KUZEY KIBRIS EĞİTİM VAKFI VE DOĞU AKDENİZ
ÜNİVERSİTESİ
KURULUŞ YASASI
(Madde 8 altında Tüzük)
18/1986 Sayılı “Doğu Akdeniz Üniversitesi Kuruluş Yasası”nın 8. maddesinin verdiği yetkiye dayanarak
Bakanlar Kurulu aşağıdaki Tüzüğü yapar.
Kısa İsim R.G 17.02.88 EKIII A.E. 86 R.G.06.07.00 EKIII
A.E.428 |
1. |
Bu Tüzük “Doğu
Akdeniz Üniversitesi Vakıf Yöneticiler Kurulu Çalışma Esasları ve Sekreteryasının
Kuruluş Tüzüğü” olarak adlandırılır. |
|
Kapsam |
2. |
Bu Tüzük, Doğu Akdeniz Üniversitesi Vakıf Yöneticiler
Kurulunun toplanma, karar alma ve çalışma ve Sekreteryasının kuruluş
esaslarını kapsar. |
|
Amaç |
3. |
Bu Tüzüğün amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi ve bağlı
kuruluşları ile ilgili en üst yönetsel sorumluluğu üstlenen Vakıf Yöneticiler
Kurulunun çalışma esaslarını belirtmek ve Sekreteryanın kuruluşunu
düzenlemektir. |
|
Yorum |
4. |
Metin başka türlü gerektirmedikçe bu
Tüzükte geçen: “Bakanlar Kurulu”, “Rektör” ve “Sekreterya” bu Tüzüğün
kaynaklandığı Yasadaki anlamları taşır. |
|
Vakıf Yöneticiler Kurulu Başkanı’nınGörev veYetkileri
R.G.06.07.00 EKIII A.E.428 R.G.06.07.00 EKIII A.E.428 R.G.06.07.00 EKIII A.E.428 |
5. |
Vakıf Yöneticiler Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
şunlardır: (1) Olağan ve olağanüstü toplantılara başkanlık etmek. (2) Toplantı gündemini hazırlamak ve gündemin toplantı gününden en az 24 saat önce üyelere ulaştırılmasını sağlamak. (3) Toplantılarda tutulan zabıtlarla alınan kararların yürürlük kazanmaları bakımından ilgililere gerekli duyuruda bulunmak. (4) Yasa’nın 7(3)(Ğ) maddesinde belirtilen Vakıf’ın araştırma ve geliştirme çalışmalarını etkili bir şekilde yürütmek üzere konusunda bir Üniversite’nin ilgili bölümünden mezun ve en az on sene eğitim-öğretim alanlarında, kurumların yönetim ve denetiminde, insan kaynakları veya sanayide işgücü standartları ve değerlendirmesi alanlarında başarı ile çalışarak deneyim kazanmış kişilerden görevlendireceği 3(üç) Danışman ve uzmanların görev ve yetkilerini, çalışma esaslarını, ücretlerini ve sürelerini belirleyerek Vakıf Yöneticiler Kurulu’nun onayını aldıktan sonra sözleşmeler yapmak. (5) Danışman ve Uzmanların görev ve yetkilerini bir genelge ile Sekretarya ve Üniversite ye bildirmek. Sekretarya’yı yönetmek ve Vakıf Yöneticler Kurulu giderleri ile Sekretarya personeline, Danışman ve Uzmanlara yapılacak ödentilerin, Sekretarya, Danışman ve Uzmanların diğer giderlerinin İta Amirliği’ni yapmak. (6) Gerekli görmesi halinde bir gündem maddesinin görüşülmesini ertelemek. |
|
ÜyelerinGörev veSorumlulukları |
6. |
Vakıf Yöneticiler Kurulu üyelerinin görev ve
sorumlulukları şunlardır: (1) Gündem hazırlanmasına katkıda bulunmak ve
görüşmesini istediği konuya ilişkin Başkana gündem teklifinde bulunmak. (2) Toplantılara katılarak gündem maddelerinin
karara bağlanmasını sağlamak. (3)
Kurulca
oluşturulacak alt komisyonlarda görev almak. |
|
Başkanlığa Vekalet |
7. |
(1) Başkan, gaybubeti halinde kendisine
vekalet edecek kişiyi belirleyerek bir yazı ile Kurula bildirir. Bu vekalet
süresi de açıkça belirlenir. (2)
Başkanlığa
vekalet eden üyenin de zorunlu gaybubeti halinde en yaşlı üye vekalet
görevini üstlenir. |
|
VakıfYöneticiler Kurulunun ToplanmasıveÇalışmaYöntemi |
8. |
(1) Vakıf Yöneticiler Kurulu, ayda 1 defadan az
olmamak üzere saptanan gündemi görüşmek üzere Başkanın yazılı çağrısı ile
olağan olarak toplanır. Olağanüstü toplantılar ise en az 3 üyenin gündem
belirtmek koşuluyla ve Başkanlığa yapacağı yazılı başvuru üzerine Başkanın
çağrısı ile yapılır. Ancak bu gibi toplantıların başvuru alındıktan 48 saat
içerisinde gerçekleştirilmesi esastır. (2)
Vakıf
Yöneticiler Kurulu, Başkan ve en az 4 üye ile toplanır ve hazır bulunanların
