve genel not ortalaması (CGPA) asgari 2.00 olan öğrencinin
mezuniyeti, öğrenim süresi dikkate alınmaksızın, bağlı bulunduğu Bölüm ve
Fakülte Kurullarının önerisi ve Senatonun kararı ile kesinleşir. (2) Mezun olan öğrenciye verilecek
diploma ve/veya mezuniyet belgeleri Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından
hazırlanır ve üzerine tamamlanan programın adı, mezuniyet tarihi, kazanılan
unvan ve dereceleri yazılır. Diploma ve/veya mezuniyet belgelerinde Öğrenci
İşleri Müdürü, Fakülte Dekanı veya Yüksek Okul Müdürü ve Rektörün imzası ile
Üniversitenin mühür ve/veya soğuk damgası bulunur. (3) Üniversitenin çeşitli Fakülte ve
Yüksek Okullarında aşağıdaki derece ve unvanlar verilir. |
|||||||||||||
|
|
|
(a) |
Mühendislik Fakültesine
bağlı Bölümlerde: B.S. –
Mühendislik Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(b) |
İşletme ve Ekonomi
Fakültesi Bölümlerinde: B.A, B.B.A., B.S. –
İşletme ve Ekonomi Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(c) |
Fen ve Edebiyat Fakültesi Bölümlerinde: B.S. – Temel
Bilimler Lisans B.A. – Sosyal ve İnsani
Bilimler Lisans B.M. – Müzik Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(d) |
Hukuk Fakültesinde B.B.L. – Hukuk Fakültesi
Lisans |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
(e) |
Mimarlık Fakültesi
Bölümlerinde B.Arch – Mimarlık Lisans B.Int.Arch – İç Mimarlık
Lisans B.I.D. – Endüstriyel
Tasarım Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(f) |
İletişim Fakültesi
Bölümlerinde B.A. – Sosyal Bilimler
Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(g) |
Eğitim Fakültesi
Bölümlerinde B.S. – Temel Bilimler
Lisans B.A. – Sosyal Bilimler
Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(h) |
Bilgisayar ve Teknoloji
Yüksek Okulunda: A.C.A.T.D. – Bilgisayar
Destekli Teknik Çizim Önlisans (2 yıllık) A.C.T. – İnşaat Teknolojisi
Önlisans (2 yıllık) H.D.C.T. – İnşaat
Teknolojisi Yüksek Tekniker (3 yıllık) A.E.E.T. – Elektrik ve
Elektronik Teknolojisi Önlisans (2 yıllık) H.D.E.E.T. – Elektrik ve
Elektronik Teknolojisi Yüksek Tekniker (3 yıllık) A.C.P – Bilgisayar
Programcılığı Önlisans (2 yıllık) B.S. – Bilgi Teknolojileri
Lisans (4 yıllık) A.O.M. – Büro Yönetimi
Önlisans (2 yıllık) A.C.A.A. – Bilgisayar
Destekli Muhasebe Önlisans (2 yıllık) H.D.C.A.A. – Bilgisayar
Destekli Muhasebe Yüksek Diploma (3 yıllık)
|
|||||||||||
|
|
|
(i) |
Turizm ve Otelcilik Yüksek
Okulunda: B.S. – Turizm ve Otelcilik
Lisans A.A.S. – Turizm ve
Otelcilik Önlisans |
|||||||||||
|
|
|
(j) |
Uygulamalı
Bilimler Yüksek Okulu’nda B.A.,
B.S. – Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu Programları’nda Lisans |
|||||||||||
|
|
|
(k) |
Bu derece
ve ünvanlar listesine Senato kararı ile yenileri de eklenebilir veya
çıkarılabilir. |
|||||||||||
|
|
(4) |
Genel not
ortalamaları 3.50-4.00 olan öğrenci için 'Yüksek Şeref Diploması' ve
3.00-3.49 olan öğrenci için 'Şeref Diploması' düzenlenir. |
||||||||||||
|
|
(5) |
Mezun
öğrenci, Senato tarafından saptanan belge ve diploma harçlarını ödemekle
yükümlüdür. |
||||||||||||
Disiplin
İşleri
|
30. |
Üniversitede,
öğrencilerin her türlü disiplin işlemlerinde "DAÜ Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği" hükümleri uygulanır. |
Geçici Madde
|
|
1. Doğu Akdeniz Üniversitesinin herhangi bir
lisans/önlisans programından Bahar 2008-2009 döneminden itibaren Esas Tüzük
20. Madde 9. Fıkra ve 21. Madde 10. Fıkrada belirtilen koşullardan dolayı
ilişkisi kesilenler bu Tüzüğün 3. ve 4. maddelerinden Güz 2009-2010
döneminden başlayarak yararlandırılırlar. |
Yürürlükten Kaldırma
|
31. |
Bu Tüzüğün yürürlüğe girmesinden
itibaren “Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğretim ve Sınav Tüzüğü” yürürlükten
kalkar. |
Yönetmelikler
|
32. |
Senato, bu Tüzüğün uygulanması amaçlarına yönelik olarak
yönetmelikler yapabilir. |
Yürütme Yetkisi
|
33. |
Bu
Tüzük, DAÜ Rektörlüğünce yürütülür. |
Yürürlüğe Giriş
|
34. |
Bu Tüzük, Resmi Gazete’de yayımlandığı
tarihten itibaren yürürlüğe girer. |