salt çoğunluğu ile karar alınır. Ancak, atama, görevden alma, tüzük yapma ve değiştirme,
onaylama ve bütçe konularının kabulünü içeren kararların geçerli olması Için
en az 5 olumlu oy koşuldur. Oylama açık olarak yapılır ve üye oy vermek
zorundadır. Çekimser oy kullanılamaz. Oyların eşitliği halinde, Başkanın
ayırt edici oyu karar için yeterlidir. |
|
Harcırah veÖdenekler |
9. |
Vakıf Yöneticiler Kurulu üyelerine yaptıkları zorunlu harcamalara
karşılık harcırah ve ayrıca Bakanlar Kurulunca belirlenecek ödenek verilir. |
|
VakıfYöneticiler Kurulu Sekreteryası’nın Oluşumu ve Görevleri |
10. |
(1) Vakıf Yöneticiler Kurulunun idari işlerini; yazışmaları ve dosyalama ve arşivlerini yürütmekle görevli bir Sekreteryası olur. Sekreterya elemanlarında aranacak koşullar, çalışma şartları, ücretleri, görev ve yetkileri ekteki Cetvel I’de belirtildiği gibidir. |
|
|
|
(2) |
Vakıf Yöneticiler Kurulu
Sekreteryası’nda görevli personel, görev, ödev ve çalışma koşulları ile
disiplin işleri ve özlük haklarıyla ilgili hususlarda “Doğu Akdeniz
Üniversitesi Yönetsel Hizmetler Personelinin Kadro ve Çalışma Esasları
Tüzüğü” kurallarına bağlıdır. |
Yürütme Yetkisi |
11. |
Bu Tüzüğü Vakıf Yöneticiler Kurulu
Başkanı yürütür. |
|
|
12. |
Bu Tüzük Resmi Gazete’de yayınlandığı tarihten başlayarak yürürlüğe
girer ve bu Tüzüğün yürürlüğe girmesiyle, AE 611/1986 sayılı Tüzük, onun
altında yapılan veya yapılması gereken işlemler saklı kalmak koşuluyla,
yürürlükten kaldırılır. |
Kadro Adı: İdare Amiri
Kadro
Durumu: İlk
Atanma ve Yükselme Yeri
Barem: 17A
1.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Vakıf Yöneticiler Kurulu Sekreteryasının düzenli ve
etkili bir biçimde hizmet vermesini sağlar.
(2) Vakıf Yöneticiler Kurulu Başkanının vereceği,
Sekreteryanın görevleriyle ilgili diğer işleri yapar.
2.
Aranan Nitelikler:
(1) Üniversite mezunu olmak.
(2) Pek iyi İngilizce bilmek.
Kadro Adı: Sekreter (I. Sınıf)
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
Barem: 11‑12‑13
1.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Vakıf Yöneticiler Kurulu toplantı tutanaklarını not
etmek, hazırlamak, daktilo etmek ve dosyalamak.
(2) Vakıf Yöneticiler Kurulu kararlarını not etmek,
hazırlamak, daktilo etmek ve dosyalamak.
(3) Yazışmaları daktilo eder.
(4) Vakıf Yöneticiler Kurulu Başkanı ile Sekreterya İdare
Amirinin vereceği diğer Sekreteryanın çalışması ile ilgili işleri yapmak.
2.
Aranan Nitelikler:
(1) Bir üniversitenin ilgili bölümünden veya sekreter
yetiştiren bir yüksekokuldan mezun olmak.
(2) Pek iyi İngilizce bilmek.
(3) Pek iyi daktilo ve steno bilmek.
(4) Dosyalama ve arşivleme sistemleri konusunda bilgi sahibi
olmak.
Kadro Adı: Sekreter (II. Sınıf)
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
Barem: 9‑10‑11
1.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Sekreteryanın daktilo, fotokopi ve benzeri işlerini
yapmak.
(2) Sekreteryanın dosyalama ve arşivleme işlerini yapmak.
(3) Vakıf Yöneticiler Kurulu Başkanı ve Sekreterya İdare
Amirinin vereceği Sekreteryanın çalışması ile ilgili diğer işleri yapmak.
2. Aranan Nitelikler:
(1) Sekreter yetiştiren bir yüksekokuldan veya lise veya
dengi bir okuldan mezun olmak.
(2) Pek iyi daktilo bilmek.
(3) Dosyalama ve arşivleme sistemlerini iyi bilmek.
(4) İngilizce bilmek avantaj sayılır.
Kadro Adı: Odacı/Şoför
Kadro Durumu: İlk Atanma ve Yükselme Yeri
Barem: 8‑9‑10
1.
Görev, Yetki ve Sorumluluklar:
(1) Sekreteryanın götürüp getirme işlerini yapmak.
(2) Sekreteryaya veya Üniversiteye ait aracı kullanmak.
(3) Sekreterya ile ilgili ufak tamir ve düzeltme işlerini
yapmak.
(4) Sekreterya biriminin temizliğini yapmak.
2.
Aranan Nitelikler:
(1) En az ortaokul mezunu olmak.
(2)
Sürüş
ehliyetine sahip olmak.
(3)
İngilizce
bilmek.